Mieleenpainuvin museokäyntisi?
Kommentit (432)
Vierailija kirjoitti:
Yves Klein ja Giacometti Sara Hildenissä. Anish Kapoor Taidehallissa - vaikka olen kyllä myös sitä mieltä, että Kapoor on yliarvostettu. Louisiana ihan jo miljöönä toimii aina. Berliinin Neues Museumissa on Nefertiti, mutta jotenkin olin vaikuttuneempi myöhäispronssikauden kultahatusta ja sen tarinasta.
Anish Kapoor edustaa nykyisin sirkusta.
Vierailija kirjoitti:
Auschwitz
Sama
80-luvulla ala-asteella käytiin Pöljän kotiseutumuseossa sen verran monta kertaa että sen muistaa vieläkin. Ei ole tarvinnut sen jälkeen siinä museossa käydä.
Prahassa juutalaisten hautuumaan vieressä ollut museo missä oli lasten piirustuksia toisen maailmansodan/keskitysleirin aikaisia kuvia. Ja itse hautuumaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Prahassa juutalaisten hautuumaan vieressä ollut museo missä oli lasten piirustuksia toisen maailmansodan/keskitysleirin aikaisia kuvia. Ja itse hautuumaa myös.
Joskus 80-luvulla Prahassa käytiin.
Ateneumissa moni museokäynti. Siellä on yksi niin osaava, ihana ja innostava opas, että toivon aina hänen olevan paikalla, kun menen opastetulle kierrokselle tai käyn auditoriossa.
14-vuotiaana kuvisope vei meidät taidemuseoon katsomaan erästä suomalaisen taiteen kultakauden näyttelyä. Muistan sen elämyksen vieläkin 70-vuotiaana.
Viitisen vuotta sitten Firenzen Uffizi- galleria oli toiveiden täyttymys. Olin teini-ikäisestä asti toivonut pääseväni joskus sinne.
Milwaukeen yliopiston Tolkien -museo. Siellä näin Tolkienin käsinkirjoittamia originaaleja.
Vierailija kirjoitti:
14-vuotiaana kuvisope vei meidät taidemuseoon katsomaan erästä suomalaisen taiteen kultakauden näyttelyä. Muistan sen elämyksen vieläkin 70-vuotiaana.
Oli kovin nuori opeksi.
Joka fallokseen tarttuu, fallokseen hukkuu.