Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein työkkäri ottaa teihin yhteyttä?

Vierailija
26.09.2023 |

Ihan mielenkiinnosta. Itse ilmottauduin just pitkästä aikaa työttömäksi työnhakijaksi. Nyt aluksi on tulossa ilmeisesti jokin puhelu sieltä, mutta mietin, että kuinkahan usein jatkossa ottavat suurin piirtein yhteyttä.

Kertokaa siis, kuinka pitkään ootte olleet työttöminä työnhakijoina ja kuin usein työkkäri pirauttelee?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon pitkäaikaistyötön, viimeksi ottivat yhteyttä toukokuussa 2021 muistaakseni, kun kyselin opiskelumahdollisuudesta ja nyt, eli kahden vuoden väli tuli. Nyt laskettiin samalla hakuvelvollisuutta kahteen kuussa.

Vierailija
2/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon pitkäaikaistyötön, viimeksi ottivat yhteyttä toukokuussa 2021 muistaakseni, kun kyselin opiskelumahdollisuudesta ja nyt, eli kahden vuoden väli tuli. Nyt laskettiin samalla hakuvelvollisuutta kahteen kuussa.

Kahteen kuussa? Miten se on mahdollista kun nythän piti olla se 4 työpaikkaa/kk -velvoite?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahteen kuussa? Miten se on mahdollista kun nythän piti olla se 4 työpaikkaa/kk -velvoite?

Mulla on vain 1 haku kuukaudessa.

Vierailija
4/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi 1997 maaliskuu kun pääsin armeijasta.

Vierailija
5/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö joudu edes minnekään työkkärin "hyödyllisille" kursseille harjoittelemaan Cv:n tekemistä tai mitään? Minusta tuntuu, että aina sen kerran kun olen työttömänä niin kauhea pommitus puhelimitse ja pitää ravata jossain ihme kursseilla. Miten te jotkut saatte vaan olla? :D

Vierailija
6/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä oo töitä, muttei uskaltanut laittaa nollaa, kun hälle voi tulla siitä probleema.

(Muuttamista yms ehdottaville, sellaista ei odoteta, eikä edes ehdoteta näitä provisiopalkkatöitä. Palkkatukipaikka on todennäköisin ja samaa mieltä virkailija myös, tai että joku avoin hakemus tärppää.)

Vierailija
7/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu. Itse identifioidun työttömäksi.

Vierailija
8/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseen 3kk. ei ole työnhaku velvoitetta, soittivat sieltä.

Vierailija
9/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keväällä ja alkukesästä 4 kk työttömänä. Tänä aikana soittivat heti, kun ilmoittauduin työttömäksi, samalla sovittiin aika tapaamiseen. Toisen kerran soitti, kun työttömyyttä oli kestänyt vajaa 3 kk eli aika tiuhaan pitävät yhteyttä. Neljää paikkaa /kk piti hakea, tämä tosin voi vaihdella työkkärin harkinnan mukaan.

Vierailija
10/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin muutama soitto kahden viikon välein. Sitten kolmen kuukauden, kun tekevät sulle kolmeksi kuukaudeksi suunnitelman, jota noudatat, työnhaun tms.

Vierailija
11/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kerran ovat ottaneet yhteyttä, kun unohdin merkata tehtävän tehdyksi. Muuten olen itse sinne pistänyt viestiä, järjestänyt tapaamisia ja pyytänyt kursseja ja tekemistä. :D

Vierailija
12/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 3vuotta työttömänä ollut, kerran ollut yhteydessä kun aktiivi2 astui voimaan. sanoi ettei tarvitse hakea yhtään paikkaa, olen kuulemma työni tehnyt jo (45v) ja sehän mulle sopi. Nyt ollut eläkeputkessa ja alkuvuodesta pääsis eläkkeelle ja olen kyllä todella tyytyväinen.

Vierailija
13/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö joudu edes minnekään työkkärin "hyödyllisille" kursseille harjoittelemaan Cv:n tekemistä tai mitään? Minusta tuntuu, että aina sen kerran kun olen työttömänä niin kauhea pommitus puhelimitse ja pitää ravata jossain ihme kursseilla. Miten te jotkut saatte vaan olla? :D

Itse kävin keväällä tällaisen työkkärin tarjoaman työnhaku-kurssin ja se oli ihan oikeasti hyödyllinen. Kurssi suoritettiin etänä kotoa käsin ja tehtäviä sai tehdä siihen aikaan kun itselle parhaiten sopi, kuitenkin joka arkipäivä.

Olin alkuun tosi skeptinen, koska ajattelin, että tämä on taas jotain huuhaata ja osaan nuorena ihmisenä kyllä nämä. Mutta kurssilla sai erittäin hyviä vinkkejä työnhausta ja ennen kaikkea siellä viilattiin cv sekä LinkedIn-profiili huippukuntoon ammattilaisen ohjaamana. En olisi ikinä saanut niitä omin voimin tehtyä noin. Ja mikä tärkeintä, työllistyinkin sitten uudelleen nopeasti, että ei ne työkkärin kurssit aina mitään ihan turhia ole.

Vierailija
14/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittavat parin kuukauden välein yleensä, toisinaan parin viikon välein.

Kauheaa syyllistämistä ja painostusta vaikka en ole edes täysin terve.

Vierailija
15/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa ilmoittauduin, parin viikon päästä tuli puhelinsoitto, jossa ilmoitettiin työnhakuvelvoite seuraavalle kolmelle kuukaudelle. Juuri ja juuri yli kaksi viikkoa kestäneen sijaisuuden jälkeen (yli 2 viikon työsuhteesta pitää erikseen ilmoittaa te-palveluihin) katsottiin uusi kolmen kuukauden jakso, vanhat jaksot siis mitätöityivät. Seuraava soitto uusine hakujaksoineen tuli elokuussa, ja koska sijaisuuksia oli joksikin aikaa tiedossa, minut rinnastettiin heidän tiedoissaan osa-aikatyöntekijään. Puheluista ei ole mitään hyötyä, eikä sen enempää uudesta palvelumallistakaan, koska mitään palvelua se ei sisällä, joskaan en sellaista kaipaakaan. Töitä, eli haettavia paikkoja on jos on, enkä voi niiden määrään tai aukeamiseen vaikuttaa, voin ainoastaan hakea niitä.  Jos asia olisi yksinomaan omissa käsissäni, olisin "mennyt" vakituisiin ja kokoaikaisiin töihin aikoja sitten.

Vierailija
16/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää tarkoittaa? Mä oon ollut siinä käsityksessä, että se työnhaku pitää kyllä aloittaa heti kun ilmottautuu työttömäksi ja ne vielä laittaa sinne ehkä jotain mitä täytyy hakea

Vierailija
17/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kuukauden välein yleensä soittelee. Yhtä työpaikkaa/kk haen. Kaikille kk:lle ei ole edes tullut velvoitetta, kun eivät ole soittaneet joka kuukausi.

Vierailija
18/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää tarkoittaa? Mä oon ollut siinä käsityksessä, että se työnhaku pitää kyllä aloittaa heti kun ilmottautuu työttömäksi ja ne vielä laittaa sinne ehkä jotain mitä täytyy hakea

Tässä nykymallissa työkkärin työnhaku aloitetaan ekan yhteydenoton jälkeen ja ne paikat valitaan itse. Toki saa niitä töitä muutenkin hakea miten haluaa mutta tuo on siis vähimmäisvaatimus tuille.

Työkkärin ehdottamat paikathan om näitä että sellistin tulisi hakea viulistin paikkaa ym järjettömyyksiä.

Vierailija
19/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan menkö Cimsonin työnhakukurssille. Kieltäytykää heti.

Ihan hirveää painostamista. Ei mitään kunnon ratkaisua mihinkään.

Tosin ehdottivat että menisin hattu kourassa suoraan työnantajalta kysymään töitä😀. Viimeksi tein näin v. 1982.

Vierailija
20/24 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömänä huhtikuusta elokuuhun. Varmaan kerran soittivat alussa. Tätä edeltäviltä työttömyysjaksoilta myös semmoinen muistikuva, etteivät juurikaan soitelleet.