Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla aftoja? Kuinka usein? Ikäsi?

Vierailija
25.12.2006 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen, kärsinyt koko ikäni niistä ja valitettavasti vanhempi poikani perinyt tämän(5v)

Vierailija
2/10 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyneet kovin! Aftoja tulee n. 3 kertaa vuodessa. Ja usein sen jälkeen, kun olen imeskellyt paljon Rotan rykäisy- nimisiä karkkeja! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää minulla on jo 42v.!

Vierailija
4/10 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vältä vaahtoavia hammastahnoja. Koita esim. Biotene, Elmex. AirLift

- Vältä voimakkaita mausteita esim. kaupan pizzat

- Aftab aftalaastareita helpompi tapa on puuduttaa kipeä alue ruokailun ajaksi apteekista reseptittä saatavalla Emla- puudutusvoiteella, auttaa myös maitohampaiden poistossa =)

Vierailija
5/10 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempana oli useammin, nyt ikää 31v...

Vierailija
6/10 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20 vuotias. Veljelläni ja minulla on ollut pienestä pitäen tämä vaiva, toisella veljellä taas ei ollenkaan.

Apteekin voiteet ei mielestäni oikein auta, vaikea saada niitä jähmettymään suussa edes sen minuutin ajan!

Erittäin pahassa tapauksessa vaivaudun käyttämään niitä aftab-juttuja. Yleensä ne vaan on sen ajan minkä on ja lähtee kun ovat lähteäkseen, reilun viikon se kestää, joskus kaksi.

Tosi kipeät ja isot aftat kyllä kaipaa hoitoa väkisinkin ja parhaaksi keinoksi olen itse kokenut tällaisen konstin. Apteekista saa Vademecum-suuvettä. Suuvetenä käytettynä sitä pitää laimentaa, joten se on tosi vahvaa raakana. Itse en käytä ikinä sitä suuvetenä vaan aftojen hoitoon; Pumpulipuikkoon reippaasti raakaa Vademecumia, ja sillä suoraan kipeään aftaan - Juu, se kyllä sattuu ja tuntuu polttavan niin että vettä tulee silmistä, mutta reippaasti vaan painelet sitä hellästi aftaan. Hetken päästä kipu jo helpottaa. Se vie jotenkin tunnon siitä, ja on parempi olo. Ja siitä se lähtee nopeammin kutistumaan, saattaa jo seuraavana päivänä olla pienempi ja parempi!

Vierailija
7/10 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää nyt reilut 30-v. Aftat loppui tuossa kolmenkympin tienoilla. En tiennytkään että ikä vaikuttaisi? Vaikea uskoa, kun isälläni (nyt yli 70-v) juuri tuli suu aftoja täyteen.

Minä uskon että minulla vaikutti se, että lopetin Pepsodentin käytön ja siirryin Elmexiin, juuri sen vaahdotusaineen takia (natrium/sodium lauryl sulfate tai joku semmoinen se nimi on)

Vierailija
8/10 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevät muutamassa päivässä ohi, joskus putsaan desinfiointiaineella (en tiedä onko hyötyä...).

Vierailija
9/10 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän myös vaahdottomia tahnoja ja tuntuu että se ainakin vähäsen vähentää niitä. Myös suuvesi auttaa, kun aftat ovat kipeimmillään.

Ikävä kyllä toinen lapseni on myös perinyt tämän taipumuksen.

Vierailija
10/10 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein 7-8 aftaa yhtäaikaa. Puudutusainetta olen saanut lääkäriltä niihin, tai siis reseptin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi