Helmikset kohti uutta vuotta
Ajattelin aloitella uutta pinoa ja olla oikein aktiivinen...Mulla oli sitten kuitenkin kone kiinni koko joulun,kun meillä vähän toivottiin niin... ;) No,oli kyllä sen verran hulinaakin että eipä paljon olis ehtinyt kirjoittelemaankaan.
Mulla on särkenyt päätä joka ikinen päivä!Nytkin...Eilen oltiin puoli päivää anoppilassa ja oli tosi rankka päivä Saralle ja myös äidille...Saralla meni päikkärit ihan pieleen kun se on niin tarkka noista uniajoista ja syömisistä ja muista,eikä se sitten nukkunut kuin vajaan tunnin koko päivänä,mikä oli aivan liian vähän.Sama juttu oli sitten tänään kun oltiin toisessa mummulassa,siellä ei suostunut nukkuun ollenkaan,nukku vain automatkalla molempiin suuntiin vähän,eli ei niinkään kauaa kuin eilen.Nyt on sit aika hyvällä tuulella...Oon kyllä oikein tyytyväinen että päästään palaan normaaliarkeen,vaikka joulusta tykkäänkin periaatteessa.Ehkä ens joulu on jo sit helpompi Sarankin kannalta kun on isompi.
Joulupukki meillä oli kyllä pikkuneidille antelias,paketteja tuli reilut 20 vaikka olin niin aatellu ettei se vielä tarvii kun ei niistä sillee vielä mitään ymmärrä.Joku muu oli sit aatellut toisin...Sara sai isältäänkin ihan yllätyspaketin,ihanan pienen helminauhan kaulaan ja ranteeseen!Mäkin olin yllättynyt että se oli sellaiset ihan salaa mennyt ostamaan.Mutta oikein positiivistahan se oli.Nyt meillä on sit rojua nurkat entistäkin enemmän täys kun neiti sai leluja...Täytyis kai vähän katsoo noita vanhempia,ihan " vauvamaisimpia" leluja jo pois,että tulis tilaa uusille.Saralla on kyllä oma huone mutta eihän sitä voi vielä sinne laittaa leikkimään,niin noi kamat on kaikki tietty olohuoneessa.Hirvee kerääminen aina iltaisin..
Sara otti tänään ensiaskeleet!Mummulassa kun oltiin niin siellä yhtäkkiä käveli mummun luo.Oli se kyllä aika hellyttävän näköistä,kun eihän se vielä oikein luonnistunu,mutta alku on sekin.Ainakin sen verran nyt rohkaistui että tajus että ei tarvii pelkästään seistä paikallaan vaan siitä vois myös lähteä liikkeelle,muutenkin kuin kontaten.Vaikka mä oon kyllä aatellu että se menee ihan tarpeeks kovaa jo muutenkin,vaikkei vielä kävelekään,että mikään kiire ei kyllä olis... :)
Mutta joo,kai sitä täytyy mennä vähän leikkimään Saran kanssa kun on tuolla niin säälittävänä yksin lelujensa keskellä,kun isänsä vaan syö sipsejä sohvalla... ;) Ei kyllä nyt jaksais kun on toi pää aika kipee,mutta ehkä meen istumaan tonne lattialle ees,seuraks.
terkuin Marietta ja Sara (joka ehtikin näköjään jo syömään joulukukan somisteita...)
Kommentit (26)
Niin meillä ainakin.
Tessulle tervetuloa uutena ja Oodille onnittelut työpaikasta ja Kaalilaatikolle peukut pystyyn uudesta työpaikasta.
Onkohan jouluntaikaa liikkeellä kun meilläkin Miro tänään otti ensiaskeleensa ilman tukea (noin 4-5 askelta kunnes laskeutui polvilleen), siitä se pikkuhiljaa lähtee.
Mirolle kelpaa edelleen hyvin karkeampi ruoka ja uutena otin käyttöön 12 kk ruoat, silloin kun ei kotiruokaa kerkeä tekemään ja ne vasta maistuikin pojalle tosi hyvin, koko purkki meni laakista. Ne tuoksuukin muuten ihan " oikealle" ruoalle. Ja ainakin bonan ruoissa muuten lukikin, että ne on tarkoitettu seisomaan ja kävelemään opetteleville, eli eiköhän niistä joskus tipu pois toi ikäsuositus.
Hyvää uutta vuotta kaikille jos en kerkeä pinoutumaan aikaisemmin.
Aikooko joku muuten viedä helmiksensä jo raketteja katsomaan?
Me aateltiin ostaa pari rakettia ja ampua ne alkuillasta kotipihalla Miron nähden se riittäköön, eipä tarvii unia sotkea, kun itse ei niitä raketteja niin kaipaile.
niisku ja miro
oli meilläkin vaikka aattona käytiinkin molemmissa mummoloissa ja mä vielä kirkossakin. Ja mies on ollut kaikki joulun pyhät yövuorossa.
Onni sai joululahjaksi mm. meidän ostaman FP:n junan, satukirjan, pehmoleluja, muumilautasen+ruokailuvälineet, vaatetta, mummolta ja papalta rakennnuspalikoita, pulkan ja uuden taaperokärryn jolla nyt sitten kävelee (Niisku, olit oikeassa että se entinen oli väärin kasattu!) se entinen ikivanha kärry olikin jo ruosteessa...
Nuo rakennuspalikat on Onnista aivan ihanat! Äiti kasaa ja Onni hajottaa! =) Kuluuhan ne päivät niinkin!
Joulukuusi on saanut olla ihme kyllä aika rauhassa. Yleensä iltaisin väsyneenä Onni alkaa tekemään " ilkeyttä" ja repimään koristeita alas. Mutta muuten ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa.
Me ollaan uutena vuotena varmaankin ihan vaan kotona. En tiedä tuleeko edes ketään kavereita käymään. Miehellä on silloinkin töitä joten senkin puoleen ollaan kotosalla. Luultavasti ostetaan muutama pieni raketti ja ne ammutaan muka Onnin iloksi. =) Perjantaina saatetaan käydä vähän kaupungilla miehen kanssa kahdelleen jos vaan jaksan lähteä, kun olen päivän töissä.
Onni on nyt oppinut nousemaan seisomaan ilman tukea. Hetken aikaa huojuu pystyssä ja sitten istahtaa pyllylleen.
Ja ollaan oltu kuulevinamme, että Onni osais sanoa äitä (=äiti), ei (ja puistaa päätä) ja maitoa kun haluaa niin mammammam... =) Niin ja Onni osoittelee joka paikkaan ja sanoo : tä, mitä...
Voi että ne nuo vauvat kasvaa niiiin äkkiä!!!!!
Omaa tahtoa meidän jätkältä löytyy päivä päivältä enemmän! Kamala huuto ja mekastus jos ei mene asiat niin kuin herra haluaa! Jotenkin huvittavaa, ainakin toistaiseksi. :)
Yöt on meillä olleet nyt pidempään tosi huonoja. Onni pyörii ja ähisee vähän väliä. Välillä itkee ja välillä murisee... Päivällä nukkuu sitten yleensä aina parin tunnin unet ulkona rattaissa.
Eilen käytin Onnia päivystyksessä rähmivän ja vuotavan silmän takia. Lääkärin mukaan kyynelkanava on mennyt tukkoon. Kyynelkanavaa pitää nyt sitten puristella ja pestä keitetyllä vedellä. Saatiin myös silmätipat. Voi kuulema kestää viikonkin ennen kuin paranee. Korvakäytävät kuulema kans punoitti mutta ei se antanut siihen mitään kuuria. Pienen lapsen korvaan on kuulema niin hankala kunnolla nähdä kun siellä on niin paljon karvoja?!
Tulipas sekava selostus taas kerran. Taidan painua nukkumaan!
T. Kumppari & Onni
Siis oikeesti,mä olen niin huokaissut tänään helpotuksesta kun ei ole enää tarvinnut mennä mihinkään kylään tms.!Ainoo huono puoli tässä on se että mies meni töihin,sillä ei ollut kun kaks päivää vapaata kun ollaan kaupan alalla yrittäjinä ja se oli aattonakin töissä (vaikka yritin anella sitä että pidettäis vaikka kauppa kokonaan kiinni...).Kun sehän nyt tietty aina helpottaa suunnattomasti kun se on tässä kotona myös,niin ei tarvii ihan yksin juosta ton täystuhon perässä.
Siitä puheen ollen,se heräs taas heti kun äiti alko kirjoittelemaan...Joku vaisto...Meillä on ollu toi nukkuminen sekä päivällä että yöllä pitkän aikaa jo tosi vaikeeta.Illalla Sara ei menis nukkuun millään vaan saattaa karjua puoli tuntia suoraa huutoa sängyssään,vaikka on niin väsy että ei jaksa silmiä auki pitää.Sit kun se lopulta nukahtaa,se nukkuu n.kaks tuntia ja sit se heräily alkaa - sitä on sit loppuyö,vaihdellen 3 ja 10 heräämisen välillä.Ei se yleensä ees itke,mutta on siellä ihan pirteenä sängyssään,yleensä seisoo ja hytkyy siellä...Ja monesti ei nukahda vaikka mitä tekis,valvoo yli tunninkin ennenku sammuu lopulta.Oon yrittäny vaikka mitä,unikouluja ja muita,mut ei oo tuloksia tullu.Joskus on kyllä aamulla ite aika loppu...Sit vielä oliskin hyvä jos se nukkuis päikkärit sit kunnolla,mut nyt se on ensinnäkin vähentäny vaan yksiin päikkäreihin ja silloinkin nukkuu just ja just tunnin.Oliskos kellään mitään ideoita tohon?Mä oon kyllä itsekin kuulemma ollut huono nukkumaan (sitä ei uskois nyt!! :) ) ja oon jättäny päikkärit kokonaan pois jo tosi aikaisin,että kai se on sit saanu mun geenejä tossa.Harmi kyllä.
Mies tossa soitti ja kertoi sit noin vaan käyneensä ostamassa meille uuden telkkarin...Meillä ei siis hirveesti yhdessä keskustella noista isoista hankinnoista... ;) Totta on että meidän telkkari on kyllä aikansa elänyt ja varmaan leviäis kohta muutenkin,mutta silti...Mulla ei vaan oo varaa sanoa mitään kun olen ite aika kova shoppailemaan vaatteita,sekä itselleni että Saralle.Eikä mies koskaan sano niistä ostoksista mitään,niin en mäkään sit kai voi. :)
Mutta me taidetaan tästä alkaa laittautumaan vähän tonne ulos,pitkästä aikaa...Mulla on ihan huono omatunto kun olen niin vähän ulkona Saran kanssa,kun oon ite sellanen että tykkään vaan olla sisällä ja lukea tms...Siis näin talvella.Joudun aina oikein pakottamaan itseni edes pienelle vaunulenkille,kun ei yhtään huvita..Huono äiti...
Marietta ja Sarppu
Niin se on taas joulu ohitse, ihanaa oli! Meillä on ilmeisesti kilttejä lapsia, kun tuli niin paljon lahjoja=) Vähempikin olisi riittänyt... Esikoinen ei olisi malttanut aamupäivällä uloskaan lähteä, kun on uusi parkkitalo ja leikkikeittiö ym. Ja Veetiä harmittaa entistä enemmän tämä lumettomuus, koska pukinkontista ilmestyi myös rattikelkka. Joona sai FP:n junan, traktorin, jonka kyydissä on eläimiä, soivan etanan, jota voi vetää perässä, palikkatornin, kirjoja ja vinon pinon vaatteita. Kovasti Joonakin tykkäsi aukoa paketteja muiden mukana.
Uutena vuonna olemme todennäköisesti ihan kotona. Käydään ehkä ampumassa jokunen raketti Veetin iloksi. Itsenäisyyspäivänä olimme katsomassa keskustorilla ilotulitusta, ainakaan siellä Joona ei raketteja palännyt.
Joona on oppinut pari uutta sanaa. Nyt valikoimaan kuuluu äiti, heittää, hei hei, anna-anna-anna, tissi ja lamppu on pu.
