Onko ok varata tori.fissä myytävä tavara ja sopia, että maksaa sitten, kun on saanut rahaa....
...eli myyjä odottaisi siihen asti, kunnes oon saanut kuukauden sairaseläkkeeni tai jos oon voittanut lotossa ja maksan tavaran sitten. Myyjä pitäisi tavaraa siihen asti (esim. 15. lokakuuta) varattuna vain mulle, vaikka joku muu sitä kyselisi (siis lisää ilmoituksen otsikkoon tekstin "varattu"). Sitten, kun myyjän kanssa sopimamme päivämäärä on tullut kohdalle, niin ilmoitan, että en voittanutkaan vielä lotossa ja sairaseläkkeestäkin ison osan ehdin jo ryypätä ja käyttää kaikenlaiseen muuhun ja velkojen maksuun. Eli en voikaan ostaa kyseistä tavaraa. Myyjä on ehtinyt kieltäytyä muiden ostotarjouksista varausaikana eikä saanut sitä lopulta myytyä siis kenellekään....
Kommentit (28)
Myyjänä varaan tuotteen usein, mutta yleensä myyn sen samantien jollekin toiselle ja laitan viestiä varaajalle, että sorry, meni jo. Ollaan reiluja puolin ja toisin.
Saahan sitä kysyä. Myyjät lienee yksilöitä, jotka päättää sitten onko se ok vai ei
Ei, kun siitä hupivaraajasta ei yleensä kuulu enää ikinä mitään.
Olen yhden ainoan kerran sopinut niin että ostaja maksaa tuotteen mutta hakee vasta kuukauden päästä. Iso taulu joka oli tiellä sen kuukauden.
Muuten odotan kyllä ostajaa korkeintaan ylihuomiseen ja silloinkin lähinnä siksi että itsellenikin se sopii parhaiten.
Mä lisään tuon Varattu-sanan ilmoituksen vain jos ostaja on ilmoittanut maksaneensa.
Odottelen siis vain maksun näkymistä tilillä ja varaan max. vuorokauden, paitsi jos on viikonloppu voin odottaa maanantaihin.
Ap:n ehdotukseen tuskin suostuisin ellei ole joku vaikeasti myytävä asia kyseessä.
Just tuon takia en varaa mitään. Aiemmin kun suostuin varaamaan niin eihän niistä sitten mitään kuulunut, nyt voin odottaa päivän pari jos henkilö on mökillä, ei voi heti hakea/maksaa, mutta sen pitempään en kyllä mitään varaile.
En todellakaan laita mitään "VARATTU" tekstejä myynnissä oleviin tavaroihin. Jos myyn jotain, se on myytävänä, kunnes joku on sen minulta ostanut pois. Olen ihan riittävän monta "varattua" tavaraa vienyt kierrätyslaatikkoon ja jäteasemalle.
Tietenkin ok jos se sopii myyjälle.
Ilmoitin ostajalle etten varaa tuotetta kun on niistä huonoja kokemuksia.
Ostaja alkoi vinkumaan varausta ja lupasi olla varma ostaja. No lupasin sitten tehdä erikois poikkeuksen.
Olin sovittuna päivänä sovittuna ajalla sovittuna paikalla. Odotin ja odotin. Olin antanut ostajalle minun puhelinnumeron jotta voi soittaa tai laittaa tekstiviestin jos myöhästyy tai ei haluakaan ostaa tuotetta.
Odotin 45 minuuttia kunnes tajusin ettei ostajaa näy eikä kuulu. Kyllä vit**utti ettei edes tekstiviestiä voinut laittaa ja ilmoittaa ettei tule paikalle.
Enää en varaa ikinä enkä ota ostajaa ilman puhelinnumeroa
Minusta täysin kohtuullinen pyyntö! Jos nyt voittaisin ässä-arvalla, voisitko muuten tuoda sen parivuoteen tänne sadan kilometrin päähän? Ja kuuluuhan kuljetus hintaan?
Jos se sopii myyjälle niin on silloin ok mutta ei myyjän tarvitse tietenkään siihen suostua.
Vierailija kirjoitti:
Minusta täysin kohtuullinen pyyntö! Jos nyt voittaisin ässä-arvalla, voisitko muuten tuoda sen parivuoteen tänne sadan kilometrin päähän? Ja kuuluuhan kuljetus hintaan?
Vain jos olet liikuntavammainen yh-äiti jolla on erikoislapsia ja vähintään kymmenen ikääntyvää tai muuten raihnaista lemmikiä;-) Ja tottakai kannan sen sängyn kuudenteen kerrokseen ja tuon kaljaa samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain jos olet liikuntavammainen yh-äiti jolla on erikoislapsia ja vähintään kymmenen ikääntyvää tai muuten raihnaista lemmikiä;-) Ja tottakai kannan sen sängyn kuudenteen kerrokseen ja tuon kaljaa samalla.
Kaikille kuuluu yhdenmukainen kohtelu joten ei tuollainen saa mitään erityiskohtelua
Olen myyjänä kerran tehnyt tällaisen poikkeuksen ja kaupat tuli vaikka aikaa kyllä meni. On vaikea arvioida ostajien elämäntilanteita ja rahatilanteita. Eikä tässä tapauksessa kaduta että joustin.
No aina voi ehdottaa. Itsellä oli isompi ostos ja sovittiin kaupat parin viikon päähän, en pyytänyt myyjää varaamaan, mutta hän poisti kohteen myynnistä kun kävin paikan päällä katsomassa ja sovittiin että palataan asiaan parin viikon päästä. Kaupat tehtiin.
AP jatkaa varailuaan, vaikka muut pitäisivät sitä kuinka moraalittomana tahansa.
Varmaan ihan ok?