Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä asian omasta nuoruudestasi mainitsisit, mitä nykyajan "jonnet ei muista"?

Vierailija
28.09.2023 |

Itselläni on:

-jojo
-tuoksukumit
-trollit
-tamagotchi
-kiiltokuvat

Jos jonkun näistä mainitsisin omalle teinilleni, hän olisi varmasti että "häh? Mikä ihme?"🤣

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan vaikka Windows XP, ja kaikki vähän vanhemmat käyttöjärjestelmät.

Vierailija
82/92 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet ei muista sitä kun vasta kokeiltiin englannin kielen opettamista ekaluokkalaisille ja englanninkielen opettaja joutui välillä tarkistamaan luokka huoneen ainoan tietokoneen harmaalta kuvaputkinäytöltä, että onko jokin englannin kielen sana oikein sillä ei aina itse muistanut. Ja sitten koko luokka odotti että ruksuttava kone avaisi Windos XP:n, jotta opettaja pääsisi nettiselaimelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Berliinistä ostettu viiri. Siis Ddr. Ysärin alusta toisin takaisin sen aikaisen feminimismin, tasa-arvon, vapaan rakkauden, eläinoikeus ja ympäristöhommat. Jotenkin kaikki oli silloin paljon rennonpaa, luonnollisen tasa-arvoista ja hyvää musaa. Sonic youth, cypress Hill, goa-trance, ja punk, Kingston wall jaSuede, Stone Roses.

Minä en ole kuullut mitään noista bändeistä edes nimeltä. Kuuntelin ysärin alussa sellaisia kuten Guns N Roses ja Faith No More. Hempeällä osastolla Maggie Reilly, jolla oli uskomattoman kuulas ääni. Siirappiosastolla Scorpions. Kun Still loving you tärähti soimaan, koko diskollinen nuorisoa hoilasi mukana ja osa tanssi hitaita. Biisit kesti silloin aikaa, vähän vanhempikin megahitti saattoi soida vielä 8 vuotta julkaisemisen jälkeen. Sadat nuoret kävi diskoissa joka perjantai. Isommissa kaupungeissa oli monia diskopaikkoja. Nythän se on niin, että se on jokin yksi nuorten paikka, jossa jotain voi joskus tapahtua. Diskoissa myös käytiin, kunnes päästiin baari-ikään. Naureskeltiin keski-ikäisten lavatansseille ja iskelmämusiikille.

Vierailija
84/92 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun poissaolovihko (poistui käytöstä Wilman myötä)

Vierailija
85/92 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lankapuhelimesta kuuluva surina silloin kun joku oli netissä (lankapuhelinta ei tällöin voinut käyttää)

Vierailija
86/92 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnet ei muista sitä kun vasta kokeiltiin englannin kielen opettamista ekaluokkalaisille ja englanninkielen opettaja joutui välillä tarkistamaan luokka huoneen ainoan tietokoneen harmaalta kuvaputkinäytöltä, että onko jokin englannin kielen sana oikein sillä ei aina itse muistanut. Ja sitten koko luokka odotti että ruksuttava kone avaisi Windos XP:n, jotta opettaja pääsisi nettiselaimelle.

Minua kiinnostaa, milloin tuo vaihe on ollut. Olen 70-luvulla syntynyt ja minun nuoruudessa ei ollut tietokoneita luokissa. Englantia alettiin opettaa 3. luokasta lähtien kirjoista. Meillä oli yläasteella jo valinnaisena atk. Kasi-ysiluokalla. Ohjelmoimne pallon kulkemaan ruudulla laidasta toiseen. Voi sitä dir- ja kauttaviiva-aikaa. Ohjelmointi pieneenkin juttuun vei tunteja. Ruudulle pystyi kirjoittamaan sanoja, mikä tuntui ihmeeltä, että tarvitaanko enää tulevaisuudessa kirjoituskonetta ollenkaan.

Vierailija
87/92 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hienoa on kytkeä sähkökitara piuhalla vanhaan putkiradioon ja alkaa soittaa rockia.

Vierailija
88/92 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitaloudessa oli järjettömiä kotiläksyjä, joille kotona naurettiin. Yksi sellainen oli villavaatteen pesu. Piti pestä käsin villaneule. Sitten se piti kuivata laittamalla tason päälle pyyhkeen tai harsoliinakerroksen päälle. Mitähän tasoja kerrostaloissa muka oli? Ei kenelläkään mitään kuivaustasoa ollut. Meillä se oli ruokapöydän päällä muutaman päivän ja haisi kuin rankkitynnyri. Siitä äiti heitti sen parvekkeen pöydän päälle. Kuivuminen kesti viikon ja haju oli kamala.

Vierailija
89/92 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa, milloin tuo vaihe on ollut. Olen 70-luvulla syntynyt ja minun nuoruudessa ei ollut tietokoneita luokissa. Englantia alettiin opettaa 3. luokasta lähtien kirjoista. Meillä oli yläasteella jo valinnaisena atk. Kasi-ysiluokalla. Ohjelmoimne pallon kulkemaan ruudulla laidasta toiseen. Voi sitä dir- ja kauttaviiva-aikaa. Ohjelmointi pieneenkin juttuun vei tunteja. Ruudulle pystyi kirjoittamaan sanoja, mikä tuntui ihmeeltä, että tarvitaanko enää tulevaisuudessa kirjoituskonetta ollenkaan.

Kun puhutaan Windows XP:stä, niin voi päätellä että aikaisintaan 2000-luvulla on moinen ajankohta ollut.

T: toinen 70-luvulla syntynyt.

Vierailija
90/92 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankapuhelin, jossa oli veivi kyljessä ja puhelu tilattiin keskuksen kautta. Jos sattui tulemaan kaukopuhelu, kun pulisimme likkakaverini kanssa joutavia, niin keskus tunki väliin ja käski lopettaa, sillä oli tulossa kaukopuhelu. Ei tällaista keskuksen väliintuloa varmaan ollut joka paikassa, mutta meillä keskuksenhoitajat olivat tuttuja, joten he "kasvattivat" meitä puheliaita teinityttöjä.

Vierailija
91/92 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulun poissaolovihko (poistui käytöstä Wilman myötä)

Meillä oli lupalaput. Niihin tuli huoltajan allekirjoitus ja syy miksi on poissa ollut. Koululle ei ilmoitettu mitään etukäteen, vaan sitten vaan ilmestyttiin lupalapun kanssa kouluun, kun tauti oli ohi. Tosin ei ollut tapana myöskään olla poissa, jos ei ollut oikeaa syytä. Lomamatkat oli yleensä kaikilla aina koulun loma-aikoina. Meidän luokalla oli yläasteella yksi ainoa tyttö, jonka perhe oli lomamatkoilla viikkoja, sellainen ökyrikas. Ei nyt mikään kaupunginjohtajan tyttö, mutta läheltä liippaa.

Vierailija
92/92 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin sota

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi