Totaali yh:t ja uusperhe
Onko uhka vai mahdollisuus? Ei pysty näkemään lapsivapailla, kun sellaisia ei ole. Voiko onnistua? Ikinä ei yhteenmuuton jälkeen saisi omaa rauhaa mikä tietysti arveluttaa. Vaihtoehto toki elää ikuisesti ilman kumppania.
Kommentit (44)
En todellakaan ikinä lähtisi tähän, suhdetta on helppo ylläpitää vaikka ois omat asunnot ja silloin säilyttää oma vapaus edes jonkin verran, sekin on paljon että arjessa on vaan omat lapset hoidettavaksi, se että siinä on vielä kumppanin lapset lisäksi rasittaa, ihan turha kuvitella että se toinen osapuoli hoitaa kaikki velvollisuutensa hyvin tai että lapset edes tulee toimeen keskenään, en todellakaan olisi valmis edes kokeilee tuollaista. Ja totaali yksinhuoltaja olen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran oppinut,että osaan varoa yh naista kuin piikkilanka-aidalla ympäröityä suonsilmää.
En tiedä miten tuon enää kauniimmin muotoilisin.
Tässä 2 yh:ta ovat menneet/menossa yhtään. Sinua ei haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän porukkaa sitä pienempi todennäköisyys olla yksin kotona. Itselläni yksi lapsi, joten välillä hän on harrastuksessa tai kaverin luona. Kumppanilla kolme kotonaviihtyvää lasta.
Ap
Sulla ei ole lapsivapaata, miten sitten olet kumppaniin törmännyt, kaupassako
Somen ihmeellisessä maailmassa
Löysin miehen jolla oli aikuinen jo omilleen muuttanut lapsi , itse olin yhden lapsen totaali yh . Muutimme nopeasti yhteen miehen kanssa kun oli suuri tarve olla yhdessä ja lapseni sopeutui nopeasti . Lapselleni on helpompi kertoa koulussa ja kavereille , että perheeseen kuuluu mieskin kuin että asumme kahdestaan . Lisäksi elintasomme parani huomattavasti . Monta vuotta olemme nyt asuneet perheenä ja hyvin on mennyt .
Vierailija kirjoitti:
Löysin miehen jolla oli aikuinen jo omilleen muuttanut lapsi , itse olin yhden lapsen totaali yh . Muutimme nopeasti yhteen miehen kanssa kun oli suuri tarve olla yhdessä ja lapseni sopeutui nopeasti . Lapselleni on helpompi kertoa koulussa ja kavereille , että perheeseen kuuluu mieskin kuin että asumme kahdestaan . Lisäksi elintasomme parani huomattavasti . Monta vuotta olemme nyt asuneet perheenä ja hyvin on mennyt .
Olisiko onnistunut mielestäsi, jos miehellä lapset vielä kotona?
Me tehtiin kahden kodin järjestely. SIllä on menty 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi onnistunut, ei myöskään jos mies olisi ollut köyhä. Näin tämä toimii. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi onnistunut, ei myöskään jos mies olisi ollut köyhä. Näin tämä toimii. :)
Ihanan rehellistä. Ymmärrän täysin.
Suomessa on lähes mahdotonta olla yh eli perheen ainoa joka tuo leivän pöytään. Tai ehkä leipä vielä onnistuu, mutta muut laskut, ravitseva ruoka ja vielä harrastukset ei välttämättä onnistu.
Riippuu kiinnostaako raha vai ihmisten hyvinvointi...
Vierailija kirjoitti:
Parempi yksin kuin sotkeutua yhteenkään yksinhuoltajaan.
Voi ne väliaikaisesti mennä,mutta parempi on kuitenkin jos löytäisi kunnon naisen.
Tai kunnon miehen. Lapsettoman ei kannata haksahtaa sellaiseen, jolla on jo lapsia. Ihan sama onko mies vai nainen tai lähivanhempi vai etävanhempi. En ikinä huolisi miestä, jolla on lapsia.
Nostan vanhaa ketjua, joka itselle ajankohtainen. Elämä ei ole mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta yh on aina ollut enemmän sellainen irtosuhde ihminen joka ei niinkään tarvitse pysyvää suhdetta.
Mielenkiintoinen näkökulma. Itsestäni tuli totaali-yh, kun lasteni isä kuoli tapaturmaisesti.
Viisitoista vuotta olen nyt ollut nykyisessä avioliitossa, vai liekö tämä nyt sitten satunnainen irtosuhde jota en oikeastaan tarvitsisi jonkun tuntemattoman ihmisen mielestä. Kaikkea sitä vielä pääsee kuulemaan :)
Olin liki 20 vuotta yhdessä yh-äidin kanssa, oli yhteinen koti ja kaikki (paitsi yhteinen lapsi). Hänen lapsensa kasvoi tuona aikana vaipoista ylioppilaaksi. Meillä. Näki lomilla hetken toista vanhempaa, halusi olla meillä. Kannattaa ottaa huomioon, että siinä yh:n kanssa suhteessa" on aina kolmantena jne. pyöränä lapsi/lapset. Ja hänen ainakin pitäisi olla se tärkein. Ei kannata sotkeutua "muuten vaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta yh on aina ollut enemmän sellainen irtosuhde ihminen joka ei niinkään tarvitse pysyvää suhdetta.
Mielenkiintoinen näkökulma. Itsestäni tuli totaali-yh, kun lasteni isä kuoli tapaturmaisesti.
Viisitoista vuotta olen nyt ollut nykyisessä avioliitossa, vai liekö tämä nyt sitten satunnainen irtosuhde jota en oikeastaan tarvitsisi jonkun tuntemattoman ihmisen mielestä. Kaikkea sitä vielä pääsee kuulemaan :)
Yksinhuoltajaksi voi päätyä lukemattomista eri syistä. En kestä tällä palstalla jatkuvasti joka ketjussa esiintyvää törkeää haukkumista.
Lasten takia en ikinä muuttaisi uuden miehen kanssa saman katon alle. Ihan tarpeeksi sain kokea omassa lapsuudenperheessäni uusperhesotkua eikä se kavereidenkaan perheissä mitenkään onnellista ollut. Kun on lapset hankittu, pitää omat mielihalut työntää syrjään ja miettiä, mikä on lapsille parasta.
Vierailija kirjoitti:
Parempi yksin kuin sotkeutua yhteenkään yksinhuoltajaan.
Voi ne väliaikaisesti mennä,mutta parempi on kuitenkin jos löytäisi kunnon naisen.
Ap on itse yh.
Sulla ei ole lapsivapaata, miten sitten olet kumppaniin törmännyt, kaupassako