Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet laskelmat: Näin Orpon hallituksen leikkaukset iskevät Työttömälle -138 €/kk, suurimpina kärsijöinä lapset

Vierailija
20.09.2023 |

Tuoreet laskelmat osoittavat hallituksen sosiaaliturvaleikkausten vaikutukset työttömälle yksineläjälle ja perheelle, jossa ollaan työttömyysturvan varassa. Rajut muutokset koskevat ansiosidonnaisella työttömyysturvalla olevia, sillä peruspäivärahalla olevan työttömän käytettävissä oleva tulo voi jopa nousta.

Koko artikkeli US:n tilaajille: https://www.uusisuomi.fi/uutiset/uudet-laskelmat-nain-orpon-hallituksen…

Jos on kysyttävää, kysykää kommenteissa.

Kommentit (355)

Vierailija
81/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset plus me lapsettomat yksinasuvat, itseasiassa ei koskaan olla muistettu lapsettomia yksinasuvia, minä en oo vuosikausiin saanut kelalta mitään tukia koska tienaan kuulemma liikaa!! Siis 1200 e jää käteen bruttopalkasta siitä makselen vuokran,veden,sähkön,ruoan,netin yms pakollisten menojen jälkeen kuukaudessa käteen jää 100-200!

Mä sain samalla netolla 170e asumistukea 400e vuokrakämppään  ja käteen jäi kaikkien menojen jälkeen 400e, vaikka oli autokin ja 20km työmatkakulut. 

Siis täh?? mun vuokra oli korkeampi 480 enkä saanut edes asumistukea! Ja asuin Jyväskylässä jossa kans hintataso on suht korkea.

Käyttäkää hyvät ihmiset kelan asumistukilaskuria. Siis sinä joka et saa asumistukea, niin laskeppa laskurilla omilla tuloillasi ja sen tuloilla joka kehu saavansa asumistukea. Mitä saat vastaukseksi.

Vierailija
82/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskoisi että tämä hallitus on näin nais-ja lapsivihamielinen. Monta lapsellista naista puolueiden johdossakin, ministereinä, päättäjinä.

Mutta taitavat ollakin uskovaisia kaikki. Raamattu opettaa vihaamaan.

Tämä hallitus tulee jäämään historiaan nais- ja lapsivihasta ja rasismista. Ja tutkijoille mielenkiintoinen mistä nais- ja lapsiviha kympuaan. Kaikki leikkaukset kohdistuvat yh-äiteihin eniten.

Näin ei ole koskaan aikaisemmin itsenäisyyden Suomen aikana tapahtunut, ei edes sodan jälkeen, vaikka oli suuret sotakorvaukset maksettavana ja oli Suomen jälleenrakentamisen aika.

Sodan jälkeenkin, vaikka eduskunta oli miesvaltainen, perustettiin komitea valvomaan naisten ja lasten etua ja oikeutta.

Komitea määräsi jopa jokaisen naisen avaamaan pankkiin oman pankkitilin, johon maksettiin lapsilisät, ettei "hulttio- tai alkoholisoituneet miehet pääsisi rahoihin käsiksi" samoin koululaisille tarkoitetut vaateavustukset, nekin luovutettiin äideille.

Luulen taustalla olevan äärioikeistoliike, joka ei kunnioita naisia, eikä lapsia, vaan valta halutaan säilyä miehillä ja näin pakotetaan naiset pysymään huonossa ja väkuvaltaisessa suhteessa, kun naisella ei ole varaa muuhun.

Lähes aina erossa lapset jää äidille, eikä miehet halua lapsiaan riesaksi ja maksettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä, kun monet tuntuvat olevan niin kovin huolissaan työttömyystukien leikkauksista. Eihän työttömyys yleensä nykypäivänä kestä kuin Max muutaman kuukauden, kun on työvoimapulaa vähän kaikkialla. Kyllä sen 3-4kk pystyy vaikka päällään seisomaan jos niikseen tulee.

Jessus mikä pässi. Missä sitä oikeaa työvoimapulaa on? Meillä on todellista työvoimapulaa pelkästään muutamassa koulutusta vaativassa hommassa, kuten sairaanhoitajista. Muu työnantajien ruikutus työvoimapulasta on tosiasiassa halpatyövoimaorjien pulaa, eli halutaan osa-aikaiseen minimipalkalla työvoimaa, ja siten kun ei löydykään vingutaan.

Vierailija
84/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset plus me lapsettomat yksinasuvat, itseasiassa ei koskaan olla muistettu lapsettomia yksinasuvia, minä en oo vuosikausiin saanut kelalta mitään tukia koska tienaan kuulemma liikaa!! Siis 1200 e jää käteen bruttopalkasta siitä makselen vuokran,veden,sähkön,ruoan,netin yms pakollisten menojen jälkeen kuukaudessa käteen jää 100-200!

Mä sain samalla netolla 170e asumistukea 400e vuokrakämppään  ja käteen jäi kaikkien menojen jälkeen 400e, vaikka oli autokin ja 20km työmatkakulut. 

Siis täh?? mun vuokra oli korkeampi 480 enkä saanut edes asumistukea! Ja asuin Jyväskylässä jossa kans hintataso on suht korkea.

Minä en edes asu missää isossa kaupungissa vaan 140km jkylää syrjemmässä, en ymmärrä miten et saa asumistukea? Sun bruttopalkka joku 1400e? Yritä nyt ihmeessä hakea uudestaan.

Hain viimeksi vuosi sitten ja sama hylky tuli kun aikaisemminkin säästöjä ei saa olla ( ei sillä että niitä oliskaan) autosta jouduin luopumaan kun bensan hinta nousi ei varaa näillä palkoilla päivittäin ajalle,pyöräilen nykyään kaikkialle, jokainen sentti kytätään tarkoin,samaan aikaan muualta tulleet isot äijän köriläät saavat vaikka mitä tukia,kela ei kyylää niiden tiliotteita eikä niitä kiinnosta edes niiden henkilöllisyys,tälläinen minä koen tämän asian,läheltä seurannut mekastavat suureen ääneen työkkärin,kelan aulassa,häiriköivät muita silti ei vartijakaan puutu,etuilevat jonossa jne. Samoin kuin ne hamenaiset huutavat kuin hyeenat saavat lähes kaikki edut,me kiltit tunnolliset työssäkäyvät ei saada mitään. Rehellisyys ei kannata enää.

Ethän vaan ole sekoittanut tt-tukea ja asumistukea? Ei kait asumistukeen kytätä mitään. En ole koskaan kuullut, että auto vaikuttaisi asumistukeen, tt-tukeen kyllä, kuten esim kesämökkikin. Säästöjäkin kytätään, vaikka ei ole säästöjä??

Vierailija
85/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskoisi että tämä hallitus on näin nais-ja lapsivihamielinen. Monta lapsellista naista puolueiden johdossakin, ministereinä, päättäjinä.

Olet väärässä Raamattu ei opeta vihaa vaan rakkautta et ole tainnut lukea Raamattua koskaan, tuo hallitushan ei ole uskovaa eikö kyllä suurin osa suomalaisistakaan valitettavasti raha ja valta sokaissut myös kristillisdemokraatit ei liity raamattuun tai lähimmäisen rakkauteen heidänkään agendansa. Ja hyvin kirjoitti täällä joku että ihan sama ketä äänestää kaikki ajaa suomalaisten kurjistamista. Yksittäistä henkilöä turha syyttää että hänen vikansa kun ei äänestänyt/äänesti väärin moni sortunut tuohonkin propagandaan,ihmisiä on helppo sumuttaa koska ovat auktoriteetti uskoisia ja sanat merkitsee enemmän kuin teot.

Vierailija
86/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes asu missää isossa kaupungissa vaan 140km jkylää syrjemmässä, en ymmärrä miten et saa asumistukea? Sun bruttopalkka joku 1400e? Yritä nyt ihmeessä hakea uudestaan.

Hain viimeksi vuosi sitten ja sama hylky tuli kun aikaisemminkin säästöjä ei saa olla ( ei sillä että niitä oliskaan) autosta jouduin luopumaan kun bensan hinta nousi ei varaa näillä palkoilla päivittäin ajalle,pyöräilen nykyään kaikkialle, jokainen sentti kytätään tarkoin,samaan aikaan muualta tulleet isot äijän köriläät saavat vaikka mitä tukia,kela ei kyylää niiden tiliotteita eikä niitä kiinnosta edes niiden henkilöllisyys,tälläinen minä koen tämän asian,läheltä seurannut mekastavat suureen ääneen työkkärin,kelan aulassa,häiriköivät muita silti ei vartijakaan puutu,etuilevat jonossa jne. Samoin kuin ne hamenaiset huutavat kuin hyeenat saavat lähes kaikki edut,me kiltit tunnolliset työssäkäyvät ei saada mitään. Rehellisyys ei kannata enää.

Ethän vaan ole sekoittanut tt-tukea ja asumistukea? Ei kait asumistukeen kytätä mitään. En ole koskaan kuullut, että auto vaikuttaisi asumistukeen, tt-tukeen kyllä, kuten esim kesämökkikin. Säästöjäkin kytätään, vaikka ei ole säästöjä??

Kantsii lukea mitä toi kirjoittaja kirjoittaa eikä vaan lukea miten sattuu tuossahan se kirjoitti että säästöjäkin kytätään ja sulkuviivoissa ei sillä että niitä olisi eli tarkoitti ilmeisesti yleisesti että säästöjä kytätään ja hänellä ei ole siis säästöjä mutta jos olisi niin niitä kytätään ja itse sain kyllä käsityksen että asumistuesta kirjoitti ei tt tuesta.

MIKSI JOTKUT EI OSAA LUKEA?

Vierailija
87/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Ei liity mikään näistä asumistukeen.

Vierailija
88/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta rupee ideologisesti työttömille ja muille vapaaehtoista vapaata ansiosidonnaisilla viettäville työt maistumaan! hyvä!

Jos  maassa on muka se paljon puhuttu työvoimapula niin näin on pakko tehdä. Hyvä Orpo ja Purra!

Työnvieroksuminen on ihan arkipäivää yhteiskunnassamme, tiedän lukuisia esimerkkejä että työtä vältellään. Tuorein tältä viikolta

Ei ole sitä paljon puhuttua työvoimapulaa.

Miksi työhaluttomia pitäisi ajaa töihin, kun me töitä haluavatkaan työttömät emme työnantajille kelpaa?

Kokoomuksella on se harhainen kuvitelma, että työttömyys on aina vapaaehtoista ja paranee kurittamalla.

Kaikki puolueet, ehkä persuja lukuunottamatta, ovat yksimielisiä siitä että maassamme on huutava työvoimapula. Ja nimenomaan töissä joissa ei tarvita eritystä ammattitaitoa, vaan niihin kelpaa kuka tahansa. Jopa ilman suomen- tai ruotsinkielen taitoa.

Vierailija
89/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko työnteko jotain ? Vai onko näissä oletuksena että juuri nyt työtön on aina jatkossakin työtön ?

Vierailija
90/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on sairas. 

Suomi mene pilalle muutaman ihmisen takia. Sekä tietysti äänestäjien, heidän jotka ylimielisinä ja hölmöinä saavat tyydytystä kun äänestävät kokoomusta!

Suomi on kurja ja paha paikka tulevaiduussa. 

Vierailija
91/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajoin hallitusohjelman ChatGPT:n läpi ja selitin sille maailman tämän hetkisen taloustilanteen, niin se vastasi siihen että Orpon hallitusohjelma on nykyisessä mikro- ja markrotalouden tilanteessa ristiriitainen (osa ehdotuksista vaikuttaa toisiinsa ristiriitaisest, esim adumistuen leikkaus lisää toimeentulotuen tarvetta vaikka samaan aikaan hallitus pyrkii vähentämään toimeentulotukea saavien määrää) ja toimimaton (osa ehdotuksista on perustuslain vastaisia) mikä saattaa ajaa pahempiin ongelmiin, vähentää kulutusta ja syventä ahdinkoa ja suositteli siksi ennemmin lykkäämään sopeuttamistoimia ja leikkauksia kunnes taloudessa on nousukausi (vaikka toki ChatGPT saattaa joskus olla väärässä ja selitellä omiaan).

Totta kai se vastasi noin, koska annoit sille vastauksen. Jos et olisi selittänyt omiasi maailman taloustilanteesta jne., olisit saanut paljon asiallisemman vastauksen.

Kyllä kyllä eli taantuma, inflaatio, konkurssit, korona-pandemia ja Ukrainan sota ovatkin minun mielikuvitustani.

Vierailija
92/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä Raamattu ei opeta vihaa vaan rakkautta et ole tainnut lukea Raamattua koskaan, tuo hallitushan ei ole uskovaa

Kyllä hallitus Raamattunsa on lukenut. Etenkin Matteus 13: 12 on heille läheinen: "Jolla on, sille annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on."

Vierailija
93/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Minä käyn töissä, mutta alle 13-vuotiaat eivät voi sillä laki kieltää lapsityöt. Tokaisu "menkää töihin" on kohtuuton alaikäisiä lapsia kohtaan koska he eivät voi mitään työlaisäädännölle joka on mitä on.

Vierailija
94/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on sairas. 

Suomi mene pilalle muutaman ihmisen takia. Sekä tietysti äänestäjien, heidän jotka ylimielisinä ja hölmöinä saavat tyydytystä kun äänestävät kokoomusta!

Suomi on kurja ja paha paikka tulevaiduussa. 

Jos noin ajattelet, niin saat kyllä katsoa peiliin ja miettiä missä vika ja mitä voisit tehdä toisin.

Hallitus on mm lisäämässä poliisien, päivähoidon ja opetuksen määrärahoja. Kaikki erittäin tervetulleita ja kaivattuja uudistuksia!

Vierailija
95/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantsii lukea mitä toi kirjoittaja kirjoittaa eikä vaan lukea miten sattuu tuossahan se kirjoitti että säästöjäkin kytätään ja sulkuviivoissa ei sillä että niitä olisi eli tarkoitti ilmeisesti yleisesti että säästöjä kytätään ja hänellä ei ole siis säästöjä mutta jos olisi niin niitä kytätään ja itse sain kyllä käsityksen että asumistuesta kirjoitti ei tt tuesta.

Ei kait semmosen säästöjä tarvi kytätä, jolla ei säästöjä ole. Jos taas semmosen säästöjä kytätään, jolla niitä on, niin ei vaikuta mitenkään semmosen henkilöön, jolla ei säästöjä ole.

Vierailija
96/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit se työtön menee osa-aika töihin ja tienaa sen 138e kk. Rahaa saadakseen pitäs tehdäkkin jotain sen eteen.

Hallitus on tekemässä osa-aikatyöstä mahdotonta. Jatkossa osaaika työssäkäyvä ei saa enää mitään tukia vaan on pärjättävä sillä pikkupalkalla jonka osa-aikatyön repaleisista työtunneista saa minkä lisäksi pakotetaan hakemaan kokoaikaista työpaikkaa koska osa-aikatyö ei enää täyttäisi työssäolovelvoitetta. En ymmärrä miksi Orpo haluaa rankaista osa-aikatyön tekemisestä kun mielestäni sen vastaanottamisesta pitäisi tehdä kannattavampaa eikä toisinpäin.

Vierailija
97/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa ulinaa 😊

Työt kutsuvat, lokit!

Kerro missä?

Ja ei, älä pistä sitä mol.fi -osoitetta. Mulla on nytkin hakemuksia vetämässä, kuten on ollut jo vuosia. Siitä huolimatta ei ole vielä kutsua töihin kuulunut.

Vierailija
98/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottamat, narkkarit, alkoholistit. Varmaan työllistyy hyvin kun tuet viedään. En haluaisi olla kaupan kassana, vartijana kun varastaminen lisääntyy. Syntyy enemmän väkivaltaisuutta kaduille, ihmiset pelkäävät jo nyt keskustoissa. 

Vierailija
99/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Minä käyn töissä, mutta alle 13-vuotiaat eivät voi sillä laki kieltää lapsityöt. Tokaisu "menkää töihin" on kohtuuton alaikäisiä lapsia kohtaan koska he eivät voi mitään työlaisäädännölle joka on mitä on.

Mitä nuorempana oppii työntekoon niin sen parempi. Sillä ei ole mitään väliä minkä ikäinen kunhan ei kerro suoraan viranomaisille vaan kaunistelee asiaa niin että se on vielä lain puitteissa.

Vierailija
100/355 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin laskurilla, että voisin olla oikeutettu asumistukeen. Kävin kelalla, josta sain seuraavat ohjeet: täytä asumistukihakemus, toimita 3 kuukauden tiliotteet, toimita tosite asumiskuluista (minun tapauksessani todistus yhtiövastikkeen määrästä) ,vuokralla asuvilta myös kopio vuokrasopimuksesta. Verotietoja ei tarvitse toimittaa, ne löytyy kelalta. Tässä kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan