Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva söisi porkkanasosetta vaikka kuinka paljon. Onko joku raja kuinka paljon saa antaa?

Vierailija
22.09.2023 |

Ikää 8kk.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maistuu koska on makeaa. Liiasta tulee ripuli.

Vierailija
2/11 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vauvana ihan keltainen, kun syötettiin porkkanasosetta. Ei se mitään haitannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta sen kyllä tiedän että aikuisillakin porkkanan rajaton syöminen tekee ihon keltaiseksi (karoteenista johtuu). Eli jos alkaa muuttua keltaiseksi, niin sitten ehkä kannattaa vähentää...

Toinen ajatus: ehkä kannattaisi sekoittaa siihen pieni määrä jotain muutakin ns. huomaamatta? Ja sitten lisätä sitä määrää niin että lopulta suhdeluku esim. 50-50 tms. Niin ei sitten vedä vaan sitä porkkanaa.

Vierailija
4/11 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska vauva =)

Vierailija
5/11 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karoteeni on terveellistä.

Vierailija
6/11 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli oikein suositus syöttää raasteita vauvoille. Hyvä, että maistuu.

Vierailija
7/11 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syötin kaikki tuoreena, en koskaan antanu purkista. Joka siunaaman päivä. Potturuuan keitin kasviksineen 2xpv.

Lihat ja kalan keitin ja soseutin pakkaseen. Tein annospaloja jääkuutiorasiaan. Toki pieniä, joten laitoin useamman iän huomioon ottaen. 4 lasta on.

Vm-71

Vierailija
8/11 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä pois, meidänkin poika tykkäsi siitä. Lisäsin porkkanoihin toisinaan vähän perunaa, joskus ihan vähän palsternakkaa (makea maku, terveellistä). Myös bataattisose on hyvää ja itse tosi nopeaa ja helppoa tehdä.

Vierailija
9/11 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasta tulee kullanvärinen, sitten kaikki sanovat Oi vauva-kulta!

Vierailija
10/11 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kk ikäiselle voi käytännössä tarjota jos vaikka mitä, joten miksi tyytyä pelkkään porkkanasoseeseen. Ei siitä terveydellistä vaaraa ole, jos vierellä on koko ajan muutakin. Meillä  9kk ikäinen syö samaa ruokaa kuin muutkin, tosin ilman suolaa, joten varmaan kärsii porkkanasosepuutetta, koska sitä ei ole tarjolla.

Vierailija
11/11 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa pitää mennä 5dl vuorokaudessa, muu saa olla jo kiinteää ravintoa. Eli anna syödä porkkanasosetta jos se maistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi