"Malminkartanossa asuva Jani Anttila, 42, on katsellut, että vuokra noin puolittuisi, jos asunnon hankkisi Forssan korkeudelta. "
"Vuokrankorotukset voivat ajaa helsinkiläisiä vaihtamaan asuntoaan tai jopa muuttamaan toiselle paikkakunnalle, selviää Helsingin Uutisten kyselystä."
Forssa ei ole kovin pitkällä helsingistä, joten ei tarvitse mennä susirajalle saakka löytääkseen halpaa asumista. Itsekin harkitsen muuttoa, mutta itselle enemmän merkitsee liikenteen toimimattomuus ja turvattomuus.
Kommentit (104)
Parempi on muuttaa muualle, jos tuilla elää. Annetaan Helsingin halvat asunnot pienellä palkalla töitä tekeville.
Miksi sieltä Helsingistä pitää aina muuttaa pikkupaikkakunnalle tai maalle? Miksei suoraan esimerkiksi Turkuun, missä halvempia vuokria?
Asun Forssan naapurissa Jokioisilla, enkä todellakaan osaa samaistua Helsingissä asuvan ystävän asumiskustannustuskailuun. Nyt asun kolmiossa 500e/kuussa, yksinhuoltajana elätän itse kaksi lasta. Ystävä miettii, uskaltavatko miehensä kanssa edes haaveilla lapsesta kun pk-seudulla kaikki on kallista.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta vaihtaa kuntaa tai kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on Heikänkehän "murhakujalla" tyhjiä asuntoja. Sinne vaan asumaan.
Ei muuten ole! Ongelmakerrostalot purettu jo muutama vuosi sitten.
Koululaisten vanhemmat ja syntymähelsinkiläiset haluavat ehkä pysyä stadissa. Me muut olemme vapaita lähtemään <3
Ihmisellä on vapaus asua missä haluaa. Ihmisellä ei ole oikeutta asua missä haluaa.
Muutin pois hesasta jos vuosia sitten. Se oli oikea päätös ja olen jo maksanut asuntoni kokonaan. Hesan 1000 euron vuokrilla olisin velkaa vielä pitkään koska en olisi edes saanut lainaa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun muuttamaan. Sitä paitsi, Helsingistä Forssaan on 120 km, mikä sitten kellekin on lyhyt matka.
Monet alueet esimerkiksi Riihimäen ja Mäntsälän ympäristössä ovat ihan yhtä halpoja kuin Forssa ja sen ympäristö.
Esimerkiksi Ohkolasta on Helsinkiin jotain 50km ja oisko jotain 25km paikkeilla esimerkiksi Vantaan Tikkurilaan ja Keravalle vielä lyhyempi matka, että sinne ajaa autolla vartissa.
Eli näillä alueilla moni voi jopa pitää nykyisen työnsä, riippuu vähän missä päin työskentlee, etätöistä puhumattakaan.
Pitäisi olla oikeus asua valkoisella alueella mutta ei ole varaa, sikamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vain 120 km välimatka. Eihän se ole matka eikä mikään. Hyvä musa soimaan ja ajelemaan. Siinäpä se.
Ei ole varaa autoon.
Ei olekaan jos asuu Helsingissä, kun asuu muualla niin on varaa ostaa vaikka 10 autoa, tulee silti 10 kertaa halvemmaksi kuin joku kolmio töölössä.
No Malminkartanohan on melkein Forssassa, ettei muuttomatka enää pitkä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vain 120 km välimatka. Eihän se ole matka eikä mikään. Hyvä musa soimaan ja ajelemaan. Siinäpä se.
Ei ole varaa autoon.
Ei olekaan jos asuu Helsingissä, kun asuu muualla niin on varaa ostaa vaikka 10 autoa, tulee silti 10 kertaa halvemmaksi kuin joku kolmio töölössä.
Joo, kummasti alkoi kertyä rahaa tilille pikkukaupunkiin muuton jälkeen. Helsingissä menee helposti miinuksen puolelle, kun kaikki maksaa, paljon.
Ei tarvii olla kovin älykäs että näkee vuokran puolittuvan 30 km päässä hesasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä Helsingissä on, että siellä on pakko kituuttaa? Muualla Suomessa saa jo helposti ok-taloja Helsingin vuokrahinnoilla.
Vain Helsingissä on oikeaa elämää. Kehäkolmosen ulkopuolella virtaa syvä joki ja banjot soi. Enkä minä halua kiljua kuin sika!
Kehä kolmosen? Mikäs vantaalaisjuntti siellä on larppaamassa helsinkiläistä?
Vähemmän juntti kehä 3sen sisäpuolinen Vantaa on ku kehä 3sen ulkopuolinen Suomi.
Asunnon omistaja kirjoitti:
Muutin pois hesasta jos vuosia sitten. Se oli oikea päätös ja olen jo maksanut asuntoni kokonaan. Hesan 1000 euron vuokrilla olisin velkaa vielä pitkään koska en olisi edes saanut lainaa silloin.
Miten sä velkaa olisit jos et olisi saanut edes lainaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä Helsingissä on, että siellä on pakko kituuttaa? Muualla Suomessa saa jo helposti ok-taloja Helsingin vuokrahinnoilla.
Vain Helsingissä on oikeaa elämää. Kehäkolmosen ulkopuolella virtaa syvä joki ja banjot soi. Enkä minä halua kiljua kuin sika!
Näköjään kaikki on traumatisoituneet Syvä Joki leffasta. Niin minäkin :D
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole matka eikä mikään, jos on arkipäivisin muutama tunti ylimääräistä aikaa istua auton ratissa ja katsoo polttoainelaskun jälkeenkin homman mielekkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Forssa on ihan kiva pieni kaupunki. Sieltä on lyhyt matka tehdä päiväretkiä toisille paikkakunnille. Kuitenkin olen jotenkin kokenut käydessäni siellä sen olevan kovasti sisäänpäin lämpiävä paikkakunta eli tuttavia ja ystäviä voi olla vaikea löytää, jos ei ole töissä tai ahkera pubin käyttäjä. Ehkä olen sitten väärässä. Pitäisi varmaan kokeeksi asua vuokralla vaikka vuosi ja katsella, miten sopeutuu. Olen Helsingistä ja aina tottunut asumaan meren lähellä. Sisämaassa jäisin kaipaamaan raikasta merituulta ja aaltojen kuohuntaa myrskyssä. Onko forssalaisia paikalla kertomassa kaupungista?
Ainakin Forssasta on suora tie Helsinkiin, Turkuun ja Tampereelle.
Myös Hämeenlinna ja Salo ja Loimaa ovat lähellä.
Merituulta ei ole mutta hyviä uimapaikkoja ja järviä lähistöllä.
Myös luontoreittejä useampiakin ja Torron suo lähellä.Loimijoki virtaa läpi kaupungin ja on hyviä kävely- tai pyöräilyreittejä sen rannan tuntumassa.
Historiallisia Finlaysonin kauniita punatiilraennuksia ja viehättävä kehräämön miljöö. Paljon puistoja.
Mukava pieni kaupunki. Miinusta on työpaikkojen puute joillakin aloilla.Se on totta, että ihmiset tuntevat toisensa, ainakin kauan asuneet. Uudemmat eivät ehkä niin hyvin.
Kiitos hyvästä vastauksesta! Pannaan mietintämyssy päähän.
Jos on maalla outoja ihmisiä, niin stadissa on liikaa himmeitä.