SAK: Aloitamme työtaistelutoimet Julkisen liikenteen pysähtyminen alkaa maanantaina klo 6 aamulla
Kommentit (681)
Vierailija kirjoitti:
AP: Missä lähde?
sitä minäkin ihmettelen, Hesarissa ja SAK:n sivuilla puhutaan, että tiistaina aloitetaan toimet eikä julkisen liikenteen pysäyttämisestä puhuta mitään.
Hyvä!!! Yleislakko vielä ja kansalaissota siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Palkansaajien mahtijärjestö SAK on haamu entisestään – jäsenmäärä putoaa vuosittain kymmenillätuhansilla"
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008473528.html
Näin sitä saadaan taas jäsenmäärä laskuun! Kenenkään ei kannata osallistua tämmöiseen ylhäältä määrättyyn lakkoon josta ei ole jäseniltä kysytty yhtään mitään.
Oikeistobotit peukuttaa urakalla. Palsta ihan pilalla.
Orpo ja EK pelaavat idän pussiin hajottamalla kansan yhtenäisyyden. Saavat itse seistä rajalla sitten.. yksin.
Totta. Pienituloisella tai työttömällä ei ole mitään kannustinta puolustaa tätä maata. Saavat rikkaat tosiaan olla aseet kädessä rajalla ihan keskenään, minä häivyn ennen sitä.
Hyvätuloiset saattavat joutua kohta salaamaan asuinpaikkansa, hankkimaan vartijat ja kuljettamaan lapsensa kouluun. Näin muualla, missä tuloerot ovat lisääntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tää on kyllä eka kerta, kun lakkoon mennään siksi, että verotus kevenee! Kun käteen jää enemmän rahaa kuin ennen, on syytäkin pysäyttää koko Suomi.
Ei itselläni ainakaan jää. Verotus kevenee 19 euroa kuussa ja menetän asumistukea 300€/kk. T. pienipalkkainen työntekijä
Orpon ratkaisu ongelmaasi: Mene töihin
Vierailija kirjoitti:
Seuraavissa vaaleissa köyhä muistaa sitten äänestää köyhän puoluetta. Rikkaaksi ei tulla äänestämällä rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavissa vaaleissa köyhä muistaa sitten äänestää köyhän puoluetta. Rikkaaksi ei tulla äänestämällä rikkaita.
Mitäpä köyhien puolue rahasta tietäisi, sitähän saa seinästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: Missä lähde?
sitä minäkin ihmettelen, Hesarissa ja SAK:n sivuilla puhutaan, että tiistaina aloitetaan toimet eikä julkisen liikenteen pysäyttämisestä puhuta mitään.
Joku kuski haaveilee pitkästä viikonlopusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tää on kyllä eka kerta, kun lakkoon mennään siksi, että verotus kevenee! Kun käteen jää enemmän rahaa kuin ennen, on syytäkin pysäyttää koko Suomi.
Ei itselläni ainakaan jää. Verotus kevenee 19 euroa kuussa ja menetän asumistukea 300€/kk. T. pienipalkkainen työntekijä
Miksi minä en ole ikinä elämässäni tarvinnut asumistukea ? Olen asunut Helsingissä ja nyt asun Tampereella.
Olen keskiverto palkansaaja, 2000€ kuussa, 3 lasta ja naimisissa. On lainaa. Mies tienaa vaihtelevasti, ei suurituloinen hänkään ole.Olemme aina asuneet asunnossa johon meillä on varaa. Siinä se vastaus on ihan suomenkielellä.
Ei tätä Suomea asumistuella rakenneta se nyt on ihan varma juttu. On vain tehtävä asioita johon on varaa. Ja noista lakoista. Lakkoilkaa ihan niin sydämenne kyllyydestä. Työnantaja voi tuumata että pitäkää tunkkinne, työtä ei enää jatkossa sitten enää ole, yritys lopetetaan.
On paljon työntekijöitä joiden bruttotulo on vaikkapa 1500 euroa kuukaudessa tai jopa vähemmän. Asuntolainaa sillä tulolla ei saa sillä automaattisesti kaikilla ei ole sitä kumppania maksamassa osaansa. Halvemmaksi yhteiskunnalle tulee maksaa tälle henkilölle muutamia satasia asumistukea kuin eläminen kokonaisuudessaan jos olisi työttömänä.
Niin eli nyt menot vaan kasvaa kun pienipalkkainen työ ei enää kannata. Hhmm...onkohan tätä mietitty loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Palkansaajien mahtijärjestö SAK on haamu entisestään – jäsenmäärä putoaa vuosittain kymmenillätuhansilla"
Näin sitä saadaan taas jäsenmäärä laskuun! Kenenkään ei kannata osallistua tämmöiseen ylhäältä määrättyyn lakkoon josta ei ole jäseniltä kysytty yhtään mitään.
Orpo ja EK pelaavat idän pussiin hajottamalla kansan yhtenäisyyden. Saavat itse seistä rajalla sitten.. yksin.
Totta. Pienituloisella tai työttömällä ei ole mitään kannustinta puolustaa tätä maata. Saavat rikkaat tosiaan olla aseet kädessä rajalla ihan keskenään, minä häivyn ennen sitä.
Näinpä. En edes omista kiinteistöä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. En edes omista kiinteistöä täällä.
En minäkään enkä todennäköisesti tule koskaan omistamaankaan. Mikään ei pidättele täällä.
Go SAK ja keppiä hallitukselle!!!!
Vierailija kirjoitti:
orpo on sen verran kovakorvainen että eiköhän yleislakkokin tulla näkemään...
Ja sitten Petteri taas yllättyy. Hän kun niin yrittää parhaansa tehdä.
Kuvottavat kommarit, hyi saatana.
Aivan sama.menen töihin vaikka olis mikä lakko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäänlaisesta legitiimista "työtaistelustahan" ei ole kyse, vaan poliittisesta lakosta.
Hallitus heikentää työntekijöiden asemaa, joten ihan työelämään liittyvä lakko.
Ei ole kauaa nämä touhut. Onneksi meillä on nyt demokraattisesti valittu Suomen historian oikeistolaisin hallitus joka laittaa lakko-oikeudet yleiseurooppalaiselle tasolle. Jatkossa nämä poliittiset lakot jotka eivät liity työehtosopimuksiin, kielletään. Jatkossa nämä lakkoilijat maksavat kustannukset TÄYSIN omasta pussistaan eikä kukaan muu ulkopuolinen niitä kustannuksia joudu kärsimään. Ja myös, jatkossa laittomista lakoista isommat sakot.
Lähden kohta 2 viikon lomalle Italiaan.