Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ Ensikkojen viikot 36 & 37 +++

01.09.2008 |

+++ Ensikkojen viikot 36 & 37 +++

Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!

Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.

* Ensikot *

Ainoanis

Mä olen 28 v ja mies 26 v.

babydre@m

Itse olen 30 v. Yritystä on takana tuolta lokakuulta 2007.

baulie

Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat ja tarkempiin tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.

Christina84

Meidän vauvatoiveet siirtyivät joulukuulta varhaisen keskenmenon/kemiallisen raskauden vuoksi tammikuulle. Elämä alkaa taas pikkuhiljaa voittaa, kivut ja pahin suru helpottaa sekä edes ajatuksen tasolla alkaa taas miettiä uusien ovistestien ostoa.

Helmi84

vm. 84 ja avomies -79. Asustellaan pk-seudulla, esikoisesta haaveillaan.

Irish79

Olen siis 29 -vuotias ja aviomies saman ikäinen. Vauvakuumetta ollut mulla jo varmaan viimeset 10 vuotta =) Vauvalle annettiin lupa tulla viime kesänä ja syksyllä olikin jo vähän positiivisia tuulia. Rv 11 kuitenkin toi surun meille ja raskaus meni kesken. Nyt olemme taas uudella innolla mukana yrityksessä.

Kiharapää

Minä vm -83 ja mies -81 Varsinais-Suomesta

1,5 vuotta ollaan nyt oltu yhdessä ja siitä vajaa vuosi on ollut tjottailua/yritystä..

Koiramamma

Minä vm. -81 ja aviomies -80. Yritys aloitettu 11/2006 ja lääkärissäkin ollaan asian tiimoilta jo käyty, vielä ei kuitenkaan ihan tuonne l-puolelle uskalla siirtyä. Elämää sulostuttaa 2 koiruutta.

lauroran

Olen 23-vuotias tyttönen. Asustelen Keski-Suomessa ukkoni kanssa ja ekaa lasta tässä yritetään. Mulla on opiskelut loppusuoralla ja musta olis kans yks kansankynttilä lisää tulossa tähän maahan, jos nyt koskaan saan graduani valmiiksi... Meillä on kaksi koiraa, joihin voi purkaa hoivaviettiä... Jätin pillerit pois siis helmikuun alussa.

Lorelai_79

Olen 28-v, mies 29 -v ja Etelä-Suomessa asustellaan.

Mareia

Täältä mukaan ilmoitautuu nuoripari (mie 22 & ukko 29) etelä-suomesta. Varsinaista kuumetta (tai noh...) ei ole liiemmin ilmassa ollut, nyt kuitenkin pillerit jätetty poijes ja haikaraa odotellaan innoissaan=)

marjapensas

Täältä liittyy myös mukaan yksi ensikertalainen, yritetty on 03/08 alkaen. Olen 28 vuotias, ja asun pk-seudulla. Mieheni on 29.

MaryRose

Minä -88 (joo tiedän, junnu :P) ja miekkonen -86. Pk-seudulla elellään. Minä opiskelen amk:ssa ja käyn töissä samalla. Mies työelämässä. Kotona meitä pitää kiireisenä papillon ja doberman. Yritys alotettu 06/2006, taukoa 06-12/2007. Ehkäisy jätetty nurkkaan 01/2008.

Menninkäinen85

Siis vauva ois nyt meillekkin tervetullut.. minä -85 ja mies -83 ja esikoinen ois tulossa, jos nyt on tullakseen :)

Nanuuk-85

Pyörin näillä sivuilla enemmän viime syksynä kun 07/07 aloitettiin ensimmäisen yritys. Minä olen 23 v., mies 26. Vieläkään ei vaavia kuulu, kierto tasaantunut, on nyt ollut tänä vuonna joka kuukausi 29 päiv.

neppis82

Pillerit on jätetty pari viikkoa sitten ja nyt lähinnä odotellaan, kuinka epäsäännölliseksi kierto päätyy, kun ei ennen pillereiden aloittamista ollut koskaan kovin säännöllinen.

