Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko ihmisiä jotka sekoittaa omat unelmansa muiden unelmiin, ja pitävät kateutena jos ei heitä oikein siksi jaksa?

Vierailija
28.09.2023 |

Eräs pariskunta kovasti halusi naimisiin, lapsia ja omakotitalon. Kaikki yhteydenpito keskittyi näiden asioiden esittelyyn pääsääntöisesti ihmisille, joita he eivät kovin hyvin tunteneet (uudet työkaverit, hyvänpäiväntutut jne). Kyseessä tosiaankin oli esittelytilaisuus, muun muassa ultrakuvaa esiteltiin ihmisille, joita on tavattu ehkä kolme kertaa ennen sitä.

He puhuivat vain ja ainoastaan itsestään tai aiheista, joiden kautta saivat puhua lisää itsestään. Tällaisten tapahtumien ympärillä aika lailla aina järjestettiin joku juhla, jotta voitiin kertoa lapsesta, kodista tms. Joka kerta joku joka edellisen kerran erehtyi paikalle, jäi pois.

Vuosien varrella olen kuullut, että on ihmetelty ihmisten kateellisuutta ja sitä kuinka heidän luonaan ei käydä tai heitä mihinkään kutsuta. Vastavuoroisuus on ihan vieras käsite ja kumpaakaan pariskunnasta ei tunnu häiritsevän se, että he kertovat ihan kaiken itsestään (alapäärakkuloista mummon alkoholismiin), mutta eivät kysy yhtään mitään muilta. Ja jos kysyvät, niin saattavat alkaa kesken lauseen tehdä jotain muuta tai puhua päälle.

Ja vieläkin hämmentävämpää on, että tuntuvat tuntevan kaikki todella syvällisesti. Esimerkiksi pois jäävä on varmasti kateellinen lapsettomuutensa vuoksi, ja siksi että heillä ei ole omakotitaloa. Paitsi ne, joilla on lapsia ja isompi omakotitalo, niin heistä esitetään että heitä ei ole olemassa.

Voiko kaksi näin pihalla olevaa ihmistä olla uniikkeja, itse olen onnistunut poistamaan itseni tuosta kuviosta jo aikapäiviä sitten mutta ilmeisesti nyt ovat sitten havahtuneet, että he ovat yksin vailla ystäviä. Mietin että ymmärtävätköhän ollenkaan mitään edelleenkään

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuitenkin pöyriä? Vähän pahansuopaa sultakin, sorry vain. Unohda heidät, siis oikeasti unohda, ei enää aloituksia tänne kiitos.

Pöyriä? Ja kyllä, muita ylenkatsovia ja hallitsemaan pyrkiviä ihmisiä saatetaan nurkan takana arvostella, varsinkin kun itsestä ei löydetä mitään vikaa vaan syytellään muita.

Vierailija
42/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluus on kiehtovaa, ei sille mitään voi. Katson juuri ylen sarjaa jossa hullu nainen sieppaa toisen lapsen

Vierailija
44/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia on paljonkin. Kun tottakai kaikki haluavat asua omakotitalossa jossakin lähiössä tai kehyskunnassa, kaikki haluavat ajaa bemarilla, kaikki haluavat kesämökin, kaikki haluavat matkustaa koko ajan, käydä ulkona syömässä tai viettää hotelli/kylpyläviikonloppuja, kaikki haluavat ostaa merkkiveskoja, kaikki haluavat ankkahuulet ja tekoripset. Jostakin syystä monille ihmisille on oikeasti vaikea ymmärtää, että kaikki EIVÄT todellakaan halua samoja asioita, joita itse haluaa ja pitää "hienoina". Kyse ei silti ole kateudesta tai siitä ettei olisi varaa, vaan siitä että ei kiinnosta, ei halua, ei ole itselle ajan ja vaivan arvoista. Omakotitalo ei anna sellaisia asioita, joiden vuoksi sitä ostaisi vaan voi ostaa kalliimman asunnon rivarista tai kerrostalosta, koska sijainti ja muut arvostamansa asiat toteutuvat siinä. Tai ravintolaruokailu kaikkineen ei ole tärkeää, että siihen haluaisi käyttää aikaa ja rahaa. Tai merkkiveska ei tee mitään sellaista mitä tavallinen veskakaan ei tekisi ja ne rahat käyttää mieluummin vaikka harrastamiseen (josta taas katellisuuden hokija ei perustaisi yhtään saati käyttäisi siihen rahaa, joten hänkin sitten lienee omalla logiikallaan kateellinen :D)

