Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitoonohjaus.

Vierailija
23.09.2023 |

Läheiseni kuoli ja hakeuduin työterveyshuoltoon, koska ahdistus ei ole työnantajan mukaan hänen myönnettävä poissaolon syy.

Olin juonut lasillisen konjakkia ennen lääkäriä ja kerroin sen avoimesti, kun kysyttiin olenko ottanut rauhoittavaa lääkettä tmv. Ei, mulla ei ole rauhoittavaa lääkettä kotona mutta konjakin otin.

Lääkäri halusi puhalluttaa ja suostuin. Tietty.

En edes katsonut lukemaa, jos sanoi sen mulle niin en muista.

Poissaolopäivä on nyt palkaton, koska olin lääkärin mukaan päihtynyt.

Nyt seuraa hoitoonohjaus, josta en voi kieltäytyä.

Yritin sanoa moneen kertaan, että päihteet ei ole mulle ongelma, mutta läheisen kuolema kyllä on.

Poissaoloja töistä ei ole normaalia enempää.

Mitä ihmettä teen nyt?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tapahtumasarja. Työterveys ja työnantaja toimivat omien rajoitustensa puitteissa. Eipä kai se "hoito" ole sinun kohdallasi muuta kuin jokin tai muutama keskusteluaika terveydenhoitajan vastaanotolla sekä ehkä joitain laboratoriokäyntejä. Kurja rumba, mutta pääasia, että sinulla ei ole alkoholiongelmaa.

Vierailija
2/7 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistien kootut selitykset, VOL 32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juo alkoholia ennen lääkärille menoa?

Vierailija
4/7 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian voi kai selittää. Mutta jos ei uskota, pitääkö irtisanoutua ja vaihtaa työpaikkaa. Kriisiapuahan ja apua olisi tarvinnut kuolemaan ja ahdistukseen, ei enemmän huolia muualta. Kaikki muut ylimääräiset huolet eivät ole hyväksi, niistä pitäisi päästä irti. Aika harvalla on sellainen jaksaminen että jatkaa vain tunteitta töissä, jos uuvuttaa, tapahtuu jotain erikoista tai elämä muuttuu. Ellei jotenkin osaa ottaa kevyemmin.

Vierailija
5/7 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa, jos ei ole alkoholiongelmaa. Alkoholisteja hyysätään työpaikalla hyvin. Ole vain valmis ottamaan apu vastaan, niin olet melkeinpä poikkeus. Alkoholistihan ei tahdo raitistua. Hoitoonohjauksessa puhut vaikka sitten läheisesi kuolemasta selvinpäin?

Vierailija
6/7 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistit vaihtavat työpaikkaa. Puhuvat ummet ja lammet, jotta saavat uuden työn, sillä vanhassa ovat jääneet jo liian monta kertaa kiinni ohareistaan ja valheistaan.  

Vierailija
7/7 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mitä ihmettä teen nyt?"

no menet sinne hoitoon tietenkin