Onnellinen84

Me ollaan lopetettu ehkäisy maaliskuussa, joten ihan noviisina vielä näissä hommissa.

shania07

Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =) Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa.

syre

Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla.

vauvahaaveita

Yritys on aloitettu 12/07, ja sais pieni jo tulla =))

zeria

Olen siis 29v (heinäkuussa pyörähtää tosin seuraava kymmenluku iiiiiik) ja mieheni 33v. Pillerit jätin pois muistaakseni 08/06 ja heti kohta olinkin raskaana olisko ollut 1 vai 2 normaalikiertoa välissä. Ensimmäinen keskenmeno oli totaalinen järkytys, ei mitään ennakkovaroitusta, np-ultrassa se vain paljastui.. Toisessa raskaudessa oli sama kohtalo ja toinen kaavinta jouduttiin tekemään viime toukokuussa. Viimeisin keskenmeno tuli rv.10 viime lokakuussa

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervepä ,

avasin taas uuden ketjun. Äkkiä tää kaksi viikkoa aina menee ja aika hiljasta pulinoissa, montaa sivua ei juttua kerry. Syy varmaan edellisen ketjumme pohdinnoissa siitä että pahin into laantuu kun yritystä jatkuu pitempään.

Mitäs teille kuuluu tällä hetkellä, ketään piinaviikkoilijaa?

Mulla on KP18 ja mitään erityisempiä oireita ei ole ollut. Eilen tosin olin todella kiukkuinen ja alamahaa on vähän nipistelly, mut en kyllä laske näitä mikskään oireiks.

AA KP 18/25-26

2/57 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia vain tulin kirjottaan; joskaan tänne ei mitään erityistä kuulu. Odottava fiilis on; oppisopimustapaaminen oli siis 19.8 eikä siitä ole kuulunut vielä mitään, soittelin siis viimeviikon perjantaina ja eivät edes olleet palaveeranneet asiasta koska yks päättävä henkilö oli ollut työmatkalla. Soittelen taas loppuviikolla uudestaan ja yritän kohteliaasti hoputtaa.

Ensimmäisiä menkkoja odottelen alkavaksi. Tyhjennys oli 7.8 ja lasken sen kp1 joten tänään olis kp27. Ennen tyhjennystä kierto oli 27-30pv joten toivottavasti ne tässä lähipäivinä alkaisi... Mitään tuhruttelua ei ole ollut kahteen viikkoon mutta en kyllä sitä tuhrua laskisi menkoiksi...

Tein tänään myös mammaksin raskaustestin eikä minkäänlaista viivaa tullut näkyviin; loppuviikosta vois siis varmaan käydä labrassa verikokeissakin kun mulla on sinne lähete. Toivoisin vain että ne menkat alkais että pääsis uudestaan yrittään!

Henkiset fiilikset alkavat olla aikalailla kasassa. Aikaisemmin en siis halunnut mennä ihmisten ilmoille, tavata ketään, käydä kaupassa, tehdä ruokaa, siivota... siis ei mikään huvittanut. Nyt viime viikon lopusta lähtien olen tehnyt kaikkia noita :)

Nyt sunnuntaista huomiseen päivään saan olla ihan yssikseen kämpillä ja olenkin katellut lempi hemppis leffoja; lällynlälly leffoja kuten mies yleensä sanoo :p Muutenkin olen saanut viettää rauhallista omaa aikaa. Mies oli kyllä aika ihana kun oli lähdössä mettästysreissulleen; kysyi että pärjäänkö nyt ihan varmasti yksin kotona ja ettei tule suru tai itku <3 Hyvinhän mie olen täällä pärjännyt; päinvastoin on ollut ihana olla kun kämppä on juuri niin hiljainen kuin haluan eikä tarvi jatkuvasti koiran karvoja tms. siivota.

Se on näet jäniksenmettästys alkanut joten tulen jatkossakin viettämään muutamia päiviä yksin kotona; toivottavasti päästään kuitenkin vaaviakin yrittään :p

Danja, kp27, tyhjennyksen jälkeen yk1

PS. Minutkin varmaan saapi lisätä takas tuohon esittelylistaan; vaikka sitten seuraavaan ketjuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin näitä viestiketjuja, ja ajattelin, että voisiko tähän ketjuun tulla mukaan ? Olen 28-vuotias, toukokuussa avioitunut, mies on 32-vuotias. Molemmat vakitöissä, minä sosiaalipuolella ja mies opetuspuolella. Vauvahaaveet tuli kuvioihin keväällä, ja nyt menossa eka yrityskierto. Esikoista toivotaan. :) Minulla nyt menossa kp15, eilen kokeilin elämäni ekaa kertaa ovulaatiotestiä, negaa se näytti, joten odotellaan vielä otollisia hetkiä. Olen ihan aloittelija vielä, joten suokaa anteeksi mahdolliset tyhmät kysymykseni. :) Olisi kiva, jos mahtuisi vielä mukaan !

Vierailija
4/57 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Emäntä*: Sydämellisesti tervetuloa!

*Danja*: Hienoa, jos on jo paremmat fiilikset! Oletko kertonut kuinka laajasti lähipiirillenne menetyksestäsi? Mä en ole uskaltanut, siitä puhuminen on aika vaikeaa, miehen lisäksi ainoastaan pari ystävää tietää.

Maanantaina testattu, kuten arvelinkin, puhdas nega, täti tulee siis koska tahansa -ja saisi tullakin mahd pian, että päästäisiin uuteen kiertoon edes. Ei tästä taida tulla mitään. Ihan kun saisin ne samat keskenmenot yhä uudestaan, uudestaan ja uudestaan. Testituloksen jälkeen otin luurin kauniiseen käteen ja soitin erääseen paikkaan, missä vaiheessa pitäisi aloittaa tarkemmat tutkimukset (siis niiden lisäksi, mitä mulle tehtiin joskus silloin keväällä ja alkukesästä km jälkeen kun pyysin). Jos raskaaksi tuleminen ja lapsen syntyminen on yksi maailman luonnollisimmista asioista, niin musta se alkaa tuntua pikkuhiljaa lähes mahdottomalta ja todellakin ihmeeltä. Anteeksi synkistely, nyt on vain aika kurja fiilis. Töissä on sentään kiireistä, mutta mukavaa, onneksi jotain muutakin valoista kuin ulkona paistava syysaurinko.

C kp 33/28-33

Vierailija
5/57 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa emäntä

Mua väsyttää tää odottaminen. Aina saa jotain odottaa.

Kävin siellä lääkärillä taas. Kaikki on kerrassaan hyvin. Ei mitään outoa näy, ei edes PCOta. Hyvähän se on ettei mitään ole, mutta alkaa tympimään tämä odottele vaan rauhassa- aika!! Olen toisaalta helpottunut ettei mitään vakavaa tai yleensäkään mitään omituisuusuuksia löydy. Jatketaan siis yrittämistä ja odottelua. Tämä lääkäri oli oikein asiansa osaava ja ihana, joten kaipa mä nyt hetken uskon ja luotan tuohon tietoon.

Ne luget on kuulemma mulle ihan tarpeettomia, ja lääkäri antoi toisen reseptin jonka voisin aloittaa jos haluan. Lugeissa oli kuin olikin se ongelma jota itsekkin pohdiskelin. Ne vaikuttaa siihen ovikseen jos se ei ole ehtinyt olla ennen kuurin syömistä. Ja mulle tämä edellinen lääkäri väitti ihan muuta! Mulla alkaa mennä luotto ihan totaalisesti lääkäreihin ainakin terveyskeskuksissa ja aluesairaaloissa. Tumpeloita kaikki tyynni!! Tässä on nyt lähiaikoina tullut ihan liikaa huonoja kokemuksia noista "vasemmalla kädellä" töitään tekevistä omahyväisistä ns. lääkäreistä. Sori jos joillakin on lähipiirissä moisia. Olen vaan niin stnan vihainen.

Nyt riittää tää kirjoittaminen, kun alkaa mennä ihan kamalaks ja mun korvista nousee jo savu....

Irish

Vierailija
6/57 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Irish*: olen sanonut sen täällä jo n kertaa, mutta sanon taas. En pelkää kipua enkä sairaaloita, vaan pelkään lääkareitä ja hoitohenkilökuntaa. Pelkään sitä, että minua ei kuunnella ja oteta vakavasti. Varmasti noissa töissä, kun näkee mitä ihmeellisimpiä tapauksia päivittäin, joillekin asioille "vauhtisokeaksi", mutta minulle asiakkaana/potilaana ne ovat ainutkertaisia. Ja toisekseen ihmettelen, millainen näkemys osalla heistä on ammattitaidosta tai hienotunteisuudesta. Haluan tehdä oman duunini oppilaitteni kanssa niin hyvin kuin suinkin, niin, että voin tulla kotiin hyvällä mielellä ja olla ylpeä tekemästäni työstä. Odotan saavani ammattimaista palvelua ja kohtelua myös itse. Niin, km on varmaan tosi tavallisia, silti se on ollut asia, jonka jälkeen elämäni ei ole ollut kuin ennen sitä. Tälläkin hetkellä mulla pitäisi olla jo hyvänkokoinen vauvamasu eikä selaille netistä eri klinikoitten yhteystietoja pohtien, milloin pitäisi hakeutua hoitoihin että saisi jotain mielenrauhaa ja selvitettyä, onko jotain vialla. Tai ehkä vaan stressaan tästä liikaa....?

