Kysymys ovulaatiosta ja seksistä
Jos harrastaisin tänä aamuna seksiä ja mies laukeaisi sisään, olisiko mahdollista hedelmöittyä vielä ylihuomenna? Siis jos ovulaatiotesti näyttäisi ylihuomenna kahta viivaa ja tunne olisi selvä.
Kiitos
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista. Siittiöt elävät naisen elimistössä hedelmöittämiskykyisinä jopa 14 päivää.
Tämä ei pidä paikkansa. Siittiöt elävät max viikon hedelmöittämiskykyisinä, joten paras aika yhdynnälle on pari päivää ennen varsinaista ovulaatiota
Vierailija kirjoitti:
Erittäin kokenut gynekologi sanoi minulle, että todistettavasti joskus siittiöt ovat eläneet jopa viikon. Siittiöt ovat kyllä hedelmöittämiskykyisiä vielä kahden päivän kuluttua yhdynnästä, ja pari päivää ennen ovulaatiota on juurikin hyvä hetki yhdynnän aloittamiselle raskautta ajatellen.
Vaikka siittiöt eläisivätkin viikon, niin niiden kyky hedelmöittää munasolu heikkenee merkittävästi jo muutaman päivän jälkeen. Ja tämä on raaka fakta.
"Siittiöt elävät naisen elimistössä hedelmöittämiskykyisinä jopa 14 päivää."
Lähde:
"https://www.terveyskirjasto.fi/odk00004
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin kokenut gynekologi sanoi minulle, että todistettavasti joskus siittiöt ovat eläneet jopa viikon. Siittiöt ovat kyllä hedelmöittämiskykyisiä vielä kahden päivän kuluttua yhdynnästä, ja pari päivää ennen ovulaatiota on juurikin hyvä hetki yhdynnän aloittamiselle raskautta ajatellen.
Vaikka siittiöt eläisivätkin viikon, niin niiden kyky hedelmöittää munasolu heikkenee merkittävästi jo muutaman päivän jälkeen. Ja tämä on raaka fakta.
"Siittiöt elävät naisen elimistössä hedelmöittämiskykyisinä jopa 14 päivää."
Lähde:
"https://www.terveyskirjasto.fi/odk00004
Siis 1-4 päivää, ei 14. AV syö viivat lainatuista teksteistä näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan yritettiin pelata varman päälle ja aloitettiin useita päiviä ennen ovista suoritella yhdyntöjä aamuin illoin että siellä ollaan jatkuvassa spermakylvyssä ja näin jatkettiin aina joitakin päiviä ovulaation yli. Ja juu oli pikkasen suorittamisen makua ja paikoin ei niin vähänkään. Että seinäkalenterista sai katsoa milloin se hieman yli viikon kestävä panokimara taas alkaa ja milloin päättyy. Luulis että semmonen on kivaa kun seksiä on vähintään kahdesti päivässä mutta aika äkkiä siitä hohto katoaa kun se on sellasta suorittelua josta tulee herkästi vähän paineistakin
Suoritella, spermakylpy ja panokimara 🤮
Kiitos asiallisista vastauksista!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan yritettiin pelata varman päälle ja aloitettiin useita päiviä ennen ovista suoritella yhdyntöjä aamuin illoin että siellä ollaan jatkuvassa spermakylvyssä ja näin jatkettiin aina joitakin päiviä ovulaation yli. Ja juu oli pikkasen suorittamisen makua ja paikoin ei niin vähänkään. Että seinäkalenterista sai katsoa milloin se hieman yli viikon kestävä panokimara taas alkaa ja milloin päättyy. Luulis että semmonen on kivaa kun seksiä on vähintään kahdesti päivässä mutta aika äkkiä siitä hohto katoaa kun se on sellasta suorittelua josta tulee herkästi vähän paineistakin
Suoritella, spermakylpy ja panokimara 🤮
Yäk
Entä jos ovulaatio olisi ollut eilen ja tänään harrastaisi seksiä?
Ap
Et sinä raskaaksi tule jos täällä juttelet. Eikun muna sisään taas
Mä tulin vahinkoraskaaksi suojaamattomasta yhdynnästä 5 päivää ennen oletettua ovulaatiota. Oletin siis että ovulaatio olisi kierron 14. päivä kun kierron kesto oli 28 päivää.
Myöhemmin luin jostain että ovulaatio onkin useilla naisilla jo kierron 10. päivä jos kierron pituus on 28 päivää.
En ole koskaan mitään ovu testejä tehnyt.
Kaksi raskautta lähtenyt niin, että 5 päivää kuukautisten alkamisesta oltu yhdynnässä kerran ilman ehkäisyä ja tärpännyt heti.
Ei meinannu neuvolassakaan uskoa, mutta näin kävi.
Itse olen tullut raskaaksi molemmilla kerroilla silloin, kun seksiä on ollut jo munasolun irrottua. Minulla munasolun irtoamiseen liittyy verinen tiputtelu, joten tiedän milloin se on tapahtunut. Molemmilla kerroilla seksiä ei myöskään ollut ennen ovulaatiota.