Esikoinen käveli tässä iässä jo taaperokärryllä kotia ympäri, mutta Joona ei vielä uskalla sen kanssa kävellä. Sohvaa ja kirjahyllyä ym.pitkin tepastelee jo useamman askeleen.
Veeti kaipailee äitiä, palailen...
nonnu78 ja mukelot
me oltiin siis kotona kolmisteen ja ukko duunissa hankkimassa.
Tytöt avas lahjoja ja sit syötiin ja katottiin telkkaa sekä ulkoiltiin paljon. Isompi kyllä sai avata pikkusen lahjat ku yhden paketin narut jakso kiinnostaa kauan. Nyt sitten A.Tuisku taas hoilaa meillä aamusta iltaan ;(((
Pikkunen sai FB:n learning dogin, tykkää siitä ihan kekenä, sit kaikkee muutakin lelua tuli..ihan ku ei olis entisiäkin. Eipä tarvii sit ostella vähään aikaan mitään ja kohta on ne ykkösetkin.
Uus vuos ollaan taas kolmisteen ku ukko menee hankkimaan ;)) eipä muutenkaan lähdettäis mihinkään. Eipä viitti edes skumppaa avata.
Tänään teki mieli punkkua ja kirosinkin helvettiin raskaudet..no sit kyllä kadutti. Mä jo tunsinkin ekat liikkeet ja maha alkaa näkymään.
Mä kun kyselin sitä ilmoitusvelvollisuutta duuniin, en tarkoittanut älomaa vaan jos nyt jään kh-tuelle kotiin kun ei tuo töihin lähtö ota onnistuakseen. Onko siinä kh-tuelle jäännissä jotain aikarajaa???
No mä lähden nyt pukemaan, tulin just suihkusta ja vilvoittelen tässä koneella.
kuumetta
todellakin ihanaa kun on ohi tuo jouluhössötys =) Tottakai mä sain kaikesta kauhean stressin vaikka olin hyvissä ajoin kaiken tekevinäni (miten mä ikinä töissä ollessani olen ehtinyt mitään jouluja laitella...) ja saatiin sitten ukon kanssa mojova riitakin aikaiseksi. Ja tietysti olen syönyt itseni turvoksiin, joten se niistä muutamista pudotetuista kiloista. No, kohtahan se on uusi vuosi ja uudet kujeet =)
Tervetuloa vaan joukkoon Tessu, tosiaan me ollaan täällä Hämeenlinnan seutuvilla aika usein treffattukin, joten tervetuloa sinnekin sitten!
Joulusta sen verran, että me vietettiin sitä ihan kotosalla, sitten kun oltiin saatu se kaamea pakettienkuskausprosessi suoritettua. Lahjoja tuli tuhottomat kasat, etenkin poika 3v oli ilmeisesti ollut superkiltti. Eveliina sai opettavaisen possun ja kännykän, junaradan, pari nukkea ja vaatteita. Ja pelkäsi joulupukkia niin kovasti että oli vietävä toiseen huoneeseen kirkumaan =) Eli ihan rattoisasti meni. Uudenvuoden aatolle ei ole vielä suunnitelmia, todennäköisesti ollaan ihan kotosalla.
Pitäisköhän tosissaan mennä maate, mulla on rytmi ihan hukassa kun olen valvonut melkein joka ilta tuonne puolen yön päälle, josko sitä pikkuhiljaa alkaisi korjailemaan. Olikohan mulla oikeasti jotain " asiaa" ... meillä ei vielä kävellä, mutta tuolista Eveliina pitää yhdellä kädellä kiinni ja siinä sitten heiluu, joten aika tukevaa on tuo seisominen jo. Imetystä olen saanut viimeinkin vähennettyä, eli nykyään imetän ainoastaan aamulla ja illalla, aamuisin malttaa yleensä enimmäkseen imeä.
Mutta nyt tosiaan maate, hyvää loppuvuotta kaikille!
Manna ja mukelot
Terveiset vaan taas täältäkin. Ville oli tänään " työharjoittelussa" reilun tunnin. Jäi ihan ok, ei reagoinut kun vilkutettiin ja lähdettiin, mutta oli vähän itkeskellyt. Kun näki minut ikkunasta kun menin hakemaan, alkoi parkua ihan mahdottomasti =( . Oltiin siinä sitten vielä vähän aikaa yhdessä ja kaikki oli ok. Ei kyllä mennyt enää lähellekään " omahoitajaa" joka oli pidellyt sylyssä aikaisemmin. Huomenna taas hetken harjoittelu ja sitten tiistaina alkaa kokopväisesti. Voi voi voi mun pientä miestäni... ja mua. Nooh. Kyllä se siitä - tiedän tiedän.
Tervetuloa Tessulle!
Joulu meni varsin mukavasti. Meidän varsinainen kiire alkoi vasta joulupvänä kun tapanina ruokimme 10 aikuista ja lapset päälle.
Villen eka joulu jää ainakin mieleen. Poikaparka putosi heti alkuun pukin polvelta ja äiskä sai just napattua siitä kuvan. Ei tietty loukannut, mutta parku oli kova. Pukilla oli käsi jumissa sauvan kanssa ja Mamma irrotti Villestä liian aikaisin ja pikkumies meinasi että tähän en kyllä jää, ja oikaisi itsensä ja päätyi mukkelismakkelis lattialle. Pukki oli kyllä tosi hauska. Kertoi olevansa hyvä itkettämään lapsia, jne. Oli kyllä selvästi nolonakin kun Ville putosi.
Meillekin muutti FP:n learning dog. Se on tosi kiva - Henninkin mielestä. Hiukan siinä on laulut päin mäntyä (aakkoset ja se pää, olkapää...) eli suomennettu huonosti, mutta ei haittaa mitään. Vaatteita saatiin runsaasti, mm. Mamma oli kutonut villa-asun.
Henni sai kyllä suurimman lahjaläjän, mutta niissäkään ei ollut mitään ihan mahdottoman turhaa. Henni on jo 6 eli kaikki millä voi tehdä ja askarrella, on tosi mieluisaa ja käyttökelpoista. Turhin vehje on ehkä tarrantekokone, mutta siitäkin alkaa onneksi jo teippi loppua =).
Uusi vuosi menee perinteisesti kotona. Luultavasti itse sammun jo hyvissä ajoin ennen pauketta. Olen tosi huono valvomaan. Täällä Liedossa on perinteisesti uudenvuoden juoksu aattoiltana ja sitä ollaan Hennin kanssa käyty aina katsomassa. Yksi äijälauma juoksee aina shortseissa ilman paitaa kelillä kuin kelillä ja niissä onkin sitten ihmettelemistä.
Päiväkodissa muuten tuntui jokainen olevan flunssassa. Mahtaako siellä kukaan koskaan olla terve?
Vaan kaikille hyvää Uutta Vuotta jos en ehdi koneelle tämän enempiä ennen. Hyvä Uusi Vuosi tarkoittakoon että ollaan kaikki terveitä ja hyvällä mielellä!!
Mia, VIlle ja Henni
On jotenkin käsittämätöntä, että kohta meidän masu-asukit on jo vuoden ikäisiä. Vastahan vielä " viiletettiin" menemään vatsa pystyssä ja odotettiin pienten syntymää :)
Meillä meni joulu mukavasti. Olimme minun vanhempien luona pohjanmaalla jossa oli myös veljieni lapset.
Inkeri sai hurjan määrän paketteja! Tuli sekä leluja että vaatteita. Alina sai myös paljon lahjoja joista ehdoton suosikki on isäni tekemä nukensänky.
Ilmeisesti minäkin olin ollut kiltti koska lahjoja tuli vino pino. Mieheltä ei pitänyt tulla enää paketteja koska sain häneltä jo joululahjan ennekkaan (matkan Englantiin, lähdemme 7.1.2007), mutta olipa vielä ostanut kauniit korvakorut sekä muutaman kirjan.
Uutena vuotena olemme kotosalla ja minä koitan sinnitellä hereillä vuoden vaihteen yli. Syömme juustoja ja juomme hiukan viiniä, rauhallista ja mukavaa.
En muista kerroinko jo, mutta Inkeri on oppinut konttaamaan sekä nousee tukea vasten seisomaan. Vauhti on hurjaa!
Nyt lähtee liinat pöydältä....
Birdy ja Rinkeli
Joulu sitten on onnellisesti ohi! Eetu oli ollut todella kiltti (vähän liiankin kiltti) paketteja oli aivan liikaa! Eetu siis sai mm kävelyauton, legoja, väripalikoita, palikkalaatikon, ison pinon vaatteita, traktorin (sellaisen pienen) ja paljon kaikkee muuta. Miehen kanssa puhuttiinkin että mitäs jos laitetaan uudestaan ne pakettiin ja annetaan synttärilahjaksi helmikuussa! Taitais mennä läpi... Oltiin me miehenkin kanssa oltu kilttejä.
Joulu meni ihan hyvin, aattona mentiin mun vanhempien luo syömään ja siitä sitten hautuumaa kierroksen jälkeen mun veljeni luokse viettämään iltaa. Joulupäivänä oltiin miehen mummulla, jonne koko sen puolen suku kerääntyi, ja sitten tapani oltiin kolmistaan kotona, tai no kyllähän nuo koirat tietty pyöri jaloissa, mut kuitenkin. Ja sit eilen meni mies jo töihin, joten sen vapaat loppu. Mut me Eetun kanssa ollaan nyt sit jatkettu löhöpäiviä...
Eetu oppi sitten joulun kunniaksi seisomaan ilman tukea!!! Muutaman kerran on sen tehnyt, ekan kerran seiso tapanina. Ja eilen sitten hampaita pestessä huomasin alaikenissä jotain valkoista (ollaan siis ooteltu nyt pari viikkoo ylös neljättä hammasta...) ja siellä oli pienen pieni hampu tullut, joten Eetulla on nyt sitten kuusi hammasta, kolme ylhäällä ja kolme alhaalla.
Me ollaan tää uusivuosi ihan kotona, Eetun kummisetä tulee meille, ja ehkäpä mun veljeni vaimonsa kanssa (Eetun toiset kummit). Ja muutama raketti laitetaan taivaalle jo hyvissä ajoin, että Eetu pääsee näkemään, tosin ei taida vielä oikein ymmärtää...
Minä ja mies kanssa ollaan muka kuultu Eetun sanovan jo useempaan kertaan " äiti" , mutta veikkaanpa että ollaan vaan haluttu kuulla se...
Tessulle tervetuloa joukkoon! Ja tervetuloa meidän " hämeenlinnalaisten" tapaamisiin! Siitä puheenollen, täällä ainakin odotellaan seuraavaa tapaamisajankohtaa... (mannalle vaan tiedoksi... ;=) )
Kyselenpä nyt teiltäkin apua... Mulla on nyt pari päivää särkenyt lonkkia, siis ihan kuin sillon loppuraskaudessakin... Ensin oli oikea lonkka kipeä, aina sillon tällön, mutta tän päivän on ollut vasen ja koko ajan. Haittaa jo jonkun verran tuota kävelyäkin...
Mutta jospa nyt menis herkeksi tuonne olkkariin kattomaan töllöö...
Niin ja kaikille helmille ja perheillensä oikein ihanaa uutta vuotta!!!
napero ja Eetu 10,5kk
Heipsistä pitkästä aikaa! On tämä tietokoneen ääressä oleilu aika vähäistä nykyään, mutta tulin nyt vilkaisemaan, mitä teille kaikille kuuluu. Jospa sitä itsekin vähän aktivoituisi...
Joulu meni meillä mukavasti. Oltiin vanhempieni luona ja monia sukulaisia nähtiin. Jouluruoka maistui! Ja Emma sai paketteja ihan tarpeeksi: vaatteita, nuken, FB:n piano-ksylofni-vetokoiran, palikoita. Kielsin etukäteen mummua ja muita sukulaisia ostamasta montaa pakettia, mutta muutama tietenkin tuli. Itse ostettiin Emmalle vain yksi kirja. En halua, että jouluna tulee ihan mahdottomasti lahjoja ja että Emma tottuu siihen, että paketteja on kymmeniä...
