Osa-aikatyöläinen, aiotko lopettaa toisten varoilla elämisen ja hankkia kokoaikatyön?
Osa-aikatyöläinen, aiotko lopettaa lusmuilun sekä tuilla elämisen ja hankkia kokoaikatyön hallituksen leikkausten kannustamana?
Kommentit (49)
Se on vaikeata, kun ikää on 61 ja hoidettavana 90v isä, joka ei saa hoivapaikkaa, kun jalat toimivat, mutta pää ei.
Jos keksit ratkaisun, olen kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen osa-aikatyötä koska en pysty satastakaan tekemään. Työni on fyysistä (hoitoalalla) ja selkäni on niin sökönä ettei 5-päiväinen työviikko onnistu. Haluan kuitenkin tehdä sen minkä voin, joten teen 3 päivää viikossa. Vaihtoehto on jäädä työttömäksi ja elää kokonaan tuilla. t. lähihoitaja 55v.
Saatko soviteltua päivärahaa tai asumistukea? Motivoiko työ jos leikkuri iskee kohdallesi?
Miten voi huonolla selällä tehdä kokoaikatyötä, kerropa se. Eikö ole parempi osa-aikatyö kuin ei työtä ollenkaan?-eri
Teen osa-aikatyötä, enkä muuta haluakaan. Velaton ok-talo, aikuiset lapset, puoliso, parit autot + matkailuauto. Ikinä en ole loisinut sossun tai kelan rahoilla. Elämä on pitkälti valintoja, toisinaan niihin ei voi vaikuttaa, mutta jos voi, niin kannattaa edes yrittää! Ennen kuin alkaa muita mollaamaan, ja sillä koettaa nostaa lattian raossa olevaa itsetuntoaan..
En saa tukia olen osa-aikatöissöä, en aio ikinä enää kokopäivätyöhön. Mies tienaa tarpeeksi hyvin etten saa mitään. Joten ei ole sinulta eikä muilta pois.
Ap:lla on työelämän realiteetit hukassa.
Menisin jonnekin töihin mielelläni, jos joku minut palkkaisi. Olen 61v. Hoidan iäkästä omaistani. En saa apua, en pääse mihinkään, koska omainen ei pärjää yksin. Olen kuitenkin työnhakijana. Jos joku tulisi hoitamaan omaistani, voisin mennä töihin.
Olen vain osatyökykyinen, ja haluan tehdä osani. Toinen vaihtoehto on jättäytyä kokonaan pois työelämästä. Sitäkö haluat?
Vierailija kirjoitti:
Kokoaikatyöläinen, mitä jos kukaan työnantaja ei suostu antamaan kuin osa-aikatyötä? Häh?
No sit vaan sanot, ettei käy tai meet muualle töihin. Jo on avutonta porukkaa, kaikki pitää neuvoa.
Ap
En, pystyn siirtämään työni ja elämäni toiseen maahan. Maksan sinne toki veroni, ja muutan lokakuun lopussa joten ihan sama vaikka hallitus pyörtäisikin päätöksensä. Eipä tarvitse suomalaisten kitistä osarilla työskentevästä ja tukia nostavasta loisesta, mutta eipä tarvitse nauttia myöskään siitä, että kulutan rahani muualla ja verotkin perhana vie menee toisen maan kassaan.
"meet muualle töihin". Kuinka paha aivovamma sulla on, etkö tajua mistään mitään?
Yritän koko ajan. Töihin tosin ei noin vaan mennä
En pysty fyysisen sairauden vuoksi tekemään fyysistä työtäni enempää kuin teen. En itse asiassa oikein meinaa pystyä tätäkään määrää tekemään. Minulle kokoaikatyö ei ole vaihtoehto, vaan kyllä pitää vakavasti miettiä työn tekemisen lopettamista.
Työvoimapula pahenee, kun yritykset ei enää saa osa-aikaisia työntekijöitä palkattua, kun tuet leikataan heti pois. Esim. ravintola-alalla tarvitaan paljon extraajia, joille ei yksinkertaisesti ole mahdollista tarjota kokoaikatyötä. Entinen työpaikkani on jo nyt vaikeuksissa, kun tuuraajia on vaikea löytää, ja Orpon leikkausten myötä tilanne pahenee todennäköisesti entisestään.
Juu ei saa kukaan firma enää työntekijöitä kun ei kukaan halua osa aika työtä ja firmalla ei oo antaa koko aikasta,naurettavaa pelleilyä tää hallitus..ja ne joilla on koko aika työ nyt,älkää olko ylimielisiä,kaikki on korvattavissa kun yt neuvottelut tulee..toivonkin että juuri nää ylimieliset tyypit saa kenkää
ap ei mainitse mitään että siirolaispaine eurooppaan kasvaa
Jos osa-aikatyö on sen tekijän vika niin silloin pitää poistaa se että työ pitää ottaa vastaan. Pitää myös poistaa velvollisuus sellaista hakea. Ennen näitä ei voi työntekijää syyttä vaan valtiota ja yritystä.
Nyt on kyllä kaikki ripulipaska kokkareiden aivoista lähtenyt Orpon innostamana liikkeelle.
Korkeintaan 30 tuntia työssäkäyntiä viikottain riittää elämiseen hyvin. Kasvatamme ruoan tai keräämme tai kalastamme sekä osin metsästämme hyvin pitkälti. Emme tuhlaa ja kumpikin tekee töitä sen verran mitä nykyisin tarpeellista. Tietysti on säästöjä joiden ansiosta turvaa elämiseen jos tapahtuisi jotakin yllättävää. Emme nostele tukia joten meidän elämäntyylimme ei ole muilta pois. Meille vähemmät työtunnit antaa vapautta muuhun.
Henkilöstövuokraus on jo nyt menossa alas päin. Taitaa alkaa konkurssia pukkaa niille isoille toimijoille jotka tarjoaa keikka töitä.
Tiesitkö, että siitä osa-aikatyön palkastakin menee veroa jolla se päivärahakin maksetaan? Täysi oikeus nostaa siis soviteltua kun sitä jatkuvasti palkastaan kuitenkin osaltaan maksaa. En ymmärrä tätä vihaa työssäkäyvää ihmistä kohtaan. Eri juttu, jos vaan makaa kotona eikä tee mitään.