Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset, ostatteko tavaraa kirppikseltä? "Saako" hyvätuloinen ostaa kaikki tavaransa kirppikseltä?

Vierailija
24.09.2023 |

Minulle eräs tuttava kommentoi, että miksi ostat tavaraa kirppikseltä kun sulla on varaa uuteen. Ja että halvat kirppistuotteet pitäisi jättää niille, joilla ei ole muuhun varaa.

Minulle ekologisuus on itseisarvo, mielestäni tälle maapallolle ei tarvita yhtään enempää tavaraa. Omituinen ajatus, että oman palkan suuruuden pitäisi vaikuttaa elämänarvoihin. Minua ei kiinnosta ulkonäkö tippaakaan, joten minua ei myöskään haittaa, jos vaatteeni ovat vähän kuluneen näköisiä. Toisaalta taas joillekin on tärkeää ostaa kaikki tavara nimenomaan uutena, vaikka olisi pienituloinen.

Ajatuksia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, käytännössä tutkin aina ensin, saako jotain Torista tms. ennen kuin hankin mitään.

Vierailija
2/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aikoinaan vauvan ja pienten lasten vaatteet / tarvikkeita kirppikseltä.

Kengät ostin aina uutena kaupasta kylläkin.

Itse ostan kirppikseltä design lasia, todella vanhoja kirkoja ja joskus muuta, harvoin mitään vaatetta kun ne on yleensä niin kulahtaneita.

Olen todella hyvätuloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ja myyn. Käyn myös kauppojen ilta-aleissa, vaikka joku tähänkin on jossain kommentoinut, ettei hyvätuloisten pitäisi siellä käydä. Itse ajattelen sen kuitenkin niin, että vähennän hävikkiä sillä. Toki rahan säästyminenkin on hyvästä.

Vierailija
4/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vie itsekkin hyviä omia tavaroita ilmaiseksi kierrätykseen. Hän on kunnon ihminen.

Vierailija
5/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kirppiksiä. Ne on rentouttavia. Saa erilaisia vaatteeita ja erikoisia vaatteita. En niinkään välitä nykymuodista. 90% on kirppisvaatetta mulla. Yksittäisenä ihmisenä olen hyvätuloinen, mutta ruokakunnan perusteella en. Periaatteessa voisi olla varaa ostaa kaikki uutena, mutta en saisi sitä, mitä haluan. Ennemmin ajattelen niin, että nimenomaan haluan tukea niitä kirppismyyjiä ostamalla. Olen itsekin myynyt kirppiksellä, eikä tuon taivaallista väliä, kuka ne ostaa kunhan ostaa.

Vierailija
6/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun pitäisi olla hyvätuloisena saastuttamassa tätä maailmaa pikkasen lisää ostamalla tavaraa uutena? Vanhaa löytyy ties kuinka paljon ja silti mun pitäis ostaa uutta. Ei vain oma ajatusmaailma sovi tuohon. Ei missään nimessä. Epäilen, että olisin siltikään sen huonompituloisen kanssa samalla laarilla kun mun yksittäinen paita maksaa käytettynä 100-200€.

Vierailija
7/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan käytettynä jos voi. Maailmassa on jo lähes kaikki tavara tehtynä mitä tarvitsee ja hukumme ryönään.

Jos ostan uutta, ostan laadukasta ja mielellään Suomessa tehtyä. Laitan itselle ylimääräiset kiertoon ilmaiseksi.

Ylipäätään yritän ostaa mahdollisimman vähän ja vähentää olemassa olevan tavaran määrää kotona.

Vierailija
8/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa ostaa!!! Kyllä sitä kierrätettyä tavaraa riittää.

Vierailija
9/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme keskituloisia ja ostamme kirppiksiltä kaiken mikä lähtee. Otamme myös aktiivisesti ilmaiseksi vastaan asuinalueemme Fb-ryhmässä jaettavan ilmaisen tavaran. Usein myös ilmainen kotiinkuljetus.

Mutta mepäs olemmekin asuntolainamme maksaneet jo. Ja huom, Helsingissä.

Vierailija
10/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppistely on mukavaa ajanvietettä ja ihanaa tehdä löytöjä.

Kaupasta ei saa sitä samaa fiilistä vaikka mahdollisuus sieltä ostamiseen olisikin.

Kauppaan kun lähtee niin tietää suunnilleen mitä sieltä ostaa.

Kirppiksellä et koskaan voi tietää mitä sieltä tulet ostamaan.

