Vinkkejä työhakemukseeni??
Aion hakea erästä asiakaspalvelijan työpaikkaa, auttakaas mammat ja kertokaa millä siitä sais sellaisen, että se huomattais satojen hakemusten joukossa. Kuitenkin haluaisin, että se olis asiallinen, ettei siis ihan mikään kamalan persoonallinen, kun en kuitenkaan oo kamalan persoonallinen ihminen.
Kiitos jos vaivaudutte antamaan jotain kivoja vinkkejä!
Kommentit (12)
Tietynikäisiä naisia ei helpolla kutsuta haastatteluihin. Herätä mielenkiinto, kunhan vain pääset haastatteluun, sitten voit pelata pelin omaan pussiisi.
netistä ohjeita työhakemuksen kirjoittamista varten, ja varmaan työvoimatoimistostakin saa sellaista opusta, jossa on paljon hyviä ohjeita.
Anna jonkun tuttavasi lukea työhakemuksesi. Ulkopuolinen näkee siinä helpommin kohdat, joita voisi korjata. Ja ole tarkka kieliasun suhteen!
Ole aito ja luonteva, älä turhaan yritä olla erikoinen.
Kun kerran haet asiakaspalvelijan paikkaa, mieti mitä ominaisuuksia tuossa työssä vaaditaan, ja painota sitten hakemuksessasi niitä luonteenpiirteitäsi, sitä työkokemustasi ja koulutustasi, joista on eniten hyötyä hakemassasi työssä.
Onnea työnhakuun!
Sehän voi olla esim omat nimikirjaimet graaffisesti aseteltuna
Mitä mieltä ootte onks se vähän epäilyttävää jos jättää iän yms.. pois?
Musta ainakin tuntuu, että tulis hieman sellainen olo, että hakijalla on salattavaa jos itse olisin valitsemassa työntekijää..
Mites ilmaisisitte mahdollisessa haastattelussa, että lapset on jo tehty ja lisää ei oo enää edes mahdollista saada. Vai kannattaisko tuota edes vihjaista?
ap
Älä jätä pois lapsia, ikää, miestä tms hakemuksesta. Mikään noista ei saa vaikuttaa itse valintaa. Lisäksi sinulta odotetaan rehellisyyttä, joten noiden tietojen pois jättäminen on kovin " arveluttavaa" varsinkin jos lapsia on. Sinun ei tarvitse selitellä lasten tekoa mitenkään koska siitä ei saa sinulta kysyä.
Vierailija:
Mitä mieltä ootte onks se vähän epäilyttävää jos jättää iän yms.. pois?
Musta ainakin tuntuu, että tulis hieman sellainen olo, että hakijalla on salattavaa jos itse olisin valitsemassa työntekijää..Mites ilmaisisitte mahdollisessa haastattelussa, että lapset on jo tehty ja lisää ei oo enää edes mahdollista saada. Vai kannattaisko tuota edes vihjaista?
ap
mitään, mutta varmasti miettivät kun olen kolmekymppinen, että jääköhän heti äitiyslomalle yms..
ap
Itse olen pyrkinyt kääntämään äitiyden aina hyödyksi. Esim. kenellä muulla on yhtä hyvät organisointi taidot kuin pienten lapsien äideillä? Korosta tällaisia asioita. Eli lapset eivät koskaan ole pelkkä miinus hakemuksessa. Tämänkin on työelämä alkanut jo ymmärtää. Voithan sinä vapaa ehtoisesti mainita ette aio hankkia lapsia, esim. kun haastattelija lopussa saatta kysyä, haluatko vielä kertoa jotain? Mutta hakemukseen en tuota laittaisi.
Vierailija:
mitään, mutta varmasti miettivät kun olen kolmekymppinen, että jääköhän heti äitiyslomalle yms..ap
..kääntää äitiyden positiiviseks asiaks. Olis pitäny ite tajuta se, mutta onneks täällä voi kysellä vinkkejä, niin tulee ajateltua asioita monesta eri näkökulmasta.
ap
niin hyvä asia kun se onkin...
Onnea työnhakuun! Toivottavasti vinkeistä oli hyötyä ja apua.
T: Vierailija 2 (ja 11)
Vierailija:
..kääntää äitiyden positiiviseks asiaks. Olis pitäny ite tajuta se, mutta onneks täällä voi kysellä vinkkejä, niin tulee ajateltua asioita monesta eri näkökulmasta.ap
Silmiin tarttuu sellainen hakemusa jossa on jotain pientä lisänä esim. reunassa jokin logo, reunus, kuva, teema, jne... Ei mitään suureellista mutta esim publisherilla tehty hakemus erottuu edukseen. Kosmeettinen juttuhan se vaan on, mutta jotenkin se herättää kun se kohdalle sattuu. Voi jäädä hyvinkin mieleen positiivisesti. Muuten pysy asiallisessa ja ytimekkäässä CV-linjassa.