Työtön naapurini n. 50+ kertoi ylpeänä ettei ole koskaan tehnyt ammattiaan vastaava työtä
Jotain muutaman kuukauden säälitöitä oli kai joskus jopa tehnyt joissa palkka tuli suoraan veronmaksajilta. Tekee nyt tunnin päivässä jotain muka kuntouttavaa ja siihen sisältyy ilmeisesti myösi ruokatauko ja ilmainen ruoka. Saa tuosta kai 9 euroa päivässä extraa muiden tukien päälle. Fyysisesti täysin terve rötväke. Tällaisia siis elätämme.
Kommentit (21)
Lapsia ei oo pakko tehdä, jos tuntuu että ne on tiellä omaa työelämää luodessa. Ettei sitten tarvi valittaa, kun 'minä sentään hoidin lapset siinä samalla'. Aina yhtä kauheeta kuunnella valitusta, kun on itse voinut vaikuttaa johonkin asiaan kuten lastenteko.
Koulutus voi olla mutta ammatti saadaan vain työtä tekemällä. En minäkään esim. ole ensimmäistä koulutustani vastaavaa työtä tehnyt ikinä vaan tein jotain muuta. Sitten hankin lisää koulutusta ja tein sen alan työtä.
Tunnin työstä ei makseta 9 euroa päivässä, joten ap kertoo nyt muunneltua totuutta.
Mt tai lievä kehitysvamma ei näy päälle päin.
Vierailija kirjoitti:
Koulutus voi olla mutta ammatti saadaan vain työtä tekemällä. En minäkään esim. ole ensimmäistä koulutustani vastaavaa työtä tehnyt ikinä vaan tein jotain muuta. Sitten hankin lisää koulutusta ja tein sen alan työtä.
Itse olen opiskelija ja alanvaihto mielessä. Parisen vuotta aktiivisesti hakenut oman alan töihin, mutta en ole vielä päässyt koska ei ole työkokemusta alalta... Turhauttavaa.
no anna tämän olla sitten, haastakaa te-virkailija vaikka vakuutusoikeuteen, ansionmenetyksistä ja orjallistamisesta.
Mitäköhän se naapuri kertoo sinusta?
Olisitte tyytyväisiä ja onnellisia niihin lapsiin jos olette niitä tehneet. Ei se ole miinus vaan plussaa. Minua ei kadehdita työttömät. Itsekkin nyt jo yli 10 vuotta työttömänä ja ei täällä pikkupaikkakunnalla niin kauheasti töitä näytä olevan. Vaan pitää tyytyä työttömyyteenkin. Ei sekään aina ole herkkua jos/kun rahat vähissä.
Monet on aina kateellisia toisille, oli asiat miten päin vain. Olit sitten tienaamassa ihan hyvin, niin joku on siitäkin kateellinen tai osaat paremmin jonkun asian töissä. Itse kokenut työelämässä tätä. Jotkut vertaa omaa elämäänsä toisten elämään. Eivät tiedä siitä toisen elämästä mitään, mut kehittelevät omia luuloja että tolla on tollasta. Miks mulla ei oo. Sitten ollaan kateellisia, kun naapurin mies tienaa niin ja niin paljon ja mulla ei oo edes miestä! Ihmisten elämä on erilaista,pakostakin. Kannattaisko itsekin vaikka vaihtaa alaa tai jotain.
En ole kyllä koskaan ollut työttömille kateellinen!
Ap:lla vaikeaa.
Minä olen tehnyt pimeitä töitä 10 vuotta. Omia työ juttuja on myös joista tienaan rahaa. Koska en ole kelvannut virallisillle markkinoille työntekijäksi niin aloin tekee pimeitä hommia. Kerran yks tuttu vaan pyysi trukkia ajamaan firmaansa ja sanoi että maksaa käteen. Sillä on metallifirma. Se teki festareillakin asennustöitä ja kaikkea niin se pyysi sinnekkin töihin kesällä ja siitä se lähti. Sitten vuosien aikana on sen tutut kyselleet minua töihin myös koska ovat nähneet että osaan vähän kaikkea. Ajattelin sitten että voin tehdä koska muutakaan ei ole eikä kukaan palkkaa työsopimuksella. Olen oikeesti ahkera työntekijä ja en ole koskaan kieltäytynyt mistään hommasta mistä saa rahaa vaikka 50 euroa. Tuolla maakunnassa on hommjia vaikka kuinka paljon ollut kesälläkin kun ihmiset haluaa parantaa omaa pihaansa niin siellä on heinän niittämistä, puun kantojen raivaamista. soran lapioimista ja maalaamista. Rahaa tulee usein viikossakin 300 euroa käteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt pimeitä töitä 10 vuotta. Omia työ juttuja on myös joista tienaan rahaa. Koska en ole kelvannut virallisillle markkinoille työntekijäksi niin aloin tekee pimeitä hommia. Kerran yks tuttu vaan pyysi trukkia ajamaan firmaansa ja sanoi että maksaa käteen. Sillä on metallifirma. Se teki festareillakin asennustöitä ja kaikkea niin se pyysi sinnekkin töihin kesällä ja siitä se lähti. Sitten vuosien aikana on sen tutut kyselleet minua töihin myös koska ovat nähneet että osaan vähän kaikkea. Ajattelin sitten että voin tehdä koska muutakaan ei ole eikä kukaan palkkaa työsopimuksella. Olen oikeesti ahkera työntekijä ja en ole koskaan kieltäytynyt mistään hommasta mistä saa rahaa vaikka 50 euroa. Tuolla maakunnassa on hommjia vaikka kuinka paljon ollut kesälläkin kun ihmiset haluaa parantaa omaa pihaansa niin siellä on heinän niittämistä, puun kantojen raivaamista. soran lapioimista ja maalaamista. Rahaa tulee usein viikossakin 300 euroa käteen.
Nettivinkki lähti verottajalle
Huvittaa nämä jokapäiväiset mielikuvitustarinat, cool story bro.
Mikä ammatti on Petteri Orvolla, Arhinmäellä ja muilla?
Ei ammattia kellään.
Vierailija kirjoitti:
Monet on aina kateellisia toisille, oli asiat miten päin vain. Olit sitten tienaamassa ihan hyvin, niin joku on siitäkin kateellinen tai osaat paremmin jonkun asian töissä. Itse kokenut työelämässä tätä. Jotkut vertaa omaa elämäänsä toisten elämään. Eivät tiedä siitä toisen elämästä mitään, mut kehittelevät omia luuloja että tolla on tollasta. Miks mulla ei oo. Sitten ollaan kateellisia, kun naapurin mies tienaa niin ja niin paljon ja mulla ei oo edes miestä! Ihmisten elämä on erilaista,pakostakin. Kannattaisko itsekin vaikka vaihtaa alaa tai jotain.
Jos on töissä niin ollaan kateellisia ja halutaan savustaa ulos työttömäksi kortistoon. Jos on työttömänä niin ollaan kateellisia kun ei ole töissä ja halutaan savustaa takaisin töihin. Sitten kun menee takaisin töihin ollaan vihaisia kun se työ ei ole just sitä mitä päättäjät haluaa ja huudellaan, että mene oikeisiin töihin ja sitten taas aletaan savustamaan ulos työttömäksi kortistoon. Sitten kun on työtön niin sitten taas huudellaan, että mee töihin siitä laiska ja omaa syytö työtön.
Joo, sitten ollaan kateellisia kun on lapsia ja jotkut eivöt voi saada lapsia yhyy yhyy ja oikeesti henkilöllä ei ole edes lapsia!
Sitten ollaan vihaisia ja huudetaan, että kaikille valkoisille naisille kelpaa vain msta äijä vaikka äijää ei oikeasti ole ollenkaan!
Sitten ollaan kateellisia, että sulla on auto ja vihaisia, että voisitko siirtää autosi pois väärästä parkkiruudusta, vaikka henkilöllä ei ole autoa ollenkaan!
Monikaan ei ole  koulutusta vastaavassa  työssä.
Moni  kyllä  kannustaa  lapsia  jäämään  kotiin, rahaa  tulee  muutenkin. Ei  hyvä  asia,  pitää  oppia  selviytyy  elämässä. Pieni  palkka, pienet  menot, ei
turhaa  lainaa  ikänä..   kyllä  työ  myös  antaa  paljon  hyvää  ihmisille.  Sairaus/ vammat   on  eri asia, terveet  hakee  töitä  ja  useasti  saakin  työtä!
Voi  töitä  saada  myös   vaikka  on  tiettyjä  rajoitteita. 
En minäkään ole koulutusta vastaavaa työtä tehnyt kuin 8 vuotta. Muita hommia 27 vuotta, joista viisi yrittäjänä. Sama kai se on mistä sitä rahansa saa.
Jos ei ole käynyt kouluja peruskoulun jälkeen (tai jäänyt sekin kesken) niin eikö silloin työtön ole lähinnä se koulutusta vastaava toimenkuva? Ei mitään = ei mitään, 0 = 0, eikö tämä ole ihan selkeää matematiikkaa?
Mulla kans tuttu joka 37v ja yhden kesätyön ajan on ollut töissä. Muka jotain opiskeluita yrittää, samaa ammattia opiskellut kohta 17v. Vituttaa kattoo ja kuunnella kun on niin raskasta, itse opiskelin saman ammatin kolmessa vuodessa ja kahden pienen erityislapsen yh:na. En ymmärrä miten on mahdollista että hän vaan lorvii kotona, ei laiteta töihin. Mainittakoon vielä että on todella ylipainoinen, mietin onko saanut painonsa avulla väisteltyä töitä vai mikä homma.