Perussuomalaiset: "Asumistukea on pyrittävä uudistamaan siten, että se kannustaa työn perässä muuttamiseen"
Säkylässä olis broilertalolla siivoushommia sulle. Hyvää matkaa...
"Yleistä asumistukea on pyrittävä uudistamaan siten, että se kannustaa enemmän työn perässä muuttamiseen kuin passiiviseen elämiseen tulonsiirtojen varassa"
Perussuomalaisten Talouspoliittinen ohjelma 2023, https://www.perussuomalaiset.fi/tietoa-meista/puolueohjelma/
Kommentit (112)
Tää koskee vissiin vain sinkkuja ja yksinäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tää koskee vissiin vain sinkkuja ja yksinäisiä.
Miksi sinkkuja syrjitään!
Sinkutkin voivat huolehtia vanhoista vanhemmistaan, ei voi muuttaa pois työn perässä.
Miten hallituksen leikkaukset kannustavat työn perässä muuttamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Miten hallituksen leikkaukset kannustavat työn perässä muuttamiseen?
Ei ole varaa muuttaa.
On se jännä, että yleistä asumistukea on muutettava, mutta eduskunnan saamaa asumistukea ei. Saavat vielä enemmän kuin yleinen asumistuki ja vielä kakkosasuntoon.
Kyllähän uusi hallitus kannusti hienosti. Itse muutin 2kk sitten ulkomaille ja lopetin asumistuen siellä Suomessa. Laitoin tavarat vuokravarastoon ja jos löydän pysyvämmän asuinpaikan niin roudaan ne sieltä tänne. Palkkaa tulee kivasti ja nyt on paljon edullisemmat asuin- ja elinkustannukset kuin siellä. Sääolosuhteissakaan ei ole valittamista, tällä hetkellä on +26 astetta lämmintä ja aurinko paistaa.
Niin varmaan, mutta kun maakunnissa ei ole työtä. Mihinkäs muutat?
Olen ihan oikeasti törmännyt ihmisiin, jotka kieltäytyvät muuttamasta työn perässä. Kaveripiiri ja kaikkea...
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan oikeasti törmännyt ihmisiin, jotka kieltäytyvät muuttamasta työn perässä. Kaveripiiri ja kaikkea...
Läheisten tukipiiri on tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ministerit muuta työn perässä??
Muuttaahan ne ja kansanedustajat myös.
En muuta täältä Pirkanmaalta ainakaan mihinkään Laitilan ja Uudenkaupungin alueelle. Se murrekin saa ihottuman nousemaan. En myöskään mihinkään raamattuvyöhykkeelle jo ihan ankeiden maisemien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaahan ne ja kansanedustajat myös.
Hankkivat Helsingistä kakkosasunnon. Harvalla on sellaiseen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan varmaan kaikilla kansanedustajillakin reissukämpät Helsingissä kun tulevat maakunnista.
Reissuhommissahan he ovat, eivät kurssille vaan menevät sinne missä työt ovat!
Huono idea heikentää, koska ihmisillä ei ole muuta tulonlähdettä saatavilla aina. Osa ihmisistä ei tule koskaan muuttamaan Helsinkiin jossa ne työt ovat. Tai PK-seudulle. Osalla ei muuttorahaa tai läheisen tukea, vieras paikkakunta Suomessa voi ahdistaa, jos on taipumus ahdistua. Joidenkin tavoite on asua jopa maalla. Ohhoh.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän uusi hallitus kannusti hienosti. Itse muutin 2kk sitten ulkomaille ja lopetin asumistuen siellä Suomessa. Laitoin tavarat vuokravarastoon ja jos löydän pysyvämmän asuinpaikan niin roudaan ne sieltä tänne. Palkkaa tulee kivasti ja nyt on paljon edullisemmat asuin- ja elinkustannukset kuin siellä. Sääolosuhteissakaan ei ole valittamista, tällä hetkellä on +26 astetta lämmintä ja aurinko paistaa.
Sama juttu, minä muutin reilu kuukausi sitten. Palkkani nousi (perusduuni, ilman koulutusta) n. 1800e/kk ja elinkustannukset putosivat samalla n.800-900e/kk. Bruttopalkka minulla oli Suomessa n.2200e/kk, joten jokainen osaa laskea mikä kannattaa ja mikä ei.
Joten leikkaamme asumistukea sieltä, missä työpaikat ovat (Helsingistä).
Ei se muuttaminenkaan halpaa ole. Saatika helppoa. Kuormittaa vaan turhaan kun ensin pakkaat kaiken, sitten taas purat. Taas pakkaat - purat..
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne muuttuneetkin, varsin moni muuttanut kotiseudultaan kun lähti opiskelemaan.
Ja sitten menneet töihin sinne, mistä töitä on saanut.
Eivät ministerit ole aina olleet ministereitä.
Lintiläkin lähtöisin Pohjanmaalta, Väyrynen oli Lapista, Krista Mikkonen oli Pohjois-Karjalasta.
Ja niin edelleen.
Töiden perässä on aina pitänyt muuttaa.