Minkä ikäinen olit, kun Google tuli?
Kommentit (14)
Olin syksyllä 1998 21-vuotias opiskelija.
Tietokoneen sain kotiini 1997 syksyllä. Mitäköhän hakukonetta olen ennen Googlea käyttänyt?
8 v.
Käsi ylös jos muistat AltaVistan!
Vierailija kirjoitti:
Tietokoneen sain kotiini 1997 syksyllä. Mitäköhän hakukonetta olen ennen Googlea käyttänyt?
Ennen googlea oli Altavista ja Yahoo hakukoneet kova sana. Sitten oli myös suomalainen www.fi hakusivu.
t. Fossiili
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen googlea oli Altavista ja Yahoo hakukoneet kova sana. Sitten oli myös suomalainen www.fi hakusivu.
t. Fossiili
Muistan nuo hyvin. Piti hakea jokaisesta erikseen kun tuli eri tuloksia eri hakukoneilla. Sitten kun google tuli niin se oli aivan ylivoimainen noihin edellisiin verrattuna. Muistan senkin kun nettiselaimeen (olikohan Netscape 2.0 tms) tuli tuki kuvatiedostoille. Pystyi näyttämään kuvia html koodissa. Se vasta oli todellista multimediaa, mutta silti tuli käytettyä enemmän cli pohjaisia sovelluksia Linuxlla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Fossiili
Ja nykyäänhän Altavista ja Yahoo ovat yhtä ja samaa.
Mä olin 23 v, tai siis kohta täyttämässä 23, kun Google tuli.
Vierailija kirjoitti:
Altavista, Yahoo, Ask Jeeves
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Altavista, Yahoo, Ask Jeeves
Joo totta, oli myös Ask Jeeves, jonne pystyi kirjoittamaan ihan lauseita. Muissa hakukoneissa piti yrittää keksiä sopivia hakusanarimpsuja (yksittäisiä hakusanoja) ja yhdistellä niitä AND ja OR -komennoilla, jos halusi kikkailla.
-7
Minä kävin jonkun tietotekniikkakurssin 1997 ja silloin oli pieni internet CD, jota sonera jakoi, oliko se inet tai vastaava. Nettiselaimena oli Netscape ja hakukoneena tosiaan yahoo ja altavista, myös sen äititietääkaiken, mikähän se on nykyään. Ekan oman koneen kun ostin, tuli saunalahden serveri - niminen yritys, joka tarjosi halpoja yhteyksiä. Niin ja jos ei muuten päässyt mihinkään, oli merkkipohjainen Telesampo!! voi jee niitä aikoja, kun modeemi ulisi...
2 vuotias