***KOTILOT***- Viikko 52
Aloitan uuden viikon, vaikka vielä joulun pyhiä onkin. Toivottavasti kaikilla on Joulu sujunut mukavasti!
AIHA Rv 17+6 tai 18+3
Kommentit (29)
Nyt alkaa olla kyläpaikat kirelty,ja jouluruuat syötynä=)
Mahan kasvusta sen verran,että mulla kyllä tästä kolmosesta tullut maha
tosi aikaisin.En oo vko 10 eteenpäin pystyny laittamaan omia housuja jalkaan=)Mammahousut tai verkkarit jalas kuljen,ja nyt joulun aikaan hamonen päällä.Ei oo painoa tullu kun joku 4kg,mutta silti maha melkoinen,ja normaalipainoinen oon normaalisti.
Mulla oli alusta asti tyttöolo,ja puhuttu tytöstä miehen kanssa ennen,kun tulin raskaaksikkaan.Rakenneultrassa sanottiin sitten,että poika näyttäs olevan=)Ajatukset ollu kyllä vaikea kääntää niin että masussa poika,ja mies kyllä kysyy päivittäin mitäs tytöt on tehny=)Kumpaakin sukupuolta meillä on,niin sama kumpi sieltä pullahtaa,kunhan saatas pian jo vauva kotiin.Mutta vaaleansinisiä vaatteita tullu osteltua.Huomen aamulla lähenkin aleihin kattomaan,olisiko isommille suksia,ja vaatteitakin aina tarvitaan.
Huiskutin 25 viikkoa tasan
Joulu sujui mukavasti ja meillä kävi teekkaripukki. Täytyy kyllä kehua niitä! Lyhyt käynti ja halpa hinta, mutta pukki oli aidontuntuinen päästä varpaisiin eikä ollut kiireen oloinen, vaikka varmasti kiire olikin. Taatusti ens vuonnakin tilataan samasta paikkaa. ;)
Me saatiin lahjaks monitoimilaite, jossa siis tulostin, skanneri jne. Nyt oon saanu vihdoin skannattua ultrakuvia koneellekin. Tuntuu tosi kivalta, kun ne on jossain varmemmassakin tallessa kuin tuossa lämpöpaperissa.
Lumituuli kyseli mahan kasvusta. Mä oon tässä joitain viikkoja jo sitä odotellu ja pari kertaa on ollu iltaturvotusta niin, että uskoin sen nyt pullahtaneen. Nyt sit sivuprofiilista näen, että mahan ääriviivat on muuttunu selvästi vauvamahaan viittaavaks eikä elintasomakkaroihin. x) Housut ei kyllä kiristä vieläkään eikä purista, mutta muoto on alkanu muuttua siis. Viikkoja nyt 15+5. Tää vaihe on tosi kiva, kun maha on vielä söpön pieni, mutta selkeästi vauvamaha. Mä en oo yhtään sinut sen loppuvaiheen mahan kanssa...
Ootteko ajatellu ostaa alemyynnristä jotain raskautta varten tai vauvaa varten? Laitelkaas vinkkejä kehiin jos ootte nähny jotain hyviä alennuksia jossain. Reimoja ainakin metsästetään esikoiselle, vaunut ois kans tosi kiva mut en oo varma tulevatko alemyynteihin...
Takas kirjan pariin...
Ihan hirmuinen väsymys. Ja yhdyn lumituulin kommenttiin: ihanaa, että joulu on ohi. Aamulla nukuin pitkään ja silti vielä päikkärit. Jouluruoka ei meinaa millään upota lapsiin, ja söivätkin tänään hyvällä ruokahalulla spagettia ja jauhelihakastiketta. Maistui hyvälle omastakin mielestä! Loppu kinkku laitetaan pakkaseen, ei jaksa enää syödä...
Intuitio syntymättömän lapsen sukupuolesta on pitänyt vahvasti paikkansa vain esikoisen kohdalla, jolloin olin siis aivan satavarma heti, että tulokas on poika, ja olihan se. Toisella kerralla sitten vaan meinasin, että ei kai mies osaa tyttöjä tehdä, kun sen sukuun ei (ihan oikeasti!!) ole syntynyt tyttöä 60-vuoteen, joten ajattelin, että poika se on. Iloisesti yllätyin kun tulokas sitten oli ihan selkeästi tyttö rakenneultrassa, näytteli jalkoväliään oikein antaumuksella =)
Nykyisen odotuksen kohdalla ajattelin ihan heti alussa, että tyttö, koska ovulaation aikoihin mies oli työmatkalla ja silti tärppäsi. Myöhemmin taas ajattelin, että poika. Mutta tyttö tämä tulokas on, selvisi sitten lopullisesti 4d-ultrassa. Mulle yksi työkaveri kerran vuosia sitten sanoi, että mulle syntyisi ensin poika ja sitten kaksi tyttöä, katsoi muka kädestä. Muistan kun sanoin, että kuulostaapa niin hyvälle, että ei voi pitää paikkaansa ja nauroin päälle. Nyt olen sitten muistellut tätä, kun työkaveri oli niin tosissaan ja sanoi vaan, että katotaan sitten. Olisipa hauskaa kyllä törmätä tähän naiseen nyt ;o)
Masun kasvusta: Mulla nyt siis rv24+3, ja maha on kirjaimellisesti levinnyt sivuille... Käytän mammahousuja, mutta edelleen näytän vain sopivasti lihonneelta. Mulla mahan mallista kyllä moni veikkaakin tyttöä jos ei jo tiedä, että odotan typyä. Ja klassisesti mulla esikoisesta olikin pieni söpö vain edestä näkyvä poikamaha, ja nämän kaksi typymasua on kyllä leveitä joka suunnasta. Mutta jokaisella on niin erimalliset mahat, odotti sitten tyttöä tai poikaa...
Uutta Vuotta odotellessa =)
T:Anttuli
Esikoinen halusi eilen mummolaan yöksi ja minä sitten kävin ajelemassa tuolla paluuliikenneruuhkassa. Haen tytsyn tänään tai huomenna kotiin. Kuopuksen kanssa lähdetään vaunuilla stadiin asioita hoitamaan ihan kaksistaan.
Itselläni meni Joulu vähän pipariksi, kun piti päivystyksessä piipahtaa. 2 päivänä särki alavatsaa ja selkää kiitettävästi ja supparitkin rupes olemaan jo kipeitä. 3 tuntia kellottelinkin niitä jo. Lääkäri tutki paikat ja sanoi kaikki näyttää ok, ei tulehduksen merkkejä. Paikat pehmeet, mutta kiinni hänen mielestään ja totesi vielä että hän ei kyl oo ollenkaan varma!!! Silti ei kysynyt viisaammilta. No pissakoe otetttiin kanssa ja sekin normaali. Aattelin kyl et toi pissatulehdus ois sopinut kuvaan, mut ei. Eilen illalla taas mahan kovenemiset muuttuivat kipeiksi suppareiksi, jotka onneksi menivät ohi. Lääkäri viel tuumas, et eipä niille mitään voi, jos ne paikat aukasee. Niinpä. Totesin siihen, et niin syntyy jos syntyy näil viikoilla. Lääkäri tajus mitä oli sanonut ja alkoi heti selittää kuinka harvinaista on keskenmeno enää näillä viikoilla. Joopajoo.
Sitten oli kyselyä masun kasvusta. Kyllä vauvamasu on pullahtanu jo esiin. Eipä ihme, kun edellinen synnytys oli maaliskuun lopussa. Äippähousut käytössä jo ollut pidemmän aikaa.
Mulla ei noiden sukupuolifiilisten kanssa kyl ole oikein hajuakaan. Mies kyl sanonut heti että tyttö ja kuulemma niin on tämä kolmaskin. En osaa sanoa juuta enkä jaata. Kait se tyttö on tämäkin, vaik kyl se poika ois kiva.
Jaaha. Kait se täytyy ruveta aamuhommiin täs et päästään lähtemään.
AIHA Rv 18+1 tai 18+5
Meillä alkoi aivan arki eli töissä ja hoidossa ollaan ja hyvä niin jos saa sen ääneen sanoa... Kyllä oli lapset sen verran mahdottomia koko joulun et ajattelin jo itsekseni et ens joulu on peruutettu meillä jos se tällaista on... Siis ihan mahdottomia olivat, no sen tietenkin ymmärtää kun on pieniä, mutta hermot siinä oli mennä.
Sitten perjantai-illalla esikoiselle pukkas vielä melkeen 40 kuumetta ja oksensikin lääkkeen jälkeen, se tosin taisi johtua siitä lääkkeestä et ei sillä mitään oksennustautia ollut. Sitten lauantaiaamuna oli jo lähes kuumeeton, ehkä hieman lämmin, joten mikä lie mahtoi sekin tauti olla? Ajattelin jo et ollaan joulu oksennustaudissa, mutta onneksi ei. Sitten vielä esikoinen edellisyönä pissas sänkyynsä mitä on tehnyt viimeksi about yli 2-vuotta sitten et en tiedä oliko tämä kaikki hänelläkin vaan joulustressiä vai mitä. Anoppi kyllä kertoi, et mies on pienenä tullut kuumeeseen kun on niin paljon joulupukkia odottanut ja jännittänyt, mahtaakohan meillä olla poika tullut isäänsä sitten tässä asiassa?
AIHA: Tosi kurjia noi sun supistukset, toivottavasti loppuvat itsestään eikä kiusaa enää sua. Eikä se lääkärikään kovin vakuuttavalta vaikuttanut:-(
Mullakin on tässä joulun aikaan iltaisin ollut masu ihan kova koko päivän rasituksen ja touhuumisen jälkeen, mutta ei mitään kipeitä supistuksia ole ollut. Mutta sellainen inhottava olo.
Masun kasvusta oli kanssa juttua. Mulla on aina ollut suhteellisen pieni masu kaikissa raskauksissa ja nyttenkin on vasta pari viikkoa ollut äitiyshousut käytössä ja nyt viikkoja 26+6.
No kaipa tässä sitä juttua taas oli, tulkaahan muutkin kertomaan joulukuulumisia!!!
LapaLepa rv 26+6
Kylläpä olikin pakkopullaa tää joulunvietto tänä vuonna. Ihan malttamattomana odotin, että menis nyt vaan äkkiä ohi ja uusivuosi samoin, niin pääsee sit aloittaan vauvavalmisteluja vihdoin! No, olipa pojat sentään onnessaan, kun saivat taas ihan hirveet määrät uusia leluja...
On kyllä kurja juttu teillä, jotka kärsitte noista ennenaikaisista suppareista. Muistan kuinka niistä itsekin panikoin kun mullakin ne vaivas kahdessa ekassa raskaudessa. Kakkosesta olin jopa sairaalassa lepäilemässä muutaman päivän. Nyt oonkin ollut tosi ihmeissäni, kun ei niitä oo ollut kun just jotain satunnaisia vatsankovettumisia muutama päivässä. Ja mä teen sentään raskasta fyysistä työtä!
Vatsan kasvusta: mä jouduin siirtymään väljempiin housuihin jo joskus 9-10 viikoilla, verkkareilla pärjäs aika pitkään.
Sukupuolifiiliksestä: kahdesta ekasta tiesin heti, että ne on poikia eikä mikään muu ajatus mennyt läpi vaikka miten koitti, se oli vaan tieto! Tästä kolmannesta ei tullut mitään niin vahvaa tunnetta, mutta sit pikkuhiljaa se alkoi tuntumaan kovasti tytöltä. Yllätys olikin suuri sitten rak.ultrassa, kun lekuri väitti että olis poika! Vieläkin oma pää sanoo, että ei voi olla, kun tuntuu niin tytöltä... Siksi mennäänkin ensi viikolla vielä ultraan varmistamaan tilanne, kun on niin kovin hämmentävää ollut tämä.
Huh, kauhee kun tää vauva potkii jo ihan mahdottomasti! Muutaman viikon on nyt tullut jo oikein kunnon kajautuksia välillä. Ja mylläys on lisääntynyt huomattavasti, yötä päivää. Onhan sillä jo kokoakin, reilut 30 senttiä ja sellanen kilon mötikkä =) Johan se tuntuu, kun sellainen tuolla vatsanahkan alla jyllää menemään :D Anoppi tossa kun kävi niin oli ihan kauhuissaan siitä kuinka iso mä jo oon ja vielä on 3 kk aikaa! " Sä halkeet vallan! Ei se mahdu tulemaan! Ne joutuu leikkaan sen ulos!" Että sellasta.
Jaaha, kai sitä tarvis lähteä rakettikaupoille. Aletkin olis alkanut, mutta me mennään sit vasta ens viikolla. Onkohan mammavaatteita alessa?
Luna ja " Aarre" rv 26+5
Meillä meni joulu kanssa ihan kivasti. Esikoinen pelkäsi pukkia enemmän kuin viime vuonna ja kuopus oli ihan kauhuissaan! ;) Noh, ei se pukki kauaa ollutkaan, kun mun 6v pikkusisko alkaa olemaan jo aika epäileväinen ;) Lahjoja tytöt sai kanssa taas melko paljon, muttei onneksi mitään krääsää :) Esikoinen sai kaikkea mahdollista My Little Pony aiheista ja kuopus Fisher Price pikkuväki juttuja ym..
AIHA: Toivotaan että noi sun supparit loppuis! Ihme lääkäri, ainakin kuulosti jotenkin tylyltä! :O
Käytiin tänään jo vähän alessa kiertelemässä tyttöjen kanssa.. Ja löytyihän sieltä jo molemmille takki ja henkselihousut, esikoiselle Etirel -50% ja kuopukselle Lassie -30%. Esikoisella joku kausi että pitää olla takki, vaikka sillä olis pukuja vaikka kuinka. Ja tietysti My Little Pony vaatetta, kun oli -40%. On meillä aika in :) Jos pääsis vielä vaikka Jumboon joskus, kun ei täällä oikein ole mitään kivoja kauppoja :(
Eipä erikoisempia itselle. Maha näkyy jo ja oon kanssa käyttänyt jo vähän aikaa äippävaatteita, mielummin kun ahdan vanhoja. Mulla ollut molemmista maha aika edessä, ja kasvaa ylöspäin, ei eteen. Semmonen ei mikään pieni, muttei kauhean isoltakaan kuvissa näytä. Mulla ollut noissa molemmissa kanssa vahva tyttötunne, ja ei päähän mahtunut että poika voisi olla. Tosin ultrassakin veikattu molemmista koko ajan tyttöä, joten ehkä se vahvisti sitä omaa käsitystä. Tästä ei kyllä oo niin vahvaa tunnetta..toisaalta ajattelen sen olevan poika, mutta välillä taas tuntuu tytöltä ;) Ehkä tämä suostuu jalkoväliään vilauttamaan ens kuun lopulla ultrassa :)
PP 15+3 Niin ne viikot lisääntyy :))
meillä sairastettiin koko pyhän ajan. Lapset olivat oksennustaudissa, esikoinen selvisi parilla päivällä, mutta nuorimmainen vetikin sitten pidemmän kaavan kautta, oksensi ja ripuloi viisi päivää paino tippui 3 kg. Oltiin jo vähällä lähteä sairaalaan, mutta onneksi ei tarvinnut. Nyt poika on niinkuin ei olisi koskaan kipeä ollutkaan.
Itsellä ja miehellä on aivan hirveä flunssa, minä olen niin tukossa etten tiedä millä päällä hengittäisi =), jäseniä ja päätä särkee. Täytyy vain toivoa ettei se lasten oksennustauti sitten tule meillekkin.
Eilen olin neuvolassa, Alma on kasvanut =) masu ei niinkään, tavalliset farkut mahtuu mutta hameet ei, enemmänkin pieni pyöreys näkyy iltaisin...mies totesi sen olevan hellyyttävä=) Painoa ei ollut tullut lisää samoissa hieman pienemmissä lukemissa pyöritään kuin ennen raskauden alkua. Paineet oli 99/66 ja hb 113, siinä yksi syy miksi väsymys ei ole hellittänyt, no rautaa olen syönyt. Katselin kahden aikaisemman raskauden äitiys kortteja ja totesin että tässä raskaudessa syön rautaa koko ajan.
Alennusmyynteihin haluttaisi mennä mutta taitaa jäädä nyt väliin...eikä ne " äitiys" -vaatteet taida alennuksessa ollakkaan.
JB72 & Alma rv 17+2
Enpä ole käynyt täällä pariin viikkoon. Vietin Malagassa ihanat neljä päivää ilman perheen miehiä. Paistetta oli ja lämmintäkin 25 astetta, lepäiltyä tuli altaalla... Takasintulo ei kuitenkaan mennyt ihan putkeen ja lentokentällä piti odotella, josko kone Suomeen lähteekään. Kotona oltiin siis n. klo 7 aamulla, jolloin mies lähti töihin ja nuorimmainen heräs. Joten se siitä levosta, kun koneessa sain nukuttua ruhtinaallisen tunnin.
Nyt ollaan sitten anoppilassa lasten kanssa, kun miehet yrittää saada talon valmiiksi. Tän hetkinen kämppä on irtisanottu eilen, joten enää kuukausi ja sit omaan taloon. Ihanaa!!!
Mun maha on kyllä kasvanu ihan hirveesti, eikä mitkään vanhat housut tahdo mahtua päälle, äitiyspaidat on jo käytössä. Mulla toi vastakumpu kun tuppaa näkymään heti. Ja mitään vaikutustahan ei ole jouluruuilla ;-)
Helpa ja Sissi 9+
Ikävä juttu, että osa on joutunut kärsimään supistuksista ja AIHA, tosi ihmeelliseltä kuulosti tuon lääkärin toiminta ja puheet. Minä varmasti antaisin palautetta tuosta.
Meillä oli niskapoimu-ultra eilen ja kyllä se vaan on joka kerta uskomatonta nähdä, että siellä masussa todellakin joku on. =) Malttamattomana odotan rakenne ultraa, koska haluamme nyt tietää etukäteen tämän pienen sukupuolen. Meillä on kaksi tyttöä ennestään, joten myönnetään että pieni haave siitä pojasta on.
Äitiysvaatteita ei ole vielä tarvinnut alkaa käyttää ja maha minulla on ns. " elintasomaha" , ei muuta valitettavasti. ;) Tytöiltä minulla on muistaakseni massu alkanut näkyä tuossa viikon 15 tienoilla, sitä siis odotellessa.
Nyt täällä sopivasti hiljaista, joten voin rauhassa hetken lukea kirjaa.
Hyvää loppuviikkoa!
vipetus 12+2
Eipä mitään uutta ihmeellistä, ajattelin nostaa pinoa kun jo joutui tosi pitkältä etsimään.
Kuopus flunssassa, ja minä myös =( Tytöllä tosi kova kuume, mulla onneksi vaan tätä kurkkukipua ja muuten vaan paikat kipeänä ja väsyttää.
AIHA: Kylläpäs oli törkeä lekuri, toivottavasti supparit nyt loppuisi itestään! Tuli kyllä kurja olo sun puolesta!
T:Anttuli kera " pepin" rv 24+5
myötätunnosta! Meillä on ihana porukka täällä.
Kipeitä suppareita edelleen ja yritän ottaa vähän iisimmin tässä. 10 pv sitten se ultra niin eiköhän siinä jotain selvinne. Vaavin sukupuoli ainakin toivon :)
Telkkarista alkaa justiin se elämän ihme- dokumentin toka osa. Täytyypä asettautua pötkölleen katsomaan sitä.
Hyviä vointeja kaikille!
Ps. Millos ruvetaan mammatapaamista suunnittelemaan?? Ainakin tänne pääkaupunkiosastolle?
AIHA
jo on joulu lusittu ja ruoalla mässätty =D Toivotaan että paino ei kerro sitä ...
Meillä meni kanssa joulu ihan kivasti... Kotona oltiin aatto ja appivanhemmat tuli katsastaan pukin ja mun väsäämät ruoat. Hyvin maistui ja anoppi kehui että oli täydellinen ilta (varmaan oli ihan mukava ekasta kertaa istua valmiiseen pöytään).
Sää et Aiha sitten pääse noista suppareista eroon =( Pääsisitkö äitiyspolille ihan #oikeen# lääkärin katottavaks?
Masu kasvaa ja sainkin joululahjaks pähkinältä pienen hennon potkun =D
Me ostettiin uus (vm.99) auto jouluna =D Tosin saadaan se vasta viim. ens viikolla, kun pankissa kestää toi lainan käsittely muutaman päivän ja tässä näitä pyhiä piisaa..
Uutta vuotta odotellessa ja sitä rakenneultraa=DDDD se on tammikuun tokalla viikolla. Pakko saada tietää mennäänkö mahassa kasseilla vai ilman=D jos pääsis vähän aleenkin (jos kerkee)
Mani ja pähkinä rv 17
Nyt on neuvolassa käyty ja kaikki oli ihan ok. Sokerirasitukseen täytyy ens viikolla mennä, yritin sanoa etten halua kun se on mun mielestä ihan yhtätyhjän kanssa ainakin viimeksi oli, mutta täytyy kuulemma mennä kun BMI on 26. Tylsää, mut ei voi mitään kun on paksu niin on...
Masussa oli kaikki muuten ihan hyvin ja verenpainekin oli ihan hyvä ja pissa puhdas. Seuraava aika on sitten 3 viikon päästä ja sillon ois tasan 30 viikkoa täynnä.
Tänään illalla olisi lähtö ruotsinristeilylle ja takaisin huomen illalla. Ei millään jaksais näin joulun jälkeen, mut matka on tilattu jo 2 kuukautta sitten ja lapsille on siitä puhuttu ja ne odottavat ihan innoissaan sitä. Täytyy vaan ryhdistäytyy ja jaksaa. Kaipa sitä sitten kun sinne pääsee niin jaksaa.
Onkos muilla KOTILOILLA jotain uudenvuoden suunnitelmia? Meillä ei pahemmin. Tässä meiän lähellä on klo 18 lasten ilotulitus niin sitä ajateltiin mennä kattomaan. Ja sitten kaverit eilen kutsuivat kylään et jos meil ei oo muuta, eikä heilläkään ole suunnitelmia. No täytyy varmaan sinne mennä viettämään ja paukuttumaan raketteja!!!
LapaLepa rv 27+1
Mulla hyvä päivä,kun sain päätökset äitiysrahasta,niin ei tarvii niistä murehtia.Mies ostin muutaman paukun,ja uutenavuotena paukutellaan ne pois varmaan jo heti kuudelta.Sitten saunomaan=)Ranskalaisia ja nakkeja syödään,ja limu linjalla koko perhe.Tulee kaveri mun kummitytön kanssa meille yöksi.Lasten kanssa kiva touhuta,kun mulla ollu lapset koko viikon isukillaan,viimeksi aattona näin ne ja huomenna kotiutuvat.Kamala ikävä,mutta oonpahan saanut levätä ja siivoilla.Ja lapset tuntuu entistä ihanimmilta kun tulevat takaisin.
Mahassa kaikki hyvin,ja taidetaan tästä lähteä vähän lenkkeilemään=)
Hyvää viikonloppua kaikille!!
Huiskutin 25+3
Mies on yövuoroon menossa ja käy pikaisesti 6h kotona nukkumassa ennen seuraavaa vuoroa. Tulee sitten kotiin nukkumaan ja sunnuntai aamuna seuraavan kerran voin siis odottaa apua lastenhoidossa ja aikuista seuraa. Muksut on kipeenä vieläkin, joten ei voi ees ketään kaveria oikein nähdä. :/ Viime yönä se oli jo yövuorossa ja kyllä oli NIIN tympeetä istuksia yksin sohvalla hiljaisessa talossa ja katsoa telkkaria. (Lapset nukku)
Uutta vuotta ei oo vielä liiemmin suunniteltu, kun lapset on kipeenä eikä tiiä ehtiikö varmasti parantua.
Hassua, kun tuntuu, etten mä oo vieläkään oikein älynny, että mä oon raskaana! Viikkoja jo 16+1 ja koko ajan odottelen yhä, että tää " alkais" ... toisaalta ihan positiivista. Viimeks odotin lopputulosta ja H-hetkeä hartaasti plussaamisesta lähtien ja olin vikat viikot NIIN tympääntyny raskaana oloon, että suututti ja itketti ihan hirveesti. Mut sit mietityttää, et jos mä alitajuisesti koitan siirtää asiaa taustalle synnytyskammon takia ja sit se yhtäkkiä läsähtää päin naamaa koko totuus. :/
Synkät mietteet mulla tänään, kun masentaa tää pitkä yksinolo. Keksikääs joku jotain gallupintynkää. Enköhän mä täällä vastaile ahkeraan sit kaikkeen... x)
Hulda 16+1
meillä meni joulu ihan mukavasti,tytöt sai paljon lahjoja ja kovasti tykkäsivät niistä:)jouluaattona käytii mun miehen äitin tykönä syömässä..mut muuten oltii kotosalla niinku ollaa uutena vuonnakin,jos en ole jo sillo synnyttämässä,saas nähä:)sitä jo toivois et sais nyytin syliinsä..tässä kuussa ollaan myös pidetty 2 synttärit ensin oli esikois tyttömme 2v synttärit ja eilen oli toisen tyttömme 1v synttärit,mut ne pidettii kyllä kummallaki 16.päivä kunnon juhlat..
mansemamma ja vauva rv 39+2
Mansemamma: Sulla loppusuora menossa! Mä oon kade! Haluisin jo kovasti uunituoreen vauvan tuhisemaan syliin. Ja se vauvan tuoksu. Ah. Kaikkea hyvää tähän loppuun ja tsemppiä synnytykseen!
ON: Kävin tänään näyttäytymässä noiden suppareiden kanssa ja paikat pehmeet (mikä nyt ei ihme kahden synnytyksen jälkeen) mutta kiinni. Ja kohtahan on sitten se ultrakin. Sain tällä kertaa ihan kunnon vastaukset ja lääkäri (ollut neuvolalääkärinä ja 5 lapsen äiti) otti asian tosissaan ja jutteli kiireettä mun kanssa. Käski levätä (joopa joo) ja 2 viikkoa saikkua nyt heti alkuun. Et näin.
Hulda kaipaili galluppeja. Jaaha mitähän tuota keksis..
G: Vaikka synnytyksestä. Mitkä asiat ovat auttaneet sietämään kipua joita meinaat käyttää nytkin avuksesi? Mitä haluaisit kokeilla?
Itse koin hyväksi ammeen, keinutuolin, pallon, lämpöpakkauksen. Ja epiduraalin tietty. Kaikkia noita meinasin käyttää ensi kerrallakin + kiinnostaisi kokeilla vyöhyketerapiaa jos kätilöllä ois siihen koulutusta.
Ja hyvää viikonloppua kaikille!
AIHA rv 19 tai 18+3
Joulu alkaa olla sitten vietetty, kun vielä tästä Uudesta vuodesta päästään. Joulunpyhät meni leppoisasti ja lapset olivat kovasti iloisia, kun pukki oli toteuttanut kummankin ykköstoiveet. Syötyä tuli varmasti enempi kuin laki tai vointi sallisi ja närästys onkin ollut lähes päivittäinen seuralainen. Alkaa tuo Rennie taas tökkiä, hyvä ettei laatta lennä kun joutuu sitä syömään. Toki muitakin, ei-lääkkeellisiä keinoja on käytössä. Kamala on vaan se polte:(
AIHA olit kyllä saanut ihan ala-arvoista kohtelua lääkärissä. Kyllä ihan v-käyrä nousi puolestasi pilviin. Onneksi kuitenkin olet jo päässyt asiantuntevampaan hoitoon ja toivottavasti supistelut loppusivat nyt ja heti.
Itselleni ei kummempia kuulu, samaa ähinää ison mahan kanssa ja kivuttomia suppareita aina kun enempi itteensä rasittaa. Mutta sitten otetaan lepoa ja menevät ohi. Eilen käytiin kaupungilla -kauheesti ihmisiä-, vietiin vanhat vaunut ja lasten vaatetta SPR:n kirpparille. Ostin sitten Anttilasta lasten huoneeseen uudet verhot ja maton. Aika kivasti muuttu ilme, kun useemman vuoden jo ollu samat tekstiilit. Nyt ei enää ole semmoset varsinaiset lastenhuoneen kuvioilla varustetut, vaan ihan " normaalit" . Kaupungilla käynti ja huoneen sisustus sitten olivatkin taas semmonen koitos, että ilta meni kyllä ihan levossa. Tuntuu, että vauvakin lopettaa liikkumisensa aina kun oikein rasitun ja on niitä suppareita. Sitten kun lepään, hän alkaa taas heilumaan.
Mites Kotiloiden Uusi vuosi vaihtuu? Meille tulee naapuriperhe ensin iltakahveelle ja sitten myöhemmällä mennään ampumaan raketit. Ei olla muutamaan vuoteen omia paukkuja ostettukaan, nyt ajateltiin pitkästä aikaa omiakin ampua. Siinäpä meidän suunnitelmat. Ihanaa, kun voi pian alkaa vähitellen laittamaan kotia vauvalle valmiiksi, pestä vaatteet ja huonekalujen paikkaa pitää vähän muuttaa makkarissa. Innolla sitä odotellen...
Rouvar Rv 30+5
Viimeset kinkut vedetty ja voi palata normaaliin ruokaan. Joulu meni rauhallisesti sairastaen ja vieläkin on todella karmea olo. Väsyttää ekaa kertaa niin paljon, että ei ole voimia liikuttaa edes evää. Onneksi on lomaa vielä viikko.
Jollain oli gallupia vieraista laitoksella. Meillä kävi vaan muutamat ja se oli tarpeeksi. Nyt en sitten tiedä missä ja miten synnytän ja toiveena on päästä kotiin mahdollisimman pian eli sitten voi vieraat tulla kotiin katsomaan tulokasta.
Uutta kyselyä: koska masu alkaa kasvaa? Kaipaan jo pientä kumpua ja kiristäviä housuja, mutta tuntuu, että syömisestä huolimatta housut vaan suurenee.
Ja toinen: onko teidän intuitio pitänyt paikkansa vauvan sukupuolen suhteen tai onko mies tiennyt asian paremmin? Meillä isi on tiennyt sukupuolen alusta asti, itselläni ollut hakuammuntaa.
Toivottavasti kaikilla oli mukava joulu!
Lumituuli rv9+3