Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkkoon kuulumattomia yli 2 miljoonaa.

Vierailija
22.09.2023 |

Kirkkoon kuulumattomien määrä Suomessa on ylittänyt 2 miljoonaa.Miljoona ylittyi 2008.

Kommentit (1122)

Vierailija
961/1122 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan siis lähestymässä hetkeä, jolloin kirkkoon kuulumattomien määrä ohittaa kirkkoon kuuluvien määrän. Viimeistään siinä vaiheessa on nostettava kissa pöydälle ja toimitettava kirkon erottaminen valtiosta. Toki siitä olisi aloitettava keskustelu jo paljon aikaisemmin, eli juuri tässä ja nyt, ettei sitten hihhuleilla pääse parku, kun se asian hoitaminen on väistämättä edessä.

Vierailija
962/1122 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunta on oikea. Uskonnot ovat ihmiskunnan yksi suurimpia hädän ja kärsimyksen aiheuttajia.

Totta, siunatessaan sotia aiheuttivat itselleen verivelan!

Tässä puhutaan kristinuskonkirkosta, ei kaikista maailman  väkivaltaisista ns.uskonnoista.

Et ole sitten uskonpuhdistuksista kuullut? Kristinuskolla on eniten verta käsissään.

Historiallisesti se on julmin uskonto koko maailmassa.

Täällä on pyydetty monta kertaa  osoitusta uudentestamentin/kristinuskon julmuudesta. Raamatunkohta joka oikeuttaa  tekemään pahaa ihmiselle ,eläimelle tai luonnolle.

Kristityillä pitää elää uskonsa rakkauden ja  hyvyyden sanoma käytäntöön.  Niin he ovatkin tehneet ristiretkien aikana.

Keskitytään nyt kristinuskoon/Raamatun uuteentestamenttiin, siihen mikä on kristinusko tänä vuonna.

.Muslimitkin ovat valloittaneet menneisyydessä kristittyjen kirkkoja esim. Hagia Sofia Konstantinopolissa .

Elikkä keskitytään nyt kristinuskoon/Raamatun ufoihin.

ufot, joita ei ole ihminen heijastanut taivaalle, teknologia on, ovat demoniseen henkimaailmaan kuuluvia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1122 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
964/1122 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen kuulumaan kirkkoon kuolemaani asti. Uskonko satuolentoihin? En. Uskonko Jumalaan? En tiedä. Se on parempi kuulua, kuin olla kuulumatta siihen asti, kunnes on todistettu vääräksi. Muuten altistat itsesi samaan uskovaisen asemaan, koska uskot/olet uskomatta johonkin, ja seuraat omaa näkemystäsi. Lisäksi, se mitä demokraattisen kirkon sisällä tapahtuu, ei kuulu enää teille, jos ette ole itse vaikuttamassa. Jos siellä vedetään erittäin homo- ja aborttivastainen linja, niin olkaa please hiljaa. Älkää menkö varjojen taakse huutelemaan, se on alhaista.

Niin kauan kuin evankelisluterilaisella ja ortodoksisella kirkolla on Suomessa julkisyhteisön asema, valtiollisia tehtäviä ja erioikeuksia joiden säätäminen on taattu perustuslaissa, voit olla varma että demokraattisessa valtiossa niiden asiat kuuluvat ihan kaikille suomalaisille.

Julkisyhteisön asema, verotusoikeus ja valtiollinen erityisasema = valtion ja yhteiskunnan säännöt. Kirkko voi luopua niistä, kuten kansalaiset kirkosta. Sitten saa vetää omaa linjaa lain puitteissa kuten muutkin yhdistykset.

Kristillisdemokraattien puheenjohtajakaan ei kuulu kirkkoon, vaan helluntaiseurakuntaan.

Vierailija
965/1122 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkoilla on paljon myös kansainvälistä yhteistyötä,.

Vierailija
966/1122 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen kuulumaan kirkkoon kuolemaani asti. Uskonko satuolentoihin? En. Uskonko Jumalaan? En tiedä. Se on parempi kuulua, kuin olla kuulumatta siihen asti, kunnes on todistettu vääräksi. Muuten altistat itsesi samaan uskovaisen asemaan, koska uskot/olet uskomatta johonkin, ja seuraat omaa näkemystäsi. Lisäksi, se mitä demokraattisen kirkon sisällä tapahtuu, ei kuulu enää teille, jos ette ole itse vaikuttamassa. Jos siellä vedetään erittäin homo- ja aborttivastainen linja, niin olkaa please hiljaa. Älkää menkö varjojen taakse huutelemaan, se on alhaista.

