Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*Kultainen 60-luku vko52*~

25.12.2006 |

Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia

Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella

Tuulitii Täytän tänä vuonna 40, mies on vuoden vanhempi. Lapsia on ennestään neljä, vanhin täytti tänään 11 ja nuorin täyttää ensi kuussa 2. Molemmat ovat tyttöjä, välissä kaksi poikaa, 8 ja kesällä 6v täyttävä. Asuinpaikkana on Satakunta.

Marikko olemme miehen kanssa yli 40-vuotiaita ja haaveilemme kolmannesta. Meillä on nuo kaksi muuta ihan vielä leikki-ikäisiä, joten tämä meidän elämän pikkulapsiperheikä on parhaillaan käsillä.

Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa

maria69 37v ja mies 30v. Yritys aloitettu 08/05 ja aikaan ollaan saatu 3 km:a.

Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.

Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.

Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06.

Kirppu-68 Itse olen 37, mies 33. Mulla edellisestä liitosta lapset -88, -90 ja -95. Asustellaan Savossa. Mies töissä, mulla määräaikainen työ loppui joulukuussa. Sain keskenmenon reilut kaksi kuukautta sitten. Vauvaa oltiin yritetty kolme kuukautta kun onnisti. Valitettavasti päättyi noin ikävästi tuo raskaus mutta uutta yritetään kovasti.

vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06. Asustamme Uudellamaalla.

RouvaP Itsellä on ikää 39, miehellä pari vuotta vähemmän. Tampereen seudulla asutaan. Meillä on takana yritystä vasta alle puoli vuotta. Miehellä on ennestään yksi lapsi, minulla ei lapsia. Yhteinen lapsi kummankin toiveena, katsotaan miten käy.

Levinia ' 69; lokakuussa 37; mies 40

lapsia ennestaan nelja tyttoa 14.10.7.3-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!

Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.

mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.

murmeli66 vauva saa tulla jos tullakseen, mutta erityisemmin emme yritä. Lapsia on ennestään kolme, pojat -92 ja -01 ja tyttö -04. Itse täytin juuri 40 ja mies on kolme vuotta vanhempi ja asumme täällä pohjoisella Pirkanmaalla.

Pinkerton

Muut lapset meillä ovat taapero ja vuosikas; me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)

Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi

Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v.

Minä_vaan: Yli 40-vuotias ja silti vauvakuumeessa! Perheessä on jo kaksi lasta (3v ja pian 2v), mutta silti on vielä ihan hirveä hinku saada kolmas pikkuinen.

Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.

Mutkala-65 minä 41v, mies 46v, minulla kaksi lasta entisestä liitosta 17v ja 14v, yksi yhteinen 7v., lisäksi meillä 2 koiraa, hevonen

Panjo Olen nelikymppinen, ja minulla on kaksi pientä lasta.

Alpinia; vuosimallia 67, mies 70. Kaksi lasta 92 ja 96. Kolmatta koetetaan alulle laittaa, yrityksia alkuvuodesta asti. Yksi keskenmeno keväällä. Kaikki pelissä: greippimehu, ovistikut ...

Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.

Maiju68

Mörri Ikää just tulossa 41-v. Yksi luomutyttö, kohta 4-v.

Takana tuulimuna 07/04 ja yksi varhainen km 11/05, sen jälkeen ei mitään. Kahta IVF:ää yritettiin, toinen keskeytettiin ja toinen vaihtui inssiksi.

Arka, -68, 12 v. tytär

Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.

syystoive, 39 v. mies 40, 5 lasta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.

Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.

Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.

Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.

Niisku65, plussaa 3. pas:sta.

mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..

Yllätysäiti, 38, mies 47. Ei lapsia kummallakaan vielä. Heti seurustelun alussa puhuttiin, että kumpikin haluaa vauvan, mutta kun tuoreen suhteemme alussa toisia kuukautisia ei alkanut kuulua, olin oikeastaan paniikissa: näin pian?!?

Plussanneet 60-lukulaiset:

Teti

Emmi

Tale68

Pinkerton

Mutkala-65

Panjo?

Sonjaemma

Senniina

Valdevina

niisku65

mirjalii

Yllätysäiti

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdinpäs tekemään aloituksen! Mies on kaverinsa kanssa saunassa, joten heti koneelle..

Aatto meni mukavasti ja söin liikaa, kuten jouluna pitää. Ruuat olivat erinomaisen hyviä ja vieraatkin pitivät! Omasta mielestäni marinoidut herkkusienet onnistuivat erityisen hyvin. Lahjat on vielä avaamatta ja niihin päästään käsiksi vasta tiistaina, kun poika tulee meille.

Pikkasen on parempi mieli, kun miehen isä suhtautui tulevaan vauvaan positiivisesti. Hän on varsin suvaitsevainen ja haluaa vaan, että poika on onnellinen. Oli sanonut, että lapsenlapsia voi tulla vaikka 15, mutta en taida näillä kymmenillä enää ehtiä;-)

Muuten on olo pullea ja odottelen kovasti, että alkaisin tuntea pikkuihmisen liikkeet. Vielähän siihen menee aikaa, mutta viikot vierivät niin nopeaan.

Jkl on palannut ääneen! S rv 13 ja risat

Vierailija
2/92 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs porukalle kuuluu? Mulla maha täynnä ruokaa ja karkkia. Pullottaa taas niin, että voisi kuvitella vaikka mitä. Mutta sitähän tää joulu on, ylensyömistä... Kun en osaa hillitä vaikka pitäisi.

Lahjoja tuli eilen lapsille niin, että menivät jälleen kerran ihan sekaisin, ihan kuin olisi ollut joku kisa kuka avaa pakettinsa nopeimmin.

Tuskin mitään tarvitsee tässä kierrossa toivoa, koska ihan kuin jo viime vessakeikalla olisi ollut pientä tuhrun poikaa havaittavissa. Ja nyt vasta kp22. Normaalisti näin olisi vasta parin päivän päästä. No, en kuitenkaan vielä luovuta ja jatkan piinailua kunnes toisin todistetaan.

Rauhallista illan jatkoa kaikille!!

vm69

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniinan kanssa samaan aikaan kirjoiteltiin ja molemmat siis olemme syöneet hyvin. Senniinalla onkin hyvä syy, koska syö kahden edestä... :)) Minä vaan ihan omaan napaani!!

vm69

Vierailija
4/92 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana senniina,aukaisit viikkopinon. Päivät menee näin pyhinä ihan sekaisin,on se tosiaan maanantai. Mukavaa senniina että " appiukkosi" osaa olla oikealla asenteella raskaudessanne mukana. Kyllä se äitisikin vielä tokenee....

Ihan pikaseen tulin lukemaan postia. Maha on turvoksissa kaikista joulupöperöistä,on vaan joka joulu ihan yhtä hyviä. Vielä kun huomisen jaksaa syödä kinkkua niin sitten alkaa riittämään.

Samoin kävi meillä vm tyttöjen pakettien aukaisun kanssa,ihan sekaisin menivät,pehmeät lensivät kädestä mutta kovat aukasivat heti. Joka joulu tulee ihan liikaa lahjoja,tosin kaikki olivat ihan tarpeellisia,ei yhtään " humpuukkia" .

Mites vm jos se tuhnu onkin vasta kiinnittymistä? Eikös siihen mene se viikon verran ennen kuin kiinnittyminen tapahtuu? Pidetään sulle tiukasti peukkuja ylhäällä.

Täällä mahanippailut loppuivat jo monta päivää sitten ja rinnat ovat tyhjät,pehmeät pussit, eivät arista edes puristeluista. En ole edes puristellut, jotenkin vain aavistus on että ei ole tärppiä tässä kierrossakaan sattunut. Alkaa taas toivo hiipumaan kolmannesta....

Huomenaamuna startataan mökille loppuviikkoon saakka joten sitten uutena vuotena taas pinossa mukana. Paljon plussaonnistumisia teille jotka piinailette ja mukavia vauvanodotuksia odottajille. Kaikille hyvää vuoden viimeistä viikkoa.

-pietu-

Vierailija
5/92 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jaksat tsempata mua... Jotenkin vaan on olo sellainen, että en olisi raskaana. Ja tuota kiinnittymisvuotoa minäkin ajattelin, mutta kun 5 krt olen ollut raskaana, niin koskaan ei mulla sellaista vuotoa ole ollut. Tietty, kaikki raskaudethan on erilaisia... Ja sitten vielä se, että yleensä olen aina vaan " jotenkin tiennyt" että tärppi on käynyt. Eli ennen testejä olen vaan jotenkin sisimmässäni tiennyt. Nyt se tunne puuttuu.

Mutta en vielä luovu toivosta. Ethän sinäkään. Eiköhän meidänkin joskus pidä onnistua!!

Meilläkin tytöt sai todella tarpeellisia lahjoja. Mutta niin paljon.

Itse sain muuten perheeltä/ystäviltä 8 erilaista enkeliaiheista lahjaa. Tuntui hyvältä, koska nehän symboloivat kaikki Inka-enkeliämme.

Kohta pitäisi varmaan mennä taas syömään.

vm69

Vierailija
6/92 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikos se olekin tanaan? Hih kun naurattaa taa oma tietamattomyys joistain niin selvaakin selvemmista asioista, jotka vaan ' unohtuvat' ..

Eilinen paiva meni laiskotellessa, paatin etten tee sitten yhtaan mitaan ja mies se hoiti tytot ( noh lahinna ruokailun) ja kaskin vaan jattaa tiskit talle paivalle jne...

Ihan mukavan paivan vietin tv:n kanssa!

Aatto meni sitten ' juhliessa' ruoka oli hyvaa, ja lahjoja tuli lapsille sopivasti. Tosin jo kuuden jalkeen lahdettiin kotiinpain, missa muksuja odotti ne ' joulupukin' lahjat. Mieluisimmat suurimmat hankinnat.

Eilinen meni leikkiessa ja ulkonakin ehtivat hiukan olla, kun koko viikko on satanu, eilen oli aurinkoista! Loma menee nopeasti ei siina mitaan, parempi nain!

Hyvaa valiviikon jatkoa, siivooja tuli, pitanee nousta hanen kanssa kiertelemaan huoneita!

-levinia kp 17-

Vierailija
7/92 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Tapania !

Täällä yksi joulun riennoissa itsensä väsyttänyt .. Olen nukkunut koko joulupäivän, nousin vain syömään ja taas nukkumaan .. Oisko hemppa laskenut, kun näin torkauttaa. Aatto meni ihan hyvin perhepiirissä, lahjoja tuli ' hyödyllisiä' ja ' rahallisia' ja syötyä tuli niin että napa raikaa. Eilen tein kotosalla ' etiopilaista kanapataa' arvatkaapa olikos hyvää .. Omassa kodissa ei jouluisia ruokia löydy muuta kuin porkkanalaatikkoa ja rosollia, ei kummatkaan olla mitään jouluruokien puolesta liputtajia, ja taas tänään mennään vanhempiani luokse syömään jouluruokia.

Joulupäivän yönä n. klo 3-4 tapahtui jotakin aivan kamalaa .. Menin normaalille wc-reissulle ja kuinka ollakaan verta tuli pyyhkiessä ja hieman tuli pyttyynkin :-// Olin aivan shokissa ja sydän pumppasi ainakin tuhatta-mutta yritin siis tarkastaa, että mistäköhän se veri on peräisin, koska peräsuoli oli todella kipeä(pukamat) ja juuri aatto iltana olin istunut wc:ssä ainakin tunnin ja yrittänyt saada isoahätää ulos, ja lopulta sainkin, mutta se tod.näk. ei ollut hyvästä siis se puserrus ja ponnistus, ja yöllä kostaantui(?) Onko kellään teistä tullut verta loppuraskaudessa, ei siis vuotamalla vaan juuri näin, että paperiin on jäänyt ? Soitin aamulla kättärillekin, mutta eivät huolestuneet, sanoivat sen olevan ihan normaalia (?) Kunhan ei ' ala vuotamaan' no nyt olen hieman pelonsekaisissa tunnelmissa täällä, ja wc-reissut pelottavat, mutta minkäänlaista vuotoa ei ole onneksi ollut. (Huom: me oltiin myöskin pelattu miehen kanssa muutamaan otteeseen sinä päivänä, joten oisko sekin saattanut vaikuttaa asioihin?)

No niin tässähän tätä tarinaa taas tuli.

Senniina: Ihanaa, että miehesi isä ymmärtää .. Mullakin appi on todella miellyttävä ja ymmärtäväinen, anoppi on hieman sellainen ' tyranni' ja yrittää olla poikansa mieliksi asiassa kuin asiassa.

Ja eikös tällä viikolla jännätä Vm:ää ja Pietua- Hei tyttäret ei saa heti ajatella negatiivisesti, nyt vain piinataan sinne loppumetreille, ennen kuin toisin todistetaan on TOIVOA. Vm: kirjoitit siitä vuodosta, saattaa olla kiinnittymisvuotoa tai voi myöskin johtua heikentyneestä kelt.hormoni tasapainosta, onko sulta testattu se ? Se myöskin saattaa aiheuttaa keskenmenoja aikaisilla viikoilla, eli kiinnittyminen ei kuitenkaan onnistu.

Kaikille ihanaa jouluista viikkoa ! t. emmi rv-27+2

Vierailija
8/92 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi: Ei ole kokemusta kertomasi kaltaisesta vuodosta, mutta tuskinpa syytä huoleen. Varsinkin jos olet soittanut ja kertonut asiasta. Jos olisi jotain huolestuttavaa, olisivat varmaan pyytäneet käymään näytillä.

Kiinnittymisvuotoa minäkin mietin, mutta tuskin... Ja ei ole mitattu sitä keltarauhashormonia. Niin, totta on, että ei saisi luovuttaa vielä tässä vaiheessa. Ja kiitos tsemppauksesta. Nyt vaan on mahakin löysällä ja se on mulla menkkaoire... Mutta toivotaan nyt silti vielä parasta.

Nyt mun pitää poistua, mennään mummuni luo syömään. Ihankun ei tässä koko ajan olisi syöty muutenkin.

vm69

Vierailija
9/92 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ylensyönyt myös ilmoittautuu. Tosin aattona ei oikein maistunut, liekö se harmittanut kun mieskin joutui aattoillaksi töihin menemään. Se kyllä oli tiedossa jo hyvissä ajoin. Jotenkin tuntuu että jouluna perheen pitäisi olla koossa. Mutta minkäs teet, kun tuövuoro iskee. Lapset kyllä oli jännittyneitä koko illan ja pukin tulo kruunasi kaiken. Veljeni emäntineen oli pukkina ja muorina. Minä yritin videolle kuvata isiä varten mutta siltä naurulta en kunnolla kyennyt. Olivat niin mahtavia, eikäi pojat älynneet mitään mutta ai että osasivat olla hauskoja...

Tänään vielä on jouluruoka maistunut ja tässä siemailen viintä jälkiruoaksi. Huomenna on mentävä sitten töihin jo eli arki alkaa taas. Jotenkin on fiilikset maissa, vaikka pelailtua tuli tärppipäivien aikana tosi hyvin, ja nyt sitten vaan odotellaan, josko oireita alkaisi tulla. Jännää!

Pietuko se siellä on puristellut taas. tsemppiä vaan sulle kovasti, vaikka nyt ei tuntuisikaan että tärppiä tulisi tästä kierrosta. Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu!

Ja Emmi, että sitten säikäytti vessareissu! Onneksi ei ole sen jälkeen vuotanut. Jospa se oli vain tuota yliaktiivista petielämää ;) Täytyy vaan ihmetellä, miten se on mahdollista. Vaikka mulla on nuori mies, niin voin vain uneksia moisesta...

Vm, sinä myös. Äläs nyt heitä kirvestä kaivoon. Tsemppirutistus!

Senniina, hienoa että appiukkosi on tukena kuitenkin. Tuntuu että näitä tukijoita on välillä vähän heikosti lähipiirissä. Tärkeintähän on mitä sinä ja miehesi haluatte, eikö vain.

Nyt on mentävä, jos avaisi kirjan ja suklaarasian ja ottaisi viimeisestä vapaapäivästä vielä kaiken irti.

Kaikille mukavaa Tapaninpäivän iltaa

-minea-

Vierailija
10/92 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minea: Kiitokset rutistuksesta. Olen yrittänyt olla luovuttamatta, mutta kun menkkaoiretta pukkaa jo niin pirusti... Viime yön hikoilin, maha löysällä, ja tuttu jomotus alavatsassa. Eli eiköhän se akka tule parin päivän sisään.

Mites Pietu, toivottavasti sulla piina jatkuu vieläkin!! Mä pidän sulle peukkuja. Jos/kun en ite plussaa, niin edes sinä sitten!!

Olipa rankkaa tulla taas töihin. On niin turvonnut ja ylensyönyt olo, että tuntuu kuin housutkin puristaisi. Siis niinhän ne puristaakin. Ei sille mitään voi kun syö enemmän kuin tarvis olisi.

Hyvää päivää kaikille. Olkaa iloisempia kuin minä.

vm69

Vierailija
11/92 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää arkipäivää :-)) Täällä vielä vietellään viimeistä vapaata, vaikka töihin piti mennä, mutta en kertakaikkiaan olisi jaksanut, onneksi tekee työtään itselleen, ettei tarvitse selitellä esimiehille + sun muille, en kuitenkaan ole yrittäjä, mutta freelancer.

Se verivuoto tulikin hole-kolmosesta (anteeksi törkyinen kielenkäyttöni)

Olin niin helpottunut eilen, kun oli taas vatsa todella kovalla, ja puserruksen jälkeen sain jotakin aikaiseksi, ja verta sain taas palkinnoksi, ja kipeän takamuksen. Mutta verinen vuoto johtuukin pukamista, ja siinä mielessä sain huokaista helpotuksesta.

Mistä muuten johtuu, että mun painon nousu on pysähtynyt ? Olen painanut nyt 7-8 viikkoa samat n.71-72kg eli vaihtelee vuoroakuden mukaan. Mutta masu on kuitenkin kasvanut, ja ruokaa olen syönnyt annoksia vähentämättä. Th sanoi, että paino saattaa yllättäen nousta ihan vikoilla viikoilla vaikkapa 5-8 kiloa (?) Nyt mä olen sen näköinen kuin olisin yhtä pitkä kuin paksukin :-)) Nyt paino olisi noussut kaikenkaikkiaan 15kg :-//

Vm: Älä luovuta, älä luovuta !!! Toivo korkealla, jookos ? Muuten kantsii mittauttaa se kelt.rauhas hormoni, jos ei tule tärppiä tai jos kävisi niin että tärppi käy, mutta tulee km. Sillä kuulemma on vaikutusta juuri siihen kiinnittymiseen, eli km:t ovat yleisiä jos juuri tuo hormoni on laskusuhdanteessa.

Mä olen miettinyt koko joulun tuota äippäloman aloittamista, ja taidan aloittaa sen varhennettuna, eli helmikuun alussa. Nyt vielä kuukausi töitä ja sitten voisi vaihtaa vapaalle ja hoitaa vauvan tarvike ym asiat kuntoon. Ja saahan sitä tehdä äippälomalla sunnuntaisin töitä, jos töihin tulee ikävä.

Nyt heipat kaikille ! t. emmi rv-27+3

Vierailija
12/92 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun jaksat tsempata.

Missä muuten noita hormoniarvoja voi mittauttaa? Tai siis miten saa lähetteen jne. Voiko vaan itse mennä lääkäriin ja pyytää...?

Joo, saat anteeksi kielenkäytön. Täällähän saa puhua mitä vaan. Hyvä, että sun vuotosi johtuikin " ihan jostain muusta" . Eihän sekään vaiva kiva ole, mutta pääasia kuitenkin, ettei vauvaan liittynyt.

Missä muut??

vm69

Vierailija
13/92 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin. Nyt on sitten meilläkin lahjat avattu. Eipä mennyt pojalla kauan, kun kaikki oli auki..

Helpottavaa kuulla, että Emmin vuoto oli " normaalia" . Eikä kielenkäytöstä mitään, ilmaushan oli varsin sivistynyt, kun itse viljelen p:nsilmää ym. brutaalia..Asioista on puhuttava asioitten nimellä.

Painoasiaan en osaa sanoa mitään. Luulisin kuitenkin, että ihan normaalia, jos paino nousee hypäyksittäin. Onhan tuo 15 kg ihan kunnioitettava määrä:-) meikäläinen sitä lähtee tuosta vähän reilu 70kg:sta tavoittelemaan kasikymppiä, jee..

Mä en muuten noista hormoniarvojen mittauksista tiedä. Jotainhan saadaan selville ihan tk:n verikokeissa, eikö vaan? Sitten on jotain niitä tiettyinä kierronpäivinä otettuja. Multa ei koskaan ole otettu mitään hormoniarvoja ja sitä olen joskus vähän ihmetellytkin. Toisaalta ei ole ollut mitään tiputteluja tms. mitkä viittaisivat loppukierron hormonipulmiin. Mulla vikaa munasoluissa tai ovuloinnissa muuten vaan, luulen ainakin.

Tässä sitä nyt kökitään pojan kanssa lomalla. Ihmeitä ei varmaan puuhata. Hänellä on ollut märkärupea jalassa ja yskääkin pukkaa, joten emme ehkä uskalla lähteä uimahalliin. Leffareissu varmaan tehdään ja jotain pientä pitäisi synttäriksi 31.12. keksiä. Kivaa, kun aina on ilotulitus hänen syntymäpäivänään!

Piinailijoille paljon peukutuksia ja kaikille muillekin hyviä vointeja!

S rv14 (jo!)

Vierailija
14/92 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hyvästit sitten haaveiluille. Täti (=perkeleen akka) ilmaantui jo ensimerkkeineen. Ei tää tietenkään ole maailman loppu, mutta v...ttaa silti. No ainakin tietää, että voi uudenvuoden aattona vetäistä kurkusta alas mitä vaan... Ja uskotte varmaan, että vedänkin. Piinispunkutkin meni ihan hukkaan..

vm69

Vierailija
15/92 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vm69 minkä se akka taas teki. Käsittämätön ja ymmärtämätön nainen!

Emmi, mäkin olen miettinyt äippäloman aloittamista, vaikka ei se ihan ajankohtaista vielä olekaan. Olen ilmoittanut vauvasta jo työpaikalle, koska meillä kunnollisen sijaisen saaminen on tosi hankalaa. Vuorotteluvapaan sijaisellani on jo muuta työtä tiedossa ja hän pähkäilee nyt, ottaako se riski, että jää odottamaan mun mammalomaa. Eihän sitä koskaan tiedä, mitä näissä " ikäimmeisten" raskauksissa tapahtuu nääs. Tuota varhennettua ajattelin kanssa, mutta eikös se äitiysrahakausi ole jokatapauksessa se 105 pv ja vanhempain vastaava myös joku tietty määrä = hoitovapaa alkaisi/töihin olis mentävä myös sitten tavallaan aikasemmin? Meikäläinen tartteis kyllä kipeesti paalua, että saisin tota viime kevään autohankintaa lyhennettyä ja muutenkin vähän takataskuun..

Olotila muuten ailahtelee vieläkin aikalailla, vaikka sellainen varmuus onkin vallannut enemmän sijaa sielussa. Nyt on meneillään taas sellainen vähemmän raskaanaoleva fiilis. Mahakin on niin selkeesti pelkkää silavaa, kun se pari päivää sitten vielä pömpötti mukamas söpösti. Että sellasta..

Vierailija
16/92 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin, sillä akalla ei ole mitään tapoja.

Ja ihan sama pullottaako sulla silava vai ei, sun mahasi on varmasti jokatapauksessa söpö. *tahtoo silittää*

vm69

Vierailija
17/92 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Vm:lle ' pahoittelut' miten ne nyt noin himputin aikaisin alkoivat, vai alkoivatko ? Musta ainakin tuntuu, että kierto olisi ollut lyhyt(?) Kuule vedä meikäläisenkin puolesta jotakin kurkusta alas, vaikka en hirmu ' holisti' olekkaan mutta nykyään on välillä vtuttanut niin ankarasti, että ei punkustakaan mitään haittaa olisi .. Heh itse asiassa ' join' aattona lasillisen ihanaa Argentiinalaista punaviiniä ja sehän maistui ihan liian hyvälle ollakseen totta. Tänään ostin kaupasta koffin ykköstä, vaikka siinä onkin se 2.7% alkoholia, en raaskinut ostaa holsteinia tai nikolaita koska hintaa oli yli 50 senttiä enempi :-//

Vm: Kelt.rauhas kokeet ainakin mulla otettiin ihan yksityisen lääk.aseman labrassa verikokeiden yhteydessä, silloin kun tätä lapsettomuus asiaa viime syksynä oltiin aloittelemassa-siis tarkoitan hoitoihin lähtöä. Vielä kertaalleen pahoittelut !!!

Senniina: Mä olen vasta menossa menossa kelaan lappujeni kera. Normaalisti äippälomani alkaisi 25.2 mutta otan sen varhennettuna ja se tekee silloin yht.50päivää ennen laskettua aikaa. Ja kyllä se aika lyhenee sitten sieltä loppupäästä, mutta aion kuitenkin olla kotona lapsen kanssa siihen asti kunnes hän on ainakin 1v. Ja sitten saa jäädä isukki ainakin 1/2 vuodeksi tai vuodeksi. Mä aion tehdä sunnuntaisin töitä myös ä-lomalla, koska meidänkin taloudellinen tilanne näin vaatinee .. Paska juttu, mutta minkäs teet ..

Tänään vointi ' ok' oltiin asioilla koko päivä, ja samalla käytiin moikkamassa yhtä tuttuakin. Nyt on veto pois. Huomiseen hyvät ystävät. t.emmi

Vierailija
18/92 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se kierto olikin aika lyhyt, nyt vasta kp24. Tosin mulla monesti alkaa just ihan pienellä vuodolla kp24 - 26 ja varsinainen vuoto alkaa joskus 27-28. Mulla on täällä jäänteitä piinispunkusta. Kohta kaadan itselleni lasillisen niin saan pullonkin pois pyörimästä. Mieskin vielä töissä, ei pääse sille harmittelee... No, ainakin me yritettiin. Otan tässä loppuvuoden kuluessa Emmi sunkin puolesta.

Kiitos keltarauhashormoni-infosta. Mä en tiedä " jaksanko" lähteä mihinkään tutkimuksiin... meillä on kuitenkin nämä kolme pientä, ja ollaan päätetty, että jos ei tule ns. itsekseen, niin saa sitten olla tulematta. Niin, hyvä päätös, mutta katsotaan nyt mitä tässä tapahtuu. Vielä sen vauvankin tahtoisin... Vaikka just nyt on pinna kireellä näidenkin kanssa. Laulavat karaokea ja kolme laulajaa tappelee kahdesta mikistä. Voi kun voisin välittää tätä ääntä teille...

Huomiseen minunkin puolestani.

Vierailija
19/92 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VM; pahoittelut siitä paskasta akasta. Voit myös juoda minun puolesta, vaikka herkuttelinkin Chileläisellä punkulla jouluna. Minä oikeasti odotan sitä, että pari vuotta (??!!??) menee ja tämäkin masulainen on imetetty ja saan joko itseni tai penskat yökylään ja voin juhlia vapaasti ilman, että KOKO AJAN takaraivossa takoo " kuka jaksaa lapsia huomenna? kuka hoitaa muksut huomenna? sinä, sinä, sinä.... muista se ja älä juhli, vaan jaksa huominen!"

Äippälomalle jään kun on sen aika, kotonahan olen jo valmiiksi. Mulla kylläkin tulot paranee äippäloman ajaksi :D Kivaa!

Minulla on muuten huomaamatta jo raskauden puolivälikin ohitettu :o Siis vaikka menisi yliaikaiseksi, niin vähemmän on päiviä edessä kuin takana... *hui*

Paska, paska, paska. Nuorempi puri just kaukosäätimestä palan pois. Paska. Mies ei ikinä voi nostaa mitään pois, kaiken täytyy s' tana lojua pöydällä, ei nosta vaikka tietää, millainen talttahammas meillä on. Jos en minä tajua nostaa tai unohdan, niin se on siinä. vatun vattu. Jos perkula saisi jotakuta kouluttaa (ja silittää) valurautapannulla, niin taas voisin.

Täällä on siis normaalia lapsiperheen hulinaa.

Vierailija
20/92 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppiä vaan ..kiitos .. Taidatte vain Vm ja pinkerton pelotella ensikertalaista (?) Vai mitä (?) jookos (?) Voi luoja, puraisi palan kaukosäätimestä .. kääk .. Hää on niin kuin kovan palan puutteessa ? No meiltä löytyy noita turhia säätimiä ihan tarpeeksi, joten pitäisiköhän tarjota sellaista sitten kun alkaa hamput puhkeamaan ? Pinkerton ymmärrän kyllä tuon kaipuun-ajattele mä luulin, että meikäläisen menot on menty ' monta monta ' vuotta sitten, mutta nyt on alkanut menojalkaa vipattamaan. Kaveri soitti tänään ja kysyi, että vieläkös olisit lähdössä Tallinnan risteilylle tammikuussa, ja minä siihen-tietenkin totta kait- ! Eikös sitä ihan hyvin voisi lähteä, jos ei mitään oireen poikasta ole ?

Vm: mullakin kierrot olivat aika usein juuri tuollaisia kp24-26 luokkaa, eli oli lyhentynyt viimeisen kahden vuoden aikana sellaisen 2-3 päivää. Hei mene vain siihen kelt.rauhas. hormoni verikokeeseen, se kun ei varsinaisesti ole mikään tutkimus, mutta se asia voidaan sulkea pois. Onkos teillä työterv.huolto, soita sinne ja käy ihan huvin vuoksi tsekkaamassa .. Saat mielenrauhan .. Anna lapsien laulaa karaokea tai ota mikki pois ja laula itse .. Taidat laulaakin kunhan olet nautiskellut sen punkkupullon lopun, tiedä millainen konsertto teillä on tiedossa :-))

t. emmi taas