Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako teettää hammasimplantti?

Vierailija
28.09.2023 |

Toiseksi takimmainen ylähammas jouduttiin poistamaan, mutta muuten hampaisto on melko hyvässä kunnossa. Viisaudenhampaat on viety aikaisemmin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa. Kyllä se kivempi on olla kaikki hampaat suussa.

Vierailija
2/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä haittaa, jos ei heti hanki uutta implanttia? Rako hampaistossa on kuitenkin melko takana? Milloin olisi hampaan poiston jälkeen paras aika?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää huomaa edes että yksi takahammas puuttuu

Vierailija
4/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tyytyväinen implanttiini, joka tosin on näkyvämmällä paikalla. Ei kannata odottaa vuosikausia ennen implantin laittoa, jos sellaisen aikoo laitattaa. Minä tein niin ja leukaluuni oli surkastunut sillä välin, minkä vuoksi jouduttiin tekemään ylimääräinen työvaihe, jossa kasvatettiin luuta leukaani, jotta implantti voidaan kiinnittää. Turhaa ajan ja rahan menoa. Piti vielä syödä ylimääräinen antibioottikuurikin.

Vierailija
5/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa konsultoida hammaslääkäriä?

Vierailija
6/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanopeasti kannattaa laitattaa, jos laittaa. Itse jätin lattamatta, kun puuttuva hammas ei ole näkyvällä paikalla ja rahaa toimenpiteeseen ei ollut.

Vierailija
7/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hampaiston kunnosta.

Vierailija
8/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hammaslääkäri sanoi, että puolen vuoden päästä hampaan poistosta laitettaisiin. Ei ole siis vielä poistettu mitään, mutta pari hammasta on huonossa kunnossa ja jossain vaiheessa sitten joutuu.

Vierailija
9/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sairaalan lääkäri kielsi kun kysyin asiaa. Mulla kun on sitä sun tätä ja se vois olla "vaarallista" kun pitäisi semmonen laittaa! Olen siis ilman!

Vierailija
10/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä vuotta sitten poistettu ylhäältä kutoshammas enkä laitattanut siihen implanttia. Ihan hyvin olen pärjännyt ilmankin.

Vierailija
11/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi poskihampaaksi implanttia. totut helposti siihen aukkoon. Sen sijaan itselläni on nro 2 ylhäällä implantti. se oli pakko ottaa koska näkyy

Vierailija
12/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi poskihampaaksi implanttia. totut helposti siihen aukkoon. Sen sijaan itselläni on nro 2 ylhäällä implantti. se oli pakko ottaa koska näkyy

Aukossa on vaan se ongelma, että sen vastinpari alhaalla alkaa helposti nousta, kun ei ole vastetta purressa.

Samaten ainakin, jos on purennassa ongelmia, puuttuva hammas saattaa aiheuttaa ylimääräistä rasitusta viereisille hampaille.

Vierailija
13/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama hammas voi hyvinkin puuttua, ei haittaa.

Jos on näkyvällä paikalla se on tietysti ulkonäköongelma.

Harva hyvätuloinenkaan raskii implantteja laitattaa.

Keski-iässä saattaa menettää hampaita, vaikka hoitaisikin niitä hyvin.

Vierailija
14/15 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lapset tuollaisen ilmakseksi? Ja voiko lapselle laittaa implanttia? Meillä lapsella 2. on maitohammas eikä sen tilalle ole tulossa rautahammasta. Nyt hammaslääkäri määräsi sen maitohampaan poistettavaksi. Koloa siihen en halua jäävän.

Vierailija
15/15 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako lapset tuollaisen ilmakseksi? Ja voiko lapselle laittaa implanttia? Meillä lapsella 2. on maitohammas eikä sen tilalle ole tulossa rautahammasta. Nyt hammaslääkäri määräsi sen maitohampaan poistettavaksi. Koloa siihen en halua jäävän.

Aikuisena vasta laitetaan, kun leukaluu ei enää kasva.

En tiedä miten nykyään tehdään mutta itellä revittiin maitohampaat pois ja tehtiin oikomishoidot, jolla huolehdettiin, että implanteille jäi tarpeeksi tilaa. Sitten, kun täytin 19 niin ruvettiin rakentamaan implantteja. Kolme laitettiin ilmaiseksi.

Veljeni ei saanut implanttia mutta en tiedä johtuiko se siitä, että hän ei sitoutunut oikomishoitoon jolloin implanteille ei jäänyt tilaa, kun hampaat levisivät tasaisesti suuhun.

Implantin lisäksi voi myös rakentaa siltoja yms. Se katsotaan varmasti yksilöllisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän