"Malminkartanossa asuva Jani Anttila, 42, on katsellut, että vuokra noin puolittuisi, jos asunnon hankkisi Forssan korkeudelta. "
"Vuokrankorotukset voivat ajaa helsinkiläisiä vaihtamaan asuntoaan tai jopa muuttamaan toiselle paikkakunnalle, selviää Helsingin Uutisten kyselystä."
Forssa ei ole kovin pitkällä helsingistä, joten ei tarvitse mennä susirajalle saakka löytääkseen halpaa asumista. Itsekin harkitsen muuttoa, mutta itselle enemmän merkitsee liikenteen toimimattomuus ja turvattomuus.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä Helsingissä on, että siellä on pakko kituuttaa? Muualla Suomessa saa jo helposti ok-taloja Helsingin vuokrahinnoilla.
Kituuttaa? Meillä on oma asunto keskustassa, kiitos vain huolestasi. Saan Helsingissä paljon parempaa palkkaa kuin muualla kun maalla ei ole vastaavia johtotehtäviä tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Forssa on ihan kiva pieni kaupunki. Sieltä on lyhyt matka tehdä päiväretkiä toisille paikkakunnille. Kuitenkin olen jotenkin kokenut käydessäni siellä sen olevan kovasti sisäänpäin lämpiävä paikkakunta eli tuttavia ja ystäviä voi olla vaikea löytää, jos ei ole töissä tai ahkera pubin käyttäjä. Ehkä olen sitten väärässä. Pitäisi varmaan kokeeksi asua vuokralla vaikka vuosi ja katsella, miten sopeutuu. Olen Helsingistä ja aina tottunut asumaan meren lähellä. Sisämaassa jäisin kaipaamaan raikasta merituulta ja aaltojen kuohuntaa myrskyssä. Onko forssalaisia paikalla kertomassa kaupungista?
Ainakin Forssasta on suora tie Helsinkiin, Turkuun ja Tampereelle.
Myös Hämeenlinna ja Salo ja Loimaa ovat lähellä.
Merituulta ei ole mutta hyviä uimapaikkoja ja järviä lähistöllä.
Myös luontoreittejä useampiakin ja Torron suo lähellä.Loimijoki virtaa läpi kaupungin ja on hyviä kävely- tai pyöräilyreittejä sen rannan tuntumassa.
Historiallisia Finlaysonin kauniita punatiilraennuksia ja viehättävä kehräämön miljöö. Paljon puistoja.
Mukava pieni kaupunki. Miinusta on työpaikkojen puute joillakin aloilla.Se on totta, että ihmiset tuntevat toisensa, ainakin kauan asuneet. Uudemmat eivät ehkä niin hyvin.
Tässäpä olikin melkein kaikki mitä itse piti kirjoittaa. Lisätään vielä.
Jos on lapsia, täällä on paljon harrastusmahdollisuuksia, jääkiekko, koripallo, ringette, jalkapallo, voimistelu.
Forssassa on viihdeuimala Vesihelmi, kesäisin Mäkilammi (n. 4 km keskustasta) ja Linikkalanlammi (n. 1 km keskustasta).
Kaksi valaistua kuntorataa.
Uusi koulurakennus Akvarelli ja lukio. Kaupunkialueella lyhyet koulumatkat.
Useita kaupunkipuistoja.
Jäähalli.
Kaikki on lähellä, isoimmat Ässä, Koo ja L.
Terveudenhoitopalvelut hyvät tai ainakin itse olen päässyt hyvin hoitoon.
Kaksi yksityistä lääkäriasemaa.
Asunnot ovat halpoja, kolmion saa hyvältä alueelta n. 100 000 euroa. Vuokrat lienevät 10-11 euroa/m2.
Täällä on vielä turvallista liikkua.
Jokaisessa kaupungissa on huonojakin puolia, mutta eipä ne tule esiin normielämässä.
Tosiaan Tammelan kunta on lähellä upeine järvineen.
Työllisyystilanne on kyllä aika heikko.Kiitos sinullekin hyvin kattavasta kuvauksesta! Kivalta paikalta vaikuttaa. Pitääkin kohtapuoliin ajella Forssaan ja ihastella kertomiasi paikkoja.
Tuossa jo edellä mainitulla Mäkilammella on frisbeegolf-rata. Myös laavulla voi viettää aikaa.
Toisella lammella, Linikkalanlammi (jäähallin ja urheilukentän vieressä) on yleinen sauna. Aukioloajoista ei tietoa.
Kuuluisin kahvila on Antin Konditoria vanhan Forssan miljöössä.
Myös mukavia ruokapaikkoja löytyy ketjuravintoloiden lisäksi.
Palvelut ovat halvempia kuin pääkaupunkiseudulla.
Kesäisin paljon tapahtumia mm. Holjat, Pick nick (vanhat autot), ravit, Forssan Suvi-ilta (urheilu).
Teatterikin on ja pienimuotoisia konsertteja.
Forssa tori kesäaikaan.
Pubi ym tarjonnasta ei tietoa.
Kirkkokansallekin on toimintaa, vireä seurakunta. Juurikin oli lapsille kirkon ympärijuoksut.
Nyt kun näitä kirjoittelin muiden jatkoksi, huomasin, että täällähän on paljon kaikennäköistä.
Ja tosiaan, Helsinki Tampere ja Turku lähellä, jos etsii laajempaa tarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Forssa on ihan kiva pieni kaupunki. Sieltä on lyhyt matka tehdä päiväretkiä toisille paikkakunnille. Kuitenkin olen jotenkin kokenut käydessäni siellä sen olevan kovasti sisäänpäin lämpiävä paikkakunta eli tuttavia ja ystäviä voi olla vaikea löytää, jos ei ole töissä tai ahkera pubin käyttäjä. Ehkä olen sitten väärässä. Pitäisi varmaan kokeeksi asua vuokralla vaikka vuosi ja katsella, miten sopeutuu. Olen Helsingistä ja aina tottunut asumaan meren lähellä. Sisämaassa jäisin kaipaamaan raikasta merituulta ja aaltojen kuohuntaa myrskyssä. Onko forssalaisia paikalla kertomassa kaupungista?
Asuimme korona-aikana vuoden Forssassa.
Meillä kotona oli putkiremontti ja sukulaisen vanhempien asunto oli tyhjänä.
Asuimme yhtiövastikkeen hinnalla ja pidimme näytöt. Tai mitä niitä pudettiin, kun oli korona.
N 120 t maksoi, vajaa 150 neliön kerrostaloasunto.
Mä olin lomautettuna, mies teki etänä. Myin kaikkea irtaimistoa Forssan fb sivuilla. N 100 kauppaa myöhemmin tunsin tosi paljon ihmisiä.
Bussiyhteydet on, huonot, mutta on. Isoja kauppoha, rahoista pääsee kyllä eroon.
Ihan ok paikka, mutta mielellään tultiin kotiin.
En allekirjoira yhtään hankala tutustua. Minä tutustuin
Kiitos sinullekin hyvin kattavasta kuvauksesta! Kivalta paikalta vaikuttaa. Pitääkin kohtapuoliin ajella Forssaan ja ihastella kertomiasi paikkoja.