Kai ilmiö liittyy siihen, että kun itselle talot, bemarit ja mökit on tärkeitä (ulospäin näyttäminen, itsertunto vaatii materiaa jne), tarvitsee saada ajatella että ne ovat kaikille tärkeitä ja nyt kaikki ne, joilla ei ole, ovat kateellisia ja haluaisivat samaa. Se kun jollekulle niillä ei ole mitään merkitystä, tuntuu tavallaan "arvostelulta" ja väheksynnältä, turhaanko hommasin nämä kaikki, eivätkö kaikki olekaan koko ajan kateellisia ja ihailevia, joten on mukavampi ajatella että kateutta se vain, vaikka todellisuudessa kyse on vain siitä, että erilaiset mieltymykset ja kiinnostuksen kohteet. Toisella se on omakotitalo, bemari ja hotelliviikonloppu, toisella jotakin muuta. Sitä harvemmin kadehtii, mitä ei itselleen edes haluaisi (vaikka voisi hankkiakin).

Mutta tota kaikkea haluavat ihmiset on niitä jotka siinö vaiheessa kun heillä ei ole noita asioita niin kadehtivat niitä. Joten on siinä jotain perää.

Vierailija
45/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hulluus on kiehtovaa, ei sille mitään voi. Katson juuri ylen sarjaa jossa hullu nainen sieppaa toisen lapsen

Ja tuokin perustuu tositapahtumiin.

Vierailija
46/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka jaarittelevat omaisuudestaan ja saavutuksistaan ovat poikkeuksetta kylllästyttäviä.

Vierailija
47/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollaset mitään ymmärrä. Maailma on noita täynnä, tälläkin palstalla. Kun ollaan itse kateellisia materialistiluonteita niin kuvitellaan että kaikki muutkin on.

Tunnen yhden tommosen ihan livenä, ja ei tosiaan koskaan kuuntele mitään, puhuu minun päälle, ei vastaa edes kysymyksiin, ei ole kuulevinaan, jatkaa vain omia juttujaan ja jauhaa minulle ilkeästi muista tutuistaan, mitä nämä ovat esim someen päivittäneet ym. mikä ei voisi vähempää minua kiinnostaa. Olen tältä kysynytkin miksi seuraa näiden tuttujensa päivityksiä facessa, jos ei tykkää näistä ihmisistä, en minäkään tätä kateellista materialistia seuraa facessa, riittää kun joudun livenä sen juttuja kuuntelemaan. Ym. Ym. Kauhean katkeralta ja kateelliselta vaikuttaa kaikkia kohtaan, raskas ihminen.

Vierailija
48/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuitenkin pöyriä? Vähän pahansuopaa sultakin, sorry vain. Unohda heidät, siis oikeasti unohda, ei enää aloituksia tänne kiitos.

Eihän kukaan noin poikkeuksellista käytöstä vaan unohda, ja kyllä näistä puhutaan. Työkavereiden, sukulaisten jne kanssa. Et voi hallita todellisuutta, sorry vain.

Mut jokainen voi päättää itsensä osalta, haluaako jatkaa p***skan jauhamista vai keskittyykö johonkin positiivisempaan.

Ja kyllä, olen itsekin ennen ajatellut, et just tällaisten pöyriminen on ihmisen parasta ja halvinta huvia, mutta sittemmin tajunnut, ei se oikeastaan kuitenkaan kovin mieltä ylentävää tai fiksua ole. Se panettelija kun ei ole yhtään sitä toista parempi ihminen, jos jatkaa juoruiluaan.

Vierailija
49/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan noin poikkeuksellista käytöstä vaan unohda, ja kyllä näistä puhutaan. Työkavereiden, sukulaisten jne kanssa. Et voi hallita todellisuutta, sorry vain.

Mut jokainen voi päättää itsensä osalta, haluaako jatkaa p***skan jauhamista vai keskittyykö johonkin positiivisempaan.

Ja kyllä, olen itsekin ennen ajatellut, et just tällaisten pöyriminen on ihmisen parasta ja halvinta huvia, mutta sittemmin tajunnut, ei se oikeastaan kuitenkaan kovin mieltä ylentävää tai fiksua ole. Se panettelija kun ei ole yhtään sitä toista parempi ihminen, jos jatkaa juoruiluaan.

No itse asiassa niin sanotulla juoruilulla olemme havainneet sen, miten ovelasti tämäkin ihminen puhuu toisten selän takana heistä, nämä kateellisuusjutut jne. Kyllä hän vain on ollut ikävä ihminen.

Vierailija
50/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunsin tällaisen henkilön! Ajattelin lopulta narsistiksi kun ihan kaikki pyöri vain hänen napansa ympärillä. Esim oltiin kaupungilla ja nähtiin minun työkaveri -> äkkiä eteenpäin! Sitten nähtiin hänen työkaveri -> juututtiin keskustelemaan piiiiitkäksi aikaa tai kutsuttiin tämä mukaankin. Sellaista suureellista kikatusta ja päivittelyä.

Sitten, oltiin lenkillä - no arvata saattaa kuka määräsi tahdin ja lenkin pituuden, taukopaikat ja muutenkin hölötti koko reitin omia asioitaan. Eipä sen koommin enää lenkkeilty yhdessä.

Ja tuo jatkuva kutsuminen kotiin, kylään ja talkoilemaan ja jonkun puutarhan nurkan esitteleminen, hohhoijaa.

Vierailija
51/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ainakin muille pitäisi sallia oma puheenvuoro. Osa ihmisistä ei jaksa muiden lapsijuttuja, jos ei ole omia lapsia tai tulossakaan. Sinkuille myös pariutuminen (romanssi) voi olla ahdistava aihe tai muillekin, riippuen ihan mitä se on. Osa kuuntelee taas että OK, jos on jotain tavallista. Muutkin haluaisivat oman kodin tai pienen talon, edes luhtitalopäädyn. Onko sitä vai vain kerrostalossa neuvostoliittokuutiossa.

Vierailija
52/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ainakin muille pitäisi sallia oma puheenvuoro. Osa ihmisistä ei jaksa muiden lapsijuttuja, jos ei ole omia lapsia tai tulossakaan. Sinkuille myös pariutuminen (romanssi) voi olla ahdistava aihe tai muillekin, riippuen ihan mitä se on. Osa kuuntelee taas että OK, jos on jotain tavallista. Muutkin haluaisivat oman kodin tai pienen talon, edes luhtitalopäädyn. Onko sitä vai vain kerrostalossa neuvostoliittokuutiossa.

Voi ei, ap:n kuvailema henkilö löysi itsensä palstalle. Viimeiset lauseet paljasti toiveen muiden kadehdinnasta :D

Vierailija
53/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sallia puheenvuoro? Kerrostalon neuvostoliittokuutio? Sinun sosiaaliset taitosi taitavat olla niin huonot, että suosittelen lapsentekoa, onpa joku seurana.

Vierailija
54/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen Hyacint Bucket ihmistyyppi pokka pitää-sarjasta?

Vierailija
55/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen Hyacint Bucket ihmistyyppi pokka pitää-sarjasta?

Minä tykkäsin, kun se oli valmiiksi naurettu.

Vierailija
56/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kateellinen ihmisille, jotka asuvat maalla ja heillä on kissoja ja koiria ja pieni mummonmökki. Mikään materia ei kiehdo kun siitä on pyrkinyt eroon. Mut kukin tyylillään.

Vierailija
57/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut mutta koska ovat niin tylsiä eivätkä osaa vastavuoroista keskustelua mistään, eivät ole jääneet elämääni kovinkaan pitkäksi aikaa.

Toki he väittäisivät että olen kateellinen.

Mulle kateus on aika vieras tunne mihinkään suuntaan.

Mua ei hirveästi kiinnosta toisten valinnat, ymmärrän sen että eri ihmisiä kiinnostaa eri asiat jne.

En tykkää että mun valintoihin puututaan joten en myöskään puutu muiden valintoihin.

Olen tyytyväinen omiin valintoihin.

Jotkut eivät ole ja yrittävät kai siksi sekaantua muidenkin asioihin.

En myöskään osaisi kuvitellakaan että joku olisi minulle kateellinen, ei ole tullut mieleenkään.

Vierailija
58/59 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
59/59 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän löytyy.