"Keskimääräinen persujen kannattaja on omillaan toimeentuleva työssä käyvä ihminen, joka päivittelee sitä, miksi hänen rahojaan annetaan laiskoille ja ulkomaalaisille"
"Keskimääräinen perussuomalaisten kannattaja on omillaan toimeentuleva työssä käyvä ihminen, joka päivittelee sitä, miksi hänen rahojaan käytetään niin ihmeellisiin asioihin. Minkä takia tilanteessa, jossa asuminen, autoilu ja kaikki maksaa paljon, Suomi kuitenkin rahoittaa sellaisia asioita, jotka ovat hänelle ja hänen perheelleen täysin toissijaisia", Purra sanoo
'Keskimääräinen kannattajamme on sitä mieltä, että hän haluaa itse hyötyä siitä, että hän käy töissä sen sijaan, että hän päättäisi jäädä kotiin", hän jatkaa.
Kommentit (779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole oikein hyvä, että rahoja laitetaan yhteisiin asioihin? Kyllä minä haluan maksaa veroni ja pitää huolta heikommista. Vähemmän itsekkyyttä ja enemmän sosiaalista omatuntoa. T. Vasemmistolainen
Minä en, siitä huolimatta että olen joskus (opiskelija)köyhyyttäni nähnyt nälkääkin. Edes tuolloin ei käynyt mielessäni ns vasemmistolaisia ajatuksia vaan paremminkin "täältähän noustaan, omin voimin!"
Tänään tienaan asiallisesti, jopa hyvätuloisesti. Ja ainoa syy miksi en katso palkan eteen tehtyjen tuntien määrää on se muistikuva noilta nälkä-ajoilta - ei enää koskaan!
Äänestän persuja niin kauan kunes Kokoomus lopettaa liberaalinilkkimäisen maailmanhalaamisen ja alkaa kysymään tosissaan "mitä suomalaiset EU-päätöksestä X hyötyy" ts katsomaan oikeasti kansallisen edun perään.
Ilman eu:ta Suomi on osa Venäjää. Persuthan on Suomen venäjämielisin puolue.
Se liberaalimaailma on sinun vapautesi tekijä.
Miksi sinua haittaa se että jokainen suomalainen elää vapaana itse valitsemaansa elämää? Miten toisen sinulle tuntemattoman ihmisen onni on sinulle uhka?Persut ovat vaaraksi Suomelle.
En oo persu, mutta olen älynnyt että juuri persut ajavat suomalaisten etuja kaikessa. Ns oma maa ja oman maan asukkaat ensin.
En oo persu, mutta [perussuomalaisia ylistävää kirjoitusta]
En oo rasisti, mutta [ulkomaalaisia alentavaa kirjoitusta]
jne.
No jos kerran ulkomaalaiset ovat rikollisia paskoja niin ei kai se susta rasistia tee!
Suomalaiset elävät ulkomaalaisten rakentamassa maailmassa ja meidän hyvinvointimme perustuu puhtaasti ulkomaalaisten keksimään syysteemiin, ulkomaalaisten kehittämään tieteeseen, ulkomaalaisten kehittämiin keksintöihin jne.
Olipa sulla uskomatonta aivosumua! Hae apua itsellesi!
Että kyllä tuollainen yleistäminen tekee ihmisestä juurikin rasistin. Kiittämättömän sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivoi kun demarien,vasemmiston ja vihreiden kannattajat on nyt huolissaan kun heidän tukia leikataan ja meillä on sellainen hallitus joka pyrkii saamaan työttömät töihin :D Ne ketkä ei pidä nykyisestä hallituksesta ovat lähes kaikki työelämän ulkopuolella olevia ihmisiä.
Juuri tänään julkaistun tuloksen mukaan 60 % kansasta EI luota nykyiseen hallitukseen. Eiköhän niistä suuri osa ole ihan työelämässä kun työttömyysprosentti on kuitenkin ainoastaan 7.
Vertailun vuoksi, Marinin hallitukseen luotti 65-80 % kansasta, heidän luottamuksensa pysytteli siis koko hallitusajan tuossa haarukassa. Ja kyseessä olikin olemassa olevan mittaushistorian ylivoimaisesti suosituin hallitus.
Ainoa tulos on vaalitulos mikä ratkaisee, se on ainoa asia mikä kertoo kuinka suosittu kyseinen puolue tai hallitus on.
