Olin lihavuusleikkauksessa (bmi 45) ja nyt sen jälkeen kaveri ehdottelee jatkuvasti ruokatreffejä ja tuo meille ruokaa yllätyksenä
Sain synttärilahjaksi buffetlahjakortin, minulle on leivottu pullaa, pyydetty iltaviinille, kakkukahville ja lounaalle.
Aiemmin ei ole käyttäytynyt näin. Minut leikattiin kk sitten ja ruokailu on edelleen hankalaa. Miksi joku toimii näin?
Kommentit (63)
Ehkä hän ajattelee, että nyt voi normaalisti elää elämää eikö tarvitse sinun kanssa vältellä syömistä. Enemmän outoa mielestäni se, ettette koskaan ole aiemmin käyneet kahvilla tai syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Olitkin iso tyttö! Miten ihmeessä sait itsesi noin lihavaksi?
Monirakkulaoireyhtymä ja huonot elintavat sekä kortisonilääkitys.
Olisi aika kutsua entiseksi ystäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko laihdutukseen laiskat nykyään lihavuusleikkauksia?
Joo.ensin tää ja sitten vielä rasvaimu ja roikkojen poisto. Ihan sinun verorahoillasi.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeät ainakin tarvitsisivat lobotomian.
Vierailija kirjoitti:
Mä pudotin painoa melkein 20 kg ja vierailin kaverin kotikaupungissa niin ei keksinyt muuta ruokapaikkaa kun Rax.
Ei raxissa tai muissa buffeteissa tarvitse syödä niin että napa siukuu. Keskittyy salaattipöytään ja keittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.ensin tää ja sitten vielä rasvaimu ja roikkojen poisto. Ihan sinun verorahoillasi.
Sairaat setit tosijaan.
Voiko lihavuusleikkaus olla pidemmän päälle terveellistä, jos ruoka ei imeydy normaalisti? Joutuu kuitenkin miettimään kauhean tarkasti miten syö, niin eikö olisi järkevämpää alkaa miettiä niitä syömisiään niin, ettei tarvitsisi mennä leikkaukseen? Ei vaan osta liikaa ruokaa, ja jos jotakin on kaapissa, niin ei syö. Ei kai sitä kukaan vängällä ole tunkemassa kurkusta alas.
Vierailija kirjoitti:
Todella kusipäistä. Ruokavaliosihan on todella rajoitettu ja moni ruoka on ihan loppuelämäksikin kielletty. Heitä pelottaa sinun laihtuminen, koska ovat saaneet tuntea ylemmyyttä sinua kohtaan. Heivaa ulos elämästä tuollaiset.
Kaikkea voi syödä, mikään ei ole kiellettyä. Ainoastaan aluksi vaan pehmeää/nestemäistä ruokaa saat syödä, mutta määrä on tosiaan pieni mitä kerralla voi syödä (tää on koko loppuelämän. Itse käynyt tuon leikkauksen ja ennen painoin 180kg, nykyään 72kg. Kyllä sen huomasi joistain "kavereista" että ennen eivät huomioineet mun painoa (tai no, hokivat että olen täydellinen sellaisena kuin olen), mutta sitten kun leikkauksessa kävin, niin koko ajan oltiin naljailemassa kuinka se Minna kuihtuu kohta nahkakasaksi. Kun alle 100 kilon pääsin, niin nuo "kaverit" kaikkosivat mun elämästä kuin pieru saharaan- ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaa sinut takaisin lihavaksi, koska silloin hän voi tuntea paremmuutta itsestään. Ei pidä ajatuksesta että elämäsi menee parempaan suuntaan.
Näinpä, ihmiset voivat olla yllättävän kusipäisiä kun haluavat tuntea paremmuudentunnetta. Mulla oli yksi kaveri, joka oli luonnostaan hoikka. Kun mä onnistuin laihduttamaan ja pitämään painon poissa, musta tuli hoikempi kuin kaveristani, ja kaiken kaikkiaan sain kroppani hyvään, terveelliseen kuntoon. Sehän ei sopinut ollenkaan, vaan pyrki koko ajan sabotoimaan mun terveellistä elämäntapaa. On siis syystäkin ex-kaveri. Eikö ihmiset voi vaan olla iloisia toisen puolesta ja tukea toisen matkaa kohti terveellistä elämää?
Vierailija kirjoitti:
Voiko lihavuusleikkaus olla pidemmän päälle terveellistä, jos ruoka ei imeydy normaalisti? Joutuu kuitenkin miettimään kauhean tarkasti miten syö, niin eikö olisi järkevämpää alkaa miettiä niitä syömisiään niin, ettei tarvitsisi mennä leikkaukseen? Ei vaan osta liikaa ruokaa, ja jos jotakin on kaapissa, niin ei syö. Ei kai sitä kukaan vängällä ole tunkemassa kurkusta alas.
Mut nyt saa vetää bandan sukulaatia niin paljon kun sielu sietää.
Vierailija kirjoitti:
Miksei imeytyisi. Ei minulla ohitettu suolta.
Mutta jos pudotettavaa on 60 kiloa ja tiedossa sellaiset 5-6 vuotta 10001200 kalorin dieettiä niin, kuinka realistista se sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos pudotettavaa on 60 kiloa ja tiedossa sellaiset 5-6 vuotta 10001200 kalorin dieettiä niin, kuinka realistista se sitten on?
Elämä on! Eihän lyhyt, kevyttä toimistotyötä tekevä nainen voi koskaan syödä juuri tuon enempää päivässä, ettei liho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoa pudottaneena tietää, ettei kerta kaikkiaan enää koskaan voi palata siihen, että joka päivä syö mitä haluaa ja niin paljon kuin jaksaa. Tämä fakta pitäisi opettaa jo koulussa, ettei päästäisi alunperinkään lihomaan, mutta nykyään on menty päinvastoin siihen, ettei syömisestä saa puhua, ettei kukaan vain sairastu sen takia anorexiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka realistinen tavoite olisi päivittäin myös vähän liikuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa sinut takaisin lihavaksi, koska silloin hän voi tuntea paremmuutta itsestään. Ei pidä ajatuksesta että elämäsi menee parempaan suuntaan.
Näinpä, ihmiset voivat olla yllättävän kusipäisiä kun haluavat tuntea paremmuudentunnetta. Mulla oli yksi kaveri, joka oli luonnostaan hoikka. Kun mä onnistuin laihduttamaan ja pitämään painon poissa, musta tuli hoikempi kuin kaveristani, ja kaiken kaikkiaan sain kroppani hyvään, terveelliseen kuntoon. Sehän ei sopinut ollenkaan, vaan pyrki koko ajan sabotoimaan mun terveellistä elämäntapaa. On siis syystäkin ex-kaveri. Eikö ihmiset voi vaan olla iloisia toisen puolesta ja tukea toisen matkaa kohti terveellistä elämää?
Tämän kommentin myötä aloin miettimään yhtä omaa kaveriani, joka taas on minua vähän isompi muttei mikään ylipainoinen. Itse taas olen aina ollut tosi hoikka, ihan jo nuoresta asti.
Olen ihmetellyt miksi tämä kaverini aina tuo mukanaan jäätävän määrän herkkuja, minulle juurikin, ei siis itse koskekaan niihin. Välillä antaa yhtäkkiä mukaan vaan jotain karkkeja, suklaata ym. En ole jaksanut alkaa väittelemään asiasta, joskus olen vaan pistänyt ne kiertoon vaikka työpaikalle, jos on lähdössä lomalle tms.
Nyt aloin miettimään tekeekö hän sitä siinä toivossa että lihoisin. Ollaan mieheni kanssa nimittäin ihmetelty miksi Maija aina tuo jäätävän herkkumäärän minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut nyt saa vetää bandan sukulaatia niin paljon kun sielu sietää.
Siis mitä? Miksi kommentoida vain ilkeilyn ilosta asioita, joista ei selvästi ymmärrä mitään? Moni leikkauksen läpikäynyt ei pysty edes syömään paria konvehteja enempää, lihavuusleikkaus ei ole helppo ratkaisu vaan monesti ihan se viimeinen. Ja ei, minua ei ole leikattu enkä ole leikkauksen tarpeessa, mutta ymmärrän, että kaikki eivät ole kuten minä. Minulla on myös omat heikkouteni, ja vaikka ne eivät liity ruokaan, tupakkaan tai päihteisiin, en koe olevani yhtään sen parempi ihminen kuin ne, joille riippuvuus on syntynyt. Se kun ei ole omaa hyvyyttä tai huonommuutta, esimerkiksi alkoholistiksi on mahdotonta ryhtyä vain pelkästään koska haluaa lyödä lekkeriksi, ei vain menisi alas ainakaan minulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pudotin painoa melkein 20 kg ja vierailin kaverin kotikaupungissa niin ei keksinyt muuta ruokapaikkaa kun Rax.
Ei raxissa tai muissa buffeteissa tarvitse syödä niin että napa siukuu. Keskittyy salaattipöytään ja keittoon.
Samaa mietin. Eli menin Raxiin joskus juuri siellä olevien salaattien ja tykötarpeiden takia. En ottanut mitään pizzapaloja, limuja juomiseksi, jätskiä jälkkäriksi vaan salaattia ja vettä.
Eihän kukaan ap:n kitaan mitään ole tunkemassa, vaan ap tunkee ruuat itse läpeensä.
Tunnen kolme ihmistä, jotka ovat olleet lihavuuslekkauksessa. Jokainen on lihonut takaisin.