Uudet laskelmat: Näin Orpon hallituksen leikkaukset iskevät Työttömälle -138 €/kk, suurimpina kärsijöinä lapset
Tuoreet laskelmat osoittavat hallituksen sosiaaliturvaleikkausten vaikutukset työttömälle yksineläjälle ja perheelle, jossa ollaan työttömyysturvan varassa. Rajut muutokset koskevat ansiosidonnaisella työttömyysturvalla olevia, sillä peruspäivärahalla olevan työttömän käytettävissä oleva tulo voi jopa nousta.
Koko artikkeli US:n tilaajille: https://www.uusisuomi.fi/uutiset/uudet-laskelmat-nain-orpon-hallituksen…
Jos on kysyttävää, kysykää kommenteissa.
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Lapset plus me lapsettomat yksinasuvat, itseasiassa ei koskaan olla muistettu lapsettomia yksinasuvia, minä en oo vuosikausiin saanut kelalta mitään tukia koska tienaan kuulemma liikaa!! Siis 1200 e jää käteen bruttopalkasta siitä makselen vuokran,veden,sähkön,ruoan,netin yms pakollisten menojen jälkeen kuukaudessa käteen jää 100-200!
Mä sain samalla netolla 170e asumistukea 400e vuokrakämppään ja käteen jäi kaikkien menojen jälkeen 400e, vaikka oli autokin ja 20km työmatkakulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset plus me lapsettomat yksinasuvat, itseasiassa ei koskaan olla muistettu lapsettomia yksinasuvia, minä en oo vuosikausiin saanut kelalta mitään tukia koska tienaan kuulemma liikaa!! Siis 1200 e jää käteen bruttopalkasta siitä makselen vuokran,veden,sähkön,ruoan,netin yms pakollisten menojen jälkeen kuukaudessa käteen jää 100-200!
Mä sain samalla netolla 170e asumistukea 400e vuokrakämppään ja käteen jäi kaikkien menojen jälkeen 400e, vaikka oli autokin ja 20km työmatkakulut.
Siis täh?? mun vuokra oli korkeampi 480 enkä saanut edes asumistukea! Ja asuin Jyväskylässä jossa kans hintataso on suht korkea.
Vierailija kirjoitti:
Kohta rupee ideologisesti työttömille ja muille vapaaehtoista vapaata ansiosidonnaisilla viettäville työt maistumaan! hyvä!
Jos maassa on muka se paljon puhuttu työvoimapula niin näin on pakko tehdä. Hyvä Orpo ja Purra!
Työnvieroksuminen on ihan arkipäivää yhteiskunnassamme, tiedän lukuisia esimerkkejä että työtä vältellään. Tuorein tältä viikolta
Ei ole sitä paljon puhuttua työvoimapulaa.
Miksi työhaluttomia pitäisi ajaa töihin, kun me töitä haluavatkaan työttömät emme työnantajille kelpaa?
Kokoomuksella on se harhainen kuvitelma, että työttömyys on aina vapaaehtoista ja paranee kurittamalla.
Ajatellaan, että menisi eduskuntatalon eteen polttamaan kaksi seteliä minuutissa, 120 seteliä tunnissa, eli 2880 seteliä (57600 eur) vuorokaudessa.
Niin kestäisi 69 444 päivää tuhota 4 000 000 000 euroa (turunradan hinta). Yli 190 vuotta. Vaikka laittaisit nyt ekaluokkalaisen polttamaan kakskymppisen jokaista kymmentä sekuntia kohti, ehtisi se lapsi vanheta eläkeikään ennenkuin porona olisi vastaava summa. Olettaen, että työskennellään 24/7.
Miten tällaisen ostoksen tekeminen on sopusoinnussa muiden parin sadan tukien paheksumisen kanssa? Normaalille ihmiselle tuollainen miljardien huonosti harkittu heräteosto olisi aika paheksuttava, mutta jos on ikänsä viettänyt verorahoilla eduskunnassa niin onkin Ihan O K.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh?? mun vuokra oli korkeampi 480 enkä saanut edes asumistukea! Ja asuin Jyväskylässä jossa kans hintataso on suht korkea.
Minä en edes asu missää isossa kaupungissa vaan 140km jkylää syrjemmässä, en ymmärrä miten et saa asumistukea? Sun bruttopalkka joku 1400e? Yritä nyt ihmeessä hakea uudestaan.
Orpo on idiootti. Suomi menee pilalle.
Mutta hän miljooniensa kanssa ei välitä minkälaisen suomen jättää jälkeensä. Ei koske häntä. Vanhempiensa mahdolliset etuudet ( eläkeläiset ja muut rikkaat) pitää ennallaan. Hän voi aina muutaman vuoden päästä lähteä ulkomaille kuten Marin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpolla on tehtävälista jotka se toteuttaa ennen vuotta 2025.
1. Tuhoa ostovoima.
2. Varmista asunnottomuus.
3. Poista työpaikat.
Ja lista on loputon
---------------------------------------------------------------------------------------
Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa ja te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.
Orpo the Destroyer
Muistakaa että Orpo ei ole ainut joka toteuttaa Agenda2030 tavoitteita mm Marin oli kans tuhoamassa ostovoimaa,työpaikkoja,leikkaamassa pienituloisimmilta yms eikä ole edes ainoa ihmisten päät yritetään vaan kääntää aina johonkuhun vaikka todellisuudessa kaikki tai lähes kaikki on tuhoamassa suomen taloutta,ostovoimaa ja sortaa kansaa. Käskyt saadaan muualta kuin Suomen valtion sisältä.
Valehtele vähän vielä!
En ymmärrä tätä, että ostovoimaa lisätään. Jos verotus laskee 1% verran, mutta viedään eri toimin 10% nykyistä enemmän, niin miten tämä lisää ostovoimaa? Rikas laittaa kahta kauheammin rahojaan osakkeisiin, keskituloinen joutuu säästämään normaalia enemmän tulevaisuutta ajatellen ja köyhä taas ei voi kuluttaa enää nollaa enempää.
ihanaa, orpolla on vihdoinkin lääke tähän mun sairauteen ja tekee musta työkykyisen ja sitten vaan kävelen töihin. ihanaa, ihanaa, ihanaa
Nytkään lapsilla ei harrastuksia, ei käydä elokuvissa, ravintoloissa, missään. Rahat menee asumiseen, ruokaan ja joskus lapsille tarvii vaatetta. Niitäkin usein ostan kirpparilta. Itselleni en ole ostanut mitään vuosiin. Ainoa luksus lapsilla, että ne on välillä päässeet uimahalliin, kai sekin täytyy nyt karsia. Oikeestaan en tiedä mistä juuri vois enää karsia ja säästää, kun ei nytkään kuluteta kuin välttämätön. Lehtiä ei tilailla, hiukset leikkaan kaikilta itse.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi lasta, ja lapsikorotusten poisto vähentää työttömyystukeani noin kolmasosalla.
Joo, monilapsiperheet ja yksinhuoltajat saavat nykyistä enemmän, kuten myös alle 3-vuotiaiden vanhemmat, mutta entäs me keskivertosuomalaiset? 2 lasta, eikä elinkeino perustu lisääntymiselle.
Miksi lisääntyä kun on helpompaa importata ulkomailta työvoimaa joka on jo valmiiksi täysikasvuista, jolloin voidaan skipata kokonaan yhteiskunnalle kalliiksi käyvä elämänvaihe eli kasvaminen lapsesta aikuiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Menee töihin. Problem solved!
Mene vtuun Orpon ja Riikan kanssa selviäis kaikki ongelmat.
Petsku on kyllä loistotyyppi. Kirjaimellisesti varastaa leivänkannikan lapsen kädestä ja pistää omiin liiveihinsä.
Köyhät töihin kirjoitti:
Makoilevien stallareiden itku ja kipuilu on musiikkia korville!
Ja mä odotan palstapersun peppukipua kun se tajuaa ettei Riikka heitäkään m'amuja ulos maasta. Mitenhän tämä selitellään parhain päin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpolla on tehtävälista jotka se toteuttaa ennen vuotta 2025.
1. Tuhoa ostovoima.
2. Varmista asunnottomuus.
3. Poista työpaikat.
Ja lista on loputon
---------------------------------------------------------------------------------------
Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa ja te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.
Orpo the Destroyer
Muistakaa että Orpo ei ole ainut joka toteuttaa Agenda2030 tavoitteita mm Marin oli kans tuhoamassa ostovoimaa,työpaikkoja,leikkaamassa pienituloisimmilta yms eikä ole edes ainoa ihmisten päät yritetään vaan kääntää aina johonkuhun vaikka todellisuudessa kaikki tai lähes kaikki on tuhoamassa suomen taloutta,ostovoimaa ja sortaa kansaa. Käskyt saadaan muualta kuin Suomen valtion sisältä.
Valehtele vähän vielä!
Se on ikävää kun fakta asiat pilataan huutelemalla valehtelijan,mutta taidatkin kuulua Marin kulttiin. No aivopesty on aina aivopesty.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen summahan voi motivoida jonkun jo töihin!
Ensi vuonnahan on ennustettu olevan +50 000 uutta työtöntä ja aikasemmillekkaan ei ole tarpeeksi töitä...
Meinaatko että nämä lähiöiden siiderivalasyh:t ovat joskus käyneet töissä ja näin ollen saisivat edes ansiosidonnaista?
MÄNE TÖIHIN! MÄNE TÖIHIN! MÄNE TÖIHIN T. Kokoomuslainen niuvanniemestä.