Miten Wolt voi olla noin tappiollinen? Helsingissä se on järkevin tapa tilata tavaraa esimerkiksi Verkkokauppa.comista.
4.90€ maksaa eli saman kuin Posti, mutta tulee suoraan ovelle ja samantien. Miksi ihmiset eivät käytä Woltia, vaan Postia, jonka jälkeen haukkuvat Postin hidasta ja epäluotettavaa palvelua somessa?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä koskaan tilaa mitään sen paremmin Woktilta kuin muualtakaan. Käyn itse ostamassa haluamani tavaran.
AB-lippu on 3,10€. Ei siinä enää kannata lähteä hakemaan itse.
Minä kuljen pyörällä tai kävellen, kunnon reppu selässä lähes kaikki pystyy tuomaan itse kotiin. Nämä bussihinnat on vain laiskojen ihmisten tekosyitä, kun eivät jaksa nykyään kävellä edes 100m.
Tässä nyt ei taida olla kyse kuljetusmaksuista ja Suomen hinnoista. Siellä on tehty isoja yrityskauppoja ja laajennettu uusiin maihin.
Wolt toimii 25 maassa, mukana myös Kazakstan ja Japani. 😀
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ymmärrä sitä, että kaikki alustafirmat riistävät niitä, jotka tekevät ne oikeat työt. Yritys ottaa 30% ravintolalta, ja maksaa minimimäärän kuljettajille. Siis sen oikean työn tekijät. Yritys tarjoaa vain alustan. Koska he tulevat isolla (velka)rahalla markkinoille ja panostavat markkinointiin ja käyttöliittymään, ihmiset haksahtavat näitä riistofirmoja käyttämään.
Kyseessä on torpparilaitos nykyajassa. Varsinaisen työn tekijät maksavat kovaa "vuokraa" alustan käytöstä, ja kuskit ovat verratavissa piikoihin ja renkeihin, jotka elävät kädestä suuhun.
Lisäksi, vaikka kuljetusmaksut tuntuvat kalliilta, niitä tehdään tappiolla. Kuljetusta ei yksinkertaisesti ole mahdollista tehdä voitollisesti noilla summilla, vaikka kuskien palkkiot ovat surkeat. Postimyyntifirmat leipovat kuljetuskustannuksia tuotteiden hintoihin, koska tietävät etteivät ihmiset halua maksaa kuljetuksesta. Vastuullinen teko olisi välttää alustafirmoja, mutta yllättäen muuten mitä vastuullisimmin elävät ihmiset sumeilematta käyttävät näitä palveluja ilman mitään ongelmia.
Jep. Ite en ole woltannut kertaakaan enkä wolttaa. Mulla on moraali tallella.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt ei taida olla kyse kuljetusmaksuista ja Suomen hinnoista. Siellä on tehty isoja yrityskauppoja ja laajennettu uusiin maihin.
Wolt toimii 25 maassa, mukana myös Kazakstan ja Japani. 😀
Kyseessä on palvelukonsepti, joka on helpompi kopioida, kuin lego-palikka.
Maailmalla varma konkurssi.
Jos minä ostan jotain Verkkokauppa.comista, niin se on elektroniikkaa ja sen verran kallis ostos, että haen sen kyllä itse paikan päältä. Varmistan jo kaupassa, että tuote on sitä mitä pitikin. Ja itse kuljettamalla se tulee kotiin asti nätisti kuljetettuna, ei vahingossakana tipu tai huku matkalla yms.
Tein jo kauan aikaa sitten oman terveyteni takia periaatepäätöksen, kaikki tavarat oli kyse ruuasta jne haen itse, hyötyliikuntaa. Syy miksi Usassa ihmiset ovat ihan karmeassa kunnossa on juuri tälläiset palvelut jossa kaikki rahdataan nenän eteen pikku vaivalla. Suomi on menossa samaan, kun ei jakseta edes sitä limua tai sipsipussia itse hakea.
Vierailija kirjoitti:
Tein jo kauan aikaa sitten oman terveyteni takia periaatepäätöksen, kaikki tavarat oli kyse ruuasta jne haen itse, hyötyliikuntaa. Syy miksi Usassa ihmiset ovat ihan karmeassa kunnossa on juuri tälläiset palvelut jossa kaikki rahdataan nenän eteen pikku vaivalla. Suomi on menossa samaan, kun ei jakseta edes sitä limua tai sipsipussia itse hakea.
Ite en myöskään käytä ikinä kotiinkuljetuksia ja kuljen kaikki alle 15 km matkat pyörällä tai kävellen. Hyötyliikunta on parasta liikuntaa. Tulee oikeasti harrastettua lähes joka päivä. Kyllä sen huomaa habituksestakin. Olen oman ikäisistä (40+) tutuista hoikimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ymmärrä sitä, että kaikki alustafirmat riistävät niitä, jotka tekevät ne oikeat työt. Yritys ottaa 30% ravintolalta, ja maksaa minimimäärän kuljettajille. Siis sen oikean työn tekijät. Yritys tarjoaa vain alustan. Koska he tulevat isolla (velka)rahalla markkinoille ja panostavat markkinointiin ja käyttöliittymään, ihmiset haksahtavat näitä riistofirmoja käyttämään.
Kyseessä on torpparilaitos nykyajassa. Varsinaisen työn tekijät maksavat kovaa "vuokraa" alustan käytöstä, ja kuskit ovat verratavissa piikoihin ja renkeihin, jotka elävät kädestä suuhun.
