Kiva joutua ulosottoon ilman, että tiesin mitään asiasta.
Kiva olla nyt ulosotossa, en ole missään vaiheessa edes tiennyt mistään perinnästä enkä ole saanut miltään firmalta laskuja. Olen alusta asti sanonut kaikille, että vastaanotan vain laskuja sähköpostiin enkä ensimmäistäkään ole saanut. Nyt kaikki ovat perinnässä. Taitaa mennä hommat kärähäjille minun osalta.
Kommentit (53)
Aika kauan saa olla laskut maksamatta, että menevät ulosottoon.
Kai nyt jokainen osaa odottaa laskuja ja jos niitä ei kuulu, niin kyselee perään.
Kyllä se on omalla vastuulla tietää mitä laskuja tulee ja jos ei kuulu niin kysellä perään.
Vierailija kirjoitti:
Aika kauan saa olla laskut maksamatta, että menevät ulosottoon.
Kai nyt jokainen osaa odottaa laskuja ja jos niitä ei kuulu, niin kyselee perään.
No eihän ne tarvi olla kuin parikuukautta maksamatta niin menevät ulosottoon, aika lyhyt aika minusta.
Oli sitä ennen joka toinen dieselautoilija ulosotossa kun ne dieselverot jäi maksamatta, niin ne meni automaattisesti ulosottoon. Ne kai tukehtuivat lopulta ja systeemiä muutettiin.
Jos laskuja ei kuulu niin varmaan kannattaisi itse olla aktiivinen ja kysellä laskun perään? Ja miten on mahdollista ettet muka olisi saanut perintätoimiston kirjeitä? Myöskään haatekirjettä et ole saanut käräjiltä?? Kukaan ei päädy ulosottoon vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on omalla vastuulla tietää mitä laskuja tulee ja jos ei kuulu niin kysellä perään.
Entä jos joku on tilannut sun puolesta? Eli käyttänyt sun tietoja omaksi huvikseen? Silti uhrin vastuulla, vai sittenkin rikollisen?
Tiedoksi: Joitakin laskuja saa periä suoraan ulosoton kautta niin, ettei velalliselle tarvitse lähettää yhtään laskua ikinä vaan sen ensimmäisenkin voi laittaa ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos joku on tilannut sun puolesta? Eli käyttänyt sun tietoja omaksi huvikseen? Silti uhrin vastuulla, vai sittenkin rikollisen?
kyllä niistäkin pitäisi perintäkirjeitä tulla jo ennen ulosottoa .
Alkuperäisen laskun voi lähettää sähköpostilla mutta eikös muistutukset ja perintäkirjeet tule lähettää lain mukaan postitse?
Eli ovatko kaikki muistutukset/perintäkirjeet kadonneet matkalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin tietysti tehdään rikosilmoitus. Ja luulisi hälytyskellojen soivan vimeistään siinä vaiheessa kun perintäkirje saapuu?
Harmillista. Onko sukulaisista avuksi, jos ne maksaa pois. Miksi sinulle ei tullut laskuja?
Minulle kävi noin 90-luvun puolivälissä. Yhtäkkiä vain automaattikortti ei toiminut. Se oli ensimmäinen vihje.
Se oli ns. kansainvälinen automaattikortti, toimi siis koko maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Joitakin laskuja saa periä suoraan ulosoton kautta niin, ettei velalliselle tarvitse lähettää yhtään laskua ikinä vaan sen ensimmäisenkin voi laittaa ulosottoon.
Esim parkkisakko, tosin siitä ei ap:n tapauksessa ollut kyse?
Itselleni tuli aikoinaan kirje ulosotosta, vakuutuslasku maksamatta. Olivat kuulemma lähettäneet 3 laskua, mutta ensimmäinen jonka sain tuli ulosotosta. Mahdollisuus, että olisi jäänyt 3 laskua huomaamatta, tai edes yksi, on pyöreät 0%.
Vierailija kirjoitti:
Ulosotto lähettää kyllä maksukehoituksen ennen kuin alkaa mitään ulosmittaamaan, joku tässä ap:n tarinassa ei ihan täsmää.
Minulle kävi juuri samoin. Yhtäkkiä tuli ulosottomieheltä kirje jossa 860 kruunua . Se otettiin pois koska ei löytynyt laskua eikä laskun omistajaa.. Merkillistä aikaa elämme.Ota ja kysy ulosottomieheltä mitä lasku koskee.