Suonikohjujen poisto julkisella, miten?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita mitään ihmeellistä syytä, laskimoiden vajaatoiminta ja sen aiheuttama kipuoireilu riittää. Itse olen menossa laserointiin ensi viikolla, työterveyslääkäri laittoi lähetteen kirurgian polille.
Miten meni operaatio/toipuminen?
Itselläni vastaava edessä ensikuussa, jännittää aikalailla..
Operaatio oli aika nopea, puudutuspiikit teki vähän kipeää, mutta muuten oli ihan siedettävää eikä itse laserointi tuntunut missään (eikä pidäkään). Pohkeesta lähti pintatunto, joka on ehkä aavistuksen palautunut, mutta tunnottomuusa voi jäädä pysyväksi. Hurjat mustelmat oli operaation jälkeen ja kivut tuli vasta myöhemmin, kun suoni alkoi surkastua, vieläkin on yhdessä kohtaa arkuutta. Mihin sairaalaan oot menossa, jos saa kysyä?
Jännittää, kiitos vastauksesta!
Puistosairaalaan menossa. Mites sulla sen kompressiosukan käyttö sujui, sitähän pitäisi kuulema kokeilla käyttää jo ennen operaatiota, mutta ainakin sen jälkeen, aika kalliita ovat, sovituksineen liki 200€ oli loppusumma. Tuliko sinulle sairauslomaa?
Mä en käyttänyt tukisukkia ollenkaan, edellisvuonna tehdyn vaahtohoidon yhteydessäkään niitä ei vaadittu. Olin muutenkin lomalla niin saikkua en tarvinnut, enkä olisi tosin muutenkaan tarvinnut, kun ei ollut kipuja. Vaahtohoidon jälkeen olin useamman päivän pois töistä, kun jalka oli niin kipeä.
Hyvin se menee :)
No eipä tuo kummoista vaatinut. Totesin työterveyslääkärille että voisiko hän vilkaista tota toista jalkaa missä menee suonikohju nilkasta ylöspäin melkein nivusiin asti ja totesin samalla että esim suonevedot on pidentyny 5minuutista nykyään puoleen tuntiin. No TT-lääkäri kirjoitti lähetteen ja siitä reilu kk päästä kävin sairaalassa verisuonikirurgin vastaanotolla, ei hän siellä enää alkanut kyselemään vaan nousin semmoiselle jalustalle ja siinä tutki jalan sekä saneli termejä hoitajalle. Tämän jälkeen sanoin että hoidetaan laserilla pois. Ja nyt olinkin viime viikolla toimenpiteessä jonne pääsy kesti about 5kk. Kaikki menikin mallikkaasti. Mutta yksi kysymys tänne ryhmälle. Tuo mustelma vain isonee ja tummuu mikä menee sen kuoletetun suonen ympärillä. Onko se normaalia? Vai pitääkö soittaa sinne polille?
Mulla on hoidettu 3 kertaa suonikohjut julkisella puolella, eikä mulla mitään särkylä, eikä pahoja suonikohjuja ole.
Itsellä kolmen raskauden jälkeen jäi ihan hirveä kivulias suonikohju vasempaan jalkaan. Julkisella todettiin että ei leikata ja menin yksityiselle asiantuntevalle lääkärille ja kauhistui tätä tyrmäystä sillä tilanne oli vakava. En siis aluksikaan hakeutunut lääkäriin kosmeettisista syistä. Yksityinen kysyi että lähettääkö minut JULKISELLE jonojen ohi vai haluanko maksaa yksityisen puolen leikkauksen? Valitsin kotiäitinä tietty JULKISELLE menemisen ja pääsin suht nopeasti leikkaukseen. Auttoi todella paljon ja jalka on täysin oireeton nykyään. Nyt neljännessä raskaudessa toinen jalka on tosi pahassa kunnossa ja aion mennä jälleen julkiselle aluksi ja pyytää leikkaukseen pääsyä. Ongelma on perinnöllinen eikä ole mitään elintapoja mitkä näitä olisi aiheuttaneet. Saa nähdä miten täällä toisessa kaupungissa asiaan suhtaudutaan. Suonikohjut on iso terveysriski eikä vähäteltävä asia.