Anteeksi vuodatus :)

Vierailija
7/57 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan elättelen nyt aivan turhaan toivoa. Mutta... Mulla on jotenkin jänniä alamahavihlaisuja. Jomotustakin tänään oli, mutta se oli mun mielestä vähän eri paikassa kuin ennen. Jotenkin keskemmällä. Sitten jos teen jonkin äkkinäisen liikkeen tai aivastan, tulee sellainen viiltävä kipu. Ehkä se on vaan ihan normaalia.

Voi että tulis jo ensi keskiviikko ja se päivä ku menkat pitäis alkaa. Hulluksihan tässä tulee.

AA KP 21/25-26

Vierailija
8/57 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat on nyt 4 päivää myöhässä (yleensä ovat alkaneet kp 30). Olen tuskaillut, mitä h*lvettiä kiertoni sekoilee. Tein aamulla testin, vaikka en uskonutkaan siihen tulevan yhtään mitään, kunhan vain varmistukseksi todistaisin itselleni, että kierto sekoilee ja täti luuraa jossain. Tulos oli tällainen (pahoittelut huonosta kännykameran "kuvalaadusta":

http://www.aijaa.com/v.php?i=2671896.jpg

Näättekö te muut tossa mitään?

Vierailija
9/57 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Mä nään!!! :x

Ihan selvä haamuviiva.

Mä olen ihan täpinöissäni sun puolesta.

AA

Vierailija
10/57 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta en osaa kyllä tarkasti sanoa. Jotenkin joku hyvin hyvin haalea viiva voisi olla havaittavissa, mutta olen sen verran aloittelija näissä hommissa etten ole todellakaan varma.

Itse kävin eilen gynen luona, ja kaikki oli hänen mukaansa ihan ok, joten nyt sitten odotellaan ovulaatiota, että päästäisiin tositoimiin.

Mitäs muuten olette mieltä Hesarin artikkelista, jossa sanotaan että tutkimuksen mukaan alateitse synnyttäneet herkistyvät enemmän vauvan itkuun ja että heillä on jotenkin erilaisempi kontakti vauvaan kuin keisarileikkauksella synnyttäneillä...?

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Alatiesynnytys+voi+herkist%C3%A4%C3…

Vierailija
11/57 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.aijaa.com/v.php?i=2672087.jpg

joskin kuvalaatu on edelleen luokkaa onneton. Täytynee mennä kotiin apteekin kautta.. Pitää varmaan tehdä n määrä testejä, että tän uskoisi todeksi.

12/57 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miekin näen ihan selvästi haamuplussan :D Toivottavasti plussa vahvistuu! Varovainen onnittelu ja niitä tykötarpeita mukaan!!!

*Christinalle* vielä että ei olla tällä perällä kerrottu kenellekään eikä aiotakaa kertoa vaikka kuinka utelut ottaisi päähän. Omille äidilleni ja isäpuolelleni olin tietenkin kertonut asiasta koska siellähän vietin sen viikon "hermoloman" ennen tuomiota, (välimatkaa äitini luo on n.250km). Myös samalta perältä kuin äitini niin yks hyvä kaveri tietää asiasta mutta se tais olla vikatikki kertoa; ei kauheasti sympatioita herunut vaikka on itsekin muutama vuosi sitten kokenut keskenmenon. Juuri siksi kerroinkin hänelle että olis joku joka on kokenut vastaavaa ja vois puhua mutta eipä siitä oikein tullut mitään :(

ON: Vieläkään ei ole menkat alkaneet :( Kuinkahan paljon ylipitkä kierto tästä tulee...

Danja, kp30/27-30

Vierailija
13/57 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tehty Cleablue, kuvalaatu edelleen luokkaa huono.

Nyt kun vain uskaltaisi uskoa tuon ja pitää jäitä hatussa. Olo on epätodellinen ja äärimäisen onnellinen. Tulen myöh vielä lukemaan tänne... nyt on aika sekaisin :D
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b0ebca24-7b47-11dd-b770-…!

Vierailija
14/57 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tännekin!

Olen nyt vihdoin itsekin liittynyt joukkoonne! Pitkään olen seurannut juttujanne ja pitänyt taustalla peukkuja pystyssä puolestanne. :)

Olen 20 vuotias ja mieheni on 24. Vauvakuume on aivan valtava ja nyt on meneillään ensimmäinen yrityskierto. Toiveissa on siis toukovauva ja ensimmäinen pienokaisemme :)

Suvih kp 9/28-31

Vierailija
15/57 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uuteen viikkoon! Miten Christina, onko plussa vahvistunut ja mikä on olo?

Mulla on tänään KP25 / 25-26 ja voisin tehä huomenna testin jos menkkoja ei ole aamuun mennessä kuulunut. Jänskättää. Oireita ja ei-oireita on suuntaan jos toiseen, eli lähinnä tässä kierrossa on ihmetyttänyt normaalien PMS oireitten puuttuminen, iltapäivän lämpöily, hikoilu ja palelu. Nyt on tissit kipeenä ja illala kohdunsuu vähän supisteli, joten en lähtisi veikkaamaan plussaamisen puolesta.

Vierailija
16/57 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*AA*: Kiitos kysymästä, testi- alkaa olla kontrolliviivan vahvuinen. Väsyttää ihan mielettömästi, vaikka olenkin nukkunut ihan normaalin mittaisia yöunia. (Eilen ja toissapäivänä oli pakko otta tunnin päikkärit.) Välillä on myös huono/oksettava olo, mutta ainakaan vielä, en ole käynyt halailemassa Gustavsbergia, rinnat tuntuvat myös ajoittain kummallisilta. Täytyy koitaa ottaa tämä ja ensi viikko rauhallisesti ja toivoa parasta, että tällä kertaa nyytin saisi toukokuussa syliin asti :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, olkaa hedelmällisiä ;)

C 5+1

Vierailija
17/57 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Ihanaa !

Mä tein malttamattomana (en aamupissasta vaan aamun tokasta) testin, eihän siinä mitään viivoja tietty ollu. Ja muutenki tuntuu et ne menkat tulee. Silti vaan haluis olla toiveikas.

AA KP25/25-26

Vierailija
18/57 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovista olen odotellut jo muutaman päivän, ei vaan kuulu eikä näy. Tänään oli sellainen olo, että olisi jo voinut olla ovispäivä, mutta testin kun tein niin negaa näytti. Ei kait auta muu kun odottaa vaan vielä...mä vaan oon niin malttamaton ! :D

Vierailija
19/57 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärh ja murh mun pää ei kohta kestä tätä odottelua. Eilen illalla tuli ekat selkeät menkkaoireet: kohdunsuuta ja kohtua supisti aika kovastikin. Mutta ei oo menkkoja vielä kuulunut, ja tein tänään kotitestien liuskatestin. Negaahan se näyttää, vaikka koitan hyvällä mielikuvituksella tihrustaa sitä niin että josko edes haaleista haalein haamuviiva näkyisi. Välillä näänkin, mutta tässä tilassa se on vain mun mielikuvitussta. Kun niin lujaa toivoo että jotain tapahtuisi. Haluaisin edes pikkasen toivoa, vaikka pettyähän tässä taas saa.

Vaikka toisaalta on kyllä hyvä sekin jos ja kun ne menkat alkaa, niin mulla ei oo ollut pahoja PMS oireita kuten yleensä ja kierto vähän pitenisi, pidän kumpaakin hyvänä asiana ja merkkinä siitä että hormoonitoiminta olis vähän tasaantumassa. Kai se jatkossa helpottais vauvanki saantia (mullahan siis ollu koko ajan ongelmia mun kilpirauhashormoonitasapainon kanssa)

AA KP 26/25-26

Vierailija
20/57 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin kun edellinen kierto venyi, että piinaviikolla ei oikein pystynyt keskittymään töihin :) . Taisi siinä myös tjottailu unohtua, kun nyt menin ja ostin ovistestejä. Sitä kun on niin malttamaton tässä vaiheessa :D

AA: Jaksamista piinailuun, olispa kiva jos vois nopeuttaa ajan kulua niin helpottais!

Emäntä:Tsemppiä ovisteluun, kokeilen itsekin ovistestejä kunhan tää kierto vähän vanhenee.

Piki kp 4/27-32