Koeajan päättyminen
En ole aikaisemmin saanut vakituista paikkaa, paitsi nyt. Koeaika on mennyt noin kaksi viikkoa sitten eli oman ymmärrykseni mukaan olen nyt vakinainen työntekijä. Tästä ei kuitenkaan ole käyty mitään keskusteluja tai kysytty, haluanko jäädä koeajan jälkeen?
Onko tapana pitää joku keskustelu koeajan jälkeen? Vai onko tämä yleinen tapa, että asia vaan "sivuutetaan" ja jatketaan ihan normaalisti...?
Kommentit (8)
Olit jo koeaikana vakituinen työntekijä.
Työpaikalla ei ole enää äitiä, eikä opettajaa sanoittamassa aikuiselle ihmiselle mitkä ovat työpaikan käytännöt, jne vaa aikuisen ihmisen tulisi olla aloitteellinen ja ottaa itse selvää niistä omista laillisista oikeuksistaan.
En ole koskaan käynyt mitään keskusteluja koeajan jälkeen, miksi pitäisi?
onneksi olkoon vakinaisesta työpaikasta :)
Ja ei siitä koeajasta ole tapana mitään keskustella muutenkin siinä tapauksessa, että henkilö joudutaan irtisanomaan koeajalla tai halutaa itse lähteä.
Joo, aina on koeaika mennyt ohi ihan vaan huomiotta. Siis itse toki olen tiennyt, milloin se tulee täyteen, mutta työnantajan puolelta kaikki on jatkunut kuin ennenkin.
En ole minäkään käynyt koskaan mitään keskusteluja koeajan päättymisestä vaan työsuhde on vain jatkunut sen yli. Täältä palstalta vasta olen oppinut, että jotkut sellaisia käyvät. Aika harvinaista taitaa kuitenkin olla.
Kiitos niille, jotka vastasivat asiallisesti! :) -ap
En kyllä koskaan ole kuullut mistään keskustelusta koeajan jälkeen. Jos et olisi halunnut jäädä, olisit kertonut sen koeajalla. Nyt sitten normaali irtisanomisaika.