Käytetty sähköauto ja korjauskustannukset
Sähköauton korjaus 130 euroa tunti. Toivottavasti ei tule vanhaan sähköautoon kauheasti vikoja. Menee äkkiä "säästöt".
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
8 - 10 vuotta ja sähköauto on ns. paalissa. Kalliita kilometrejä.
Sähköauto tuottaakin tutkimusten mukaan miljoonakertaisesti saastetta enemmän kuin polttikset.
Akkujen lisäämä paino nimittäin irroittaa renkaista valtavasti kumimassaa.
Lukemat ovat 1000-kertaisia pakoputkista tuleviin saasteisiin.
Mutta tästä ei puhuta.
Polttikset tietysti myös saastuttavat rengas-saasteena mutta keskimäärin paino tekee akkuautoista saastuttavimpia.
Ai siis pelkkä työ 130e tunti?
Halvalla saat jos parissa tunnissa vaihtavat monen tonnin osan.
Paljon kallista hienoa uutta elektroniikkaa. Harvat osaa.
Korjaus on moduulien(kalliiden) vaihtamista ja toivotaan että vika poistuu.
Nykynormaali hinta kaikilla merkkikorjaamoilla.
Vierailija kirjoitti:
Paljon kallista hienoa uutta elektroniikkaa. Harvat osaa.
Korjaus on moduulien(kalliiden) vaihtamista ja toivotaan että vika poistuu.
Näin on polttomoottori autoissakin ollut jo pitempään arpapeliä.
Reilusti yli 100 vuotta kehitystyötä polttomoottorirn kanssa joka on huimasti kehittynyt .
Sitten se hylätään, vedoten fossiilisten aineiden rajalliseen saatavuuteen/saastuttamiseen.
Polttoaineita voidaan valmistaa jätteistä, kasveista, monista eri järkevistä lähteistä.
Sitten:
Auton käyttöikä; valmistumisesta tulevat saasteet.
Auton koko elinkaari, myös akuista tuleva ongelmajäte, käsittely yms. tulee huomioida.
Sähkön tuotanto on tuettua tuulivoimassa jne. myös tämä tulisi huomioida. Hyötysuhde huomioitava.
Polttomoottori pitkälle kehitettynä; ei tulisi hylätä kokonaan vaan sallia niiden valmistaminen ja kehitystyö.
Tulevaisuuden autoissa ei pyöriä käytetä rengas-saasteiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon kallista hienoa uutta elektroniikkaa. Harvat osaa.
Korjaus on moduulien(kalliiden) vaihtamista ja toivotaan että vika poistuu.Näin on polttomoottori autoissakin ollut jo pitempään arpapeliä.
Mekaaninen voimalinja helpompi korjattava remonttireiskan pajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 - 10 vuotta ja sähköauto on ns. paalissa. Kalliita kilometrejä.
Sähköauto tuottaakin tutkimusten mukaan miljoonakertaisesti saastetta enemmän kuin polttikset.
Akkujen lisäämä paino nimittäin irroittaa renkaista valtavasti kumimassaa.
Lukemat ovat 1000-kertaisia pakoputkista tuleviin saasteisiin.
Mutta tästä ei puhuta.
Polttikset tietysti myös saastuttavat rengas-saasteena mutta keskimäärin paino tekee akkuautoista saastuttavimpia.
Miljoonakertaisesti? höh höö. Et usko itsekään. Paino ei lisää mitään kumimassaa, vaan tehokkaiden moottorien vääntö kuluttaa renkaita. Päästölukemasi heittelee tuhannen ja miljoonan välillä. Pitäskö vähän tutustua asioihin ennen kuin alkaa öyhöttämään?
Ps. Mikä ihmeen "polttis" ?
Minusta tuo on ihan normihinta ammattilaisen työstä. Kun minä teen välillä toiminimellä.keikkoja (muu ala kuin autonasennus) niin laskutan 120 euroa/ tunti + alv.
Vierailija kirjoitti:
Nykynormaali hinta kaikilla merkkikorjaamoilla.
Mutta osilla noin 10-kertaiset hinnnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon kallista hienoa uutta elektroniikkaa. Harvat osaa.
Korjaus on moduulien(kalliiden) vaihtamista ja toivotaan että vika poistuu.Näin on polttomoottori autoissakin ollut jo pitempään arpapeliä.
Tästä ei tarvitse välittää jos auto on tarpeeksi halpa, ajtetaan niin kauan kuin liikkuu ja kaatopaikalle ja toinen vastaava alle ja huoltokulut nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 - 10 vuotta ja sähköauto on ns. paalissa. Kalliita kilometrejä.
Sähköauto tuottaakin tutkimusten mukaan miljoonakertaisesti saastetta enemmän kuin polttikset.
Akkujen lisäämä paino nimittäin irroittaa renkaista valtavasti kumimassaa.
Lukemat ovat 1000-kertaisia pakoputkista tuleviin saasteisiin.
Mutta tästä ei puhuta.
Polttikset tietysti myös saastuttavat rengas-saasteena mutta keskimäärin paino tekee akkuautoista saastuttavimpia.
Vihervassu ja agenda = hys hys ongelmista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 - 10 vuotta ja sähköauto on ns. paalissa. Kalliita kilometrejä.
Sähköauto tuottaakin tutkimusten mukaan miljoonakertaisesti saastetta enemmän kuin polttikset.
Akkujen lisäämä paino nimittäin irroittaa renkaista valtavasti kumimassaa.
Lukemat ovat 1000-kertaisia pakoputkista tuleviin saasteisiin.
Mutta tästä ei puhuta.
Polttikset tietysti myös saastuttavat rengas-saasteena mutta keskimäärin paino tekee akkuautoista saastuttavimpia.Miljoonakertaisesti? höh höö. Et usko itsekään. Paino ei lisää mitään kumimassaa, vaan tehokkaiden moottorien vääntö kuluttaa renkaita. Päästölukemasi heittelee tuhannen ja miljoonan välillä. Pitäskö vähän tutustua asioihin ennen kuin alkaa öyhöttämään?
Ps. Mikä ihmeen "polttis" ?
Polttis ja pattetiauto, etkö ole näistä kuullut?
Moottori-lehdessä oli juttu "sähkäautolla Eurooppaan", oli ajettu Via Balticaa Saksaan ja sieltä Ruotsin kanssa takaisin. Polttoainekustannukset / 100 km olivat 12,5€, selvästi enemmän kuin polttomoottoriautolla. Diesel-autolla tuo olisi maksanut n. 8€ / 100 km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 - 10 vuotta ja sähköauto on ns. paalissa. Kalliita kilometrejä.
Sähköauto tuottaakin tutkimusten mukaan miljoonakertaisesti saastetta enemmän kuin polttikset.
Akkujen lisäämä paino nimittäin irroittaa renkaista valtavasti kumimassaa.
Lukemat ovat 1000-kertaisia pakoputkista tuleviin saasteisiin.
Mutta tästä ei puhuta.
Polttikset tietysti myös saastuttavat rengas-saasteena mutta keskimäärin paino tekee akkuautoista saastuttavimpia.Miljoonakertaisesti? höh höö. Et usko itsekään. Paino ei lisää mitään kumimassaa, vaan tehokkaiden moottorien vääntö kuluttaa renkaita. Päästölukemasi heittelee tuhannen ja miljoonan välillä. Pitäskö vähän tutustua asioihin ennen kuin alkaa öyhöttämään?
Ps. Mikä ihmeen "polttis" ?
Polttis ja pattetiauto, etkö ole näistä kuullut?
No en ole jo tuskin kukaan muukaan
Pattetiauto? Aina vain ihmeellisempiä nimikkeitä...
Vierailija kirjoitti:
Moottori-lehdessä oli juttu "sähkäautolla Eurooppaan", oli ajettu Via Balticaa Saksaan ja sieltä Ruotsin kanssa takaisin. Polttoainekustannukset / 100 km olivat 12,5€, selvästi enemmän kuin polttomoottoriautolla. Diesel-autolla tuo olisi maksanut n. 8€ / 100 km.
Noi ei paljon tunnu jos patteriautoa arvonalenema on 10eur/100km tai jopa 100eur/100km kuten parhaimmillaan on toteutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 - 10 vuotta ja sähköauto on ns. paalissa. Kalliita kilometrejä.
Sähköauto tuottaakin tutkimusten mukaan miljoonakertaisesti saastetta enemmän kuin polttikset.
Akkujen lisäämä paino nimittäin irroittaa renkaista valtavasti kumimassaa.
Lukemat ovat 1000-kertaisia pakoputkista tuleviin saasteisiin.
Mutta tästä ei puhuta.
Polttikset tietysti myös saastuttavat rengas-saasteena mutta keskimäärin paino tekee akkuautoista saastuttavimpia.
Hölynpölyä. Mieti nyt edes vähän. Suomessa on joku 2,5 miljoonaa autoa. Yritätkö ihan oikeasti väittää, että kolme sähköautoa tuplaisi Suomen autokannan saastemäärän?
Ja niistä pienhiukkasista: Hyvin iso osa niistä tulee jarruista. Ja sähköautot käyttävät jarruja paljon vähemmän kuin polttikset. Kumit taas kuluvat n. 20 % nopeammin sähköautoissa, joka on tietysti isohko ero. Joten sähköautoihin kehitetään kestävämpiä kumeja, jotka sitten kuluvat vähemmän,
Vierailija kirjoitti:
Moottori-lehdessä oli juttu "sähkäautolla Eurooppaan", oli ajettu Via Balticaa Saksaan ja sieltä Ruotsin kanssa takaisin. Polttoainekustannukset / 100 km olivat 12,5€, selvästi enemmän kuin polttomoottoriautolla. Diesel-autolla tuo olisi maksanut n. 8€ / 100 km.
Olihan älyttömän hintaista sähköä, yli 60 cnt/kwh. Mutta laske hinta Suomessa, missä lataat n. 20 cnt/kwh, tai kotilaturilla yöllä halvemmalla. Miltäs näyttää sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottori-lehdessä oli juttu "sähkäautolla Eurooppaan", oli ajettu Via Balticaa Saksaan ja sieltä Ruotsin kanssa takaisin. Polttoainekustannukset / 100 km olivat 12,5€, selvästi enemmän kuin polttomoottoriautolla. Diesel-autolla tuo olisi maksanut n. 8€ / 100 km.
Olihan älyttömän hintaista sähköä, yli 60 cnt/kwh. Mutta laske hinta Suomessa, missä lataat n. 20 cnt/kwh, tai kotilaturilla yöllä halvemmalla. Miltäs näyttää sitten?
Jos dieselit olis verotonta niin pattereilla ei olis mitään jakoa.
8 - 10 vuotta ja sähköauto on ns. paalissa. Kalliita kilometrejä.