Teiniaikojen jutut mielessä
Täytän ensi vuonna 30. Nyt monena päivänä tullut mieleen asioita teiniajoilta. Kauhea häpeä myös joidenkin asioiden takia. Omien hölmöjen juttujen takia myös myös kiusattiin. Kiusaaminen alkoi vasta 16-vuotiaana niin se jotenkin satutti. Lisäksi ollut mielessä entiset heilat ja muutenkin tuo ikä.
Olen nähnyt viime aikoina useasti vanhan kiusaajani. Miehen, joka koulun käytävällä nauroi minulle ja levitteli minusta perättömiä juttuja. Yksi koulukin jäi kesken tuon takia. Nyt kun olemme nähneet tässä iässä, hän ei enää naura. Hänen ilme on hölmistynyt, jopa katuva. Olisi tehnyt mieli kysyä, että muistatko vielä kun kiusasit ja levitit valheita?
Kommentit (23)
30-vuotiaana ei kannattaisi enää märehtiä teiniaikojen tapahtumia. Siinä menee pää sekaisin ja jää elämä elämättä.
vielä kuusikymppisenäkään ei uskalla muistella kaikkia, mutta muutama hävettävä on. Liiterin polttaminen puineen päivineen, 2000 litran jäteöljysäiliön ampuminen puhki ja tyhjentäminen lampeen. Kaivinkoneen ikkunan hajottaminen ja hiekan kaataminen jonkun randomi fiiatin tankkiin. Postilaatikon polttaminen, oli siihen aikaan lastulevystä tehty. Kivilingolla marketin näyteikkuna rikki. Lyhtypylvän kaataminen kun oli pehmeässä savessa. Rautaputken heittely muuntajapylvääseen ja sittenhän se jonkun kohdalla välähti kunnolla pimentäen puoli pitäjää. Pikkuisen hävettää.
Mennyt on mennyttä. Ehkä tuollainen kölvi ei enää tässä iässä kiusaisi. Jospa häpeää mitä tuli sanottua
Ehkä sulla on nyt aika kypsä käsitellä nuo asiat. Semmonen hetki, kun voi pysähtyä ja miettiä, miksi asiat oli niin, kuin ne oli?
Ainakin itselle avautui juuri 30 tienoilla mahdollisuus katsoa taaksepäin ja havaita, että ei ne omat perheolot olleetkaan kaksiset. Elin tunnekylmyydessä ja jäin yksin vaikeiden tunteiden kanssa, tai tulin mitätöidyksi. Sen myötä käyttäytymismallini ja selviytymisstrategiani tässä elämässä ovat olleet puutteellisia, ja sen tajuaminen on auttanut lähtemään muuttamaan näitä malleja toimivimmaksi.
Eli ei se välttämättä huono juttu ole, että noita miettii.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sulla on nyt aika kypsä käsitellä nuo asiat. Semmonen hetki, kun voi pysähtyä ja miettiä, miksi asiat oli niin, kuin ne oli?
Ainakin itselle avautui juuri 30 tienoilla mahdollisuus katsoa taaksepäin ja havaita, että ei ne omat perheolot olleetkaan kaksiset. Elin tunnekylmyydessä ja jäin yksin vaikeiden tunteiden kanssa, tai tulin mitätöidyksi. Sen myötä käyttäytymismallini ja selviytymisstrategiani tässä elämässä ovat olleet puutteellisia, ja sen tajuaminen on auttanut lähtemään muuttamaan näitä malleja toimivimmaksi.
Eli ei se välttämättä huono juttu ole, että noita miettii.
Varmasti näin, että nyt on ollut aika miettiä asioita. Ennen olen laittanut kaiken tämän ajattelun kieltolistalle. Teini-iässä joutui käymään vaikeita tunteita läpi oikeastaan yksin ilman vanhemman tukea. Omat perheolot ei minullakaa ollut ne parhaat. Vanhempani erosi kun olin pieni , eikä heidän välit ole koskaan olleet hyvät. Ristiriitainen suhde molempiin. Mulla oli myös kehno isäsuhde. Varsinkin kaikki kokeilut s eksiin liittyen tuntuu välillä vastenmieliseltä ajatella. Mihin kaikkeen suostuin. Olen epäillyt tuota isäsuhdetta syyksi .
Kylläpä vaan. Iiro Viinanen oli aikoinaan oikeassa - kyllä tässä nyt syytä jokaisen pistää vyötä tiukemmalle. Insinöörismies, tiesi sen ja jälkeenpäin kunnioitin - koska ojasta noustiin.
Nyt? - Taasko? .... Ikää mullekin "siunaantunut". .... No, mennään taas, kunhan tuo ryysyläinen ei tule kävelemällä läpi!
Vierailija kirjoitti:
vielä kuusikymppisenäkään ei uskalla muistella kaikkia, mutta muutama hävettävä on. Liiterin polttaminen puineen päivineen, 2000 litran jäteöljysäiliön ampuminen puhki ja tyhjentäminen lampeen. Kaivinkoneen ikkunan hajottaminen ja hiekan kaataminen jonkun randomi fiiatin tankkiin. Postilaatikon polttaminen, oli siihen aikaan lastulevystä tehty. Kivilingolla marketin näyteikkuna rikki. Lyhtypylvän kaataminen kun oli pehmeässä savessa. Rautaputken heittely muuntajapylvääseen ja sittenhän se jonkun kohdalla välähti kunnolla pimentäen puoli pitäjää. Pikkuisen hävettää.
Miksi? Varmasti tiesit kaiken tuon olevan väärin.
Oliko paljon hauskanpitoa ja kiihkeää seksiä niiden itsevarmojen ja komeiden j ä n n ä poikien kanssa? 😳
Vierailija kirjoitti:
Oliko paljon hauskanpitoa ja kiihkeää seksiä niiden itsevarmojen ja komeiden j ä n n ä poikien kanssa? 😳
Joo ja sama jatkuu edelleen. Laske sinä insseli niitä känsiä kämmenissäs.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli valitettavasti
Moni varmasti katuu jotakin mitä tuli tehtyä teininä. Mutta itse sitä tietää totuuden, sanoi muut mitä vain
Menneet on menneitä eikä saa tekemättömäksi vaikka kuinka märehtisi
Hyvä että on uskaltanut elää, tulevaisuutta kohti 👍
Lisäksi itsetuntoni oli ristiriidassa. Teininä oli vientiä , mutta en oikein uskaltanut sitoutua. Minusta oli vain ihanaa hengailla, mutta seurustelu oli jotenkin vaikeaa.
Sitten minulla oli muutamia "vihaajia" , jotka haukkuivat rumaksi . Samaan aikaan toiset kehui kauniiksi. Olisi kiva tietää, miksi jouduin kokemaan haukkumista