Meillä on nyt kolme yötä unikoulua takana... Toistaiseksi on päästy melko vähillä huudoilla, mutta valvottu kyllä on! Melkein tunnin välein saa silitellä ja tuttia nostella...
Uusi vuosi otetaan rauhallisesti. Kotosalla ollaan, syödään ja oleillaan. Raketeista en itsekään kauheasti välitä, joten niitä ei ole.
Emmakin otti ensi askeleensa eilen. Taitaa tosiaan olla taikaa joulussa! Siitä se sitten pikkuhiljaa lähtee!
Mukavaa vuoden vaihdetta ja onnea uudelle vuodelle!
Eli tervetuloa vaan, mulle passais hyvin vaikka jo ensi viikko, " lomailen" sen vielä kun Niklaksen hoitotäti on myöskin lomalla, sitten pitäisi aloittaa totinen uurastus kun 18.pvä pitäis pitää väliseminaari päättötyöstä. Mä rustasin eilen yhden työhakemuksenkin, ois kyllä aivan unelmapaikka ja vastaisi täysin koulutusta, mutta enpä kyllä elättele valtavan suuria toiveita kas kun mun työkokemus on vähän " alan vierestä" . No, saapas nähdä, pikkuhiljaa aion aktiivisemminkin noita hakemuksia väkästää.
Mistä puheenollen, nyt sitten lopettelen tuota imetystä, ettei sitten tarvi sitäkin yhtäaikaa hoitoonmenon kanssa tehdä, hirveän haikealta tuntuu vaikka olin koko ajan sitä mieltä, etten tuon imetyksen kanssa mitään stressiä ota. Eveliina ei ole kyllä moksiskaan, ihan tyytyväisenä vetelee pullosta tuttelia, saapa nähdä onko tuolla pulloruokinnalla painoon mitään vaikutusta. Kotivaaálla punnitessa saan tulokseksi yli 9kg, mutta eipä tuohon kai ole juuri luottamista.
Heh, mä sain mieheltä sormuksen joululahjaksi, tosi suloinen ja varmaan kalliskin, mutta ainakin pari kokoa liian pieni. Kiusasin tänään kun lähti vaihtamaan sitä että kenelleköhän tikkusormelle sä tän ostit...=) Sain myös riipuksen ranneketjuun jonka mies osti mulle meidän ekana yhteisenä jouluna, siitä saakka olen jouluisin ja synttäreinä saanut pikku riipuksia siihen. Aika herttaista mun mielestä.
Ryhtyisköhän tekemään jotain hyödyllistä kun Eveliina vielä nukkuu (=tuhoamaan sitä suunnatonta kotihoidontukea tuohon laskupinoon).
Ilmoitelkaa Napero ja Larvanto käviskö teille ensi viikko (toki mulle käy sitten muulloinkin jos tuo on liian pian) ja Tassu myös ilmoittele mikäli olet halukas meidän tapaamisiin osallistumaan!
Mukavaa loppuvuotta 2006!
Manna ja Eveliina 9,5kk
Elikkäs kuittaan ja ehdotan tapaamiseksi ti iltapäivää taikka sitten to tai pe. Ke ei meille käy, tulee mun pari serkkuu kylään... Mites on larvanto???
Missäs helmikset ovat kun on niin hiljaista täällä?
napero ja yöunilla oleva Eetu (joka viime yönä heräs klo 4.00 juttelemaan ja jutteli itsekseen tuonne klo 5.40!!! Onneksi ei ole joka öistä, toivottavasti!!!)
Pääsin vihdoinkin netin ääreen tauon jälkeen. Joulu meni ihan hyvin, mitä nyt aattona vimpulan nukutus oli taas ihan horror-osastoa, mutta sitäpä se nykyään on...
10 kk neuvolassakin käytiin ja vähän oli käyrät alasuhdanteessa mutta eipä silti mitään huolta. Painoa oli tullut vaan puoli kiloa kahdessa kuukaudessa, josta osa kyllä selittyy liikkumaan lähdöllä ja osa taas äidin ajattelemattomuudella. Oon aivan oppikirjaäiti - siis mitään kokemusta lastenhoidosta ei ole - ja tästä syystä en ajatellut että vauveleille voisi antaa jo kaksi liha-ateriaa päivässä ja varmaan se on osasyy miksei painoa ole tullut ja hb oli alhainen. Niin, meidän neito syö kaurapuuroa aamuin illoin ja hedelmäsosetta välipalaksi sekä NYT liha-aterian 2 kertaa päivässä mutta tuntuu olevan ikiliikkuja-tapaus joka ei pysy paikalla yhtään. Vilma on ruvennut myös seisomaan ilman tukea muttei vielä ole kävellyt mutta varmaakin tekee sen pian. Niin se aika kuluu ja tälle mammalle on tullut melkoinen vauvakuume kun tuo ainokainen nyt on jo melkein taaperoiässä!! Mutta mies hannaa vastaan, varsinkin kun nukutus ja nukkuminen on nyt todella vaikeaa. Aion kyllä saada tahtoni lävitse, vaikka se veisikin vähän pidemmän ajan :)
Ootteko kukaan käyneet IdeaParkissa (miten sitten kirjoitetaankaan)? Mennään huomenna uudenvuoden viettoon Tampereelle ja sillä reissulla shoppailemaan, mutta tarvitaanko ko. paikassa omat rattaat vai onko siellä ostoskärryjä joissa voi hengailla joka paikassa?
Ja onnea Oodille työpaikasta!! Muista lähteä tyylillä ja ikimuistettavasti vanhasta paikasta ;)
Lisäksi Onnellista ja Menestyksekästä vuotta 2007 kaikille!
baby ja vimpula 10,5 kk
HÄMYLI MAMIT:
Mitähän kello mahtaa olla tuolloin iltapäivällä eli monelta noin niinku suunnilleen olis tarkotus rehvailla? Tiistai ei käy meille muut päivät kyllä!!!
Jos nyt samalla muutaman kuulumisenki rustais kun kerran kirjoittelun alotin...
Minttu on niin innokas kävelijä että ei mitään muuta teekkään kun kävelee huoneesta toiseen ihan into piukalla :)
Joulu tuli ja meni ja lahjoja tuli riittävästi. Uutta vuotta vietetään kotosalla lasten ehdoilla. Yks kaveri pariskunta lapsensa kanssa tulee tänne meille ja sitten kun piltit on menny nukkumaan niin vois nauttia hieman punaviintä (vai viiniäkö se sanotaan, no aivan sama).
Mites muuten muilla kun meillä Minttu on aivan mahdoton syöttötuolissa. Nousee sekunnissa pöydälle keekoilemaan jos ei vahdi... Tiedän, valjaat on keksitty käytä niitä! Mut en ole kerinny kaivaa niitä vielä varastosta :) Enkä tiedä kerkiänkö ollenkaan... (lue:jaksanko...)
Mä oon ihan hurahtanu tohon ultra star peliin mikä on kopio singstarista minkä saa netistä.. Meil on aivan hulluna niit biisejä ja mä oon tänkin illan laulaa luritellu ties kuinka monta zibaletta :) Oikein odotin sormet syyhyten että saan tyttöset nukkumaan ja pääsen ite laulaa. Mieskin on sopivasti pelaamassa kaverilla Texas hold´emia niin on saanu ihan vapaasti availla ääntään...
Jep, mutta eipä meille tänne Hämyliin ihmeitä kuulu. Tavallista arjen pyöritystä päivästä toiseen.. Kotona viihdyn tyttöjen kanssa aivan älyttömän hyvin eikä töihin tee mieli mennä enää IKINÄ!!!!!!!!!!!!!!
Niin ja Tessu76 liity vain meidän porukkaan somaan ja tule tapaamisiin mukaan. Olis kyllä niin kiva. Missä päin Hämeenlinnan lähistöä asustelet??
Larvanto ja likat Minttu 10kk ja Eevi 3v4kk
Ideaparkista...
On siellä ihan tavallisia ostoskärryjä, joten ei tarvi välttämättä rattaita.
nonnu78
Reissaaminen ohi! Meillä oli niin järjetön vilske koko viikon, että HUH! Ekaks viime viikon pe-la yönä mies raahasi kaverinsa (3kpl...) tänne baarireissun päätteeksi vaikka niiden piti juhlia sadan kilsan päässä...kiva että sit sain nukuttuakin, heh. No, olivat kyllä ihan siistissä kunnossa ettei sen puoleen. No, su-ti sitten oli mun veli avovaimonsa kanssa meillä ja meillä oli tosi kivaa, paitsi, että poika sitten teki nukkumislakon...eli alkoi heräillä about kahden tunnin välein yöllä...
Ti lähdettiin isälle yöksi ja sieltä pariksi päiväksi anoppilaan. Siellä sitten puoli sukua kävikin taas poikaa katsomassa ja olihan meidän ihana kummipoikakin (5,5kk) siellä. Poju nukkui todella huonosti koko viikon ja oltiin jo huolissamme, että mitäs nyt. Pääteltiin sitten, että hän on niin stressaantunut koko tästä vilinästä.
Eilen tultiin tuhansien kassien ja laukkujen kanssa kotiin, piti to vielä käydä Keskiselläkin. Poikaa ei otettu sinne sentään mukaan :) Viime yön Eetu sitten nukkuikin ihan normaaliin tyyliinsä eli hyvin. Kyllä se olikin yhtä hymyä kun oltiin kotona vai me kolme :)
Lahjoja tuli paljon! Eetu oli ihan ihmeissään, että mitäs nämä oikein ovat. Tyylillä sitten repi auki pakettejaan ja lemppariksi nousi Plaston paloauto.
Nyt pitää taas mennä, jääkaapissa ei ole kuin valot joten kauppa kutsuu....Me ollaan ihan kotosalla uusi vuosi, ensi vuonna vois käydä pojan kanssa tsekkaan raketteja kaupungilla. Ihanaa uutta vuotta kaikille!!!!!
Sasuliini ja Eetu, kohta 11kk
Moiks!
Ihan ekaks nyt noista Hämpesterin treffeistä - olen ihan innostunut liittyyn seuraan ja mulle pitäis käydä ens viikolla periaatteessa koska tahansa,eli seuraan tilannetta ja tulen messiin! :) Kiva että olen tervetullut...Ainoo juttu mitä aina vähän edelleen arkailen Saran kanssa on just meno johonkin kahvilaan tms.,kun se on aika pippurinen pakkaus ja jos sattuu oleen sillä tuulella niin ei oo kivaa sit kellään!Ja tehän ilmeisesti ootte tavannu jossain kahvilassa yleensä?No,toisaalta jos ihan hirvee tilanne syntyy niin voinhan mä sit kadota paikalta. ;) Voihan se olla että mä ihan turhaan jännitän ja se käyttäytyiskin ihan hyvin,ja varmaan sekin auttaa asiaa jos on muita pieniä paikalla.Niin on sit jotain mielenkiintoista sillekin.Niin,mä asustelen oikeastaan ennemminkin Turengin lähellä eli on mulla Hämppään matkaa vähän yli 20 km,mut täällä maalla asuvana pidän sitä vielä lyhyenä :).Et aika usein kuitenkin tulee Hämeenlinnassa käytyä,varsinkin kun mun äitikin asuu siellä.