Niin kauan kuin evankelisluterilaisella ja ortodoksisella kirkolla on Suomessa julkisyhteisön asema, valtiollisia tehtäviä ja erioikeuksia joiden säätäminen on taattu perustuslaissa, voit olla varma että demokraattisessa valtiossa niiden asiat kuuluvat ihan kaikille suomalaisille.

Julkisyhteisön asema, verotusoikeus ja valtiollinen erityisasema = valtion ja yhteiskunnan säännöt. Kirkko voi luopua niistä, kuten kansalaiset kirkosta. Sitten saa vetää omaa linjaa lain puitteissa kuten muutkin yhdistykset.

Kristillisdemokraattien puheenjohtajakaan ei kuulu kirkkoon, vaan helluntaiseurakuntaan.

Ai, se on hellari? Ilmankos ovat hallituksessa, jonka meno on täysin jumalatonta. 

Vierailija
967/1122 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Hahhahahahaa! juuri näin

Vierailija
968/1122 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. KR 1933/-38

5Moos. 15:6

Sillä Herra, sinun Jumalasi, on siunaava sinua, niinkuin hän on sinulle puhunut; ja sinä lainaat monelle kansalle, mutta sinun ei tarvitse lainaa ottaa, ja sinä VALLITSET MONIA KANSOJA, MUTTA HE EIVÄT VALLITSE SINUA.

Puhutaanko tässä "valitusta kansasta" ja siitä, että olemme sen alamaisia? Ovatko he meidän yläpuolellamme?

Aabrahamin kautta luvattiin siunata kaikkia kansoja, Vapahtajalla, kirjalla.

Vierailija
969/1122 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi vielä Pohjoiskorean uskovien srk nimi.

Olet todella pihalla, jos  luulet, että siellä  on joitakin seurakuntia. Vain komminismin seurakuntia voi olla siellä.

Kaikissa kristittyjä vainoavissa maissa on maanalaisia seurakuntia.

Kaikissa vääräuskoisia kristittyjen taholta  vainoavissa maissa on maanalaisia yhdistyksiä

Mainitse maa jossa kristinusko on vainoaja ,ihan ensiksi.

Suomi, palstoilta saa esimakua siihen.

Suomessa on uskonnonvapaus, täällä ei vainota vankilalla ,kuolemalla yhtään uskontoa.

Kyllä vainotaan, jos kristityille annettaisiin valta maassamme, niin kaikki "vääräuskoiset"joutuisvat tuhoon.

Anna kristinuskon UT Raamatunkohta ,joka on väkivaltainen.

Matt. 5:29,30

Kirjoita raamatunlause. En jaksa etsiä kaikkea.

Kristittyjen vainoista ja maanalaisista seurakunnista selität siihen malliin, että sai sen kuvan että olet kristitty. Mutta et siis tiedä mitä Raamatussa sanotaan eikä se Jumalan sana nyt silleen kiinnosta, että jaksaisit googlata saati jotain kirjaa avata.

Oletko siis kristitty ja uskossa vai ymmärsinkö väärin?

-- eri

Täällä on eräs joka kirjoittelee paljon raamatunjakeita. Samalla voisi kopioida sen ettei jokaista kaikkien tarvitse etsiä. Mielestäni:).

Tiedän ettei  UT:ssa ole väkivaltaan neuvovaa textiä. En tiedä jokaista jaetta koko kirjasta yleensä.

Ei kannata myöskään vääristellä omilla tulkinnoilla Jumalan sanaa  tai ottamalla yhden jakeen asiayhteydestä.

Yli kaiken kiinnostaa rakastava Jumala ja hänen ilmoutuksensa itsestään.

Huimaa kiinnostusta, et vaan jaksa itse avata Raamattua vaan jonkun muun pitää etsiä ja kopioida tekstit tänne. Kirjana varmaan liian painava ja nettiversiokin liian pitkä ja monimutkainen.

Ja miten sitä yhtä raamatunkohtaa niin kiivaasti kyselit, jos yksittäinen jae onkin vääristelyä. Asiayhteydet saat ilmeisesti Raamatun kohdalla päättää sinä rajoittamalla jumalan sanan uuteen testamenttiin.

Noh, ainakaan et voi tulkita Raamattu tai vääristellä sen sanomaa ennen kuin jaksat lukaista opuksen.

Mutta ei se mitään, eihän sen oman uskonnon perusasioita tai historiaa tarvitse yhtään tietää, kunhan vaan uskoo kovasti. Jestas.

