Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

800 000 €:n talo Paraisille ja sitten se näyttää tältä?

Kommentit (1662)

Vierailija
1181/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Paraisten ladon vieressä oleva rintamamiestalo samalla tontilla? Ja kuuluuko myös rintamamiestalo kauppaan? Entä ladon edessä oleva ja ikkunoista näkyvä yksitasoinen omakotitalo?

https://www.etuovi.com/kohde/80127325?haku=M2031148125

Omakotitalo | 5-6h + avok. + kph / s + 2xwc + khh

Aurinkokaari 18, Parainen

Hinta 498 000 €

Koko 141,5 / 187,5 m²

Vuosi 2022

Kumpikin mainitsemistasi taloista on omilla tonteillaan ja eivät kuulu tähän kauppaan. Talo on vuokratontilla Myöskään autotallin vieressä oleva tyhjä tontti ei kuulu kauppaan.

Vierailija
1182/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päädystä näkymät veden äärelle

Ja naapureiden terasseille. Venesatamasta ja kulkutieltä on näkymät terassille myöskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naapureiden terasseille. Venesatamasta ja kulkutieltä on näkymät terassille myöskin.

Katselin ohjelmasta kun pariskunta haaveili makkarin merinäköalasta josta myös näköala naapurin terassille...

Vierailija
1184/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin ohjelmasta kun pariskunta haaveili makkarin merinäköalasta josta myös näköala naapurin terassille...

Asutko itse metsässä? Käypäs joskus katsomassa asuinalueita sillä silmällä. Ihan normaalit näkymät, normaalia paremmat itseasiassa. En mä tonne muuttaisi, mutta nyt porukka kyllä repii ihan outoja vikoja talosta ja näkymistä.

Vierailija
1185/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikotiessä oleva kuva nro 49 paljastaa miten onnettoman pienestä piha-alueesta on kyse, eipä siinä suurperhe mitenkään erityisen tilavasti ja privaatisti kirmaile ympäriinsä, järjestää vähänkin isommat grillijuhlat niin naapurit 100% häiriintyy metelistä.

Tuossa kuvassa tontin koko näkyy hyvin. Autotallin vasen ulkoseinä on tontin rajalla ja siitä jatkuu jokin koholla oleva kiveys/ soraläjä joka kulkee kohti talon kulmaa. Tämä rajaa tontin. Autotallin vieressä oleva sektorimainen alue on toinen tontti. Myynti-ilmoituksessa on vain yksi rekisterinumero ,joten tähän kuuluu vain tuo yksi vuokratontti, jolla talo ja autotalli on.

En meinannut uskoa, niin katsoin paikkatietoikkunasta. Tontin rajat tosiaan menevät autotallin kolmea sivua pitkin, eli tontilla on rakentamatonta aluetta vain se autotallin levyinen kaistale joka jää autotallin ja talon pitkän sivun väliin. Talon päädyn ja kuvan 49 punaisen auton välinen "puolisuunnikas" on toinen tontti...

Onpa ikävästi pikottu pieniksi paloiksi nuo tontit. Koko alue menee talon alle ja tielle ulko-ovelle. Olis edes pilkottu niin, että vähän jää tilaa puutarhalle?

Ei se porukka, joille tuo alue kelpaa kaipaa puutarhoja. Muutaman neliön piha-alueen voi halutessaan laatoittaa...

Vierailija
1186/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiö yläkerrassa. Helvatan pitkä pöytätaso keskellä, kokatessa yms saa kiertää puoli huonetta eestaas

Miksi kokatessa pitäisi mennä ees taas puoli huonetta?

😂

Niin, voitko selittää? Mihin tuossa pitää kiertää kun kokkaa?

Olen eri, mutta eihän tuota keittiötä voi käyttää kun vain keskellä katto on tarpeeksi korkealla. Kummallakin sivulla joutuu kumartelemaan ettei iske päätä kattoon. Mitä järkeä tuollaisessa ratkaisussa on kun ei ole ollut pakko tehdä noin matalia sivuja? 

Eiköhän tuollakin ole katto vähintään 230 cm korkeudella. Aika pitkä olet, jos et kykene kuin täysin keskellä yläkertaa askeltamaan. 

Kyllä ne massiiviset viistoparrut ovat tosi alhaalla työtasojen kohdalla. Katso myyntikuvia.

Kuvasta 7 tuon näkee selkeimmin miten alas katto tulee siinä seinän viertä kulkevan työtason kohdalla.

Tulee ne alas ihan seinän vieressä, mutta työtaso on noin 60 cm päässä seinästä. Sen edessä seistessä kokkaaja on vielä hieman kauempana, joten palkki on siinä kohdassa jo paljon korkeammalla. Tuossa talossa altaan kohdalla ei ole palkkia. Voi olla, että minulla ja teillä muilla on erilainen tapa tehdä ruokaa, mutta itse en nojaa vartaloani eteenpäin tason päälle, vaan ainoastaan kädet toimii siellä. Muuten seison suorassa. 

Jos katson kuvaa 8, niin voin vessan ovesta suunnilleen päätellä missä noin kaksi metriä menee. 

Mielestäni ongelma on pikemminkin talon toisella seinällä, ei keittiön ääressä, vaikka tietysti ihmisen pituuskin vaikuttaa. 

Itse tarkoitin työtasolla sitä, joka on ihan siinä seinässä kiinni, eli missä on se hana ja keittiöallas. En sitä keskellä olevaa keittiösaareketta. Ja siinä seinässä kiinni oleva työtaso on kyllä sellainen, että itse pitkänä ihmisenä joutuisin koukkailemaan noiden palkkien alla. Eli itseäni häiritsisi se, että siinä seinien vieressä ei voisi vapaasti seisoa pystyssä. Pätee toki kumpaankin seinään kuten sanoit. 

Ihan samaa tasoa tarkoitin minäkin, puhuinhan mm. altaan paikasta. Allas ei ole saarekkeessa. Ruuan laittaja tai tiskaaja seisoo noin 60 cm päässä seinästä ja siinä kohdassa palkit ovat jo aika korkealla, mutta ok, eivät ehkä tarpeeksi korkealla oikein pitkälle henkilölle. 

Minua kyllä edelleen huvittaa, että täällä niin moni kuvittelee, että talo on rakennettu heille ja siksi ottavat henkilökohtaisena loukkauksena, ettei se ole heidän mieltymyksiään vastaava. Faktahan on, ettei näiden narisijoidenkaan koti miellytä kaikkia muita. Ja ei, se ei tarkoita, että kaikkien muiden maku on huono. 

Jos kaikilla olisi sama maku (juuri sellainen kuin sinulla, joka tätä luet), niin hui, silloinhan se tarkoittaisi, että sinullakin olisi keskinkertainen ja täysin massan mukainen maku. 

;)

Vierailija
1187/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikotiessä oleva kuva nro 49 paljastaa miten onnettoman pienestä piha-alueesta on kyse, eipä siinä suurperhe mitenkään erityisen tilavasti ja privaatisti kirmaile ympäriinsä, järjestää vähänkin isommat grillijuhlat niin naapurit 100% häiriintyy metelistä.

Tuossa kuvassa tontin koko näkyy hyvin. Autotallin vasen ulkoseinä on tontin rajalla ja siitä jatkuu jokin koholla oleva kiveys/ soraläjä joka kulkee kohti talon kulmaa. Tämä rajaa tontin. Autotallin vieressä oleva sektorimainen alue on toinen tontti. Myynti-ilmoituksessa on vain yksi rekisterinumero ,joten tähän kuuluu vain tuo yksi vuokratontti, jolla talo ja autotalli on.

En meinannut uskoa, niin katsoin paikkatietoikkunasta. Tontin rajat tosiaan menevät autotallin kolmea sivua pitkin, eli tontilla on rakentamatonta aluetta vain se autotallin levyinen kaistale joka jää autotallin ja talon pitkän sivun väliin. Talon päädyn ja kuvan 49 punaisen auton välinen "puolisuunnikas" on toinen tontti...

Onpa ikävästi pikottu pieniksi paloiksi nuo tontit. Koko alue menee talon alle ja tielle ulko-ovelle. Olis edes pilkottu niin, että vähän jää tilaa puutarhalle?

Ei se porukka, joille tuo alue kelpaa kaipaa puutarhoja. Muutaman neliön piha-alueen voi halutessaan laatoittaa...

Älä turhaan yritä selittää näille. Jos joku palstalainen haluaa puutarhan, se tarkoittaa, että muidenkin on haluttava puutarha.

Vierailija
1188/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko itse metsässä? Käypäs joskus katsomassa asuinalueita sillä silmällä. Ihan normaalit näkymät, normaalia paremmat itseasiassa. En mä tonne muuttaisi, mutta nyt porukka kyllä repii ihan outoja vikoja talosta ja näkymistä.

En? Multa on ihan näköala omaan puutarhaan. Makuasioitahan nämä ovat, mutta itse tykkään siitä että pihalla ja terassilla olisi vähän omaa rauhaa ja yksityisyyttä. Ohjelmasta ei nyt käynyt selville kuinka vilkkaita nuo kulkuväylät ovat, mutta jos tämä on pienempi paikka niin ehkä sitten on rauhallista.

Vierailija
1189/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit näkymät, normaalia paremmat itseasiassa. En mä tonne muuttaisi, mutta nyt porukka kyllä repii ihan outoja vikoja talosta ja näkymistä.

Arvioitko tätä viritystä jostain Kallion kopista käsin?

Jos akkunasta näkyy vettä niin se ei ole Paraisten (12 000 asukasta) metropolissa mitenkään ihmeellinen asia.

Puolen miljoonan hintaluokassa näkymät ovat harvinaisen perseestä jos ikkunasta näkyvä vesi ei kuulu omaan rantaan jossa oma purjevene on omassa laiturissa.

Yhdellä vilkaisulla ilmakuvaan pitäisi tajuta miksi keittiökin on heivattu aivan älyttömään paikkaan yläkertaan.

Alakerrassa voi oleskella vain vahvoja exhibitionistisia taipumuksia omaava henkilö kun venelaiturin parkkipaikka ja liikenne kulkee parin metrin päässä talon päädystä. Lisäksi siinä rannassa näyttää olevan joku yleinen ulkoilureitti.

Kummallakin sivustalla on naapuritalot kosketusetäisyydellä ja rivi ikkunoita juuri tämän jälkikäteen kyhätyn hiiltyneen saunamökin suuntaan.

Vierailija
1190/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalit näkymät, normaalia paremmat itseasiassa. En mä tonne muuttaisi, mutta nyt porukka kyllä repii ihan outoja vikoja talosta ja näkymistä.

Jos akkunasta näkyy vettä niin se ei ole Paraisten (12 000 asukasta) metropolissa mitenkään ihmeellinen asia.

Puolen miljoonan hintaluokassa näkymät ovat harvinaisen perseestä jos ikkunasta näkyvä vesi ei kuulu omaan rantaan jossa oma purjevene on omassa laiturissa.

Yhdellä vilkaisulla ilmakuvaan pitäisi tajuta miksi keittiökin on heivattu aivan älyttömään paikkaan yläkertaan.

Alakerrassa voi oleskella vain vahvoja exhibitionistisia taipumuksia omaava henkilö kun venelaiturin parkkipaikka ja liikenne kulkee parin metrin päässä talon päädystä. Lisäksi siinä rannassa näyttää olevan joku yleinen ulkoilureitti.

Kummallakin sivustalla on naapuritalot kosketusetäisyydellä ja rivi ikkunoita juuri tämän jälkikäteen kyhätyn hiiltyneen saunamökin suuntaan.

No siellä alhaalla oli ne puurimaviritykset estämässä sisään näkemisen. Vähän niin kuin olisi vankilassa ollut.

Vierailija
1191/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuule omaa merinäköalaa katselen. Siitä huolimatta mä nyt tajuan sen verran että talot paikassa, jossa on taloja vierekkäin, ei ole mitään järkeä rakentaa ikkunoita ja terasseja yhdelle seinälle. Montako ikkunatonta huonetta sulla on?

Juu, olisihan ton talon voinut rakentaa muualle ja olisihan huonejako voinut olla erilainen, mutta camoon nyt.

Vierailija
1192/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla alueella oli ennen harvoin tuollaisia asuntoja tarjolla. Siellä asuu paljon rikkaita suomenruotsalaisia.

Kun nyt kävin etuovella katsomassa, niin superrikkaat myyvät megatöllejään alueella. Niitä on paljon!

Hintojen nousu näkyy näköjään kaikissa tuloluokissa.

Vierailija
1193/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tuota uutisointia tuosta ekotalokylästä siitä parin vuoden takaa ja sinänsä ihan hyvä idea. Toteutus vain petti pahasti. Tuossa olisi pitänyt olla oikeat ammattilaiset ja asiantuntijat suunnittelemassa taloa. Jos se olisi erinäköinen niin tonttikaan ei välttämättä olisi niin huono, onhan tuossa kuitenkin ihan nätit merinäköalat. Ja vaikka olisi silti lähellä naapureita niin viehättävän näköinen talo ei olisi tuossa paikalla ihan niin paha. Tai parempi olisi ollut kun olisivat etsineet toisen tontin, ei aavistustakaan kuinka vaikeaa sellainen on Paraisilla, eli onko tontteja helposti saatavilla.

Mutta idea siis hyvä (terveellinen, ekologinen talo), mutta se olisi pitänyt toteuttaa taitavasti ja ammattitaidolla sekä kunnon paikkaan. Sinänsä pidän kyllä monista noista materiaaleista.

Vierailija
1194/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiö yläkerrassa. Helvatan pitkä pöytätaso keskellä, kokatessa yms saa kiertää puoli huonetta eestaas

Miksi kokatessa pitäisi mennä ees taas puoli huonetta?

😂

Niin, voitko selittää? Mihin tuossa pitää kiertää kun kokkaa?

Olen eri, mutta eihän tuota keittiötä voi käyttää kun vain keskellä katto on tarpeeksi korkealla. Kummallakin sivulla joutuu kumartelemaan ettei iske päätä kattoon. Mitä järkeä tuollaisessa ratkaisussa on kun ei ole ollut pakko tehdä noin matalia sivuja? 

Eiköhän tuollakin ole katto vähintään 230 cm korkeudella. Aika pitkä olet, jos et kykene kuin täysin keskellä yläkertaa askeltamaan. 

Kyllä ne massiiviset viistoparrut ovat tosi alhaalla työtasojen kohdalla. Katso myyntikuvia.

Kuvasta 7 tuon näkee selkeimmin miten alas katto tulee siinä seinän viertä kulkevan työtason kohdalla.

Tulee ne alas ihan seinän vieressä, mutta työtaso on noin 60 cm päässä seinästä. Sen edessä seistessä kokkaaja on vielä hieman kauempana, joten palkki on siinä kohdassa jo paljon korkeammalla. Tuossa talossa altaan kohdalla ei ole palkkia. Voi olla, että minulla ja teillä muilla on erilainen tapa tehdä ruokaa, mutta itse en nojaa vartaloani eteenpäin tason päälle, vaan ainoastaan kädet toimii siellä. Muuten seison suorassa. 

Jos katson kuvaa 8, niin voin vessan ovesta suunnilleen päätellä missä noin kaksi metriä menee. 

Mielestäni ongelma on pikemminkin talon toisella seinällä, ei keittiön ääressä, vaikka tietysti ihmisen pituuskin vaikuttaa. 

Itse tarkoitin työtasolla sitä, joka on ihan siinä seinässä kiinni, eli missä on se hana ja keittiöallas. En sitä keskellä olevaa keittiösaareketta. Ja siinä seinässä kiinni oleva työtaso on kyllä sellainen, että itse pitkänä ihmisenä joutuisin koukkailemaan noiden palkkien alla. Eli itseäni häiritsisi se, että siinä seinien vieressä ei voisi vapaasti seisoa pystyssä. Pätee toki kumpaankin seinään kuten sanoit. 

Ihan samaa tasoa tarkoitin minäkin, puhuinhan mm. altaan paikasta. Allas ei ole saarekkeessa. Ruuan laittaja tai tiskaaja seisoo noin 60 cm päässä seinästä ja siinä kohdassa palkit ovat jo aika korkealla, mutta ok, eivät ehkä tarpeeksi korkealla oikein pitkälle henkilölle. 

Minua kyllä edelleen huvittaa, että täällä niin moni kuvittelee, että talo on rakennettu heille ja siksi ottavat henkilökohtaisena loukkauksena, ettei se ole heidän mieltymyksiään vastaava. Faktahan on, ettei näiden narisijoidenkaan koti miellytä kaikkia muita. Ja ei, se ei tarkoita, että kaikkien muiden maku on huono. 

Jos kaikilla olisi sama maku (juuri sellainen kuin sinulla, joka tätä luet), niin hui, silloinhan se tarkoittaisi, että sinullakin olisi keskinkertainen ja täysin massan mukainen maku. 

;)

Sinänsä kommentoin sivusta, että tuo on konseptitalo, jonka mallin mukaan ne ekotalokylän muut talot oli tarkoitus rakentaa. Eli sinänsä tuo on kyllä tehty niin, että sen olisi pitänyt kelvata monistettavaksi, eli usealle ostajalle. Ei ole tehty vain tuolle pariskunnalle.

Vierailija
1195/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, että uusilla asuntoalueilla on pikkuruiset tontit, mutta onhan tuollainen 450 neliön epämuotoinen tontti naurettava . Vielä hullumpaa on rakentaa siihen yli 180 neliön talohirvitys ja useamman kymmenen neliön autotalli. Yleensä näillä tiuhaan rakennetuilla alueilla kaavassa määrätään tiukasti se millaisen ja minkä värisen talon saa rakentaa mihinkin paikkaan, jotta alueesta tulee yhtenäisen näköinen.

Tuskin Paraisillakaan on tonttimaadta niin suuri puute, että nuo minitontit on tarpeen. Toki esim Saksassa voi olla niin , ettei omakotitalolla ole piha-aluetta ollenkaan- mutta silloin kyllä ollaan ihan jossain suurkaupungissa.

Vierailija
1196/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Parainen ole ihan maaseutua? Siellä varmaan voisi olettaa, että talo ei ole naapureissa kiinni ja että jos kehutaan merinäköalaa niin sellainen on sitten ihan oikeasti muutenkin kuin yhdestä ainoasta ikkunasta.

Vierailija
1197/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, että uusilla asuntoalueilla on pikkuruiset tontit, mutta onhan tuollainen 450 neliön epämuotoinen tontti naurettava . Vielä hullumpaa on rakentaa siihen yli 180 neliön talohirvitys ja useamman kymmenen neliön autotalli. Yleensä näillä tiuhaan rakennetuilla alueilla kaavassa määrätään tiukasti se millaisen ja minkä värisen talon saa rakentaa mihinkin paikkaan, jotta alueesta tulee yhtenäisen näköinen.

Tuskin Paraisillakaan on tonttimaadta niin suuri puute, että nuo minitontit on tarpeen. Toki esim Saksassa voi olla niin , ettei omakotitalolla ole piha-aluetta ollenkaan- mutta silloin kyllä ollaan ihan jossain suurkaupungissa.

Noh, just käytiin katsomassa yhtä taloa alueella, jossa kaikki talot on kaavan mukaan vaaleita kivi- tai puutoloja ja sit siellä oli yksi vaaleansininen, yksi musta ja yksi vaaleanpunainen talo. Eiköhän tuo ole ihan luvanmukainen. Ja mitä tulee tonttikaavaan, ne nyt on pieniä tontteja, ei niistä isompia saa.

Vierailija
1198/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En? Multa on ihan näköala omaan puutarhaan. Makuasioitahan nämä ovat, mutta itse tykkään siitä että pihalla ja terassilla olisi vähän omaa rauhaa ja yksityisyyttä. Ohjelmasta ei nyt käynyt selville kuinka vilkkaita nuo kulkuväylät ovat, mutta jos tämä on pienempi paikka niin ehkä sitten on rauhallista.

Vilkkaus riippuu ihan siitä, miten innokkaita veneilijöitä nuo venepaikan omistajat ovat. Toki täälläkin moni on kertonut käyneensä tuossa rannassa kävelyllä.

Vierailija
1199/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, just käytiin katsomassa yhtä taloa alueella, jossa kaikki talot on kaavan mukaan vaaleita kivi- tai puutoloja ja sit siellä oli yksi vaaleansininen, yksi musta ja yksi vaaleanpunainen talo. Eiköhän tuo ole ihan luvanmukainen. Ja mitä tulee tonttikaavaan, ne nyt on pieniä tontteja, ei niistä isompia saa.

Eikö Paraisilta tosiaan olisi löytynyt yhtään parempaa tonttia? Tuoko oli ainoa vaihtoehto?

Vierailija
1200/1662 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huikealla paikalla..."  Niin on, huikean idioottimaisella paikalla kammottava talo. Ei voi huonommin sopia paikalleen tämä musta möhkäle. Sitten;  onko fitness-porukan aina oltava tällaisia: rakennetaan jotakin älyttöntä ja ostetaan plaid tesloja ja sitten on verotettava tulo jotain kymppi vuodessa.  Ei ymmärrä.

Jos tuo olisi kunnolla rakennettu, niin ainoastaan tuon toisen talon omistajien aikuisten lasten kannattaisi harkita. Näin tuon pensasaidan voisi hävittää ja tehdä sellaisen maalaistalon pihapiirin kahdelle tai kolmelle sukupolvelle. Mitkä lie tunnelmat noissa naapureissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi