Onko meillä kansanedustajia, jotka edustavat oikesti kansaa?
Vai äänestääkö porukka sitä ketä haluaisi olla? Siellä ollaan niin vieraantuneita tavallisen kansan elämästä.
Kommentit (27)
Li Andersson. Kuunnelkaa häntä, tuntuu olevan yksi harvoista jolla on ollut ja on entistäkin enemmän oikea huoli tulevista hallituksen menoleikkauksista ja pitää niistä myös aktiivisesti ääntä, ei istu hiljaa kuten moni muu joka on kansan äänen saanut.
Ap ei sillä ole mitään merkitystä onko meillä oikeasti kansaa edustamaan pyrkiviä edustajia vai ei. MEillä on puoluepolitiikkaan perustuva jäjestelmä. Pääosin niillä edustajilla ei ole suurta merkitystä, vaan puolueen ajamilla asioilla ja puolueen johdolla. Ensin pitää valita puolue, ja sitten edustaja. Useimmilla ei ole kovin montaa puoluetta joista valita arvojensa perusteella. Parempi kun Usassa, jossa on käytännössä vain 2 vaihtoehtoa.
Sitä valitaan lähinnä tässä taloustilanteessa, että minkälaista paskaa haluaa.
Li Andersson ja muut vasemmisto on ainakin aidosti kansalaisen asialla.
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydyn uskomasta että kansa on niin tyhmää kuin hallituspuolueet luulevat. Itse en ainakaan noita vatipäitä äänestänyt.
Jos Demarit olisi ottannut talousnäkökohdat vakavammin, niin tilanne olisi toinen. Säästöille ei laitettu vaaleissa mitään painoarvoa, pikemminkin päinvastoin, ja tässä on sitten tulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydyn uskomasta että kansa on niin tyhmää kuin hallituspuolueet luulevat. Itse en ainakaan noita vatipäitä äänestänyt.
Jos Demarit olisi ottannut talousnäkökohdat vakavammin, niin tilanne olisi toinen. Säästöille ei laitettu vaaleissa mitään painoarvoa, pikemminkin päinvastoin, ja tässä on sitten tulos.
Enemmän demareiden toimilla saataisiin kasvua ja talouden pyöriä pyörimään kuin Orpon leikkauksilla ja veronalennuksilla rikkaille. Orpon hallitushan ottaa vielä enemmän velkaa ja myy kannattavaa valtion omaisuutta. Tämän kaiken lisäksi kriisiyttää vielä koko Suomen kyykyttämällä palkansaajia.
Kaikki 1. kauttaan olevat.
Muut ovat oppineet jo selkääntaputteluklubien säännöt.