Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joilta menee hermot, kun vieraat ei tajua lähteä ajoissa?

Vierailija
25.12.2006 |

Poika on 10 kk ja me nukutaan koko perhe edelleen tosi huonosti ja ollaan molemmat vanhemmat vuorotellen tai samaankin aikaan ihan loppu väsymyksestä. Välillä yritetään kaikesta huolimatta elvyttää jotain sosiaalista elämää kutsumalla kavereita, tai kuten nyt jouluaattona, lähin suku kylään, mutta multa menee ilo noista tapaamisista siihen, että jossain vaiheessa iltaa alkaa nyppiä, kun vieraat ei tajua lähteä kotiin. Lapsi saadaan toki ajallaan petiin vieraista huolimatta. Ongelma onkin että haluisin ja itseni pitäisikin mennä nukkumaan viimeistään kympiltä, että seuraavasta päivästä tulis jotain. Kun kello sitten lähenee vaikka yhtätoista en jaksa enää olla yhtään seuraalinen vaan keskityn toivomaan, että porukka vaan häipyisi.

Nyt jouluna taisin suututtaa anopin sanomalla suoraan yhdeltätoista, että please, ettekös te voisi jo lähteä. Ok, vähän tylysti sanottu, mutta yleensä meillä on ollut ihan hyvät ja suorat välit ja ollaan voitu sanoa kaikenlaista ja se on otettu hyvässä hengessä ja huumorilla. Nyt sillä oli kuitenkin mennyt herne nenään, kuulin tänään. Tosi helvetin kivaa, en nyt millään jaksais, alkoi ärsyttää koko muuten kiva joulu.

Mikä teidän mielestä on aika, jolloin vieraiden pitäisi tajuta lähteä pikkulapsiperheestä omaan kotiin? Miten olette hoitaneet tilanteet, joissa eivät ole olleet lähteäkseen kulumallakaan?

Ehkä tässä pitäsi vaan tajuta olla pyytämättä ketään kylään, kun en näköjään jaksa olla mikään hyvä emäntä. Äh.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikket unta saa niin ainakin olet pitkälläsi ja saat levätä.

Meillä taas eilen vanhempani eivät kehdanneet mennä nukkumaan, olivat siis meillä yötä, vaan kukkuivat heille luonnotttomaan aikaan, sanoinkin heille et meidän takii ei tarvii valvoo ja menivätkin heti sit nukkumaan.

Vierailija
2/11 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisuehdotuksia: pitää tosiaan olla kutsumatta ihmisiä kylään, pitää kertoa ihmisille jo kutsuessaan että bileet päättyy kello 23 tai pitää sietää se, että kerran vuodessa joutuu valvomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä olen monesti tehnyt jos on miehen puolelta vieraita.

Olen menny nukuttamaan lapsia ja nukahtanut itsekkin. Olen vielä sanonut et saatan nukahtaa kun väsyttää niin paljon. Eikä kukaan ole loukkaantunut.

Tai ihan vaan sanot et väsyttää, meet pesulle, toivotat hyvät yöt ja meet nukkumaan. Kuka siitä nyt voi loukkaantua?

Mut toi sun sanomises oli kyllä mun mielestäni törkeetä!

Vierailija
4/11 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan ymmärrettävää, että vieraat jouluaattona viipyvät myöhäänkin.. Eivät hekään mitään ajatuksenlukijoita ole, jos lapsikin saatu onnellisesti omaan sänkyyn nukkumaan.

Vierailija
5/11 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olis tosi outoa, jos vieraat ei tajuais lähteä viimeistään 21:n aikaan, vaikkei mulla olekaan enää valvottavaa vauvaa.

Eri asia, jos on varta vasten kutsunut " istumaan iltaa" , mutta jouluaattokyläilyssä tuskin on ollut sellaisesta kyse?

Vierailija
6/11 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat tulivat jo kuitenkin ennen neljää, joten jotenkin oletin homman olevan alkuiltapainotteinen. Kuten joku tossa mainitsikin, olisi näin jälkiviisaasti pitänyt tajuta sanoa asiasta ajoissa, mutta tyhmänä sitä ajatteli jaksavansa illan loppuun saakka, ja toivoi sen vaan loppuvan pian. Sitte kun homma venyt ja venyi omasta mielestä liian pitkälle, se palkokasvi olikin jo tukkinut röörit eikä lisäodottelu ja väsymys auttanut diplomatan taidoissa. :(

Ap

Vierailija
7/11 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja joskus yhdeksän maissa oli puhetta pojan unista, että meillä on odotettavissa herätys kuudelta, ja luultavasti hyppelyä myös yöllä. Ajattelin, että ne ois tajunneet jotain siitäkin.

Ap

Vierailija
8/11 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
9/11 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee joskus, nykyisin onneksi harvemmin kun asutaan kauempana, kutsumatta iltateelle ja viiiiiipyyy, ja viiiiipyyy, ja viiipyy. " Paras" oli, kun hän lähti kerran klo 02 kotia. Vaikka useampaan kertaan yritin vihjata, että pitäs minunkin päästä nukkumaan.

Nykysin lähtee myös helpommin, koska toinen lapsemme itkee usein yöllä, niin sanon että minun pitää mennä nukkumaan hänen viereen. vaikkei pitäiskään.

Vierailija
10/11 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nukkuu aamulla pitkään ja toinen nukkuu päikkärit.

Ymmärrän, että myöhäisvieraat ärsyttää, jos seuraavana päivänä esim. työpäivä, mutta tänäänhän on pyhä ja vapaata koko päivän. Senkus nukutte tai älkää kutsuko vieraita...

Vierailija
11/11 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih tää on joo yhden lapsen äidin kirkoitus. meil 3 lasta , vanhin 4v, eivätkö oikein koskaan nuku yhtäaikaa. Silti passasin jouluna 12 ihmistä ja nautin kun saan passata, mitä väliä yöunista, nukun vaikka sit päivällä kun lapset leikkii rauhassa kekskennään jos leikkivät. tai sitten nukun huomenna tai sitten eläkkeellä ;) Eläkkeellä on aikaa.