Hirveitä potilaskertomuksia, mut nyt on jokaisella kertoneella sileey sääret.
Samoja menetelmiä julkisella käytetään kuin yksityiselläkin.
Mustikoita myyntiin poimien sais toimenpiteeseen rahat.
Kyllä julkiselle pääsee jos luokitellaan hoidettavaksi. Mun kohdalla tulee kalliiksi kun leikkaus 150€, sukat 130€, sukkien sovitus 25€ ja olin leikkauksen takia perunut sovitut työvuorot mutta leikkaus peruttiin joten jäin ilman palkkaa koska en tietenkään ollut sairauslomalla ja vuorot oli annettu eteenpäin 😑 Nyt pelkään että sama tapahtuu uudestaan!
Täällä leikkaus edessä huomenna vasempaan jalkaan. Sääripituinen kompressiosukka 88€, ja päiväkirurgisen pitäisi olla hinnaston mukaan noin 220€. Toki kokonaiskustannukseen pitää huomioida myös noin 50€ tk-lääkärin ensimmäinen käynti asiasta ja sitten noin 60€ viiden minuutin tapaaminen poliklinikan verisuonilääkärin kanssa, eli yhteensä Kanta-Hämeen julkisilla yhden jalan laserhoidon hinnaksi olis näillä tiedoilla tulossa vähän päälle 400€.
Hieman jännittää, ei niinkään laserit tai ne, vaan puudutuspiikit :D No, mieluummin se kuin tunne että joku potkii säärtä harva se päivä tai viiltelee polvitaivetta.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain viime kesänä työterveydestä lähetteen kirurgiselle, siellä elokuussa arvio ja totesivat että operoidaan toinen jalka. Siis julkisella. Oireita ei ollut mitenkään jatkuvasti, mutta vihlontaa välillä kuitenkin.
Lokakuussa toimenpide. Ohjeessa sanottiin että saa rauhoittavan lääkkeen ja kipulääkkeen ensin, ei saanut. 17 puudutuspiikkiä laitettiin sisäreidestä nilkkaan saakka ja sattui kyllä vietävästi, itselleni tuli tosi huono olo siitä kivusta ja välillä piti keskeyttää. Itse laserointi ei tuntunut niin pahalta, yhden kerran poltti pahasti ja lisäsivät siihen puudutusta.
Olisin saanut kolme päivää saikkua mutta seuraava työpäivä olisi ollut pitkä matka autolla, niin sain neljä päivää. Toipuminen sujui hyvin, mutta sisäänmenokohta on edelleen arka, vielä kolmen kk jälkeenkin.
Oliko joku peruste miksi eivät antaneet kipulääkettä? Itse sain lähetteen juuri työterveydestä puolille. Vaahtohoito tehtiin samaan jalkaan n. 13 vuotta sitten mutta apua ei ollut pitkäksi aikaa.
Mulla leikattiin julkisella 33 vuotiaana. 2x ollut siinä jalassa veritulppa. Eka tulppa 22v ikäisenä pitkällä lennolla ja toinen 29 vuotiaana vuodeosastolla, vaikka oli napapiikki käytössä.
Mulla leikattiin molemmista jaloista ekan kerran kolmekymppisenä. Sen jälkeen toinen jalka on jo kaksi kertaa käsitelty, leikkaus ja vaahdotus. Nyt olen menossa taas saman jalan käsittelyyn. Kaikki julkisella. Tää on sukuvika. Isältä ja äidiltä, siskolta ja veljeltä on leikattu.Äidillä oli veritulppia, muilla ei.
Jännittää, kiitos vastauksesta!
Puistosairaalaan menossa. Mites sulla sen kompressiosukan käyttö sujui, sitähän pitäisi kuulema kokeilla käyttää jo ennen operaatiota, mutta ainakin sen jälkeen, aika kalliita ovat, sovituksineen liki 200€ oli loppusumma. Tuliko sinulle sairauslomaa?