Paljonko me "rikkaat" rahaa saadaan
Palkka 100000 vuodessa, käteen jää 5000 kuukaudessa. Kevyt 40000 tosiaan jää matkalla pois.
Tästä maksetaan kaikki, tietenkin, ei näy asumistukia. Ihan hyvä summa, mutta kaukana siitä millaista elämää ajattelematta ajatellaan kun "hei tuo tienaa 100000".
Rehellisesti, pienituloinen: ajatteletko lukuja katsoessasi, paljonko hyvätuloisilta jää verottajalle?
Kun mitä tahansa kommenttikenttää selaa, niin aina pitäisi "rikkaalta" viedä vielä ja vielä enemmän.
Kommentit (38)
Noh mulla on lapsia ja ihan hyvin tullaan toimeen, meitä kun on kaksi tienaamassa. Mies tienaa 80 000 vuodessa bruttona. Yksinkin selviäisin. Ei hyvään elämään tarvita hienoja autoja tai Thaimaan matkoja. Kunhan on koti, ruokaa ja vaatteita. Mutta nyt ollaan leikkaamassa ihmisiltä nekin. Sitä en hyväksy. Minä en tarvitse veronkevennystä köyhien kustannuksella.
Saat toki luopua veronkevennyksestäsi. Tilisiirto valtiokonttorin tilille vain. Minä keksin kyllä tapoja käyttää veronalennus läheisteni hyväksi.
Oon tienannut tänä vuonna varmaan 14000 euroa enkä ole veroja maksanut.
Tämä. Progressiivinen verotus tarkoitti sitä, että uralla edettyäni palkankorotuksesta reilusti alle puolet jää itselle. Tämä ei vaan mahdu oikeustajuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myötähäpeää aiheuttavaa kun vasemmisto itkee kuinka *rikkaat eivät osallistu säästämiseen/ talkoisiin/ johonkin muuhun*. Sanotaanko että kun AP:n tapauksessa maksaa veroja sadasta tonnista sen 40 000€, niin siinä on jo osallistuttu ihan perkeleesŧí.
Mitä voit hyvätuloiselta leikata? Eiväthän he SAA mitään tukia, joita leikata.
Verovähennysten poisto ja pääomatuloverotuksella kikkailu. Pääomatuloverotuksen yhtenäistäminen andiotuloverotuksen kanssa jo nostaisi verotusta parikymmentä prosenttia.
Mitä ne verovähennykset on?
Eikä kaikilla ole pääomatuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myötähäpeää aiheuttavaa kun vasemmisto itkee kuinka *rikkaat eivät osallistu säästämiseen/ talkoisiin/ johonkin muuhun*. Sanotaanko että kun AP:n tapauksessa maksaa veroja sadasta tonnista sen 40 000€, niin siinä on jo osallistuttu ihan perkeleesŧí.
Mitä voit hyvätuloiselta leikata? Eiväthän he SAA mitään tukia, joita leikata.
Verovähennysten poisto ja pääomatuloverotuksella kikkailu. Pääomatuloverotuksen yhtenäistäminen andiotuloverotuksen kanssa jo nostaisi verotusta parikymmentä prosenttia.
Paitsi jos yhtenäistetään niin, että myös palkkatuloista maksetaan veroa 30 - 34 %.
Te saatte paljon miinus turvafirmojen laskutus ja se että ette voi käydä missään julkisissa tilaisuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Te saatte paljon miinus turvafirmojen laskutus ja se että ette voi käydä missään julkisissa tilaisuuksissa.
Hmm mitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tää hallitus on hyvä. Olen saamapuolella.
Siinähän vikisette😊
Totta puhuakseni en ole edes liiemmin seurannut. Itse olen tk eläkeellä ja aikuiset lapseni "vakituisissa" töissä.
Mitään tukia ei tule jokatapauksessa.
Eikö tuo ole tuki?
Se on vanhaa kommarilogiikkaa, että otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille, kun itsensä elättävä saisi pitää edes kohtuullisen siivun ansaitsemistaan rahoista. Jos annan naapurille tänä vuonna 100 rahaa joka kuukausia ja jatkossa vain 99, niin onko häneltä otettu ja annettu minulle vai miten tämä nyt menikään...
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole noin rikas, tienaan 52 000 vuodessa, josta käteen jää 35 000. Eli 17 000 lähtee veroina ja muina maksuina. Silti olisin valmis tiukempaan verotukseen, jos se estää lapsiperheköyhyyttä tai opiskelijaköyhyyttä. Olen itsekin ollut köyhä opiskelija ja tiedän, mitä nälkä on.
Hienoa. Itsellä kommentteja lukiessa mikään ei riitä-fiilis.
Ap
Ehkä ei enää naurata, kun kodin ympärille pitää iskeä piikkilanka-aitaa, kuten Etelä-Afrikassa. Tuloerot aina heikentää yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei enää naurata, kun kodin ympärille pitää iskeä piikkilanka-aitaa, kuten Etelä-Afrikassa. Tuloerot aina heikentää yhteiskuntaa.
Ei tässä mikään naurata.
Niin, nyt mukamas näiltä tukieläjiltä leikataan ja heiltä viedään...
Kun realiteetti on että nämä ihmiset saavat taloudellisen pakon edessä yhteisestä kassastamme vaan vähän vähemmän ilmaiseksi, mitään tekemättä ja vastikkeetta, kuin ennen.
Tästä on vääryys kaukana. Mutta kielenkäyttö näillä on ihan järkyttävää kommunismia. Minun omalla työlläni ansaitsema palkkani on kyllä edelleen minun. Ei valtion.
Verot ovat oikein hyvä asia, reiluinakin, niin kauan kuin niillä saisi yhteiskunnalta vastikkeeksi palveluita. Nythän niin ei de facto juurikaan enää ole. (Varsinkin näin lapsettoman näkökulmasta.)
Tuo verohelpotus voisi olla positiivista myös hoitajille, joiden kuuluisat palkankorotukset kuivuivat kokoon, koska ovat juuri siinä palkkaryhmässä, jossa progressio alkaa nousta.
Vierailija kirjoitti:
Top 100 rikasta tienaa miljardin vuodessa, sosiaalikulut on 76 miljardia vuodessa. Köyhä voi sanoa haluvansa rikkaiden maksavan kaiken mutta oikeasti hän haluaa, että rikkaat ja keskiluokka maksaa kaiken.
Koko Suomen valtion budjetti on 65 miljardia vuodessa, eli nyt kyllä valehtelet. Valtion budjetista maksettavat eläkkeet 10,6 miljardia, työttömyysturva 2,41 miljardia, asumistuki 1,76 miljardia, toimeentulotuki 0,7 miljardia, opintoraha ja asumislisä 0,52 miljardia.t
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Progressiivinen verotus tarkoitti sitä, että uralla edettyäni palkankorotuksesta reilusti alle puolet jää itselle. Tämä ei vaan mahdu oikeustajuuni.
jep, itse jätin etenemismahdollisuuden käyttämättä sillä huomattavasti vaativammasta ja stressaavammasta työstä olisi jäänyt 200e enemmän käteen kuin nykyisestäkin keskituloisesta pestistä. Mutta siellä ne jotkut hiuspidennyksineen, tekokynsineen ja uusin iphone kourassa kiljuu että porvareita pitää verottaa enemmän. Jos perheen taloutta ei ole muuten pilattu, niin nykyisellä ja tulevallakin tukijärjestelmällä lapsilla ja aikuisilla on kyllä ruokaa pöydässä. Moni tukienkin varassa elävä tykkää ne rahat lykätä mieluiten yli 60´ telkkuun ja noutoruokaan ja merkkivaatteisiin + rööki/siideri/kalja-osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko että noilla tuloilla asutaan lähes palatsissa?