Kuinka iso urakka on laihtua vyötäröltä 5 cm?
Kommentit (22)
Kävele 10 000 askelta jokapäivä äläkä syö enempää, kuin tähän asti. Parin vuotta menee vyötärön esille saamiseen, mutta kannattaa!
Se on ainoastaan urakka jos suunnittelet lihovasi laihdutuksen jälleen. Parempi olisi luoda uusia terveellisiä tapoja syömisen ja liikunnan suhteen.
Oletan 1 kg. pois painosta on 1 cm. vyötäröstä.5kg painosta pois on 5cm.
Riippuu mitä rasvaa on kertynyt ja mikä on massan määrä, alkoholista tullut lähtee sillä että vähentää reilusti, ikävuosien tuomaa ei saa pois, eikä ainakaan täsmänä juuri vyötäröltä, mutta normaalin kesälihomisen aiheuttama saattaa vaatia sellaisen viiden kilon pudotuksen tai sen voi laskea vaatekokotaulukosta, 5 senttiä on reilu 2 kokonumeroa, 42-->40, vyötärö 80-->76. Kaksi kuukautta pitää varata.
Mä "laihduin" noin 10 cm vyötäröltä, kun aloin syödä fodmap-ruokavalion mukaan. Paino ei pudonnut. Mutta olenpahan nyt ainakin vyötärönympärykseni perusteella turvassa sydän- ja verisuonitaudeilta, hah.
Minä en siis täysin luota vyötärönympärykseen terveyden mittarina, ainakaan oman terveyteni mittarina. Jos joudun esim. reissussa syömään epäsopivaa ruokaa "vyötärölihon" välittömästi.
Vaikea sanoa. Jos sinulla on ylipainoa, niin se yksi cm vastaa yleensä noin kiloa. Asiassa on vain sellainen, mutta että niitä kiloja ei välttämättä tipu sieltä mistä haluaisit. Voi siis olla, että 5 kg:n laihdutus riittää tai sitten ei. Toisaalta taas kiinteytyminen on mahdollista myös ilman painonpudotusta eli treenaamisen avulla. Paino saattaa jopa kasvaa vaikka vyötärö kapenee, koska lihakset lisääntyvät. Kummassakin tapauksessa ruokavalio ja liikunta auttavat lopputulokseen pääsyssä. Jos ylipainoa, täytyy syödä vähemmän kaloreita kuin kuluttua. Jos taas haluaa kasvattaa lihaksia, täytyy syödä enemmän. Mitään kaikille täydellistä ruokavaliota ja treeniohjelmaa on mahdotonta sanoa, sillä ne ovat aina yksilöllisiä.
Minä pudotin painoa (n. 2 kg/kk) ja vyötäröltä lähti sentti pudotettua kiloa kohti. Jotkut ovat väittäneet, että hulavannetta pyörittämällä vyötärön seutu kapenee, mutta minun kokemukseni mukaan hulavanteen pyöritystä (n. 15 min päivässä) ei kyllä vaikuta vyötärön ympäryksen sentteihin, mutta kiinteyttää vyötärön seutua huomattavasti ja tuntuvasti mikä sekin on hyvä asia ja vaikuttaa ulkonäköön. En tiedä miten kilojen pudotus eri vartalotyypeillä ja eri mallisilla ihmisillä vaikuttaa eri kehon osiin, mutta tällaiselta perusompulta lähti tasaisesti ympäri kehoa n. sentti per kilo paitsi rinnoista ja rinnan ympäryksestä lähti huomattavasti vähemmän. Liian nopeaan tahtiin ei kannata pudottaa painoa jotta vartalo ehtii sopeutua ja liikunta edistää myös sitä ettei löysää nahkaa jää niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mä "laihduin" noin 10 cm vyötäröltä, kun aloin syödä fodmap-ruokavalion mukaan. Paino ei pudonnut. Mutta olenpahan nyt ainakin vyötärönympärykseni perusteella turvassa sydän- ja verisuonitaudeilta, hah.
Minä en siis täysin luota vyötärönympärykseen terveyden mittarina, ainakaan oman terveyteni mittarina. Jos joudun esim. reissussa syömään epäsopivaa ruokaa "vyötärölihon" välittömästi.
Mulla myös ibs ja aamun ja illan ero voi olla jopa 15cm. Nykyyän on muuten alettu käyttää myös kaulanympärysmittaa mittarina. Siihen turvotus ei vaikuta samoin.
Vierailija kirjoitti:
Oletan 1 kg. pois painosta on 1 cm. vyötäröstä.5kg painosta pois on 5cm.
Kuulostaa kohtuulliselta. Ei enempää tarvisikaan.
Ap
Käy lenkillä joka toinen päivä kevyttä juoksua niin noin 2kk jälkeen on lähtenyt tuo ja ehkä vähän ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. Jos sinulla on ylipainoa, niin se yksi cm vastaa yleensä noin kiloa. Asiassa on vain sellainen, mutta että niitä kiloja ei välttämättä tipu sieltä mistä haluaisit. Voi siis olla, että 5 kg:n laihdutus riittää tai sitten ei. Toisaalta taas kiinteytyminen on mahdollista myös ilman painonpudotusta eli treenaamisen avulla. Paino saattaa jopa kasvaa vaikka vyötärö kapenee, koska lihakset lisääntyvät. Kummassakin tapauksessa ruokavalio ja liikunta auttavat lopputulokseen pääsyssä. Jos ylipainoa, täytyy syödä vähemmän kaloreita kuin kuluttua. Jos taas haluaa kasvattaa lihaksia, täytyy syödä enemmän. Mitään kaikille täydellistä ruokavaliota ja treeniohjelmaa on mahdotonta sanoa, sillä ne ovat aina yksilöllisiä.
Olen lihaksikas; ne on kehittyneet ihan fyysistä työtä tekemällä, ei salilla.
Mutta on myös ekstraa, ylimääräistä löllöä nimenomaan vyötäröllä ja lantiolla. Käsivarsissa esim. ei ole löllöä, ei alleja!
Jospa alan käydä uimassa. Siihen liittyy pyöräily hallille ja saunominen. Halutessani voin pistäytyä myös hallin kuntosalilla.
Mitä kuntosalilaitteita suosittelisit?
Hartiaseutua ja käsivarsia ei siis tarvi treenata. Ja polven nivelrikon takia mitkään jalkaprässit/tankokyykyt ei käy.
Mutta keskivartalolle kiinteyttävää ?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käy lenkillä joka toinen päivä kevyttä juoksua niin noin 2kk jälkeen on lähtenyt tuo ja ehkä vähän ylikin.
Kuin pitkästä lenkistä puhut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös ibs ja aamun ja illan ero voi olla jopa 15cm. Nykyyän on muuten alettu käyttää myös kaulanympärysmittaa mittarina. Siihen turvotus ei vaikuta samoin.
Mun exä "sovitti" kaupassa housuja niin, että laittoi housun vyötäröosan kaulan ympärille. Jos ylettyi nappiin asti, housut sopivat! 😊
Tässä on siis perää.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä rasvaa on kertynyt ja mikä on massan määrä, alkoholista tullut lähtee sillä että vähentää reilusti, ikävuosien tuomaa ei saa pois, eikä ainakaan täsmänä juuri vyötäröltä, mutta normaalin kesälihomisen aiheuttama saattaa vaatia sellaisen viiden kilon pudotuksen tai sen voi laskea vaatekokotaulukosta, 5 senttiä on reilu 2 kokonumeroa, 42-->40, vyötärö 80-->76. Kaksi kuukautta pitää varata.
Kiitos! Varsinkin tuo "normaali kesälihominen" helpotti ahdistusta.
Ap
Lopeta laihdutaminen.Ota ruoka rytmi.Ei välipaljoa.Syö kohtudella.Liiku rittävästi,vähennä dikiaikaa: Nukut silloin paremmin. Aihesta tällä , kuin lehdistö alvariin on ollut juttuja pysyvästä painopudotuksesta kuin TV.
Vierailija kirjoitti:
Hulavanne käyttöön.
Tämä. Sellainen painava hulavanne ja vyötärö ampiaismalliseksi. Toimii oikeasti.
Sain koripallomahan sulatettua 2 viikon etelän matkalla. Söin vain yhden aterian illalla. Joka päivä join alkoholia ja kävelyä ainakin 5km ja paljon uintia vielä lisäksi.
Paljonko tuo olisi kiloina?
Auttaisiko sopiva liikunta/treeni paremmin kuin ruoan vähentäminen?
Ap