Se vaalitulos ratkaisee mistä asetelmista lähdetään kasaamaan hallitusta ja kertoo samalla puolueiden suosion vaalien aikaan. Jos ei rakennettuun hallitukseen ja heidän ohjelmaansa ole kansalla luottoa, niin silloin kansalla ei ole luottoa. Simple as that.
Voisi kuvitella, että kansa luottaa hallitukseen joka vaikuttaa suoraselkäiseltä. Ja luottoa ilman jää taas sellainen hallitus, joka puhuu toista ja tekee toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole oikein hyvä, että rahoja laitetaan yhteisiin asioihin? Kyllä minä haluan maksaa veroni ja pitää huolta heikommista. Vähemmän itsekkyyttä ja enemmän sosiaalista omatuntoa. T. Vasemmistolainen
Minä en, siitä huolimatta että olen joskus (opiskelija)köyhyyttäni nähnyt nälkääkin. Edes tuolloin ei käynyt mielessäni ns vasemmistolaisia ajatuksia vaan paremminkin "täältähän noustaan, omin voimin!"
Tänään tienaan asiallisesti, jopa hyvätuloisesti. Ja ainoa syy miksi en katso palkan eteen tehtyjen tuntien määrää on se muistikuva noilta nälkä-ajoilta - ei enää koskaan!
Äänestän persuja niin kauan kunes Kokoomus lopettaa liberaalinilkkimäisen maailmanhalaamisen ja alkaa kysymään tosissaan "mitä suomalaiset EU-päätöksestä X hyötyy" ts katsomaan oikeasti kansallisen edun perään.
Miksi sinua haittaa se että jokainen suomalainen elää vapaana itse valitsemaansa elämää? Miten toisen sinulle tuntemattoman ihmisen onni on sinulle uhka?Persut ovat vaaraksi Suomelle.
En oo persu, mutta olen älynnyt että juuri persut ajavat suomalaisten etuja kaikessa. Ns oma maa ja oman maan asukkaat ensin.
jne.
No jos kerran ulkomaalaiset ovat rikollisia paskoja niin ei kai se susta rasistia tee!
Suomalaiset elävät ulkomaalaisten rakentamassa maailmassa ja meidän hyvinvointimme perustuu puhtaasti ulkomaalaisten keksimään syysteemiin, ulkomaalaisten kehittämään tieteeseen, ulkomaalaisten kehittämiin keksintöihin jne.
Että kyllä tuollainen yleistäminen tekee ihmisestä juurikin rasistin. Kiittämättömän sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivoi kun demarien,vasemmiston ja vihreiden kannattajat on nyt huolissaan kun heidän tukia leikataan ja meillä on sellainen hallitus joka pyrkii saamaan työttömät töihin :D Ne ketkä ei pidä nykyisestä hallituksesta ovat lähes kaikki työelämän ulkopuolella olevia ihmisiä.
Juuri tänään julkaistun tuloksen mukaan 60 % kansasta EI luota nykyiseen hallitukseen. Eiköhän niistä suuri osa ole ihan työelämässä kun työttömyysprosentti on kuitenkin ainoastaan 7.
Vertailun vuoksi, Marinin hallitukseen luotti 65-80 % kansasta, heidän luottamuksensa pysytteli siis koko hallitusajan tuossa haarukassa. Ja kyseessä olikin olemassa olevan mittaushistorian ylivoimaisesti suosituin hallitus.
Ainoa tulos on vaalitulos mikä ratkaisee, se on ainoa asia mikä kertoo kuinka suosittu kyseinen puolue tai hallitus on.
Totta kuin Venäjän pressanvaalit :D
Eli sinä et luota suomen vaalituloksiin yhtä paljon kuin venäjän pressavaaleihin? Taidat olla näitä pietarin vaikuttajia...? Te punaiset olette tunnetusti niitä venäjämyönteisiä, saittehan te oppinne neuvostoliitosta.
Ainoa punainen ja venäjämyönteinen pietarin vaikuttaja tässä ketjussa olet sinä. Hävettääkö?
No, minä ja kaikki tuntemani ps:a äänestäneet ovat juuri tällaisia. Työssä käyviä jotka ei voida sietää sitä että verorahojamme käytetään mm. ihmisten makuuttamiseen kotona (pl. fyysisesti tai henkisesti niin sairast jotka ei voi tehdä töitä) ja koko maailman sossuuna toimimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveysasemalla käydessäni näytti siltä, että Suomi pitää huolta koko maailmasta. Sen verran kansainvälinen tunnelma siellä oli.
Sama havainto tuli tehtyä (yksityisellä) hammaslääkärillä tässä käydessäni. Taisin olla odotusaulan ainoa suomalainen asiakas ja ainoa joka myös maksoi itse käyntinsä.
Mistä sä ne maksutiedot näät? Mulle tulee lasku kotiin kun yksityisellä hammaslääkärillä käyn. Jos on pitkäaikainen asiakassuhde niin toimitaan yleensä niin.
Olen järjettömän pettynyt persuihin siitä että ovat täydellä höyryllä lähteneet mukaan kokoomuksen nuijaosastoksi tuon "laiskat ihmiset makoilevat kotona mieluummin kuin käyvät työssä" -myytin aggressiiviseen jankkaamiseen. Kyllä kokoomuksessa nyt myhäillään kun ei tartte olla enää ainoa iso kusipääpuolue jonka mielestä työttömien laiskuus ja työhaluttomuus ovat jonkinlaisia todellisia, suuria, kansantaloudellisesti merkittäviä ilmiöitä. Vaikka mikään tutkimus tätä ei tue. Ei mikään.
Onneksi tämä koskee vain tuota persujen nk. virallista hallituslinjaa. On paljon persujen paikallispoliitikkoja, jotka edelleen pitävät kiinni siitä pienen ihmisen puolustamisesta. Vaikkei persut ole koskaan oikeasti pienten ihmisten puolella ollutkaan, vaan ihan keskiluokkaisten puolue, mutta toisaalta, kaikki puolueethan mielellään väittävät olevansa pienen ihmisen puolella vaikka politiikka olis mitä.
Turussa yks persujen kunnallispoliitikko kirjoitti loistavasti otsikolla "Työttömät, menkää töihin". Siinä on asiaa ja sydän paikallaan. Voi kunpa tämä tosiasia olisi hallituksenkin työllisyystoimien keskiössä, eivätkä ylimieliset legendat jostain "laiskottelijoista".
Purralla itsellään on CV tyhjää täynnä ja kuvittelee muidenkin tekevän samoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua haittaa se että jokainen suomalainen elää vapaana itse valitsemaansa elämää? Miten toisen sinulle tuntemattoman ihmisen onni on sinulle uhka?
Olet väärässä!
Etkö muista, että vuonna 1918 SDP yhdessä muiden punikkien kanssa aloitti Suomessa SISÄLLISSODAN saadakseen pysyä pyccän kainalossa!
Onneksi ne hävisivät aloittamansa kapinan, mutta miten tuollainen puolue saa edelleen edes toimis maassamme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta omalla kohdallani! Ketuttaa käydä töissä ja maksaa kovia veroja jotta laiskurit ja maahantulijat sais tukia!
M36
Kohta sinäkin pääset laiskuriksi ilman tukia. Laman nämä perskokkareet tuo tähän maahan.
Perskokkareet tuovat kehitysmaalaisia huippuosaajia sellaista tahtia, että jengejä riittää jokaiseen tuppukyläänkin asti. Tähän asti ryöstely on keskittynyt lähinnä suurimpiin kaupunkeihin. Muutaman vuoden kuluttua edes Teuvon Viitasaarella ei voi kävellä kadulla turvallisesti.
Jengiläiset ovat huippuosaajien jälkeläisiä. Demarit avasivat sylit ja rajat vanhemmilleen 90-luvun alussa ja siitä asti ovat puolustaneet oikeuksiaan tulla maahan.
Tyypilliset jengiläiset ovat niiden huippuosaajien jälkeläisiä, jotka Petteri Orpo päästi maahan vuonna 2015 ollessaan sisäministerinä. Kukaan sitä ennen tai sen jälkeen ei ole tuonut Suomeen läheskään samanlaisia määriä kehitysmaalaisia. Petteri Orpo painii täysin omassa sarjassaan. Kokoomus on kirkkaasti suurin syyllinen huippuosaajiin liittyviin ongelmiin.
Niitä tulvi koko Eurooppaan ovista ja ikkunoista.
Ja mitä teki oppositio vastustaakseen tulijoiden ottoa? Riekkuivatko äänestäjineen -Rajat kiinni- vai
-Meillä on Unelma- miekkareissa?
Ja tästä kaikestahan pääsemme lopputulemaan, että on yks ja hailee, kuinka hyvän ja minkävärisen puolueen kapteeni ahkerien työntekijöiden rakasta Suomi-laivaamme kääntää. Milloin mihinkin kurssiin. Ne vielä suuremmat asiat maailmalta, lähettävät Suomi-laivamme matkaan joko myötä tuulessa tai myrskyssä. Pahimmillaan upottavat. (Eikö yltänytkin lähes hyvän hallitusohjelmamme tekijöitten runollisuuteen? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne.
Suomalaiset ovat itse keksineet historian varrella hienoja maailmalla tunnettuja keksintöjä, kuten astiankuivauskaapin ja pussilakanan. Luonnontieteiden nobelisteja Suomessa on tasan yksi. Siinäpä Suomen suurimmat saavutukset näillä saroilla. Kaikki muu ympärilläsi oleva on alunperin tullut ulkomailta.
Jotenkin huvittava tuo "omillaan toimeentuleva."
Yrittäjä tarvitsee asiakkaita, ja työssäkäyvä palkanmaksajan.
Itsekö perussuomalaiset talviaamuisin auraavat tiensä omaan yritykseensä?
Yhteiskuntana tässä toimitaan, ja valitettavasti sen pitäisi tarkoittaa, että väliaikaisesti työtön pysyy työkykyisenä, päästäkseen työpaikan saadessaan osallistumaan yhteiskunnan pyörittämiseen.
Työttömiä on myös työkyvyttömät, jotka toki pitäisikin siivota tilastoista päästämällä heidät työkyvyttömyyseläkkeelle.
Työhaluisten töihin pääseminen on tarpeeksi hankalaa, eikä meitä erota työhaluttomasta ulkonäön perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua haittaa se että jokainen suomalainen elää vapaana itse valitsemaansa elämää? Miten toisen sinulle tuntemattoman ihmisen onni on sinulle uhka?Olet väärässä!
Etkö muista, että vuonna 1918 SDP yhdessä muiden punikkien kanssa aloitti Suomessa SISÄLLISSODAN saadakseen pysyä pyccän kainalossa!
Onneksi ne hävisivät aloittamansa kapinan, mutta miten tuollainen puolue saa edelleen edes toimis maassamme?
Etkö itse muista kun tulimme Volgan mutkasta Suomeen? Tule nyt tälle vuosituhannelle ja ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Riikka ole huomannut kuinka paljon kannatus laskenut sitten vaalien...
PS petti duunarit aika rankasti.
Juuri näin. Jos Purran fantasiat persujen äänestäjäkunnasta pitäisivät paikkansa, niin miksi ihmeessä sitten persujen kannatus laskee persmäkeä alas?
Vierailija kirjoitti:
Solidaarisuus on ilmeisesti sinulle täysin vieras käsite. Hyväosaiset ihmiset voivat hyvinkin äänestää ns. omia etujaan vastaan, jos heikommista huolehtiminen kuuluu arvomaailmaan. Joillekin äänestäjäryhmille on tietenkin täysin kummallinen ajatus, että mikään muu painaisi kuin omat edut ja oma lompakko.
Elämä on sarja arvovalintoja. Yhteiskunnan toiminnan ja kokonaisuuksien ymmärtäminen tietenkin auttaa tajuamaan, että muiden ihmisryhmien eduista huolehtiminen voi myös auttaa itsen ja oman perheen hyvää elämää esim. yhteiskuntarauhan muodossa.
Omassa vasemmistokuplassani muuten kaikilla on korkeakoulututkinto ja hyvä työpaikka eikä kukaan nauti muita suoria tukia kuin korkeintaan lapsilisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se varmasti on. Kannattajat eivät ole vain tajunneet miten päättäjät itse käyttävät järjestelmää hyväksi (miljonääri-Sipilä nostaa sopetutumisrahaa kuten eräs Soinikin), kannattavat yritykset nostavat miljoonittain yritystukea vuosittain, supereläkeläiset (+50 000 eur/kk) jne. Luonnollisesti Purra ym. eivät tällaisia mainitse, sillä halutaan että viha kohdistuu spesifisti ap:n mainitsemiin ryhmiin. Kukaan ei myöskään halua muistaa sitä tosiseikkaa että olivat 2015 hallituksessa, joka päästi Suomeen 30 000 henkilöä meidän elätettäväksi (hups!).
Venäjän hyökkäyssota on lisännyt pak olaisten, kuluja edellisen hallituksen aikana. Ukrainalaisetko te persut haluatte karkottaa sota-alueelle, kun vassarihallitus on mielestänne tehnyt väärin heidät vastaanottaessaan?
Ukrainan pinta-alasta 90% on täysin normaalia ja asumiskelpoista, normaalit rehelliset ukrainalaiset on jääneet omaan maahan tekemään töitä ja pyörittämään yhteiskuntaansa. Sota-alue on hyvin pieni pala isosta Ukrainasta. Vain epärehellisimmät, rikolliset ja golddiggerit sieltä on lähteneet liikkeelle ulkomaiden riesaksi, kun nyt pääsee niin ettei kukaan tarkistele näiden taustoja.
En tiedä muiden mielipiteistä, mutta minusta täällä olevat pitäisi tosiaan saada takaisin Ukrainaan, vaan onkin helpommin sanottu kuin tehty.Toivottavasti olet väärässä heidän suhteensa. Ukrainalaiset ovat tilapäisen suojan tarpeessa. He poistuvat kotimaahansa heti, kun hyökkääjä poistuu.
Niin soisi muittenkin tekevän, jos eivät saa täältä työpaikkaa.No minä en usko että poistuvat, kyllä nämä on niitä, jotka on halunneet loikata länteen jo kauan, mutta vasta nyt tarjoutui tilaisuus kun sieltä on rahdattu väkeä ihan ilmaiseksi pois ja joka maahan on avoimet ovet.
Sanoohan sen järkikin, mitä porukkaa sieltä valuu ulos.
Tavalliset ukrainalaiset elää Ukrainassa ja pyörittävät yhteiskunnan rattaita, eihän siitä maasta sotatannerta ole kuin pienen pieni raja-kaistale, muualla sotiminen ei näy mitenkään.
Minuun ei oikein uppoa nuo nyyhkytarinat, toki jotkut hakuavat niihin uskoa.
Somalialaisillakin on nähtävästi vielä suuri sotatila Somaliassa, kun siellä käydään vain lomilla. Ukrainalaisetkin on ehtineet jo lomailla Ukrainassa. On nää meille vyöryneet "hädänalaiset" perin jännää väkeä.[/qu
Voiko enää persumpaa olla? Ota vähän hopeavettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne.
Suomalaiset ovat itse keksineet historian varrella hienoja maailmalla tunnettuja keksintöjä, kuten astiankuivauskaapin ja pussilakanan. Luonnontieteiden nobelisteja Suomessa on tasan yksi. Siinäpä Suomen suurimmat saavutukset näillä saroilla. Kaikki muu ympärilläsi oleva on alunperin tullut ulkomailta.
Unohdit hormonikierukan ja aivopesurin.
Jälkimmäinen on aivan uusi keksintö, joka tehostaa aivosairauksien (mm. muistisairauksien) hoitoa merkittävästi.
Listasimme 10 perin arkista asiaa, joiden et ehkä tiennyt olevan suomalaisia keksintöjä https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008654272.html
https://www.aivosaatio.fi/ajankohtaista/vesa-kiviniemen-aivopesuri-voi-…
Vierailija kirjoitti:
Unohdit sujuvasti lakkoilevat TYÖSSÄKÄYVÄT suomalaiset.
Täältäkin saa lukea, että se Persujen Suomen etu on eri väristen vastustaminen. Kaikki muu on yhdentekevää.
Olen työssä, maksan veroja, en pidä nykyhallituksen linjasta, koska siellä ei ole ihmisiä, joiden katson pystyvän tekemään asioita yhtään paremmaksi. Eduskunnassa paremminkin, mutta ei hallituksessa.
Helvetin iloinen olisin, jos nää saisi maan asiat kuntoon, mutta näillä nykyisillä näytöillä ei mitään saumaa parempaan. Puolueilla ei sinänsä väliä, kuka sen tekee, mutta hatusta vedetyillä utopioilla, teatraalisilla julistuksilla, populismilla tai kansan kahtiajaolla ei neljää vuotta tätä show'ta pyöritetä.
Tämän hallituksen aikana ja näillä pelureilla olemme 100% varmuudella mennyttä, jos tulee sota, pandemia tai pakolaisaalto.