Vierailija
11/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa kirppikset, sekä livet että netin, kun näen, miten paljon maailmassa on vaatetta ja tavaraa, jolle ei ole käyttöä. Ylitarjonta on ihan älytöntä. Todellakin ostan käytettyä. Pitäisi tehdä laki, että mitään uutta ei saisi tuottaa tai tuoda ainakaan vuoteen, että ensin käytettäisiin loppuun se, mitä jo on.

Vierailija
12/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin siihen, että ostan mahdollisimman vähän vaatteita. Vuoden aikana olen ostanut vain kaksi vaatetta itselleni. Lapsille ostin tori.fi:stä vaatteita. Kirppisvaatteista voi saada luteita tai koita, joten kannattaa laittaa vaatteet muovipussiin ja heti kotona pestä vaatteet 60 asteessa sekä hävittää muovipussi. Näiden munia ei pysty silmin näkemään.

Vierailija
13/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turhaa ostaa uusia tavaroita kaupoista. Ei ne isot tulot vaan pienet menot. 

Vierailija
14/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostele kirppiksiltä, koska ei siellä juuri ole miehille mitään.

Vierailija
15/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen hyvätuloinen ja käyn kirppiksillä säännöllisesti, tulee hyviä löytöjä edullisesti enkä joudu ostamaan halpatuotettua paskaa henkkamaukasta. Sitä paitsi eikö se myyjälle ole tärkeintä että tavara menee kaupaksi riippumatta ostajan tulotasosta?

Vierailija
16/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paljon kirppikseltä ja ollaan varakkaita. Kommunisti en ole, enkä kiinnostunut aivopesusta. Ostan myös kaiken muun alella ja teemme hyviä diilejä. Varmaan osin sen vuoksi olemme varakkaita.

Vierailija
17/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan hyvät tulot, mutta myös aika hurjat menot nyt kun on lasten päivähoitomaksut, korot asuntolainasta, kahta autoa pakko pitää jne. Kyllä. Pyrin säästämään kaikesta mahdollisesta ja tähän kuuluu myös kierrätys ja käytetyt vaatteet lapsille. Myös kaupan -30% alet, Resque ruoat jne. Haluan tarjota kuitenkin lapsille mahdollisuuden harrastaa vaikka vielä pieniä ovatkin. Emme matkustele. Siihen ei palkat enää riitä.

Vierailija
18/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen saa ostaa juuri sitä, mitä itse haluaa. Tämä "köyhien" ihmeellinen jalustalle nostaminen ja parempituloisten syyllistäminen on todella erikoista. Oma palkkani on ihan hyvä, keskimääräistä parempi, ja silti käytän hyväksi kaikki mahdolliset tarjoukset, punalaputetut tuotteet ilta-aleineen ja kirppislöydöt. Käytettävissä olevat rahat käytän mahdollisimman järkevästi. Tämä ei ole kenenkään muun asia, eikä heille kuulu.

Vierailija
19/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimessahan ovat sitä mieltä, että köyhille pitää maksaa verovaroista kaikki uutena, koska muuten "stigma". Käytännössä siis työssäkäyvänä lapsillani on käytetyt polkupyörät ja luistimet, talvivaatteetkin kohtuullisen hintaisia tai alehintaisia. Työttömien lapsilla on oikeus uusiin polkupyöriin ja muihinkin vehkeisiin, talvitakkiin annetaan 100 €:n maksusitoumus. Ilmeisesti köyhien ei tarvitse huolehtia mistään ilmastonmuutoksesta tai kierrätyksestä, vaan heille pitää olla kaikkein parasta priimaa muiden verovaroin kustannettuna. Ei ihme, ettei työnteko kiinnosta. Sitähän joutuisi vielä tyytymään kaikkeen käytettyyn tavaraan ja ale-vaatteisiin meidän muiden työssäkäyvien tavoin.

-Vihainen veronmaksaja

Vierailija
20/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan, kun rahat oli tiukilla, sain ihan merkittävää tuloa siitä, että sain ihmisiltä tarpeetonta tavaraa ja toimitin ne kirppikselle. Tämän aikana tapasin avomieheni ja mm kävimme hänen kodin läpi. Tämä tehtiin siksi, että hän halusi ja minä olin vapaaehtoinen.

Vuosien varrella on tuhansia laatikoita menneet käsieni läpi ja voin kertoa totuuden. Tästä maasta ei koskaan tule loppumaan kirppistavarat.

Tänä päivänä on todella vaikeaa löytää käyttäjää omalle tarpeettomalle tavaralle. Jos minä tarvitsen uuden matkalaukun, tietenkin katson ensiksi torista. Tämän jälkeen teen ostoilmoituksen.

Tällä ei ole mitään tekemistä rahalla. Vaan järjellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän