Tuleeko joku oikeasti täyteen valmiskeitoista??! Pieni ruukku lihasoppaa tai siskonmakkrakeittoa.
Tarvisin varmaan niitä keittoaterioita 5 kpl, että tulisin täyteen.
Kommentit (121)
Kyllä, tulen täyteen 350g valmiskeitto annoksesta suunilleen siinä vaiheessa kun olen syönyt siitä jo noin 300 grammaa ja keittoa on vielä jäljellä. Sitten joutuu itsensä pakottaa aina syömään vielä sen lopputipan. Ja kun tekee itse keittoa, niin se vastaisi suunnilleen sitä kahta kauhallista minkä kaksaa suurinpiirtein syödä.
Tuleehan hernesoppapurkista kaksi annosta. Yhdelläkin pärjää ihan hyvin. Lisäksi reissumiestä, niin on koko päivän ruoka.
Ei pidä ähmiä sitä ruokaa.
Toimistossa nököttäessä tulin, fyysisessä työssä heiluessa en.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vika on sinun syömistottumuksissasi.
Kyllä valmiskeitto riittää hyvin lounaaksi minulle.
Lisäksi leipää ja joku pulla jälkiruaaksi.
Eli ei riitä sinullekaan. Tuohan se fiksua onkin, että sitten mussutetaan pullaa vatsantäytteeksi, kun ei syödä kunnon ruokaa.
En todellakaan tule täyteen. En osta niitä eväiksi juuri siitä syystä. Syön lounaaksi yleensä 200g lihaa/kalaa/kanaa ja vähintään 500g salaattia. Salaatin päällä pari ruokalusikallista öljyä ja pähkinöitä.
N 155cm/46kg
Tulee just sopivasti täyteen. Ei kannata venyttää mahalaukkua niin isoksi, että pitää aina mättää hirveitä määriä, jotta tulee täyteen :(
Miksi pitää tulla täyteen? Riittää kun tulee hyvä olo ja jaksaa seuraavaan ateriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön kaupan valmiskeitosta helposti kaksi tai kolmekin kertaa.
Oikeesti.
Siitä 3dl kiposta?Minulle opetettiin talouskoulussa, että keittoannos on 1,5dl. 3dl valmiskeitossa on siis kaksi annosta.
1,5 dl on alkukeiton annoskoko.
Juuri sitä olin tulossa kyselemään, että jos tarjotaan alkukeitto, niin paljonko sitä sitten on.. 0,1 dl?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön kaupan valmiskeitosta helposti kaksi tai kolmekin kertaa.
Oikeesti.
Siitä 3dl kiposta?Minulle opetettiin talouskoulussa, että keittoannos on 1,5dl. 3dl valmiskeitossa on siis kaksi annosta.
1,5 dl on alkukeiton annoskoko.
Juuri sitä olin tulossa kyselemään, että jos tarjotaan alkukeitto, niin paljonko sitä sitten on.. 0,1 dl?
No ei sitä alkukeittoa kovin paljon voi ottaa, jotta jaksaa sen pellillisen pizzaa pääruoaksi...
Keiton kanssa syödään ruisleipää, tämän opin jo kotona. Täysruisleipää 2 palaa keiton kanssa, lasi piimää tai maitoa, jälkiruuaksi vaikka omena/ appelsiini/ marjoja.
Hyvin pysyy nälkä loitolla seuraavat viisi tuntia.
Itse en ainakaan tule kylläiseksi noista. Luulen, että johtuu lähinnä jostain aromivahventeista tai muista lisäaineista, jotka lisäävät nälkähormonin eritystä. Itse tehdyistä keitoista tulee samasta määrästä kylläiseksi leivän kera.
Itse syön joskus niitä kasvissosekeittoja tai pinaattikeittoa, yksinään se ei minulle riitä lounaaksi, mutta syön sen kanssa purkillisen raejuustoa niin sitten riittää. Leipää en syö.
Vierailija kirjoitti:
Ne on mitoitettu vähän kuluttaville, raskasta työtä tekevät ostavat tuhdimpaa einestä, lihapiirakkaa, maksalaatikkoa, spagetti-bolognosea, onhan niitä tarjolla.
Lihapiirakka se vasta hölmö ateria onkin jos tekee raskasta työtä, ruoka jossa ole lähestulkoon ei mitään kunnon ravintoarvoa tekee pelkästään raskaan ja väsyneen olon.
Voitaisiinko sunnuntaistavtehdä pakollinen palkaton työpäivä, eli palkkavapaa jolloin työntekijä tekisi yhden paivän viikossa töitä puhtaasti oman työpaikkansa hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Sitten vika on sinun syömistottumuksissasi.
Kyllä valmiskeitto riittää hyvin lounaaksi minulle.
Lisäksi leipää ja joku pulla jälkiruaaksi.
Mahtavaa, että joku arvostelee toisen ruokailutottumuksia ja kertoo itse täyttävänsä mahansa aina pullalla, kun ei syö riittävästi kunnon ruokaa =D.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan tule kylläiseksi noista. Luulen, että johtuu lähinnä jostain aromivahventeista tai muista lisäaineista, jotka lisäävät nälkähormonin eritystä. Itse tehdyistä keitoista tulee samasta määrästä kylläiseksi leivän kera.
Ei se kuule johdu mistään aromivahventeista, vaan ihan siitä, että pelkkä valmiskeitto ei ole riittävä annos lounaaksi tai päivälliseksi yhtään kenellekään.
Tarkistin juuri ja yhdessä Saarioisten lihakeitossa on 111 kcal per annos. Suositusten mukaan lounaan pitäisi olla n. 40 % päivän energiasta. Se tarkoittaa, että tuo on riittävä lounas, jos päivän kokonaisenergian saanti on 277 kcal. Veikkaanpa, että harvalla on, joten ihmiset, jotka kuvittelevat syövänsä kevyesti keittoa, täyttävät mahansa mussuttamalla kaikkea mahdollista pullaa päivän mittaan ja ihmettelevät sitten miksi lihovat, vaikka syövät vain keittoa ja syyttävät sitten aromivahventeita, säästöliekkiä, ferritiiniä, kilpirauhasta, lääkkeitä yms yms, mutta eivät ole valmiita missään tapauksessa tarkastelemaan omaa toimintaansa kriittisesti.
Vain läskit haluaa olla täynnä koko ajan.
Jotkut siis ostelee keittoja valmiina? Ei tulisi mieleenkään. Ei siis rahan takia vaan maun ja sen takia mitä mahtaa sisältää. En halua noita edes maistaa.
Eli se valmiskeitto ei riitä sinullekaan, kun syöt vielä leipää ja pullaa lisäksi.