IS.FI: "Business Finlandin entisen työntekijän syytetään kavaltaneen miljoonia euroja veronmaksajien rahaa. Hän eli USA:ssa luksuselämää."
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009814959.html
Ja sitten ihmetellään, kun verorahat eivät meinaa riittää Suomessa... Olen sanaton ja suorastaan vihainen veronmaksaja 🤢🥴🤡🤬👿👽
Kommentit (1090)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nainen ansaitsee pitkän tuomion tyrmässä. Toivonmukaan suorittaa sen USA:ssa, siellä on vankilat vankiloita toisin kuin Suomessa.
Ei ole edes teoreettista mahdollisuutta päätyä lusimaan koska asiasta ei ole tehty edes rikosilmoitusta.
Jostain hyvin kummallisesta syystä tätä käsitellään riitajuttuna.
Haluavat pitää poliisit poissa kirjanpidostaan. Jos sellaista edes on.
Rikosasiana myös BF:n silmäätekeviä joutuisi syytteeseen.
Hänen miehensä kuuluu myös vastuuseen, sillä kai hän on ollut tietoinen, että ei hänen naisensa ihan niin paljoa tienaa. Ellei rouva ole sitten valehdellut palkkatasoaan...
Vierailija kirjoitti:
Meikkiä lisää naamaan kokoomus!
Mitä järkeä syyttää kokoomusta koko ketjun verran, kun jokainen vähänkään asioita seuraava ja lukutaitoinen ymmärtää, että avainhenkilöt ovat olleet kepulaisia.
Henkilökohtaisesti uskon, että tuohon vyyhteen on sitoutettu ihmisiä yli puoluerajojen niin, ettei kukaan uskalla alkaa penkoa sitä, mm se vohreälle poliitikolle myönnetty miljoonien tuki.
Tämä kavallus on tullut BF:n tietoon jo 2018.
Erikoista, että ei haluta tehdä rikoskannetta. Tai tarkemmin ajatellen ei niinkään, jos samanlaista toimintaa on ympäri Business Finlandia. Miten ei ole valvottu rahoja mitenkään?
Lisäksi kannattaisi tutkia, onko tukia saaneet yritykset antaneet vaalirahaa poliitikoille.
Vierailija kirjoitti:
Juttu piti avata siviiliasiana eikä rikossyytteenä koska silloin olisi myös BF:n väkeä joutunut syytteeseen.
No näinpä, ja tätä on myös arvostellut esimerkiksi Suomen Kuvalehden haastattelema asiantuntija.
Mielenkiintoista on, että kavaltaja on toiminut Finprossa ja laitettu pihalle juuri BF:n aloittaessa toimintansa. Finpron ajoilta voi olla monia muitakin henkilöitä edelleen BF:n listoilla, ja heitä halutaan suojella.
Samoin ajattelen, että Tytti Yli-Viikari on uhriutunut sen takia, että hänet heitettiin bussin alle vaikka vastaava käytäntö on paljon yleisempää.
Tilkkarit toimeen nyt. Eikä mitään KPMG:n huijarikonsultteja tähän keissiin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo hieman hymyilyttääkin mutta silloin ei, kun koronatukea haettiin pienelle yrityksellemme BF:lta, mutta ilmoittivat, että yritys on liian köyhä saadakseen tukea. Köyhyys johtui koronasta. Onneksi BF korvattiin myöhemmin Valtiokonttorilla, joka tosin ilmoitti, että yritykselle oikeutettu tuki on liian pieni, joten sitä ei makseta. Tuen pienuus johtui koronasta. Rullaati rullaa.
