Kuinka kovassa metelissä pystyt nukkumaan?
Saatko unta, jos naapurisi vaikka soittaa täysillä musiikkia, lentokone lentää taivaalla, joku remontoi asuntoaan jne
Kommentit (8)
Vähän riippuu metelistä, siitä mikä sen aiheutata eikä siitä itse äänenkovuudesta.
Onnistun nukkumaan mm. tosi kovassa sateessa ja ukkosessa. Porauksen ääni ei saa minua heräämään. Talon ohi menevät junat ei herätä.
Mutta sitten saatan taas herätä jos joku vaikka yskähtää toisessa huoneessa.
Nykyään oikeastaan missä melussa vain. Vielä 15v sitten olin yliherkkä. En tajua mitä tapahtui.
Pistäkääpä paremmaksi. Heräsin teltassa nukkuessani kyllä ensimmäisen tykistöpatterin (6 tykkiä) yhteislaukaukseen (150 dB) mutta jatkoin unia vaikka tulitoiminta jatkui hetken päästä.
Tarvitsen hiljaisuuden nukahtamiseen.
Jonain koronakesänä aikaisemmin hiljainen yölento herätti kesken unien. Loppui onneksi. Yleisöosastolle kirjoitin pienen palautteen. Nimimerkillä arvostus tahdiintuu.
En kestä yhtään ääniä. Herään kaikkeen vähäiseenkin.
"soittaa täysillä musiikkia"
Joo saan. Oman kuulonsahan se niillä korvatulpilla vain pilaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen hiljaisuuden nukahtamiseen.
Jonain koronakesänä aikaisemmin hiljainen yölento herätti kesken unien. Loppui onneksi. Yleisöosastolle kirjoitin pienen palautteen. Nimimerkillä arvostus tahdiintuu.
Siis kirjoitit yleisönosastolle (sanomalehti, oletan) palautteen yölennosta ja lentoyhtiö lopetti kyseisen lennon?
Kyllä välillä voi heräillä melussa ja menettää uniakin. Ei se rem ole ihan normaali melussa, tulee päivällä unettomana vähän "sekava" olo. Mutta joskus on ollut pakko nukkua poran äänessä (silloin kun se salli sen), korvatulpat ja käsi päällä. Putkirempan aikana oli pahin varmaan ja pitkään jatkuvat. Nytkin on autotie jyrinöineen vieressä, olisi kiva muuttaa rauhallisempaan kohtaan. Tie tehtiin tahallaan vilkkaaksi ja rekat +mopot siihen. Lentokone menee aina ohi sentään. Jokunen päivä sitten loppui naapurin kaappienremppaporauskausi.