Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset, ostatteko tavaraa kirppikseltä? "Saako" hyvätuloinen ostaa kaikki tavaransa kirppikseltä?

Vierailija
24.09.2023 |

Minulle eräs tuttava kommentoi, että miksi ostat tavaraa kirppikseltä kun sulla on varaa uuteen. Ja että halvat kirppistuotteet pitäisi jättää niille, joilla ei ole muuhun varaa.

Minulle ekologisuus on itseisarvo, mielestäni tälle maapallolle ei tarvita yhtään enempää tavaraa. Omituinen ajatus, että oman palkan suuruuden pitäisi vaikuttaa elämänarvoihin. Minua ei kiinnosta ulkonäkö tippaakaan, joten minua ei myöskään haittaa, jos vaatteeni ovat vähän kuluneen näköisiä. Toisaalta taas joillekin on tärkeää ostaa kaikki tavara nimenomaan uutena, vaikka olisi pienituloinen.

Ajatuksia?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta!

Enimmäkseen kierrän antikkikirppiksiä. Vaatteita en osta ikinä.

Viimeisimmät ostokset 2. kotiin kaunis vihreä iso lasipullo 4e ja Thonet'n tuolit 10e/kpl, kuparinen käsintehty iso amfora 1800 luvulta 35e, 1800 luvulta käsinmaalattu tarjotin 15e

Vierailija
22/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostamme koko perhe, vaikka hyvätuloisia olemme.

Itseasiassa olen tehnyt havainnon, että moni pienituloinen tuttavani nimenomaan katsoo kirppistelyä hieman kieroon, kun taas lähes kaikki hyvätuloiset tuttavani ostavat käytettyä mielellään. En oikein ymmärrä tätä logiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisille uutena ostaminen on se juttu. Keski ja suurituloisille se ei ole useinkaan ykkösjuttu onko uusi vai vanha. Hintalaatusuhde ratkaisee.

Vierailija
24/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ostamme koko perhe, vaikka hyvätuloisia olemme.

Itseasiassa olen tehnyt havainnon, että moni pienituloinen tuttavani nimenomaan katsoo kirppistelyä hieman kieroon, kun taas lähes kaikki hyvätuloiset tuttavani ostavat käytettyä mielellään. En oikein ymmärrä tätä logiikkaa.

En tiedä pohjautuuko siihen, että miksi köyhä todella on köyhä ja rikas on rikas. Nyt sanon vähän kärkkäästi varmaan, mutta köyhä ei viitsi nähdä vaivaa, rikas viitsii

Vierailija
25/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vaatetuotannon voisi tästä maailmasta pysäyttää melkoisen pitkäksi aikaa, ennen kuin ihmiskunta saisi kulutettua loppuun jo olemassa olevat vaatteet. Hyväkuntoista vaatetta myydään täällä jatkuvasti jopa alle eurolla kappale ja rahdataan sitten Afrikkaan tai suoraan kaatopaikalle, kun ei mene kaupaksi. Tässä tilanteessa pitäisi vielä tuntea moraalista ylemmyyttä uuden ostamisesta..?

Vierailija
26/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän sekä pienituloisia jotka ostaa kirppiksiltä edullisesti käyttöjutut ,että sitten hyvätuloisia jotka säästää ostamalla käytettyä. on myös keräilijät jotka ostaa antiikkia ja esim. keräilee. näitä erikoisia keräilyjuttuja kuten kirjoja ,huonekaluja ,posliini ja lasi disingn ei välttis löydy muualta ,kuin kirppiksiltä.

doctor lori antiikki vinkit youtubessa on esim.kirppislöytöjen arviointia ja vinkkejä säilytykseen ja hoitoon esim.antiikkikirjojen hoitoon.

Vierailija
27/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löytyy jotain hyödyllistä jota ei enää valmisteta. Esim kunnollisia kestäviä peffanalusia retkeilykäyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme