Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Positiivinen huumeseula, kysymys

Vierailija
21.09.2023 |

Jos lääkäri on tehnyt lähetteen perus verikokeen yhteydessä huumeseuloihin, ja tulos näyttää positiivista kannabikselle, niin tehdäänkö huoli-ilmoitus sosiaalitoimeen? Jos on täysikäinen henkilö.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tapauksessa kyllä. Huumetestejä ei tehdä rutiinisti lääkärissä. Sinulla on siis ollut päihdeongelmia ennenkin.

Vierailija
2/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli-ilmoitukset aikuisen kohdalla hyvin harvoin johtaa edes mihinkään. Eli aivan sama tehdäänkö vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit kieltäytyä huumetestistä. Ei se lääkäri saa sellaisia määrätä jos kiellät.

Vierailija
4/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun tapauksessa kyllä. Huumetestejä ei tehdä rutiinisti lääkärissä. Sinulla on siis ollut päihdeongelmia ennenkin.

Minulla on mielenterveyden kanssa ongelmia, ja siksi minulle tehtiin myös huumetesti. En ole aiemmin käyttänyt/jäänyt mistään kiinni.

Vierailija
5/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voit kieltäytyä huumetestistä. Ei se lääkäri saa sellaisia määrätä jos kiellät.

Tilanne on nyt siis se, että olen jo ollut huumetestissä ja nähnyt lääkäriä sen jälkeen. Sanoi että kannabis niissä testeissä kyllä näkyi. Sen lisäksi minusta on tehty huoli-ilmoitus sosiaalitoimeen, enkä tiedä miksi. Haluan tietää, että senkö takia kun oli kannabis positiivinen. Vai onko joku ihan muu juttu.

Vierailija
6/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mielenterveyden kanssa ongelmia, ja siksi minulle tehtiin myös huumetesti. En ole aiemmin käyttänyt/jäänyt mistään kiinni.

Kai tiesit, että huumeiden käyttö lisää mielenterveyden häiriöitä. Kannabis tekee flegmaattiseksi, ahdistuneeksi ja saattaa aiheuttaa psykoottisuutta. Näin kävi läheiselleni. Mielenterveys on menetetty loppuiäksi huumeiden takia.

Vierailija
7/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on nyt siis se, että olen jo ollut huumetestissä ja nähnyt lääkäriä sen jälkeen. Sanoi että kannabis niissä testeissä kyllä näkyi. Sen lisäksi minusta on tehty huoli-ilmoitus sosiaalitoimeen, enkä tiedä miksi. Haluan tietää, että senkö takia kun oli kannabis positiivinen. Vai onko joku ihan muu juttu.

No ei tasan varmasti aikuisesta tehdä mitään huoli-ilmoitusta jos kannabis näkyy seulassa. Eikä aikuiselta edes oteta mitään seuloja normaalisti, ellei kyse ole jostain spesifistä lääkityksestä mikä tyyliin johtaa kuolemaan jos tiettyjä aineita elimistössä. Taustalla on varmasti jotain mitä et kerro.

Vierailija
8/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään miksi huoli-ilmoitus liittyisi positiiviseen seulaan?

Oletko kenties ADHD-tuutkimuksessa vai onko sulla joku pkv-lääke?

Itse joudun silloin tällöin seuloihin koska mulla on bentsoresepti.

Vierailija
10/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sulla tutkitaan ja miksi huumeseula?

Vierailija
11/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on mt-ongelmia, jotka tarvitsisi hoitoa ja lääkitystä, joita et saa kun et halua luopua pössyttelystä?

Vierailija
12/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut päihdepolin asiakkaaksi jos olet käynyt julkisella puolella ja leimaudut narkomaaniksi.

Tästä lähtien aina kun soitat terveyskeskukseen mistä tahansa vaivasta, niin epälevät sen johtuvan huumeiden käytöstä.

Nimimerkillä kokemusta löytyy.

Yli 10v ilman päihteitä ja silti sama tilanne edelleen, kun olen soittanut työuupumuksesta.

Vierailija
13/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljellä huumeiden käyttö laukaisi skitsofrenian, joka on elinikäinen. Kannattaa tätäkin miettiä ennenkuin alkaa käyttää mitään huumeita. Nyt työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
14/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun veljellä huumeiden käyttö laukaisi skitsofrenian, joka on elinikäinen. Kannattaa tätäkin miettiä ennenkuin alkaa käyttää mitään huumeita. Nyt työkyvyttömyyseläkkeellä.

Minun kaveri kaatui kännissä ja sai aivovamman. Kannattaa tätäkin miettiä, ennen kuin alkaa juomaan mitään alkoholia.

Vierailija
15/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kävi lapselleni. 18 vuotiaana suoraan eläkkeelle.

Vierailija
16/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis + huumeseulassa ei ole missään syy-yhteydessä huoli-ilmoituksen tekoon.

Vierailija
17/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiesit, että huumeiden käyttö lisää mielenterveyden häiriöitä. Kannabis tekee flegmaattiseksi, ahdistuneeksi ja saattaa aiheuttaa psykoottisuutta. Näin kävi läheiselleni. Mielenterveys on menetetty loppuiäksi huumeiden takia.

Minä tiedän kymmeniä kannabiksen viihdekäyttäjiä ja niiden ainoat haitat ovat johtuneet laista. 

Vierailija
18/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on mt-ongelmia, jotka tarvitsisi hoitoa ja lääkitystä, joita et saa kun et halua luopua pössyttelystä?

Se on kun kieltäydyttäisi kipsaamasta jalkaa kun se oli katkennut kännäämisen takia. 

Vierailija
19/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö nyt taas. On monia syitä laittaa huumeseula verikokeiden yhteydessä ilman, että olisi aiempaa päihdetaustaa.

Vierailija
20/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu mitä naisten rutinaa taas. Ymmärrättekö ollenkaan, että se huoli ilmoitus on teidän omaksi parhaaksi? Jos saa apua ongelmiin, niin mammat on heti pelko perc:ssä, että jotain kamalaa tapahtuu.