Tuli noista työasioista mieleen että mulla on ihan hirvee työstressi meneillään!Tilanne on tosi kakspiippunen,kun toisaalta tykkään kyl olla kotonakin Saran kanssa mut toisaalta haluisin jo vähän jotain vaihtelua - ja tietty yks iso vaikuttava asia on se raha.Kyllä kyrsii nyt kun putos kotihoidontuelle,varsinkin kun oon viimeks saanu rahaa joulukuun 1.päivä ja seuraavaks tulee sit vasta 31.1.,jostain syystä.Se huima summa...Niin,on vielä sellanen homma tossa töihin menossa,että mun mies ei huolis mua enää töihin!!Sen mielestä niillä on siellä paljon mukavampaa kun mä en oo siellä.Se tarkoittaa tolla siis sitä että se on ite paremmalla tuulella,kun mä en oo siellä eikä tarvii tapella.Me ollaan molemmat aika räiskähteleviä luonteita ja töissä se sit oikein kärjistyy kun tulee millon mitäkin ongelmia (siis työasioissa),ja sit tapellaan.Eikä oikein olla opittu sitä ettei tapeltais siellä kaupan puolella,vaan meistä kyllä näkee molemmista jos jotain on,siis asiakkaatkin näkee.Ja sehän ei koskaan ole hyvä.Mutta kun ei koskaan ehdi ajatteleen ennenku jo sanoo... ;) Mä siis toisaalta ymmärrän ton pointin miksi se haluais pitää mut sieltä poissa.Mutta toisaalta joudun kuitenkin käymään siellä vähintään kerran viikossa,kun se ei ite osaa hoitaa firman paperihommia,ja siitä taas tulee mulle stressiä.Kun yleensä joudun tietty meneen Saran kanssa,ja eihän siitä tule yhtään mitään kun ei ne hommat oo tunnissa hoidettu ja eihän se sit jaksa siellä olla.Usein se on sit kyl isänsä kanssa siellä kaupan puolella mummojen ihasteltavana :) mut ei se sitäkään loputtomasti jaksa.Niin mulla on sit aina hirvee paniikki niiden omien hommieni kanssa ja sit teen kiireessä mokia ja aina jää miljoona hommaa rästiin kuitenkin vaik miten yrittäis tehdä...Ton vuodatuksen pääajatus oli siis se,että tarvitsisin niihin hommiin kyllä enemmän kuin muutaman tunnin viikossa.Mutta Saraa en vielä haluais viedä hoitoon,kun ei ole oikein tarjolla sellasta paikkaa mihin olis näppärä viedä,ja sit joutuisin sen kiskoon liikkeelle jo kuudelta kun mun pitäis olla 7 aikaan jo Lopella töissä.Höh,on tää vaikeeta...Hirvee tilitys,koittakaa jaksaa. :)
Huomenna olis sit uusi vuosi...Meidät on kutsuttu yhden kaveripariskunnan luo tohon muutaman kilometrin päähän ja saatiin Sarakin anopille hoitoon (tosin en haluais sitä viedä sinne kun en luota sen hoitamiseen,mutta se onkin jo toinen tarina..),mut jostain syystä mulla ei olis nyt mitään inspiraatioo lähtee sinne.Yleensä olen kyllä ihan innokas juhlija ;),mutta nyt on joku hassu juttu kun joulunakaan ei maistunut edes viini.Yhden lasillisen just sai alas mutta siinä se.Eihän tietysti kukaan pakota juomaan,mutta tuo kyseinen kaveripiiri keitä sinne on tulossa on kyllä sellasta,että ei niiden kanssa jaksa selvin päinkään istua.Ihan tarpeekseni sain sellasesta raskausaikana...Kun ne ei sylje lasiin todellakaan,niin ei niiden juttuja siellä sitten jaksa kuunnella.Tekis mieli vaan jäädä Saran kanssa kotiin...Varsinkin kun mulla olis sit loppiaisena tiedossa tyttöjen iltaa ja seuraavana ollaan luvattu myös mennä istumaan iltaa mun serkun ja sen miehen luo...Mistä noita menoja aina pukkaakin vaikka just aateltiin että uuden vuoden jälkeen ei pitäis olla sit mitään taas aikoihin (kun just ennen joulua oli vaikka mitä).Välillä on huono omatunto että mennään niin paljon,kun on sellasiakin tuttuja jotka ei pääse koskaan mihinkään kun ei ole lapsille hoitajia.Meillä kyllä se asia on tosi hienosti aina,ei oo koskaan ollut sellaista tilannetta ettei oltais Saraa saatu tarvittaessa hoitoon.Meidän äidille Sara on eka lapsenlapsi,niin se on tosi innoissaan siitä ja varmaan adoptois sen Hämeenlinnaan jos annettais... :) Sille mä Saraa annankin mielelläni hoitoon kun tiedän että se kunnioittaa meidän periaatteita ja Sara on niin paljon ollu alusta asti sen kanssa tekemisissä että tiedän kaiken menevän hyvin.Toisin on tosiaan anopin kanssa,joka varmaan syöttää salaa Saralle karkkia ja tekee kaiken muutenkin just niinku ite haluaa,vaikka hyvin tietää meidän toiveet.Aarghh,alkaa ärsyttää kun ajatteleekin!
Huh huh,kylläpä tulikin tilitettyä...kiitos ja anteeksi! :)
Mutta olen tosiaan kuulolla niistä treffeistä!Ja ehkä vielä palailen tänne kirjoittelemaankin tänään jos on mahdollisuus.
terkuin Marietta ja Sara (joka ihme kyllä lopulta nukahti tonne,kun oli herännyt taas jo ennen 6...)
Sovitaanko sitten " hämeenlinnalaiset" torstai, se kai kävi kaikille (korjatkaa jos olen jälleen kerran unohtanut jotain=) Tessu, me ollaan tavattu vuoronperään kaikkien kotona, kun ei tosiaankaan kiinnosta etenkään tuon 3v kanssa mihinkään kahvilaan mennä, eikä enää oikein Eveliinankaan kun ei meinaa paikallaan pysyä. Larvanto, meillä ei syöttötuolissa vielä nousta seisomaan, mutta syöttis täytyy olla tosi kaukana pöydästä ettei neiti potkaise sitä nurin. Hurjat voimat jaloissa, on vaippaa vaihtaessa pari kertaa jo potkaissut äidiltä ilmat pihalle =)
Joo, eksyinpäs taas aiheesta.... siis ensi viikon treffit on meillä, mehän ei ihan Hämeenlinnassa asutakaan vaan n. 50km päässä, tervetuloa siis Tessukin meille! S-postilla saat ajo-ohjeita mikäli pääset tulemaan! Ja ajankohdasta... meille käy oikeastaan mikä vaan, Eveliina nukkuu päikkäreitä tuossa 12-14 välillä about (siis harvemmin taas nukkuu tuon 2h, mutta tuossa välillä kuitenkin). Eli ehdotelkaa te muut sopivaa kellonaikaa!
Tarviskohan ruveta laittamaan perheelle ruokaa, ikkunasta katselen että pihalla pyörii taas yksi miehen kaveri +naapurin mukulatkin, montakohan lautasta laittais? =)
Hyvää vkonloppua &vuodenvaihdetta ja loistokasta vuotta 2007!
Manna ja muksut
Moi taas!
Kyllä mä voisin niitä ohjeita ottaa,vaikka en tietty 100% varma tulostamme oo,mutta ainakin yritetään!Laitatko siis mulle osoitteeseen mariettay@hotmail.com?!
Palaillaan!
Me kotiuduttiin tänään joulun vietosta. Mentiin siis perjantai-iltana mun äidille ja sieltä sitten eilen anoppilaan, mistä tultiin nyt illalla kotiin. Helmi viihtyi mun äidin (ja hänen avomiehensä) luona ihmeen hyvin. Konttaili innoissaan joka paikkaan ja antoi ihme kyllä joulukuusen olla ihan rauhassa. Helmi viihtyi siellä myös tosi hyvin itsekseen. Miehen vanhemmilla Helmi sen sijaan aluksi vierasti anoppia (ainoa ihminen, jota Helmi on vierastanut) ja sen jälkeenkin oli koko eilisen päivän aika itkuinen ja kiukkuinen, eikä viihtynyt ollenkaan itsekseen, vaan äidin sylissä piti olla. Tai itse asiassa Helmi koko ajan vinkui syliin, mutta ei sitten halunnut ollenkaan olla sylissä, vaan kiemurteli pois ja huusi taas lattialle. Pääasiassa halusi, että kävelytetään, mutta se on niin rankkaa (kun joutuu itse olemaan niin kumarassa), ettei kauan jakseta. Tänään oli sitten vähän parempi päivä, vaikka aamupäivän Helmi oli ihan nyhjäke ja oli vain maannut miehen sylissä, kun mä nukuin aamulla pitkään ja söin aamupalan. Ekojen päiväunien jälkeen tyttö vähän reipastui, mutta ei silti ollut ihan oma itsensä. Jännä juttu, kun siellä mun äidin luona oli kuitenkin niin innoissaan, vaikka on molemmissa paikoissa ollut yhtä paljon (tai paremminkin vähän). Ehkä se sotki Helmin pään, kun oltiin kahdessa paikassa vuorotellen. Nukkumiset meni onneksi ihan normaalisti, josta olen tosi iloinen!
Joululahjaksi Helmi sai meiltä sen FP:n maatilan ja ihanat koiratossut (jotka repii heti jalasta). Yhteisenä lahjana saavat esikoisen kanssa muovisia leikkiruokia, mutta ne ovat vielä paketissa, kun ei otettu reissuun mukaan noita isompia lahjoja. Sitten Helmi sai pari kirjaa, vaatteita, Brion puisen pellen, sellaisen pehmolelunuken ja sitten vielä sellaisen ihanan pehmeän " ötökän" , joka ei kaadu, vaan nousee aina pystyyn ja jossa on kaikkia rapisevia osia. Oikein sopiva määrä lahjoja Helmille, joka ei niistä vielä mitään ymmärrä. Esikoinen saikin sitten tuplasti enemmän, mutta onneksi pääasiassa ihan järkeviä autoja. Ainoastaan appiukon valitsemista monsteriautoista en ole kovin innoissani, mutta poika on, joten ehkä mun pitää alkaa tottua niihin.
Huomenna mennään vielä mun isän luokse, jossa saadaan vielä lisää lahjoja. Mun ja miehen isovanhemmilta saadaan aina rahaa ja tarkoitus onkin avata joku rahasto lapsille, minne laitetaan noita lahjarahoja.
Suunniteltiin vähän, että jos mentäis perjantaina uimahalliin koko perhe (mies on lomalla tän viikon). Helmi tykkää niin kamalasti kylpeä meidän isossa kylpyammeessa, että luulen, että viihtyisi myös uimahallissa. Mä en itse tykkää olla uimahallissa, kun palelen siellä kamalasti (paitsi jos olen kaulaa myöten veden alla, mikä ei lasten kanssa oikein onnistu), mutta haluaisin kyllä olla mukana, kun Helmi olisi ekan kerran uimahallissa. Ei meillä kyllä ole Helmille uikkareita, mutta ehkä löydettäis sellaiset kaupasta... Ja perjantai-iltana tulee miehen sisko hoitamaan lapsia ja me mennään miehen kanssa ravintolaan syömään ja ehkä pelaamaan biljardia (toi biliksen pelaaminen miehen kanssa on ollut mun haave tän 7 vuotta, kun ollaan oltu yhdessä...). Meillä tulee uutena vuotena toi 7 vuotta täyteen, mutta koska ei silloin saada ikinä lapsenvahtia, niin vietetään vuosipäivää pari päivää aikaisemmin.
Mitenkäs te muut vietätte uutta vuotta? Me ollaan lasten kanssa vaan kotona ja heidän mentyä nukkumaan syödään sitten hyvin ja juodaan jotain. Esikoinen on kaikki 3 uutta vuotta pelännyt raketteja, joten ei lähdetä niitä missään vaiheessa ulos katsomaan. Onneksi nähdään ne hyvin meidän ikkunasta, joten ihastellaan niitä sitten siitä. Täällä käy silloin vaan ihan jumalaton pauke, kun talot jotenkin korostaa sitä pauketta.
Mä söin aika kohtuullisesti jouluruokia ja herkkuja ja vasta tänään mun maha (ja suoli) alkoi temppuilemaan. Ärsyttävä olo, mutta itsepähän olen aiheuttanut.
Tessu76:lle vielä tervetuloa mukaan!
Sitten lähden laittamaan pyykkejä...
T:Fassiloora ja Helmi (10 kk)