Tuleeko joku oikeasti täyteen valmiskeitoista??! Pieni ruukku lihasoppaa tai siskonmakkrakeittoa.
Tarvisin varmaan niitä keittoaterioita 5 kpl, että tulisin täyteen.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön kaupan valmiskeitosta helposti kaksi tai kolmekin kertaa.
Oikeesti.
Siitä 3dl kiposta?Minulle opetettiin talouskoulussa, että keittoannos on 1,5dl. 3dl valmiskeitossa on siis kaksi annosta.
Ei ole pääruokakeiton, alkuruoka-annos
Vierailija kirjoitti:
Keiton kanssa syödään ruisleipää, tämän opin jo kotona. Täysruisleipää 2 palaa keiton kanssa, lasi piimää tai maitoa, jälkiruuaksi vaikka omena/ appelsiini/ marjoja.
Hyvin pysyy nälkä loitolla seuraavat viisi tuntia.
Pikaisesti laskettuna yhden valmiskeiton osuus tuon aterian kaloreista on n. 25 %. Todellisuudessa syöt siis lounaaksi leipää ja sen kanssa vähän keittoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se minulle riittää vallan mainiosti. Ei tule ähkyä tai väsymystä. En muutenkaan tykkää olostani jos pitäisi syödä jotenkin maha "täyteen". Sehän on ähky?
Olisi mielenkiintoista tietää, millaiset ovat elämäntapasi muuten ja mitä syöt pääaterioiden ympärillä.
100 kcal ei riitä yhdeksi päivän pääaterioista edes 30 kiloiselle koomapotilaalle.
Olen normaalipainoinen, istumatyötä tekevä nainen. En voi syödä päivässä yli 1800 kaloria tai lihon. Lounaalla syön noin 400 kaloria, joka on esim. pieni keitto, pala leipää, raejuustoa ja vettä. Tai sitten salaatti, kanaa, leipää ja vettä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tule täyteen. En osta niitä eväiksi juuri siitä syystä. Syön lounaaksi yleensä 200g lihaa/kalaa/kanaa ja vähintään 500g salaattia. Salaatin päällä pari ruokalusikallista öljyä ja pähkinöitä.
N 155cm/46kg
Syöt salaattia 0,5 kg kerralla ja muutakin vielä ! Ihanko tosi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti.
Siitä 3dl kiposta?Minulle opetettiin talouskoulussa, että keittoannos on 1,5dl. 3dl valmiskeitossa on siis kaksi annosta.
1,5 dl on alkukeiton annoskoko.
Luullakseni moni syö keiton ateriana. Ei niin, että keitto on alkuruoka, jnoka jälkeen tulee paljon muutakin. Olen usein ostanut Knorrin Gulassi-nimellä myytävää valmiskeittoa. Siinä on oikeita perunapaloja ja lihapaloja ja keitto on maukas ja ravitseva. Mukava etenkin vanhuksille, jotka eivät ehkä jaksa aina laittaa ruokaa yhdelle ihmiselle. Mutta nyt tuo ravintoa sisältävä keittopussi on kadonnut ruokakaupoista! Olen etsinyt sitä monesta paikasta. Tarjolla on vain erityyppisiä tomaattikeittopohjaisia valmiskeittoja eri valmistajilta. Monet niistä eivät sisällä juuri ollenkaan proteiinia eivätkä muutakaan hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan tule kylläiseksi noista. Luulen, että johtuu lähinnä jostain aromivahventeista tai muista lisäaineista, jotka lisäävät nälkähormonin eritystä. Itse tehdyistä keitoista tulee samasta määrästä kylläiseksi leivän kera.
Ei se kuule johdu mistään aromivahventeista, vaan ihan siitä, että pelkkä valmiskeitto ei ole riittävä annos lounaaksi tai päivälliseksi yhtään kenellekään.
Tarkistin juuri ja yhdessä Saarioisten lihakeitossa on 111 kcal per annos. Suositusten mukaan lounaan pitäisi olla n. 40 % päivän energiasta. Se tarkoittaa, että tuo on riittävä lounas, jos päivän kokonaisenergian saanti on 277 kcal. Veikkaanpa, että harvalla on, joten ihmiset, jotka kuvittelevat syövänsä kevyesti keittoa, täyttävät mahansa mussuttamalla kaikkea mahdollista pullaa päivän mittaan ja ihmettelevät sitten miksi lihovat, vaikka syövät vain keittoa ja syyttävät sitten aromivahventeita, säästöliekkiä, ferritiiniä, kilpirauhasta, lääkkeitä yms yms, mutta eivät ole valmiita missään tapauksessa tarkastelemaan omaa toimintaansa kriittisesti.
Joo ja vielä "minä syön 3 kertaa tuosta" :D
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tarkoitus on, että ruualla elää ja jaksaa, ei tulla täyteen.
Aivan typerää syödä useampi annos päivässä, kuluu turhaa aikaa keittiössä ja tulee tiskiä.
Mää vetäsen mieluummin yhden ison mätön mitä sulattelen sitten omaan tahtiin.
Nuo valmis annokset on suunniteltu tyyliin lapsille.
Jos siihen ottaa kylkeen pari leipäviipaletta niin joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tule täyteen. En osta niitä eväiksi juuri siitä syystä. Syön lounaaksi yleensä 200g lihaa/kalaa/kanaa ja vähintään 500g salaattia. Salaatin päällä pari ruokalusikallista öljyä ja pähkinöitä.
N 155cm/46kgSyöt salaattia 0,5 kg kerralla ja muutakin vielä ! Ihanko tosi ?
No ei tietenkään ole totta, huono provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on mitoitettu vähän kuluttaville, raskasta työtä tekevät ostavat tuhdimpaa einestä, lihapiirakkaa, maksalaatikkoa, spagetti-bolognosea, onhan niitä tarjolla.
Lihapiirakka se vasta hölmö ateria onkin jos tekee raskasta työtä, ruoka jossa ole lähestulkoon ei mitään kunnon ravintoarvoa tekee pelkästään raskaan ja väsyneen olon.
Jos olisit joskus tehnyt jotain raskasta, tietäisit, että se ensisijainen ravintoarvo, mitä silloin tarvitaan on kalorit. Fyysistä työtä tekevä tai paljon liikkuva mies tarvitsee helposti 4 000 kcal päivässä energiaa, jos haluaa syödä suositusten mukaiset 40 % päivän energiatarpeesta lounaalla, se on 1 600 kcal, mikä tarkoittaisi 16 purkillista Saarioisten lihakeittoa. Ei kuulosta kovin mielekkäältä mikrotusoperaatiolta.
En nyt väitä, että se lihapiirakkakaan olisi maailman järkevin ruokavalinta, mutta monet naiset eivät tunnu ymmärtävän sitä, että ihmiset tarvitsevat ihan oikeasti niitä kaloreita elääkseen ja pysyäkseen liikkeessä. Oma lukunsa on sitten nämä pullanmussuttajat, jotka omien sanojensa mukaan syövät niiiin vähän, että voivat sitten ottaa iiiiihan pienen jälkkäriherkun ja ihmettelevät sen jälkeen, miksi he lihovat.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut siis ostelee keittoja valmiina? Ei tulisi mieleenkään. Ei siis rahan takia vaan maun ja sen takia mitä mahtaa sisältää. En halua noita edes maistaa.
Minä ostin kerran kun oli -60%. Hyvää se kyllä oli, mutta silti tuntui olo huijatulta että niinkin paljon maksoin vedestä ja ehkä yhdestä pienestä perunasta ja sormenpään kokoisesta palasta kalaa.
Siirtyihän sillä nälkä, mutta kun minä syön yleensä kerran päivässä, niin täysin turha kai tuo soppa oli, kun kuitenkin joutuu toisenkin aterian syömään.
Vatsa tottuu pieniin annoksiin. Sama kunhan saa tarvittavan energian päivään.
Joku raksan mies kuluttaa enemmän kun vastaava pöydän ääressä. Siinä kulhossa voi olla paljon energiaa, kun sen osaa tehdä ja laskea.
Ei ihmekään kun porukka lihoo kun yksi tavallinen annos ruokaa ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti.
Siis noin kolme reilua lusikallista syömistä? Perunalohko, lanttukuutio, porkkanakuutio, papu tai pari sekä yksi herne. Ehkä siihen kauhalliseen osuisi vielä pippurikin.
En tulisi täyteen. Mutta voisiko tuota tarjota häissä pääruokana?
200 g lihamakaronilaatikkoa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti.
Siis noin kolme reilua lusikallista syömistä? Perunalohko, lanttukuutio, porkkanakuutio, papu tai pari sekä yksi herne. Ehkä siihen kauhalliseen osuisi vielä pippurikin.
En tulisi täyteen. Mutta voisiko tuota tarjota häissä pääruokana?
Ja jälleen tämä: "en tulisi täyteen". Miksi pitäisi tulla jotenkin "täyteen"?
Eihän sitä ruokaa tarvitse syödä liikaa kuitenkaan. Jos syö 5 kertaa päivässä, niin eihän yhden ruokailun tarvitse riittää kuin 2-3 tunnin energiatarpeiksi. Keitto, minkä eilen söin oli savuporokeitto ja siinä on energiaa 330 kcal, eli ihan sopiva lounaaksi. Toinen keitto mitä yleensä syön sisältää n 190 kcal ja silloin syön yhden leivän lisäksi.
Ikinä en ole tuollaisesta mini keitto kipollisesta täyteen tullut, ennemminkin vihaiseksi ja teen kevyttä toimisto työtä. Energiaa päivässä tarvitsen 2500kcal ja lämpimän ruuan syön vain kerran päivässä, joten sen on oltava riittoisa, eikä mikään päiväkoti lasten annos.
Minusta on mukavaa syödä vain sen verran, että pahin nälkä taittuu. Tuollainen keittoannos on juuri sopivan kokoinen. Saatan kyllä hyvin pärjätä vaikka yhdellä leivällä iltaan saakka jos unohdan syödä.
Kyllä se minulle riittää vallan mainiosti. Ei tule ähkyä tai väsymystä. En muutenkaan tykkää olostani jos pitäisi syödä jotenkin maha "täyteen". Sehän on ähky?