Ja mun tutun kotisairaanhoitoyritykselle jaettiin tukea, vaikka se ei mitenkään sitä tietenkään tarvinnut korona-aikana kun asiakkaita tuli ovista ja ikkunoista. Ei voi muuta kuin ihmetellä miten ammattitaidotonta porukkaa tuolla työskentelee. Tää tuttu vielä ihmetteli mulle, että miten hän nyt käyttäis sitä rahaa, että se näyttäis siltä, että hän kehittäis jotain, ettei sitä perittäis häneltä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähetänkin Petterille työhakemuksen tonne valvontatehtäviin. Eikä tämä ollut edes vitsi. Kohta lähtee sähköposti. Kyselen, että voisko suositella mua kun olen just jäänyt työttömäksi ja haluaisin heti mennä töihin. 😎
Lähetä Wille Rydmanille (ps). Business Finlandin valvonta kuuluu hallituksessa hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Miten Business Finlandiin pääsee töihin? Pitääkö tuntea joku twerkkaaja?[/quot
Mieluiten juuri aallosta valmistunut ktm joka menee lauman mukana.etua jos isi tai kaverin äiskä tuntee bf jengiä.kivat kuteet stoccalta(sävy beige,navy,harmaa, luonnonvalkoinen tms ja pikkuyksityidkohtana lime tai roosa häivähdys).naisoletetuilla laukun merkki tärkeä.
Nyt kaikki Monkey Business Finlandin laajennushankkeet jäihin kunnes on selvitetty tuottaako tätä Suomelle muuta kuin kuluja.
Jos sukunimi on joku Paldauf, Gallasvuo tjms. Yli-Kiikari, niin sinne sekaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkiä lisää naamaan kokoomus!
Mitä järkeä syyttää kokoomusta koko ketjun verran, kun jokainen vähänkään asioita seuraava ja lukutaitoinen ymmärtää, että avainhenkilöt ovat olleet kepulaisia.
Henkilökohtaisesti uskon, että tuohon vyyhteen on sitoutettu ihmisiä yli puoluerajojen niin, ettei kukaan uskalla alkaa penkoa sitä, mm se vohreälle poliitikolle myönnetty miljoonien tuki.
Kokoomus haluaa lisätä tuon puljun rahoitusta ihan älyttömillä summilla ja kokkareitahan ne suurin osa on, jotka tota löysää rahaa saavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nainen ansaitsee pitkän tuomion tyrmässä. Toivonmukaan suorittaa sen USA:ssa, siellä on vankilat vankiloita toisin kuin Suomessa.
Niin, kai tuon siviilioikeusjutun jälkeen myös se rikosilmoitus tehdään, että tuo menee rikosoikeuteen?
Koska nykyisillä tiedoilla. Business Finland saa maksimissaan sen, mitä tuon talon myynnistä tulee ja nainen pääsee pälkähästä.
4,5 miljoonaa euroa on ihan pikkuhiluja, Amerikassa varsinkin. Ja olisihan se nyt tosi tylyä laittaa rouva ex-johtaja kunnolla vastuuseen kavalluksesta, kun hän on päässyt makean elämän makuun. Vankilassa ei ole kivaa ja vapaudenkin kanssa on niin ja näin. Mieti nyt hei, jos omalle kohdalle...
Tyypillistä Kokoomuspolitiikkaa. Business tuet ovat löperöllä pohjalla, mutta sosiaalituet syynätään sentin tarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
2023 eduskuntavaaleissa vasemmistoliitto esitti Business Finlandin rahoituksen vähentämistä 50 + 50 miljoonaa euroa. Kokoomus halusi hölvätä sinne satoja miljoonia lisää.
Mistäs sitä seinärahaa sitten olisi löytynyt näille Jaanoille?
No olipas kiva että rouvan koko suku päässyt lomalle meidän piikkiin. Itse en ole Viroa kauemmas päässyt kun ei ole varaa.
Business Finlandin entinen talousjohtaja Tiina Laino-Asikainen ei kommentoi asiaa.
Hän on nykyisin Taideyliopiston talousjohtaja. Hahaha!
Naisen sukunimisiä ei ole Suomessa ollenkaan. Onko hän vaihtanut tuon sukunimen itselleen? Onko sukua kuninkaallisille?
Mä lähetänkin Petterille työhakemuksen tonne valvontatehtäviin. Eikä tämä ollut edes vitsi. Kohta lähtee sähköposti. Kyselen, että voisko suositella mua kun olen just jäänyt työttömäksi ja haluaisin heti mennä töihin. 😎