Lisäksi, vaikka kuljetusmaksut tuntuvat kalliilta, niitä tehdään tappiolla. Kuljetusta ei yksinkertaisesti ole mahdollista tehdä voitollisesti noilla summilla, vaikka kuskien palkkiot ovat surkeat. Postimyyntifirmat leipovat kuljetuskustannuksia tuotteiden hintoihin, koska tietävät etteivät ihmiset halua maksaa kuljetuksesta. Vastuullinen teko olisi välttää alustafirmoja, mutta yllättäen muuten mitä vastuullisimmin elävät ihmiset sumeilematta käyttävät näitä palveluja ilman mitään ongelmia.
Jep. Ite en ole woltannut kertaakaan enkä wolttaa. Mulla on moraali tallella.
Moraali? 😂 Taidat olla aika hankala ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite en myöskään käytä ikinä kotiinkuljetuksia ja kuljen kaikki alle 15 km matkat pyörällä tai kävellen. Hyötyliikunta on parasta liikuntaa. Tulee oikeasti harrastettua lähes joka päivä. Kyllä sen huomaa habituksestakin. Olen oman ikäisistä (40+) tutuista hoikimpia.
Sekä rasittavampi.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut lähes kaikki palvelut, jos pystyn itse hakemaan tuotteet joko kävellen tai pyörällä. Miksi maksaisin turhasta, ei kaikkea tarvitse tilata kotiin.
Taattua aavee-keskustelua. Joku tekee aloituksen yrityksen huonosta tuloksesta, ja siihen päästään kommentoimaan että minä en osta sieltä mitään, minäminäminä. 🤣 Buffetravintoloissa enää harvemmin lounasta, joo tuo hirveästi lisäarvoa kun joku kertoo että MINÄENSYÖLOHTAENKÅRAVINTOLASSA. Helsingissä Kaivokatu on suljettu, ja ihan pakko kommentoida että MINÄENKÄYHELSINGISSÄ.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ei ihme että yli puolet suomalaisista aikuisista on nykyään ylipainoisia. Itse olen aina ajatellut että jos sitä limua tai sipsipussia ei jaksa itse kävelemällä hakea, niin silloin sitä ei myöskään kannata syödä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut lähes kaikki palvelut, jos pystyn itse hakemaan tuotteet joko kävellen tai pyörällä. Miksi maksaisin turhasta, ei kaikkea tarvitse tilata kotiin.
Taattua aavee-keskustelua. Joku tekee aloituksen yrityksen huonosta tuloksesta, ja siihen päästään kommentoimaan että minä en osta sieltä mitään, minäminäminä. 🤣 Buffetravintoloissa enää harvemmin lounasta, joo tuo hirveästi lisäarvoa kun joku kertoo että MINÄENSYÖLOHTAENKÅRAVINTOLASSA. Helsingissä Kaivokatu on suljettu, ja ihan pakko kommentoida että MINÄENKÄYHELSINGISSÄ.
Lol. Tässä ketjussa nimenomaa kysyttiin syitä miksi ihmiset ei käytä Woltia. Ihan oikein tuo vastasi siis. Ei liity mitenkään lohibuffetin minäminäilyyn nyt tämä. Opettele lukemaan!
sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä koskaan tilaa mitään sen paremmin Woktilta kuin muualtakaan. Käyn itse ostamassa haluamani tavaran.
Minä kuljen pyörällä tai kävellen, kunnon reppu selässä lähes kaikki pystyy tuomaan itse kotiin. Nämä bussihinnat on vain laiskojen ihmisten tekosyitä, kun eivät jaksa nykyään kävellä edes 100m.
Verkkokauppaan on minulla 15 km suuntaansa. Laiska en ole, mutta aika ei riitä tavaroiden hakemiseen kävellen. Suurimmalla osalla suomalaisista on vielä pidempi matka.
Ohis.
Jollain moralittomalla läskillä mene näköjään tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla meni kommentin pointti ohi, katsos pikku mussukka kun monet muut ajattelevat niinkuin minä ja sentakia tämä yritys on pulassa. Jos asiakkaita riittäisi, niin ei tekisi tappiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme voi olla ongelmasi? Jos eivät kommentit kiinnosta, ole hyvä ja mene muualle ja anna toisten keskustella.
Hirveän Helsinki-keskeinen tämä palsta muutenkin on, vaikka missään ei lue, että vain kehä kolmosen sisäpuolella asuville. Meitä muita sentään Suomessa on vielä enemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkokauppaan on minulla 15 km suuntaansa. Laiska en ole, mutta aika ei riitä tavaroiden hakemiseen kävellen. Suurimmalla osalla suomalaisista on vielä pidempi matka.
Ohis.
Väitteesi suurimmalla osalla suomalaisista on vielä pidempi ei tietenkään pidä paikkaansa, jos katsot missä suomalaiset noin pääsääntöisesti asuu. Eikä kyse ole pelkästä verkkokaupasta johon sinä tunnut takertuneen, nyt puhutaan näistä palveluista ihan noin yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis.Väitteesi suurimmalla osalla suomalaisista on vielä pidempi ei tietenkään pidä paikkaansa, jos katsot missä suomalaiset noin pääsääntöisesti asuu. Eikä kyse ole pelkästä verkkokaupasta johon sinä tunnut takertuneen, nyt puhutaan näistä palveluista ihan noin yleisesti.
Suomalaiset pääsääntöisesti asuvat muualla kuin Helsingissä.
Vähän alkoi taas epäilyttää nyt kyllä että tämä aloitus on jonkun Woltin piilomainoshoukutus asiakkaiden hankkimiseksi. Joku loukkaantuu kaikista kommenteista ja syistä miksi joku ei käytä Wolttia. Pitäis varmaan vain kehua miksi sitä kannattaa käyttää, että olis vastaukset mieleen.
Tavara tulee heti suoraan ovelle hintaan 4,9€ En todellakaan ihmettele miten tuolla bisneslogiikalla ei olisi tappiollinen.