Onko teillä kaveria jonka kanssa voi puhua suorat sanat välillä ja se ei ystävyyteen vaikuta
Ei loukkauksia tai inhottavuuksia tietenkään. Mutta asioista eri mieltä ja välillä puhutaan tosi suoraan ja äänekkäästikin. Silti vaan hyvät kaverit ja jos menee vähän yli niin asiat sovitaan mutta pikkuasioista ei välitetä.
Mietin vaan onko kovin yleistä 😁 Itselläni tällainen kaveri on ja se on hienoa kun voi kertoa ajatuksensa eikä siitä seuraa heti välirikko tai mökötys. Asioihin ei juuri myöhemmin palata vaan ne käsitellään heti.
Kommentit (8)
On. Ystäviksi en luokittelekaan sellaisia, joiden kanssa sanoja pitää liikaa miettiä. En tosin ole sellainen, että haukkuisin ystäviäni, eivätkä he ole sellaisia. Eri mieltä voidaan olla. Ja pienesti huomautellakìn jostain joskus ja sanoa, jos se ei ole ok.
Ei oikeastaan. Mulla on kavereita joiden kanssa ei mene tuollaiseksi koskaan, koska osataan kommunikoida ja tulkita toisiamme ilman konflikteja, ja sitten yksi kaveri jonka kanssa aina välillä menee. Hän ilmeisesti kokee niin kuin sinä, että on hyvä tuulettaa heti ne jutut joista hermostuu, mutta mua se lähinnä ärsyttää ja harkitsen siksi välien katkaisemista.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan. Mulla on kavereita joiden kanssa ei mene tuollaiseksi koskaan, koska osataan kommunikoida ja tulkita toisiamme ilman konflikteja, ja sitten yksi kaveri jonka kanssa aina välillä menee. Hän ilmeisesti kokee niin kuin sinä, että on hyvä tuulettaa heti ne jutut joista hermostuu, mutta mua se lähinnä ärsyttää ja harkitsen siksi välien katkaisemista.
Noh, varmaan parhaiten yhteen sopivat tässä asiassa samantyyliset ihmiset. Itse en viihdy sellaisten seurassa jotka eivät kerro rehellistä mielipidettä vaan aina joutuu miettiä mitähän mieltä se nyt on. Ja jos on pahoittanut mielensä niin voi vaan arvailla mikä on. Ilkeyksiä en itsekään puhu mutta asioista voidaan olla eri mieltä ja siihen ei ystävyys kaadu. Pointtina olikin että se on molemmille ok.
Mulla ei ole tyhmiä kavereita joita pitäisi "kouluttaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, varmaan parhaiten yhteen sopivat tässä asiassa samantyyliset ihmiset. Itse en viihdy sellaisten seurassa jotka eivät kerro rehellistä mielipidettä vaan aina joutuu miettiä mitähän mieltä se nyt on. Ja jos on pahoittanut mielensä niin voi vaan arvailla mikä on. Ilkeyksiä en itsekään puhu mutta asioista voidaan olla eri mieltä ja siihen ei ystävyys kaadu. Pointtina olikin että se on molemmille ok.
No onpa nyt kilahtanutta taas
Nuorena vielä läpällä mutta vanhemmiten selvästi alkoi toista vaivaamaan ja aikuistuminen.
Olen mies. Kaikille kavereille voi sanoa suoraan että olet läski tai että ei sovi kyllä yhtään noi pulisongit.
Ei ole tarvinnut suoria sanoja sanoa.