Vierailija
970/1122 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi vielä Pohjoiskorean uskovien srk nimi.

Olet todella pihalla, jos  luulet, että siellä  on joitakin seurakuntia. Vain komminismin seurakuntia voi olla siellä.

Kaikissa kristittyjä vainoavissa maissa on maanalaisia seurakuntia.

Kaikissa vääräuskoisia kristittyjen taholta  vainoavissa maissa on maanalaisia yhdistyksiä

Mainitse maa jossa kristinusko on vainoaja ,ihan ensiksi.

Suomi, palstoilta saa esimakua siihen.

Suomessa on uskonnonvapaus, täällä ei vainota vankilalla ,kuolemalla yhtään uskontoa.

Kyllä vainotaan, jos kristityille annettaisiin valta maassamme, niin kaikki "vääräuskoiset"joutuisvat tuhoon.

Anna kristinuskon UT Raamatunkohta ,joka on väkivaltainen.

Matt. 5:29,30

Tekeekö tämä kristinuskosta väkivaltaisen?

Pyysit vain UT:n kohtaa, joka on väkivaltainen. Eikö silmän repiminen irti tai käden hakkaaminen poikki ole väkivaltaa? On kysymyksessä sitten, kehotus fyysiseen toimintaan tai vertauskuvallinen kehotus, niin molemmat ovat väkivaltaa. Myös henkinen väkivalta on väkivaltaa.

Vierailija
971/1122 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunta on oikea. Uskonnot ovat ihmiskunnan yksi suurimpia hädän ja kärsimyksen aiheuttajia.

Totta, siunatessaan sotia aiheuttivat itselleen verivelan!

Tässä puhutaan kristinuskonkirkosta, ei kaikista maailman  väkivaltaisista ns.uskonnoista.

Et ole sitten uskonpuhdistuksista kuullut? Kristinuskolla on eniten verta käsissään.

Historiallisesti se on julmin uskonto koko maailmassa.

Täällä on pyydetty monta kertaa  osoitusta uudentestamentin/kristinuskon julmuudesta. Raamatunkohta joka oikeuttaa  tekemään pahaa ihmiselle ,eläimelle tai luonnolle.

Kristityillä pitää elää uskonsa rakkauden ja  hyvyyden sanoma käytäntöön.  Niin he ovatkin tehneet ristiretkien aikana.

Keskitytään nyt kristinuskoon/Raamatun uuteentestamenttiin, siihen mikä on kristinusko tänä vuonna.

.Muslimitkin ovat valloittaneet menneisyydessä kristittyjen kirkkoja esim. Hagia Sofia Konstantinopolissa .

Elikkä keskitytään nyt kristinuskoon/Raamatun ufoihin.

ufot, joita ei ole ihminen heijastanut taivaalle, teknologia on, ovat demoniseen henkimaailmaan kuuluvia. 

Kristinsukossa kaikki on niin musta-valkoista, aika helppoa: jokotai.

Vierailija
972/1122 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uusi testamentti on tärkeämpi, niin miksi  sitten vanha testamentti edes on raamatussa?

Vierailija
973/1122 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uusi testamentti on tärkeämpi, niin miksi  sitten vanha testamentti edes on raamatussa?

VT Sisältää Jumalan antaman lain. Lain noudattaminen vie pelastukseen vain, jos sitä noudattaa. Ap. t. 7:53

UT Sisältää anteeksiannon ja sovinnon, joka on vaihtoehto lain noudattamiselle. Luuk. 12:14, Matt. 5:25 ja Matt. 6:12

Ihmisellä on vapaus valita kumpaa vaihtoehdoista haluaa elämässään noudattaa. Matt. 5:19 vai Matt. 18:4

Vierailija
974/1122 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs henkilö, jolta kysyttiin kristinuskosta, sanoi: "Papit, jotka eivät osanneet vastata kysymykseen, etäännyttivät minut pois kristinuskosta: Usko ja älä kysele.

Ja samoin: Miksi on syntiä etsiä tietoa kristinuskossa: hyvän ja pahan tiedon puu. Tieto on siis syntiä. Eli joku ei halua, ettää saamme tietoa.

Miksi (juutalaisia)  käsketään  sortamaan muita kansoja, vaikka Jumalan pitäisi olla puolueeton:

1. KR 1933/-38

Sillä Herra, sinun Jumalasi, on siunaava sinua, niinkuin hän on sinulle puhunut; ja sinä lainaat monelle kansalle, mutta sinun ei tarvitse lainaa ottaa, ja sinä VALLITSET MONIA KANSOJA, MUTTA HE EIVÄT VALLITSE SINUA.

Puhutaanko tässä "valitusta kansasta" ja siitä, että olemme sen alamaisia? Ovatko he meidän yläpuolellamme?

Vierailija
975/1122 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tähän vain sen, mitä yksi luennoitsijoista sanoi, kun häneltä kysyttiin kristinuskosta. Tässä on lyhyt yhteenveto, en ala kirjoittaa kaikkea:

"Minut etäännyttivät kristinuskosta papit, jotka eivät kyenneet vastaamaan filosofisiin kysymyksiini: usko ja älä kysele- oli heidän vastauksensa.

En ollut tyytyväinen, koska Jumala antoi minulle älykkyyden, ja se osoittautui kristinuskossa kielletyksi.

Tämä Raamatun henkilö, joka sanoo olevansa kristinuskossa jumala, on kiivas ja mustasukkainen, kuten hän sanoo itsestään.

”Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat …”

Jostain syystä hän ei pidä tiedosta (tai tiedon hankkimisesta) lainkaan (Aatamin ja Eevan tarinassa - puun hedelmä jne.).

Vierailija
976/1122 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään tähän vain sen, mitä yksi luennoitsijoista sanoi, kun häneltä kysyttiin kristinuskosta. Tässä on lyhyt yhteenveto, en ala kirjoittaa kaikkea:

"Minut etäännyttivät kristinuskosta papit, jotka eivät kyenneet vastaamaan filosofisiin kysymyksiini: usko ja älä kysele- oli heidän vastauksensa.

En ollut tyytyväinen, koska Jumala antoi minulle älykkyyden, ja se osoittautui kristinuskossa kielletyksi.

Tämä Raamatun henkilö, joka sanoo olevansa kristinuskossa jumala, on kiivas ja mustasukkainen, kuten hän sanoo itsestään.

”Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat …”

Jostain syystä hän ei pidä tiedosta (tai tiedon hankkimisesta) lainkaan (Aatamin ja Eevan tarinassa - puun hedelmä jne.).

Miksi henkilö, joka väittää olevansa Jumala, käskee juutalaisia sortamaan muita kansoja, koska he on valittu kansa)?

Miksi Jumala ei voinut antaa anteeksi Aatamille ja Eevalle, koska tämä on niin tärkeää kristinuskossa? Miksi siis vaatia armoa muilta, kun sitä ei itsellä ole? Miksi Aatamin ja Eevan synti periytyy meille, niin että meistä tulee perinnöllisesti syntisiä?

Vierailija
977/1122 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi henkilö, joka väittää olevansa Jumala, käskee juutalaisia sortamaan muita kansoja, koska he on valittu kansa)?

Miksi Jumala ei voinut antaa anteeksi Aatamille ja Eevalle, koska tämä on niin tärkeää kristinuskossa? Miksi siis vaatia armoa muilta, kun sitä ei itsellä ole? Miksi Aatamin ja Eevan synti periytyy meille, niin että meistä tulee perinnöllisesti syntisiä?

Hän jatkaa: En ole tyytyväinen kristittyjen aggressiivisuuteen muita uskontoja kohtaan. Enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. On vain uskottava, eikä mitään voi kyseenalaistaa.

Vierailija
978/1122 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs henkilö, jolta kysyttiin kristinuskosta, sanoi: "Papit, jotka eivät osanneet vastata kysymykseen, etäännyttivät minut pois kristinuskosta: Usko ja älä kysele.

Ja samoin: Miksi on syntiä etsiä tietoa kristinuskossa: hyvän ja pahan tiedon puu. Tieto on siis syntiä. Eli joku ei halua, ettää saamme tietoa.

Miksi (juutalaisia)  käsketään  sortamaan muita kansoja, vaikka Jumalan pitäisi olla puolueeton:

1. KR 1933/-38

On outoa: jos kuulun yhteen kansallisuuteen, olen toista kansallisuutta parempi ja voin jopa sortaa muita kansoja.

Vierailija
979/1122 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. KR 1933/-38

Israelilaiset ovat Jumalan valittu kansa, eivät juutalaiset.

Mutta, kuka on oikea Israelilainen? Joh. 1:47

Vierailija
980/1122 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän jatkaa: En ole tyytyväinen kristittyjen aggressiivisuuteen muita uskontoja kohtaan. Enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. On vain uskottava, eikä mitään voi kyseenalaistaa.

Tää on kyllä totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä