Aloitin uuden harrastuksen. Miten välttyisin rasittavan tyypin seuralta?
Aloitin uuden harrastuksen, josta en tunne ketään. Muilla tuntuu olevan pitkälti omat kuvionsa, joihin mun on ujona asperger-piirteisenä introverttina vaikea päästä mukaan. Mulla on huonot sosiaaliset taidot enkä yksinkertaisesti osaa tuppautua muiden seuraan, ellei joku muu tee selvästi aloitetta.
Yksi nainen on alkanut hakeutua seuraani, mutta ongelma on että musta se on tosi rasittava. Muut vaikuttaa myös karttavan sitä, ja pelkäänkin kovasti että päädyn hylkiöksi tämän rasittavan tyypin kanssa. En kuitenkaan halua olla epäkohtelias ja sanoa sille suoraan, että sen seura ei kiinnosta (vaikka muiden seura kiinnostaakin). Onko mitään hienovaraista keinoa olemassa, jolla voisin välttyä sen seuralta ilman että vetäydyn täysin omiin oloihini? Vai täytyykö mun vaan katsoa miten tilanne kehittyy, vaikka olen varma siitä että lopetan koko harrastuksen ennemmin kuin jään hengaamaan jatkuvasti sen yhden tyypin kanssa?
Nyt ymmärrän, miksi haluat ottaa etäisyyttä. Riidat pitäisi pystyä sopimaan ja jos muut on vakaasti päättänyt jatkaa vihanpitoa, uhrin pitäisi pystyä puhumaan muista asiallisesti jos jatkaa harrastusta.