Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nuoret ovat nykyään bussissa ja kävelyllä kuulokkeet päässä?

Vierailija
27.09.2023 |

Eivät tervehdi ketään, vaan ovat uppouteena siihen, mitä niistä kuulokkeista kuuluu.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kuuntelen bussissa musiikkia kuin joidenkin kälätystä.

Vierailija
22/56 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uin vastavirtaan ja en ole käyttänyt ulkoillessani kuulokkeita tai nappeja enkä aio. Haluan lenkillä olla tietoinen ympäristöstäni ja kesällä kuunnella lintujen laulua, syksyllä aaltojen kohinaa ja lehtien havinaa puissa. Haluan huomata maastossa vuodenaikojen muuttumisen vähän kerrallaan ja keskittyä näihin asioihin.

Kirjat luen kirjoina, koska joskus palaan parikin sivua taaksepäin, että mites se asia menikään. Lisäksi tykkään pitää kirjaa kädessäni. Siinä on lukemisen tuntua, en ole lapsi, jolle pitää lukea, kun se itse ei osaa. Dissaamatta äänikirjojen kuuntelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monesti luureissa menossa opintoihin liittyvä webinaari. Käytän ne ajat hyödyksi käymällä lenkillä samalla. Mukavampaa niin kuin istua nököttää paikallaan kuuntelemassa. 

Vierailija
24/56 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuo podcastit, onko ihan nykypäivää? Silloin kun ne tulij jtn 10v , ei juuri monikaan kiinnostut, eli poistuu. Vaan nyt joka tuutista noita podeja tunkee.

Vierailija
25/56 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uin vastavirtaan ja en ole käyttänyt ulkoillessani kuulokkeita tai nappeja enkä aio. Haluan lenkillä olla tietoinen ympäristöstäni ja kesällä kuunnella lintujen laulua, syksyllä aaltojen kohinaa ja lehtien havinaa puissa. Haluan huomata maastossa vuodenaikojen muuttumisen vähän kerrallaan ja keskittyä näihin asioihin.

Kirjat luen kirjoina, koska joskus palaan parikin sivua taaksepäin, että mites se asia menikään. Lisäksi tykkään pitää kirjaa kädessäni. Siinä on lukemisen tuntua, en ole lapsi, jolle pitää lukea, kun se itse ei osaa. Dissaamatta äänikirjojen kuuntelijoita.

Dissasit kuitenkin kutsumalla heitä lapsiksi, jotka eivät itse osaa lukea. Siitähän ei ole kyse. Itse kuuntelen äänikirjoja automatkoilla (ajan työni takia useita tunteja viikossa). Siinä ei oikein samalla voi pitää kirjaa kädessä. 

Vierailija
26/56 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja nuo podcastit, onko ihan nykypäivää? Silloin kun ne tulij jtn 10v , ei juuri monikaan kiinnostut, eli poistuu. Vaan nyt joka tuutista noita podeja tunkee.

Ai onko nykypäivää`? Missä pusikossa oikein elät?

Vierailija
27/56 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä tulisi joka tuutista, jos niitä ei kuunneltaisi. Ovat viihdyttävämpää kuin radiokanavien tusinasoittolistat kikattelevine juontajineen. 

Vierailija
28/56 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kuuntelemaan bussien tai kauppojen hälinää. Kävelin kuulosuojaimet päässä ennen kuin hankin vastamelukuulokkeet. Otan pois vaan jos minuun otetaan kontaktia.

Vierailija
29/56 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dissasit kuitenkin kutsumalla heitä lapsiksi, jotka eivät itse osaa lukea. Siitähän ei ole kyse. Itse kuuntelen äänikirjoja automatkoilla (ajan työni takia useita tunteja viikossa). Siinä ei oikein samalla voi pitää kirjaa kädessä. 

Ei ollut tarkoitus dissata vaan esittää vertaus.

Vierailija
30/56 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy heiltä itseltää.Tällä ei nuoria sinulle vastaamassa typerään kysymykseen.Itse olen vanha kulokeet aina korvissani,kulen paremmin puhelut.Kuljen pussisa joka päivä 3 pysäkin väliä kaupaan rollatorin kanssa,joka ei oiketa ilmasmatkoihin HSL-sisäinen liikenne,mutta lasten vaunut kyllä ja se on väärin.

Vierailija
31/56 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisellasi vanhalla käävällä lienee mukana veivattava gramofoni.

😆

Minä nuori 42v kuljen kuulokkeet päässä myös joka paikassa.

Kirjoja kuuntelen, jos kiinnostaa.

Kotona ärsyynnyn herkästi pahviseinien vuoksi naapureista kuuluviin ääniin, joten kuulokkeet ovat usein käytössä myös kotona.

Vierailija
32/56 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ketä tarkoitat nuorilla. Itse teen samoin. 😄

Eihän se käytös ole paheksuttavaa kuin nuorilla. Jos et ole nuori, niin sitten ihan ok. 

Vierailija
33/56 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä minun pitäisi tervehtiä kävellessä kuulokkeet päässä? Päinvastoin se tarkoittaa että mut jätetään rauhaan. Ihan ehdoton edellytys esim kaupassa käynnin aikana. T. Täti

Vierailija
34/56 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat olla rauhassa, rauhoittua itsekseen tmv. enkä ihmettele yhtään jos vielä tuntemattomia pitäis tervehtiä ohi kävellessä tai jauhaa jotain hiton small talkia.

Vierailija
35/56 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22 vuotias, ja käytän sen takia, jotta minun ei tarvitisi kuunnella autojen ja vit*umaisten mopojen ääniä, tietyö ääniä, lapsien rääkynä ääntä ja mitään muutakaan mitä ihmiset aiheuttavat. Silloin kun olen koiran kanssa lenkillä, ja silloin olen aina metsissä ja pelloilla, niin en minä silloin tietenkään käytä kuulokkeita, vaan kuuntelen hiljaisuutta ja luonnon ääniä.

Vierailija
36/56 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelee häirinnältä. Äijät ei pysty tunkemaan juttusille, kun tyttö on napit korvilla ja sekös äijiä ärsyttää.

Vierailija
37/56 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kävelyllä pitäisi moikata ventovieraita?

Vierailija
38/56 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuntelen jopa ostoksilla käydessä, ei tuu kukaan tyrkyttämään apua. Olen jo sen ikäinen, että hallitsen ostosten valinnan ihan ite.

Toinen vitut-s on, kun kyselevät kassalla jäsenyyttä. Sillon vaan odotan musiikkia kuunnellen, millon pyytää maksua.

Vierailija
39/56 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuja ihmisiä, eivät esim. häiritse muita ihmisiä musiikin kuuntelulla. Minullakin on kuulokkeet korvissa, tosin ne eivät ole tavalliset kuulokkeet vaan huomaamattomat kuulokojeet, joiden avulla kuulen paremmin, mutta joihin voin myös ottaa vastaan vaikka puheluita (kädet vapautuvat muuhun kuin puhelimen pitoon) tai joiden kautta voin kuunnella vaikka sitä musiikkia. Pelkäsin turhaan kuulokojeen käyttöönottoa, elämän laatu on nyt paljon parempi hyvin kuulevana vaikka kuuloni alentuma ei vielä kovin paha ollutkaan, tinnitus laantui, vaikutti myös omaan äänen käyttöön. Hyvin kuuleminen on myös turvallisuusasia.

Vierailija
40/56 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelevat musiikkia tai äänikirjoja.

Nykyään.... tuota trendiä on jatkunut jo 80-luvulta asti, siitä asti kun korvalappustereot keksittiin.