Minulla menee 75€ kuukaudessa ruoka-ostoksiin.
En olisi uskonut että syön ihan hyvin tuolla rahalla, vähensin ruuansyönnin puoleen pikkuhiljaa, sekä aloin ostamaan järkevämmin ruokaa.
Kommentit (40)
Jaa. No sä et sitten paljon syö.
Vai käykö äiti täyttämässä pakastinta?
En usko tuollaisiin lukuihin alkuunkaan.
Kuinka mota grammaa proteiinia syöt päiässä?
Teiltä voi sitten tuloista/tuista leikata enemmän, kun kerran noin hyvin menee ja noin halvalla pärjäätte.
Auta köyhempiä sitten. Lahjoita ruokakasseja, maksa kassalla toisen puolesta. Kun kerran niin halpaa on kaikki ja helppoo ja kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Perunat, porkkanat, kaalit, punajuuret, porkkanat, sipulit jne omasta takaa. Tähän aikaan vuodesta syödään sieniä ja kalaa usein koska niitä saa nyt helpolla ilman että tarvitsisi ostaa. Kananmunat myöskin omasta takaa ja välillä lihaa sitäkin kautta. Kauppaan menee juuri nyt erittäin vähää rahaa. Koko vuoden ei tietysti yhtä hyvä tilanne vaikka satoa säilömmekin talven varalle.
näin meilläkin ja säilön ja pakastan paljon. Viikossa menee n. 20 e kauppaan mutta kerran vuodessa enemmän kun ostetaan kuiva-aineet kerralla. Osan juureksista laitan kellariin ja osan keitän ja pakastan. Marjoja pakastetaan paljon ja kurkkua kasvatetaan ja teen sinappikurkkusalaattia ja suolakurkkuja itse. Tomaatit soseutan ja pakastan. Omenat teen osan mehuiksi, osan hilloksi ja osan siivutan ja pakastan. Kaupasta haetaan lähinnä keittämistä, kahvia, sokeria jne. Meitä on 2 aikuista.
Hei ap,
laita nyt ihmeessä ostoslistasi tänne jakoon, olisi mielenkiintoista nähdä (ja ehkä oppia siitä itsekin jotain) miten olet saanut sen rakennettua 👌🏼
Itsekin minimalismiin pyrkivä.
P.s linssit on mun bravuuri
Vierailija kirjoitti:
En usko! :D
Mä ite oon sellanen että ruoka on asia missä en paljoa säästele vaikka pitäis kyllä... Mulla menee ruokaan joku 100e/viikko keskimäärin.
Ostelen paljon kalaa,pähkinöitä,avokadoa... jne terveellistä ruokaa joka on kallista.
Punalappusia tuotteita ostan vaan jos sattuu kohdalle mutta pystyisin säästämään aika paljon ruoka ostoksissa jos haluan.
M32
400€ kuukausi per nuppi alkaa olla jo aika paljon.
Miten ajattelit elää jos perustat joskus perheen.
Tuli mieleen että oksettaa nuo hyvinsyöneet ammattimaiset mukin kilisyttäjät jotka istuu kävelytiellä juuri siinä mistä ihmiset kävelee ja huutaa kimeästi.
Illalla ne kerää rekvisiittansa ja poistuvat autokyydillä.
Mutta taannoin laiha ja huononnäköinen mies pyysi arasti vähän rahaa. Annoin sille muutaman kolikon.
Kadutti etten antanut enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ite oon sellanen että ruoka on asia missä en paljoa säästele vaikka pitäis kyllä... Mulla menee ruokaan joku 100e/viikko keskimäärin.
Ostelen paljon kalaa,pähkinöitä,avokadoa... jne terveellistä ruokaa joka on kallista.
Punalappusia tuotteita ostan vaan jos sattuu kohdalle mutta pystyisin säästämään aika paljon ruoka ostoksissa jos haluan.
M32
Meillä ruokaan menee myös 400€/kk per nuppi kahden hengen taloudessa. Välillä menee enemmänkin. Kotimaista, luomua, eettistä yms.
Mulla meni ennen 50:- kk ruokaan.
Nyt se ei riitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Molemmilla menee 1100€/kk säästöön, joten yhden suurperheen uskon pysyyvämme elättämään.
Mulla ei mene ruokaan kahtakaan kymppiä kuussa, mutta käynkin leipäjonossa 4 kertaa viikossa.
Minä en syö juuri ollenkaan mitään ja olo on energinen .kova säästö.
Vettä ja suolaa kukkalautaselta on kesäkeittoa.esitän myöhemmin kaloritaulukon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni ennen 50:- kk ruokaan.
Nyt se ei riitä enää.
Asutko vanhempiesi luona?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei mene ruokaan kahtakaan kymppiä kuussa, mutta käynkin leipäjonossa 4 kertaa viikossa.
Leipäjonot on ehtyneet-jaettavaa ei yksinkertaisesti tahdo olla.tiedän asian tarkasti.
Mihin ap sun loput rahat sitten menee? Onko sulla velkoja ettei riitä rahat enää ruokaan vai säästätkö johonkin, vai mikä juttu?
Perunat, porkkanat, kaalit, punajuuret, porkkanat, sipulit jne omasta takaa. Tähän aikaan vuodesta syödään sieniä ja kalaa usein koska niitä saa nyt helpolla ilman että tarvitsisi ostaa. Kananmunat myöskin omasta takaa ja välillä lihaa sitäkin kautta. Kauppaan menee juuri nyt erittäin vähää rahaa. Koko vuoden ei tietysti yhtä hyvä tilanne vaikka satoa säilömmekin talven varalle.